مهاجرت سرمایه گذاری در اروگوئه

استارت آپ اروگوئه

استارت آپ اروگوئه

استارت آپ اروگوئه یکی از گزینه های ایجاد کسب و کار در آمریکای لاتین است. این کشور که در بین برزیل و آرژانتین واقع شده است. اروگوئه از پتانسیل و ساختار بالایی برخوردار است اما هنوز از آن استفاده نمی کند، زیرا ایجاد مشاغل جدید هنوز به سطح بالایی نرسیده است. اما دولت نیز این موضوع را به دست خود گرفته و مقرراتی را برای ارائه مشوق ها و معافیت مالیات به افرادی كه خدمات خود را در فناوری صادر می كنند، تنظیم می كند. این امر باعث جلب توجه غول هایی مانند مایکروسافت شده است که به دنبال توسعه یک پروژه جدید در منطقه هستند و به استارت آپ هایی مانند PedidosYa این امکان را داده است که در این کشور شد کند.

به طور طبیعی، با توجه به ثبات اقتصادی این کشور و امتیازات داده شده می توانید با استارت آپ اروگوئه علاوه بر ایجاد کسب و کار در این کشور ویزای اقامت اروگوئه را نیز بدست آورید. متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه درباره استارت آپ اروگوئه بیشتر توضیح داده اند.

بررسی اقتصاد اروگوئه

اروگوئه دارای مساحت و جمعیت کوچکتری از همسایه خود آرژانتین است، اما ثبات سیاسی و اقتصادی بسیار بالایی دارد. مساحت اروگوئه 176،215 کیلومتر مربع است که دومین کشور کوچک در آمریکای جنوبی است. جمعیت آن به 3.5 میلیون نفر رسیده است. از سال 2010، تولید ناخالص داخلی اروگوئه به آرامی در حال افزایش است و در سال 2018 به بالاترین رقم 59.6 میلیارد $ (دلار) رسیده است. به خصوص از قرن 21، اروگوئه به یک محیط اقتصادی اجتماعی بسیار پایدار دست یافته است. در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای لاتین. این نمره آزادی اقتصادی بالایی برابر با 68.6 دارد که بالاتر از میانگین منطقه ای و جهانی است.

نقاط قوت نسبی عبارتند از:

  • آزادی سرمایه گذاری
  • آزادی تجارت.

با این وجود، از سال 2006 به دلیل سیستم بانکی دولتی، آزادی مالی نسبتاً کم است. نرخ تورم پایین 6.2٪ تا حد زیادی جذب سرمایه گذاری های خارجی شده است. سرانجام، اروگوئه در بسیاری از سازمانهای منطقه ای و جهانی حضور دارد، به طور خاص، این عضو موسس سازمان ملل متحد، مرکوسور و USAN است.

در نمودار زیر رتبه اروگوئه در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذاری را مشاهده می کند:

رتبه اروگوئه در عوامل تجارت و سرایه گذاری

دلایل ایجاد استارت آپ اروگوئه

اروگوئه به عنوان یک کشور کوچک که با آرژانتین و برزیل هم مرز است، اغلب توسط همسایگان خود کوچک شمرده می شود. با این حال، اروگوئه نه تنها از نظر اجتماعی و اقتصادی بسیار پایدار است، بلکه به سرعت در حال رشد جامعه فناوری خود است. در اینجا 5 نکته برجسته ایجاد استارت آپ و کار در اروگوئه وجود دارد:

ردیفشرح
1اروگوئه سومین صادر کننده سرانه نرم افزار در جهان است. اروگوئه بر اساس حمایت گسترده دولت از نوآوری در نرم افزار و میزان کلی سواد، بیشترین سرانه صادرات نرم افزار را در آمریکای جنوبی و سومین در جهان را دارد. در کشور، بیش از 700 شرکت IT وجود دارد که متخصصان حرفه ای و محصولات نرم افزاری پیشرفته را ارائه می دهند.
2دولت اروگوئه به طور فعال از طریق بودجه و سیاست ها و برنامه های عملی از نوآوری های فنی خود پشتیبانی می کند. علاوه بر این، دولت آژانس ملی تحقیقات و نوآوری ANIIرا برای ارتقا تحقیقات و کاربردها ایجاد کرد. ANII بودجه عمومی بورس تحصیلی و برنامه های مربوط به کارآفرینی را ارائه می دهد، بنابراین فرصت های بیشتری برای جوانان علاقه مند به شروع کار خود ایجاد می کند و آموزش های بهتری را برای استعدادهای باهوش فناوری ارائه می دهد.
3اروگوئه به عنوان یکی از اولین دانشگاه هایی که مدرک طراحی بازی های ویدیویی را ارائه می دهد، بسیاری از بازی سازان را به خود جلب کرده است.
4به دلیل محدود بودن بازار اروگوئه، این کشور همیشه به روی معاملات بین المللی باز شده است.
5با رشد مداوم اقتصادی و حمایت شدید دولت از استارت آپ ها، صنعت Fintech اروگوئه به سرعت در حال توسعه است و به موقعیت پیشرو در آمریکای جنوبی تبدیل می شود.

صنایع برتر توسعه استارت آپ اروگوئه

اروگوئه دارای 2 بخش اصلی برای اکوسیستم استارت آپ خود دارد که عبارتند از:

  • Fintech: فناوری مالی
  • Agtech: فناوری کشاورزی

 بر اساس توسعه نرم افزار پیشرفته خود، کانال ها و سیستم عامل های دیجیتال را برای موسسات بانکی و صنعت کشاورزی فراهم می کند. استفاده گسترده از تلفن همراه و اینترنت برای افراد، فرصت های زیادی را برای نوآوری در فناوری به وجود می آورد. برای Fintech بخش های اصلی شامل:

  • پرداخت دیجیتال
  • مالی شخصی
  • وام های جایگزین
  • و منابع مالی جایگزین هستند.

 بزرگترین بخش بازار پرداخت های دیجیتال با ارزش انتقال کل 1،806 میلیون $ (دلار) در سال 2019 است، سپس دومین بخش بزرگ مالی شخصی با ارزش انتقال کل 184 میلیون $ (دلار) است. در Agtech، استفاده از فن آوری های پیشرفته تر برای نظارت بر محصولات و دام ها، بنابراین افزایش میزان تولیدات و کیفیت ها هدف اصلی در بخش کشاورزی اروگوئه بوده است. فناوری هایی مانند سیستم عامل جمع آوری اطلاعات، سیستم های مدیریت رایانه ای و تراکتورهای کشاورزی در بازار محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. به عنوان مثال، برنامه ای به نام Irricontrol از بستری استفاده می شود كه پایگاه داده را از طریق اینترنت اشیا (IoT) مدیریت می كند. با استفاده از این برنامه، تولیدکنندگان به راحتی می توانند از زمان و چگونگی آبیاری محصولات مطلع شوند تا تعادل آب خوبی داشته باشند و محصولات سالم تری داشته باشند.

ویزای استارت آپ اروگوئه

ویزای استارت آپ اروگوئه همان اقامت در اروگوئه از طریق کارآفرینی است. این ویزا معمولا 1 ساله و قابل تمدید است. برای دریافت مزایای مقرر در قوانین اروگوئه توصیه می شود وضعیت اقامت موقت خود را به حالت دائمی تغییر دهید. برای انجام این کار، کارآفرینان و سهامداران ابتدا باید یک گواهینامه محضر رسمی یا محضری عمومی شامل کلیه اطلاعات شرکت (وضعیت حقوقی، اعتبار، دوره اجتماعی، هدف، اقامتگاه مستقر در کشور، ثبت نام در BPS و DGI) ارائه دهند. برای تحقق کلیه الزامات، باید موارد زیر را ارائه دهید.

  • کارت سلامت توسط موسسات پزشکی مجاز صادر شده است. در همه موارد، باید بیان شود که برای اقامت قانونی در کشور است.
  • تاریخ دقیق ورود به کشور با کارت ورود به خروج
  • سوابق کیفری از کشوری که 5 سال گذشته در آن زندگی کرده اید قبل از مهاجرت به اروگوئه به طور قانونی تایید شده است.
  • اگر شخص علاقه مند بیش از 15 سال سن داشته و قبل از ورود به اروگوئه برای 5 سال گذشته در ایالات متحده آمریکا یا کانادا اقامت داشته باشد، باید یک قرار ملاقات را در دفتر اینترپل در مونته ویدئو رزرو کند.

ویزای استارت آپ اروگوئه

فضای بین المللی تجارت در اروگوئه

علاوه بر عضویت در WTO، اروگوئه همچنین عضو ALADI و MERCOSUR است. بنابراین توافق نامه های تجاری دوجانبه متعددی را با کشورهای آمریکای لاتین حفظ می کند. توافقنامه تجارت آزاد با برزیل و آرژانتین برای اقتصاد اروگوئه قابل توجه است. از آنجا که دو کشور 20% از کل صادرات اروگوئه و 37% از کل واردات را تا سال 2017 به خود اختصاص داده اند. در همین حال، چین رتبه نخست صادرات اروگوئه را به خود اختصاص داده است که 23٪ از کل صادرات را تشکیل می دهد. واقعیت این است که اروگوئه به دنبال اتحاد با چین بوده و هدفش ایجاد توافق نامه های تجارت آزاد بوده است.

علاوه بر تجارت آزاد و تعرفه پایین، اروگوئه توافقاتی برای جلوگیری از مالیات مضاعف برای شرکت ها یا افراد بین المللی دارد. این سیاست عمدتا به شرکتهای جهانی IT که نرم افزار و خدمات مربوطه خود را صادر می کنند، منتفع می شود، زیرا 100% از درآمد مالیات بر درآمد خارج از کشور معاف هستند.

استارت آپ فناوری در اروگوئه

اروگوئه یک مرکز فناوری و نوآوری در حال ظهور است که با علاقه زیادی در سراسر منطقه مشاهده می شود می توانید با گرفتن ویزای کار اروگوئه در این فضا فعالیت کنید. انگیزه تعداد فزاینده ای از کارآفرینان و ابتکارات دولتی مانند آژانس ملی تحقیقات و نوآوری (ANII) یک اکوسیستم استارت آپی پویا ایجاد کرده است که از آن ایده ها و کارآفرینی های جالب ظهور کرده است. یکی از اهداف اصلی آژانس در دسترس قرار دادن ابزارهای مختلف برای کارآفرینان است، از کمک های مالی و تحقیقاتی گرفته تا برنامه های تشویقی و راهنمایی. ANII فقط یكی از سازمان های زیادی است كه طی ساله ای اخیر در مأموریتی برای تبلیغ تجارت و استارت آپ های جدید در اروگوئه ظهور كرده اند.

با هجوم شرکت های جدید و ثبات اقتصادی کشور، اروگوئه شروع به جذب نام های بزرگی از دنیای دیجیتال مانند مایکروسافت کرده است، که فضای تجاری مطلوبی را برای توسعه پروژه های جدید پیدا کرده اند. در واقع، اروگوئه برای شرکت های نرم افزاری فرصت ها و مشوق های بزرگی مانند معافیت های مالیاتی را برای کسانی که خدمات خود را صادر می کنند، ارائه می دهد. ناگفته نماند که توافق نامه تجارت آزاد این کشور امکان دسترسی به سایر مراکز مهم فناوری در آمریکای لاتین مانند برزیل، مکزیک و آرژانتین را دارد. برای سرمایه گذاری در اروگوئه می توانید از مطالب تهیه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *