مهاجرت سرمایه گذاری در عمان

استارت آپ عمان

مزایا راه اندازی استارت آپ در عمان

راه اندازی استارت آپ عمان در فضاهای در حال بروز موجب می شود تا فرصت های خوبی برای توسعه کسب و کار پدید آید. سلطنت عمان در حال آماده سازی برای اکوسیستم کارآفرینی خود همگام با سایر کشورهای منطقه و حتی اروپا است. در حالی که کشورهای خلیج فارس به دلیل برنامه های ابتدایی خود به طور معمول شناخته نشده است، Vision 2040 تازه تأسیس شده در عمان به تسریع برنامه های این کشور برای تبدیل شدن به یک قطب فناوری جهانی و کوچک و متوسط  کمک می کند. پیش نویس این طرح، توسعه یک اقتصاد خصوصی رقابتی و متصل به جهانی را پیش بینی می کند. پس در نتیجه راه اندازی استارت آپ در این کشور می تواند آینده خوبی داشته باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مسیر به شما یاری می کند.

مزایا راه اندازی استارت آپ در عمان

کشور عمان در چشم انداز بلند پروازانه بلند مدت خود، تأکید ویژه ای بر استارت آپ ها و بخش های کارآفرین و نوآورانه و جدید دارد. زیرا به خوبی دریافته است که در این مسیر می تواند مردم و کشور را سریع تر مدرنیته کند و همگام با کشورهای پیشتاز به جلو قدم بردارد. براساس بانک جهانی، 40% از جمعیت 4.6 میلیون نفری عمان زیر 25 سال است و تقریبا نیمی از جوانان این کشور بیکار هستند. پس شما می توانید با راه اندازی استارات آپ خود از نیروی جوان بومی استفاده کنید. اگر در کسب و کار خود از بومیان عمانی بهره ببرید این دولت به شما با نگاه ویژه ای می نگرد. در این موارد دولت به کارگاه ها و شرکت های نوپا وام های مخصوصی ارائه می دهد.

نرخ بیکاری و اشتغال در کشور عمان نرخ بالایی نیست و به همین دلیل کارآفرینان می توانند به راحتی این کشور عرب زبان را استفاده کنند. در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری کشور عمان می باشید:

نرخ بیکاری در عمان

راه اندازی استارت آپ در عمان

سلطنت عمان مکان مطلوبی برای مشاغل کارآفرینانه در نظر گرفته شده است. جاه طلبی برای دستیابی به تنوع اقتصادی باعث ایجاد کارآفرینی نوآورانه شده است. بیش از یک سوم جوانان عمانی اکنون می خواهند کار خود را شروع کنند. یکی از موسساتی که به شما کمک می کندFasterCapital است که به استارت آپ های سراسر جهان کمک می کند تا در عمان رشد کرده و وارد بازار شوند. این مرکز تخصصی به شما در یافتن شرکا و مشتریان بالقوه در بازار هدف خود کمک می کند چه در عمان باشد و چه در سایر بازارهای جهانی. این موسسه در تمام مراحل رشد و توسعه استارت آپ از شما و گروه پشتیبانی می کند تا تعداد بیشتری از مشاغل جهانی موفق را برای عمان ایجاد کند.

خدمات FasterCapital برای استارت آپ هایی که در عمان وجود خدمات مختلفی است برخی از این خدمات را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  1. جذب سرمایه برای استارت آپ ها در عمان
    2. توسعه فنی استارت آپ ها در عمان
    3.  یافتن مشاوران فروش و بازاریابی برای استارت آپ ها در عمان
    4.  شروع یک شعبه سازی در عمان
    5.  یافتن سرمایه گذاران و مربیان در عمان

اقتصاد و استارت آپ عمان

استارت آپ عمان خانه کارآفرینی در عمان است. این کشور در حال تبدیل اکوسیستم عمان به یک کندوی کارآفرینانه می باشد که می تواند تأثیر اقتصادی زیادی بر تمامی استارت آپ ها داشته باشد. عمان معتقد است که کارآفرینان می توانند مهارت های اصلی زندگی را از محیط طبیعی زیبا اما چالش برانگیز بیاموزند. عمان مانند سایر مناطق خلیج فارس همیشه به درآمد حاصل از نفت وابسته بوده است. لذا اگر موسسات غیرنفتی در این کشور رشد کنند و منجر به افزایش نرخ کار و پیشرفت و درآمد کشور شود عمان بسیار استقبال می کند. در سال 2013، فقط 323 نفر از عمانی ها بودند که مشاغل شخصی خود را ثبت کرده بودند، اما در یک بازه زمانی 3 ساله، تعداد آنها در سال 2015 به 4300 نفر رسید.

دولت عمان از طریق این استارات آپ ها و مدیران آن ها که اقامت عمان را دارند کارآفرینان تازه کار را به راه اندازی مشاغل نوآورانه ترغیب می کند. در نتیجه، جامعه عمانی اکنون از کار چندین استارت آپ پیشگام لذت می برد. از آنجایی که فناوری به بخشی اساسی از اکوسیستم استارتاپ تبدیل شده است، استارت آپ های فناوری روز به روز در حال ظهور هستند. در این قسمت برخی از بهترین استارت  استارتاپ های با ارزش ترین فناوری عمان را که با فناوری های نوآورانه بر بخش های مربوطه خود حکومت می کنند، لیست می کنیم. Clickformeal که یک سرویس تحویل منحصر به فرد غذا است، از سال 2012 در عمان آغاز به کار کرد. از طریق این پورتال آنلاین، کاربران می توانند با جستجوی گزینه های موجود در نزدیکی محل زندگی خود، غذاخوری هایی را که می خواهند سفارش دهند انتخاب کنند.

اقتصاد و استارت آپ عمان

برترین کارآفرینی ها در عمان

Kl-Bros Productions  محبوب ترین استارت آپ محصولات ویدیویی عمان توسط برادران یاسر و داوود الکیومی در کشور عمان می باشد.این استارات آپ جدید از زمان فارغ التحصیلی از مرکز کارآفرینی SAS عمان، این شرکت تازه وارد با تولید مداوم محتوای با کیفیت بالا خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار محلی معرفی کرده است. KI-BROS Productions از تیمی متشکل از هنرمندان، فیلمنامه نویسان و ویراستاران 3 بعدی با استعداد و فارغ التحصیلان رشته بازیگری در عمان هستند تا فیلم های زنده و تولید شده توسط رایانه را به مشتریان داخلی و بین المللی ارائه دهد. این تیم مهارت خاصی در ساخت این 2 رسانه دارد، که به آنها امکان می دهد هر پروژه خلاقانه ای را که به سر راه آن ها قرار دارد انجام دهند.

استارت آپ دیگر آلاتول مسقط است و از سال 2012، Alatool Muscat  تلاش کرده است تا با ارائه سیستم خرید منحصر به فرد به مشتریان، در صنعت تجارت الکترونیکی عمانی انقلابی ایجاد کند. هر روز، این استارتاپ معامله جدیدی را به مشترکان خود ارائه می دهد که در حالی که هنوز در دسترس است، امکان خرید آن را دارند. Alatool Muscat برای بهره مندی از معاملات روزانه به مشتریان خود نیاز دارد که سریع اقدام کنند. این شرکت تازه وارد به کاربران خود امکان پرداخت از طریق روش های مناسب یعنی کارت اعتباری، پول نقد یا حضوری را می دهد. تا سال 2016، این خدمات به Alatool Muscat کمک کرده تا نزدیک به 90000 مشترک را به خود اختصاص دهد. اگر در خصوص اقامت از طریق کار در عمان سوالی دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *