دسته بندی نشده

کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر

کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر

در سال جاری تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر 45 کشور رسیده است که این تعداد برای یکی از کشورهای خاورمیانه بسیار عالی می باشد. این کشور، کشوری واقع در غرب آسیا است که شبه جزیره کوچک قطر را در سواحل شمال شرقی شبه جزیره عربستان اشغال می کند. تنها مرز زمینی آن با پادشاهی همسایه خلیج فارس (GCC) پادشاهی عربستان سعودی در جنوب است. خلیج بحرین، ورودی خلیج فارس، این کشور را از بحرین نزدیک جدا می کند. در اوایل سال 2017، کل جمعیت قطر 2.6 میلیون نفر بود. به طوری که، 313000 شهروند قطری و 2.3 میلیون نفر خارج از کشور می باشند.

اسلام دین رسمی این کشور است. از نظر درآمد، این کشور دارای سومین سرانه تولید ناخالص داخلی (PPP) در جهان، و ششمین بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه (روش اطلس) است. این کشور توسط سازمان ملل متحد به عنوان کشوری با رشد انسانی بسیار بالا طبقه بندی شده است. به طوری که، پس از امارات متحده عربی و عربستان سعودی دارای سومین شاخص HDI در جهان عرب است. این کشور یک اقتصاد پردرآمد بانک جهانی است که سومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی و ذخایر نفتی آن را پشتیبانی می کند. بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر موضوعی است که متخصصان موسسه حقوقی سفیران سورش سعادت در این مقاله به آن پرداخته اند.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر

سفر بدون ویزا به 45 کشور برای شهروندان این کشور امکان پذیر بوده و این کشورها در لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر می باشند. بنابراین، برای بازدید از این مکان ها اخذ ویزا ضروری نمی باشد. برخی از کشورها ممکن است پس از مدتی از شهروندان این کشور بخواهند ویزا بگیرند. برخی از این کشورها فقط مدت اقامت محدودی بدون ویزا به شهروندان این کشور اجازه می دهند. مدت آن ها بسته به کشور متفاوت بوده و بین 30 تا 180 رو متغیر است. علاوه بر اینكه به شهروندان این کشور اجازه سفر به بسیاری از كشورها را می دهد، ویزا هنگام ورود برای برخی از آن ها برنامه ای در دست اجرا است.

دارندگان گذرنامه این کشور می توانند از این برنامه برای گرفتن ویزای خود فقط در بدو ورود به کشور مقصد خود استفاده کنند، بدون اینکه قبلی را بگیرند. در نتیجه، شهروندان این کشور برای ورود به کشور نیازی به ویزا ندارند. پس از ورود به فرودگاه می توانید یکی را دریافت کنید. این بدان معنی است که مسافران باید فرم های اداری کمتری را پر کنند و می توانند با آماده سازی کمتر از این امر خلاص شوند. سفرهای کوتاه مدت به کشورهایی که هنگام ورود ویزا می دهند، ممکن است سفر را برای شما آسان کند.

انواع ویزا برای کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر

تعدادی از کشورهای دیگر برای دوره های مختلف اقامت از 15 روز تا 1 سال بسته به مقصد، معافیت ویزای این کشور را مجاز می دانند. این کشورها جدا از کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر می باشند. برای دستیابی به معافیت ویزا به این کشورها، ارائه گذرنامه معتبر صادر شده از این کشور هنگام ورود ضروری است. یک برنامه مجوز ویزای سفر الکترونیکی برای شهروندان این کشور برای اقامت موقت در بیش از 30 کشور در دسترس است. این پروتکل های کاربردی ساده به اتباع قطر اجازه می دهد تا به راحتی یا از طریق ویزای الکترونیکی یا eVisa را برای مقصد خود به طور انحصاری آنلاین دریافت کنند.

آن ها به مسافران این امکان را می دهند تا از تحمل صف های طولانی مرزی برای دریافت ویزا یا ورود و ارائه شخصا درخواست ویزای سفارت جلوگیری کنند. برای بازدید از همین کشورها برای مدت اقامت طولانی تر، و همچنین سفر به حدود 140 سرزمین بدون توجه به مدت اقامت یا هدف سفر، داشتن ویزای سفارت تایید شده برای شهروندان این کشور ضروری است. این را باید قبل از عزیمت از یک دفتر دولت دیپلماتیک مقصد تهیه کنید. یکی از راه های کسب اقامت از طریق کار در قطر می باشد. بعد از چند سال اقامت می توانید تابعیت این کشور را کسب نمایید.

جدول زیر تعداد کشورها را براساس نوع ویزا برای این گذرنامه نشان می دهد:

نوع ویزاتعداد کشورها
ویزا لازم است113
ویزا هنگام ورود47
مجوز سفر الکترونیکی3

انواع ویزا برای کشورهای لغو روادید با پاسپورت قطر

پاسپورت قطر

با داشتن رتبه جهانی تحرک 85، همان طور که قبلا اشاره شد، شهروندان این کشور می توانند بدون مشکل زیادی به 63 کشور سفر کنند. از 85 کشور موجود در این لیست، 45 کشور نیازی به ویزا ندارند. در حالی که در سایر کشورها به مجوز سفر الکترونیکی (ETA) یا ویزا هنگام ورود نیاز دارید. ممکن است ملزم به ارائه مدارک دیگری از جمله ETA، ویزا ورود یا اعلامیه های بهداشت باشید.

گذرنامه این کشور سندی است که برای سفرهای بین المللی به شهروندان این کشور صادر می شود. پاسپورت این کشور از محل اسکان تا تحویل حداقل 3 هفته طول خواهد کشید. بهتر است قبل از تاریخ انقضاء برای تعویض گذرنامه برنامه ریزی کنید و در صورت نیاز به سفر، اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای جایگزینی گذرنامه و ویزا در صورت لزوم دارید. به یاد داشته باشید که بسیاری از کشورها برای اجازه ورود یا اخذ ویزا به گذرنامه حداقل 6 ماه اعتبار نیاز دارند. با سرمایه گذاری در قطر سریع تر می توان روند تابعیت این کشور را طی کرد.

نمودار زیر نمره تحرک پاسپورت قطر را بین سال های 2018 تا 2021 مشاهده می کنید:

تحرک پاسپورت قطر

اقتصاد قطر

رونق اقتصادی این کشور از استخراج و صادرات نفت که در سال 1939 کشف شد و اولین بار در سال 949 تولید شد و گاز طبیعی حاصل می شود. قبل از جنگ جهانی دوم، جمعیت این کشور به مروارید، ماهیگیری و برخی از تجارت مشغول بودند. البته با استثنای کمی تنها مشاغل موجود. و یکی از فقیرترین کشورهای جهان بود. با این وجود، در دهه 1970، مردم بومی علی رغم کاهش بعدی درآمد به دلیل نوسانات قیمت های جهانی نفت، از بالاترین درآمد سرانه در جهان برخوردار بودند. امتیاز اصلی این کشور به شرکت نفت عراق (IPC)، کنسرسیومی از شرکت های اروپایی و آمریکایی اعطاء شد.

این امتیاز و امتیازات بعدی در دهه 1970 ملی شد. در حالی که شرکت دولتی این کشور پترولیوم شرکت نفت عمومی قطر سابق بر عملیات نفت و گاز نظارت دارد. شرکت های خصوصی همچنان به عنوان شرکت های خدماتی نقش مهمی را ایفا می کنند. دولت با ارائه وام های بدون بهره سعی در نوسازی بخش های زیر را داشته است:

  • ماهیگیری
  • کشاورزی

با این وجود تولید مواد غذایی فقط بخش کوچکی از تولید ناخالص داخلی (GDP) را تولید می کند. کمبود زمین و آب حاصلخیز محدودیت های شدیدی را در کشاورزی ایجاد می کند و بخش عمده ای از مواد غذایی کشور باید وارد شود. مهاجرت به قطر یکی از راه هایی است که می توانید پاسپورت این کشور را بعد از تابعیت بدست آورید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این امر می تواند مشاوره های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *