متفرقه, مهاجرت به کشور جمهوری چک

اخذ مستر کارت جمهوری چک

اخذ مستر کارت جمهوری چک

شهروندان خارجی می توانند با اخذ مستر کارت جمهوری چک برای پرداخت پول و یا خرید و نقل و انتقالات پولی خود از آن استفاده کنند. البته در جمهوری چک کماکان پول نقد حرف اول را می زند و ممکن است کارت های اعتباری در بخش های محلی و یا شهرهای کوچک کم تر کاربرد داشته باشند لذا همواره باید پول نقد همراه خود داشته باشید. اما در کل استفاده از کارت های اعتباری در جمهوری چک به خصوص پراگ پایتخت این کشور در حال افزایش است و با توجه به سهولت کار و امتیازات کارت های اعتباری مانند مستر کارت، اخذ مستر کارت جمهوری چک تقاضای بیشتر دارد.

در میان کارت های اعتباری در کشور جمهوری چک، مستر کارت دارای محبوبیت بیشتری است و با اخذ این کارت می توانید امور مالی خود را به راحتی انجام دهید. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند برای دریافت مستر کارت و مهاجرت شما به این کشور راهنمای شما باشند..

امتیازات اخذ مستر کارت جمهوری چک

مستر کارت یک روش پرداخت کارتی است که می تواند برای خرید در محل فروش و یا آنلاین استفاده شود. پس از پرداخت در یک فروشگاه آنلاین، مشتری آرم مستر کارت را انتخاب می کند، شماره کارت، تاریخ انقضا و CVC2 خود را وارد می کند (کد امنیتی در پشت کارت) و پرداخت را تکمیل می کند. مستر کارت، مانند سایر کارتهای اعتباری که بصورت آنلاین استفاده می شود، واجد شرایط برگشت هزینه هستند یعنی دارنده کارت به دلیل ضرر یا اختلاف قیمتی، می تواند پول خود را پس می گیرد. افرادی که مایل به پذیرش آنلاین مستر کارت هستند می توانند با استفاده از MasterCard SecureCode، سرویسی که دارنده کارت اصلی را در لحظه خرید تأیید می کند، از فروش کارت خود محافظت کنند.

افراد همچنین می توانند به صورت آنلاین پرداخت را از طریق مستقیم مانند PayPal و Click-and-Buy یا از طریق MasterCard Payment و ارائه دهندگان خدمات پرداخت بپذیرند. معاملات کارت اعتباری مستر کارت به طور معمول برای هر تراکنش 1% تا 3% کارمزد دریافت می شود. علاوه بر این امتیازات موارد زیر را نیز شامل می شوند:

  • تبدیل ارز با نرخ کم تر نسبت به صرافی ها
  • اخذ تخفیفات ویژه مانند رستوران و هتل
  • دریافت بیمه های مختلف مانند بیمه مسافرتی
  • کاهش خطر سرقت و کلاه برداری

انواع مستر کارت جمهوری چک

کارت های اعتباری در اکثر مناطق در پراگ، به عنوان مثال در هتل ها، رستوران ها و فروشگاه های بین المللی، پذیرفته می شوند. با این حال، برخی از مغازه ها، کافه ها و بارهای محلی کارت اعتباری نمی گیرند. پول نقد هنوز در جمهوری چک رایج است، بنابراین اگر قادر به انجام این کار هستید، پول نقد داشته باشید. در جمهوری چک از کارت های بدهی و کارت اعتباری بین المللی عمده مستر کارت و ویزا کارت معمولا استفاده می شود. برخی از بانک ها از نقل و انتقالات بانکی آنلاین پشتیبانی می کنند که به موجب آن خریدار از طریق محیط بانکی مورد اعتماد خود، پرداخت را انجام می دهد.

این نوع روش پرداخت غالباً به عنوان شبکه پرداختی شناخته می شود. در هر صورت با ارائه به بانک در چک می توانید انواع مختلفی از مستر کارت ها که در جدول زیر معرفی شده اند را اخذ کنید.

انواع مستر کارتشرح
مستر کارت اعتباریبرای پرداخت های کوچک و بزرگ، دارای کد امنیتی و استفاده در سطح جهانی
مستر کارت بدهیاتصال به حساب شخصی در جمهوری چک و استفاده سراسری در کشور
مستر کارت پیش پرداختکارت های شارژی و دارای سقف مصرف مناسب برای مدیریت پول

شرایط اخذ مستر کارت جمهوری چک

شرایط اخذ مستر کارت جمهوری چک

در صورت مهاجرت به جمهوری چک و افتتاح حساب بانکی به راحتی می توانید برای دریافت کارت های اعتباری مانند مستر کارت اقدام کنید. افتتاح حساب بانکی کاملا آسان است. برای خارجی ها محدودیت خاصی وجود ندارد و حساب ظرف یک هفته آماده استفاده می شود. اکثر بانک ها برای افتتاح حساب برای شما فقط به گذرنامه و فرم شناسایی دیگر مانند گواهینامه رانندگی احتیاج دارند. ممکن است موارد استثنایی وجود داشته باشد که شما برای ارائه مستندات بیشتر به آن نیاز دارید اما این موارد نادر است. هنگامی که برای اولین بار حساب خود را باز کردید، باید سپرده اولیه را پرداخت کنید. این از بانکی به بانک دیگر متفاوت است و معمولاً بین 200CZK تا 2000CZK (کرونا چک) خواهد بود.

برخی از بانک ها همچنین پیشنهاد می دهند که به صورت آنلاین حساب باز کنند. شما باید اطلاعات مورد نیاز را بصورت آنلاین پر کنید. با این حال شما باید روز بعد برای عقد قرارداد به بانک بروید. اگر می خواهید برای کارت خودپرداز اقدام کنید، باید وقت کافی بگذارید. بانک های چک به صرف زمان زیادی برای ارائه کارت های بدهی و خودپرداز بدون توجه به خدمات سریع وعده داده شده در تبلیغاتشان، معروف هستند. در هر صورت شرایط اخذ مستر کارت جمهوری چک شامل:

  • اقامت جمهوری چک
  • گذرنامه و مدرک شناسایی مانند گواهینامه رانندگی
  • سپرده اولیه 2000CZK (کرونا چک)
  • تکمیل فرم بانکی

دستگاه ‌های خودپرداز در جمهوری چک

دستگاه های نقدی در جمهوری چک کارت ‌های اعتباری و نقدی با پشتیبانی ویزا، مسترکارت یا یوروکارد، ماسترو و امریکن اکسپرس را می‌پذیرند. کارت های اعتباری در اکثر هتل ها، فروشگاه های بین المللی و رستوران های گران قیمت پذیرفته می شود، اما پول نقد در جمهوری چک حرف اول را می زند. بیشتر مغازه‌های محلی و رستوران‌های ارزان قیمت کارت اعتباری را نمی ‌پذیرند، بنابراین همیشه پول نقد همراه داشته باشید. هنگام استفاده از کارت اعتباری یا نقدی، مطمئن شوید که در صورت داشتن گزینه، هزینه را به ارز محلی پرداخت کنید. تبدیل پویا ارز (DCC) به شما این امکان را می دهد که ببینید دقیقاً چه مقدار از ارز اصلی خود دریافت کرده اید.

دستگاه ‌های خودپرداز در جمهوری چک معمولا در جمهوری چک در دسترس هستند، اما برداشت همچنان مشمول محدودیت روزانه بانک‌ های خانگی شما خواهد بود، بنابراین توجه داشته باشید که فقط می‌ توانید مقدار مشخصی (بسته به سقف برداشت خود) در روز برداشت کنید. می توانید با استفاده از یکی از ATM جهانی در این کشور از خدمات آن استفاده کنید. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در جمهوری چک پیشنهاد می شود مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

بانک های جمهوری چک

وقتی جمهوری چک به اتحادیه اروپا پیوست، موافقت کرد که یورو را به عنوان واحد پول رسمی خود برگزیند. این تغییر در ابتدا برای اول ژانویه 2010 برنامه ریزی شده بود اما از آن زمان به مدت نامحدود به تعویق افتاد لذا واحد پول جمهوری چک، کرونا مخفف CZK است. پول های چک به صورت 20، 50، 100، 500، 1000 و 5000 کرونا وجود دارند. شما مجاز به وارد کردن یا صادرات پول تا ارزش 200،000CZK (کرونای چک) در جمهوری چک هستید. اگر قصد دارید پول بیشتری با خود ببرید، باید به مقامات مالی چک اعلام شود.

اگر نیاز به تغییر وجه نقد دارید توصیه می شود به یکی از بانکهای اصلی مانند بانک های زیر بروید:

  • Komerční banka
  • Česká spořitelna
  • CSOB

آنها همچنین چک مسافرتی را می پذیرند. مراقب دفاتر صرافی باشید. آنها را می توان در هر شهر بزرگ و در مناطق توریستی یافت. نرخ مبادلاتی که آنها ارائه می دهند اغلب از نرخ های رسمی بالاتر هستند. علاوه بر این، شما باید هزینه های بالایی را پرداخت کنید. شبکه گسترده ای از دستگاه های خودپرداز در جمهوری چک موجود است. آنها به طور معمول کارتهای اعتباری بین المللی را می پذیرند و نرخ ارز آنها معمولا بهتر از صرافی ها است. کارت های اعتباری در پمپ بنزین ها، هتل ها، رستوران ها و مغازه ها نیز به طور گسترده ای پذیرفته می شوند.

در نمودار زیر از جمله بهترین بانک های جمهوری چک را همراه با درآمد خالص در سال گذشته را می بینید:

برترین بانک های جمهوری چک و میزان درآمد خالص (کرونای چک)

درباره مستر کارت جمهوری چک

مستر کارت و ویزا کارت به طور گسترده ای در چک پذیرفته می شوند. حداقل استفاده از آن (همانطور که در سایر کشورها وجود دارد) وجود دارد. ممکن است شما اصلا به پول نقد نیاز نداشته باشید اما به طور کلی، ماشین های بلیط حمل و نقل عمومی فقط سکه هستند. برخی از دکه های غذای خیابانی و به ویژه کشاورزان در دکه های بازار کشاورزان ممکن است کارت نگیرند. به طور کلی، اگر از پراگ بیرون روید، ممکن است پذیرش کارت در فروشگاه های کوچک روستا یا بارها محدود می شود. در پراگ هنوز رستوران هایی وجود دارند که کارت نمی گیرند اما این نادر است. در صورت عدم وجود این، فقط قبل از سفارش بپرسید که آیا آنها کارت را قبول می کنند.

همچنینی در هر گوشه خودپرداز وجود دارد. برای برداشت باید فقط از کارت نقدی خود استفاده کنید. فقط از خودپردازهای دارای آرم یورونت، تابلوهای بزرگ، آنهایی که همچنین برداشت یورو را ارائه می دهند مراجعه کنید و آنهایی که در صرافی ها قرار دارند، خودداری کنید. این دستگاه های خودپرداز توریستی هستند که نرخ ارز خوبی را به شما ارائه می دهند. از هر یک از دستگاه های خودپرداز متعلق به بانک استفاده کنید. پیشنهاد می شود ارزی را که در آن صورتحساب استفاده می کنید انتخاب کنید در غیر این صورت باید کارمزد بیشتری پرداخت کنید.

اخذ مستر کارت جمهوری چک و پول کیف دیجیتال

کیف پول دیجیتال مسترکارت اکنون به شبکه پذیرش MasterPass جهانی متصل شده و خرید آنلاین را سریعتر و آسان تر می کند. مشتریان موجود یا جدید مستر کارت موبایل تنها یک بار جزئیات کارت پرداخت و آدرس ایمیل را وارد می کنند، بدون اینکه نیازی به ثبت نام باشد. در حال حاضر MasterPass توسط بیش از 40،000 بازرگان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. مسترپس خدماتی است که توسط ارائه دهندگان کیف پول دیجیتال و بازرگانان آنلاین در سراسر جهان استفاده می شود. در جمهوری چک به مشتریان این امکان داده شده است که از طریق برنامه مستر کارت موبایل، کیف پول دیجیتالی که توسط ده ها هزار کاربر نصب شده است، از MasterPass استفاده کنند.

این نوآوری نه تنها پرداخت ها را در فروشگاههای الکترونیکی داخل و خارج از کشور سریع، ایمن و ساده انجام می دهد، بلکه در آینده کاربران همچنین می توانند از ویژگی های کیف پول جدید مانند زمان مکالمه، مدیریت حساب کیف پول از طریق وب سایت، پرداخت های شخص به شخص و پرداخت های NFC استفاده کنند. برای بررسی شرایط اقامت در چک و دریافت مستر کارت می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید و مشاوره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *