مهاجرت تحصیلی ترکیه

آزمون ورودی پزشکی ترکیه SAT

آزمون ورودی پزشکی ترکیه SAT

آزمون ورودی پزشکی ترکیه SAT از جمله مهم ترین آزمون های ورودی به ترکیه می باشد، می باید مورد توجه دانشجویان قرار گیرد. در صورتی که علاقه مند به داشتن اطلاعاتی در زمینه شرایط آزمون ورودی پزشکی ترکیه می باشید. بدین ترتیب شرایط تحصیل در این کشور فراهم می شود. همان طور که می دانید تحصیل در دانشگاه های پزشکی ترکیه علاقمندان بسیاری دارد. تمامی دانشجویان برای ورود به این رشته پرطرفدار می­ باید آزمون ورودی پزشکی ترکیه SAT را بگذرانند. در صورتی که بتوانند نمره قبولی را اخذ نمایند. از این رو می ­توانند جهت تحصیل در این رشته مدارک را با موفقیت پشت سر بگذارند. نمره قبولی در آزمون ورودی پزشکی ترکیه SAT برای دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است. ورود به هریک از دانشگاه های ترکیه قوانین و شرایط خاص خود را دارد.

آزمون فوق چندین بار در سال برای علاقه مندان تحصیل پزشکی برگزار می­ گردد که دانشجویان ملزم می باشند هزینه هایی را برای ثبت نام در این آزمون پرداخت نمایند. این هزینه در هر یک از کشورها با یکدیگر متفاوت است. دانشجویان اجازه دارند در مدت زمان 3 ساعت و 45 دقیقه به سوالات آزمون فوق پاسخ دهند. مقاله فوق به قلم نویسنگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعات به تحریر درآمده است.

شرایط برگزاری آزمون ورودی پزشکی ترکیه SAT

این آزمون با هدف سنجیدن مهارت دانشجویان در زمینه های مختلف می باشد که بیان گر این موضوع می باشد که دانش آموزان با تحصیل در مدارس چگونه می توانند از دانش دوران مدرسه خود در زندگی روزمره استفاده نمایند. درصدد حل مشکلات زندگی برآیند. هیئت مدیره کالج ها مسئولیت برگزاری این آزمون را برعهده دارند. این آزمون به عنوان آزمونی بین المللی مختص دانشجویان بین المللی می باشد. این آزمون دارای سوالات متداولی می ­باشد که برای سنجش توانایی دانشجویان طراحی گردیده است.

همچنین این آزمون میزان توانایی دانشجویان را در زبان انگلیسی بیان خواهد نمود متقاضیان شرکت در این آزمون باید به این موضوع توجه داشته باشند. این آزمون برای ورود به دانشگاه های آمریکایی که در ترکیه هستند طراحی گردیده است. زیرا این دانشگاه ها از تمامی امکانات و استانداردهای آموزشی در دانشگاه های ایالات متحده برخوردار می­ باشند. اکثر سوالات آزمون ورودی پزشکی ترکیه SAT در زمینه ریاضیات و کاربردهای آن در آینده شغلی دانشجویان می ­باشد.

مراحل برگزاری آزمون پزشکی اس ای تی ترکیه

آزمون ورودی پزشکی ترکیه SAT که برای ورود دانشجویان بین المللی به دانشگاه های پزشکی برگزار می­ گردد. شامل 2 آزمون SAT 1 و SAT 2 می­ باشد که آزمون SAT 1 با هدف سنجش دانشجویان در مهارت های خواندن، ریاضیات و نوشتن بر گذار می­ گردد. آزمون SAT 1 آزمون استدلالی نیز خوانده می ­شود. هر یک از بخش های این آزمون دارای 200-800 امتیاز می­ باشد. دانشجویان بین المللی تنها با سپری نمودن این آزمون می توانند وارد دانشگاه های پزشکی ترکیه شوند. نیازی به گذراندن آزمون گروه دوم را ندارند. جهت تحصیل در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

لازم به ذکر می باشد که سوالات این آزمون به صورت زیر طراحی گردیده است:

  • تمامی سوالات بخش بندی و به صورت تستی و چند گزینه ای می­ باشند.
  • بعضی بخش ها در این آزمون زیر مجموعه ای از بخش های دیگر است.
  • در این آزمون از چارت ها و اشکال گرافیکی و جداول نیز استفاده شده است که نیازی به انجام محاسبات ریاضی نمی­ باشد.
  • دانشجویان نیازی به کسب اطلاعات پیشین ندارند.
  • سوالات بخش های نوشتار و زبان و خواندن این آزمون بر پایه شواهد می ­باشد.

رشد دانشجویان بین الملی جهت تحصیل در این کشور را در نمودار زیر بررسی بفرمائید:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

منابع لازم سنجش ورودی پزشکی ترکیه

دایره منابع این آزمون گسترده است. از منابع متعدد بسیاری استفاده شده است. سوالات ریاضیات در این آزمون بر پایه اصول و قواعد ریاضیات می­ باشد. در زمینه مسائل ریاضی که بصورت روزمره از آنها استفاده می­ گردد و یا در آینده از آنها استفاده خواهند کرد طراحی گردیده است. این سوالات نیازمند مهارت های مدل سازی و حل مسأله در موقعیت های مختلفی مانند ریاضیات کالج، علوم طبیعی و دوره های علوم اجتماعی و مشاغلی که در آینده دانشجویان خواهند داشت و زندگی شخصی دانشجویان می­ باشد.

ناگفته نماند برخی سوالات به گونه ای هستند که دانشجویان ملزم می باشند. به صورت مرحله به مرحله حل نمایند، زیرا در زندگی روزمره نیز حل مشکلات به صورت تک مرحله ای امکان پذیر نیست. برخی دیگر از سوالات بصورت تشریحی می­ باشند که دانشجویان خودملزم می باشند که جواب صحیح را بیابند. جهت کسب اطلاعات لازم در باب اعزام دانشجو به ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

سوالات ریاضیات در این آزمون نیز به 2 بخش تقسیم می­ گردد. که بدین صورت است:

  • بخشی با کمک ماشین حساب
  • بخشی بدون استفاده از ماشین حساب

آزمون ریاضی ورودی پزشکی ترکیه SAT

اکثر سوالات این آزمون بر پایه ریاضیات می­ باشد. بیشترین تمرکز سوالات ریاضی در این آزمون بر روی 3 بخش اصلی که ذکر شده است. نقش به سزایی در آموزش کالج های پزشکی ترکیه و آینده شغلی دانشجویان دارد می­ باشد:

  • سوالاتی که به قلب جبر معروف اند. بیشترین سوالات از بخش های معادلات خطی و سیستم ها بیان شده است.
  • هنر حل مساله و آنالیز که دقت دانشجویان را در محاسبه می­سنجد.
  • راه یابی به ریاضیات پیشرفته که سوالاتی در زمینه خلاقیت دانشجویان و حل مساله ریاضیات پیشرفته را در بردارد.
  • سوالات 4 گزینه ای ریاضیات که در این آزمون طرح شده اند. مربوط به مباحث هندسه و مثلثات است که متناسب با آموزش های دانشگاه های پزشکی و آینده شغلی دانشجویان می باشد.

جهت کسب اطلاع در باب هزینه های اساسی در این کشور مقاله هزینه زندگی در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

آزمون ریاضی ورودی پزشکی ترکیه SAT

سیستم نمره دهی در اس ای تی در ترکیه

این آزمون دارای 200-800 امتیاز برای هر بخش می­ باشد. مسئولین برای بخش مقاله نویسی این آزمون نمره ای بین 1 الی 6 را در نظر گرفته اند که همانند آزمون GRE که برای بخش نوشتار قرار داده شده است. دانشجویانی که دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس در سطح های بین 6 تا 6.5 هستند 3 تا 4 امتیاز را اخذ خواهند نمود. برخی از دانشگاه ها تنها حداقل امتیازی که دانشجویان از بخش نوشتار کسب می کنند را کافی می­ دانند. نمره قبولی در این آزمون در دانشگاه های مختلف ترکیه با یکدیگر متفاوت است. بستگی به دانشگاهی دارد که با پذیرش دانشجو موافقت نموده است. جهت تحصیل در این کشور ابتدا ویزای تحصیلی ترکیه را دریافت فرمائید.

مدارک مورد نیاز آزمون اس ای تی ترکیه

اگر فردی بخواهد در آزمون SAT شانس قبولی بالا داشته باشد، باید ID آزمون SAT خود را از ترکیه داشته باشد.

مدارک زیر را برای روز آزمون آماده کرده باشد:

  • یک شناسه معتبر (غیرقابل استفاده برای افراد دیگر) معتبر باشید که توسط مدرسه یا کالج آمادگی آزمون پزشکی که در ترکیه برگزار می شود، صادر می شود که تاریخ آن تا دسامبر سال جاری صادر می گردد.
  • یک سند فیزیکی اصلی (فتوکپی یا الکترونیکی) نباشید.
  •  نام کامل و قانونی فرد، دقیقاً همانطور که در بلیط پذیرش مشاهده می شود، نوشته شود.
  • یک عکس قابل تشخیص که اخیرا با وضوح گرفته شده و با عکس موجود در بلیط پذیرش دانشجو مطابقت دارد.

در صورتی که شام هم با مطالعه نمودن مقاله آزمون ورودی پزشکی ترکیه SAT علاقه مند به داشتن اطلاعاتی در زمینه شرایط تحصیلی ترکیه شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات تحصیلی کشور ترکیه که در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موجود می باشد. تحصیل پزشکی در ترکیه به اطلاعات جامعی دست یابید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *