مهاجرت تحصیلی اسپانیا

شرایط آزمون gre و gmat در اسپانیا

شرایط آزمون gre و gmat در اسپانیا

در این مقاله ما به بررسی شرایط آزمون gre و gmat در اسپانیا در سال 2023 می پردازیم تا متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های این کشور آشنا شوند. ارایه نمره آزمون های gre و gmat برای تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه های اسپانیا الزامی نیست. بلکه ارائه نمره gre برای ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا دانشگاه های اسپانیا و ارائه نمره gmat جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی یا M.B.A دانشکده های مدیریت اسپانیا الزامی است.

  • شرایط برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی اسپانیا چگونه است؟
  • هدف از شرکت و نحوه ثبت نام در آزمون gre و gmat اسپانیا به چه صورتی می باشد>
  • ساختار 2 آزمون gre و gmat در اسپانیا چگونه است؟

با وجود اینکه سیستم آموزش عالی این کشور کمی برای دانشجویان خارجی مهجور و ناآشنا است اما نباید فراموش کرد که دانشگاه های اسپانیایی بعد از تبعیت از استاندارد آموزش عالی اروپا (فرآیند بلونیا) دچار برخی دگرگونی های اساسی شده و سطح کیفی آنها افزایش یافته است. بنابراین، اسپانیا از جمله مقاصد تحصیلی با کیفیت و مقرون به صرفه مد نظر است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حاضر به ارایه مشاوره های لازم جهت تکمیل اطلاعات متقاضیان در زمینه شرایط تحصیل در اسپانیا هستند.

تحصیل در اسپانیا در سال 2024

کشور ماتادورها این بار به خاطر وجود نظام آموزش عالی برتر و با کیفیت مورد توجه متقاضیان تحصیل در خارج می باشد. در اسپانیا بیش از 70 نوع دانشگاه و موسسه آموزش عالی وجود دارد که حدود 50 دولتی و در حدود 20 دیگر از این دانشگاه ها جزء دانشگاه های خصوصی این کشور به شمار می روند. این دانشگاه ها در سراسر اسپانیا توزیع شده اند. اما اغلب دانشگاه های معتبر در دو شهر معروف مادرید و بارسلون قرار دارند.

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، در سال 1999 به همراه 30 کشور اروپایی با دو هدف زیر به عضویت ناحیه آموزش عالی اروپا (EHEA) درآمد:

  • هماهنگ سازی سیستم اعطاء مدرک دانشگاهی از طریق سامانه انتقال واحد اروپایی (ECTS) به عنوان شاخص سنجش عملکرد تحصیلی یا آکادمیک
  • اطمینان از سطح و اعتبار مدارک به منظور تسهیل نقل و انتقالات دانشجویی و جذب فارغ التحصیلان در بازار کار اروپایی

مطابق استاندارد EHEA، تحصیلات دانشگاهی در کشور اسپانیا به 3 سطح مختلف دسته بندی می شود. در مقطع کارشناسی، شما می توانید در رشته های مختلف شامل هنر، علوم انسانی، علوم پایه، علوم بهداشتی، علوم اجتماعی، مهندسی و حقوق با مجموع 240 واحد مشغول به تحصیل شوید. در مقطع کارشناسی ارشد، تعداد واحدها به 120 واحد می رسد که بین 6 و 30 واحد مربوط به دفاع از پایان نامه است. این دوره در این کشور 2 ساله است. دوره دکتری در اسپانیا 4 سال طول کشیده و منجر به دفاع از رساله می شود.

کلیات تحصیل در اسپانیا

دانشگاه های اسپانیایی برای اخذ پذیرش دانشجوی خارجی شرایط و الزامات خاص خود را دارند. اما با بررسی شرایط عمومی و اختصاصی تحصیل دانشگاهی متوجه این نکته می شویم که شرایط پذیرش در دوره های کارشناسی اسپانیا با دوره های کارشناسی ارشد و دکترا کمی متفاوت است. اما قبل از پرداختن به این شرایط تحصیل در اسپانیا، یادآوری این نکته حائز اهمیت فراوان است که برای پذیرش در دانشگاه های این کشور، شما با یک سیستم جامع همانند مرکز خدمات پذیرش های دانشگاهی و کالج (UCAS) مواجه نیستید، بلکه ناگزیر هستید تا مستقیما باز طریق سایت خود دانشگاه اخذ پذیرش نمائید.

اما درباره شرایط پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی می توان چنین گفت که متقاضیان علاوه بر ارائه مدرک دیپلم متوسطه خود نیازمند ارایه اولا مدرک زبان اسپانیولی یا همان DELE هستند. DELE مخفف Diploma de Español como Lengua Extranjera به معنی دیپلم زبان اسپانیایی می باشد. متقاضیان نیازمند شرکت در آزمون پذیرش دانشگاهی با عنوان آزمون Selectividad اسپانیا می باشند. اما در مقطع تحصیلات تکمیلی از متقاضیان نمره آزمون gre و gmat نیز درخواست می شود. ما در بخش های زیر به بررسی شرایط آزمون gre و gmat در اسپانیا می پردازیم.

بررسی شرایط آزمون gre و gmat در اسپانیا

بررسی شرایط آزمون gre و gmat در اسپانیا

آزمون gre یا آزمون ثبت نام تحصیلات تکمیلی در اسپانیا همانند دیگر مراکز آزمون در جهان به صورت هماهنگ برگزار می شود. این آزمون نیز در اسپانیا تحت نظارت و کنترل اداره سرویس آزمون تحصیلی یا ETS برگزار می شود. آزمون مذکور در کشور اسپانیا در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می شود. مقیاس امتیازبندی در آزمون های مهارت کلامی و استدلال کمی بین 130 تا 170 می باشد. در حالی که رنج نمرات نگارش تحلیلی یا آنالیزی در اسپانیا حدود 0 تا 6 می باشد.

نام آزمونGRE Test
سطح آزمونبین المللی
مبدع و مدیر آزمونسرویس آزمون تحصیلی (ETS)
بخش های آزمون3 بخش نگارش تحلیلی، استدلال کلامی و استباط کمی برای آزمون gre عمومی و دروس 6 گانه تخصصی برای آزمون gre اختصاصی

از سوی دیگر، آزمون gmat تحت نام انگلیسی Graduate Management Admission Test به معنای آزمون پذیرش رشته مدیریت تحصیلات تکمیلی می باشد. نمره این آزمون نیز برای ارزیابی و پذیرش متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی مخصوصا در دانشگاه های اقتصاد و مدیریت اسپانیا مورد توجه است. مواد آزمون gmat در اسپانیا شامل استدلال کمی، استدلال کلامی، استدلالات یکپارچه و کامل و نوشتن تحلیلی می باشد. نمرات هر بخش نیز به طور جداگانه و از 51-6 و 8 تا 1 و 6.0 تا 0.0 محاسبه می شود.

نام آزمونGMAT Test
سطح آزمونبین المللی
مبدع و مدیر آزمونشورای پذیرش مدیریت تحصیلات تکمیلی (GMAC)
بخش های آزمون4 بخش شامل نگارش تحلیلی، استدلال کلامی، استباط یکپارچه و استباط کمی

بخش های آزمون gre در اسپانیا

آزمون Graduate Record Examination (GRE) آزمونی است که دانش عمومی شما را در 3 بخش می سنجد. از دو روش تشکیل شده است، آزمون GRE General، که محبوب ترین و مورد نیاز موسسات بین المللی است، که در آن باید تمام مهارت هایی را که از تجربیات آکادمیک و کاری قبلی خود دارید، به کار ببرید، زیرا آزمون GRE مادرید برای همه حرفه ای ها در نظر گرفته شده است. آنها مایل به ادامه تحصیلات تکمیلی هستند و برای تخصص، مدرک کارشناسی ارشد و دکترا به طور کلی یا متمرکز بر صنعت تجارت تلاش می کنند. روش دوم آن آزمون موضوعی GRE است که دانش دانش‌آموز را از یک حوزه خاص مانند ادبیات، علوم کامپیوتر، زیست ‌شناسی و شیمی و سایر موارد به صورت جداگانه ارزیابی می‌ کند.

در این قسمت شاهد بخش های آزمون gre در اسپانیا هستید:

بخش های آزمون gre در اسپانیا

شرایط آزمون gre و gmat در کشور اسپانیا

روش های مختلفی برای ثبت نام در آزمون gre و gmat اسپانیا وجود دارد. شما به عنوان یک متقاضی می توانید این کار را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام دهید. لازم به یادآوری است که از شرایط آزمون gre و gmat در اسپانیا برخورداری از پاسپورت معتبر و نیز پرداخت آنلاین مبلغی در حدود 205$ (دلار) به عنوان هزینه آزمون می باشد.

اما از طریق آنلاین، گوشی، ایمیل و یا حتی فکس نیز می توان در این آزمون ثبت نام کرد. مراحل ثبت نام در آزمون های مذکور بدین صورت می باشد:

  • درخواست آنلاین در سایت org/ gre
  • انتخاب بین دو گزینه GRE General یا GRE Subject
  • انتخاب مرکز آزمون اسپانیا به عنوان مرکز gre و تاریخ تست
  • تهیه جزئیات تحصیلی
  • رفتن به سراغ پرداخت آنلاین
  • پرینت پیج اتمام فرآیند ثبت نام

از مهترین دانشگاه های اسپانیایی که نمرات آزمون gre و gmat شرط اخذ پذیرش آنها است می توان به دانشگاه های مادرید، بارسلونا و دانشگاه ناوارا اسپانیا اشاره کرد. برای آگاهی از شرایط کار دانشجویی و اعزام دانشجو به اسپانیا و ویزای تحصیلی اسپانیا توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کارشناسان این موسسه در ارتباط باشید.

سوالات مختلف در مورد شرایط آزمون gre و gmat در اسپانیا

در این بخش مفتخریم سوالات مکرر شما را در باب شرایط آزمون gre و gmat در اسپانیا پاسخ دهیم:

  • شرایط آزمون gmat چیست؟ از سوی دیگر، آزمون gmat تحت نام انگلیسی Graduate Management Admission Test به معنای آزمون پذیرش رشته مدیریت تحصیلات تکمیلی می باشد. نمره این آزمون نیز برای ارزیابی و پذیرش متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی مخصوصا در دانشگاه های اقتصاد و مدیریت اسپانیا مورد توجه است. مواد آزمون gmat در اسپانیا شامل استدلال کمی، استدلال کلامی، استدلالات یکپارچه و کامل و نوشتن تحلیلی می باشد. نمرات هر بخش نیز به طور جداگانه و از 51-6 و 8 تا 1 و 6.0 تا 0.0 محاسبه می شود.
  • شرایط آزمون gre در اسپانیا چیست؟ آزمون GRE مادرید برای همه حرفه ای ها در نظر گرفته شده است. آنها مایل به ادامه تحصیلات تکمیلی هستند و برای تخصص، مدرک کارشناسی ارشد و دکترا به طور کلی یا متمرکز بر صنعت تجارت تلاش می کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *