دسته بندی نشده

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اروگوئه

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اروگوئه

با بررسی تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اروگوئه، متوجه خواهیم شد پاسپورت اروگوئه ارزش خوبی را به خود اختصاص داده است. کشورهای در آمریکای مرکزی و جنوبی در لیست آسان ترین کشورهای تابعیت دوم برجسته هستند. این کشورها الزامات بسیار انعطاف پذیر برای برنامه های شهروندی دارند. با داشتن تابعیت اروگوئه می توانید حدود 153 کشور را با ویزای ورود و یا بدون ویزا سفر کنید. با داشتن گذرنامه اروگوئه می توانید با آی دی کارت به راحتی در آمریکای جنوبی رفت و آمد کنید. همچنین با داشتن گذرنامه اروگوئه می توانید به اکثر کشورهای اروپایی دسترسی داشته باشید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در زمینه مهاجرت و اقامت شرایط شما را بررسی کرده و در این راه راهنمای شما باشند.

معرفی اروگوئه

جمهوری اروگوئه از 19 بخش تشکیل شده است. مهم ترین بخش ها:

  • مونته ویدئو
  • کانلونس
  • و مالدونادو هستند.

این کشور در آمریکای جنوبی و در همسایگی کشورهای آرژانتین و برزیل واقع شده است. اروگوئه با مساحت 176215 کیلومتر مربع دومین کشور کوچک آمریکای جنوبی است. آب و هوای آن با تابستان های گرم و زمستان های معتدل است. از ویژگی های این سرزمین می توان به دشت ها، تپه های کم ارتفاع و زمین های حاصل خیز حاصلخیز اشاره کرد. جمعیت کلی بیش از 3.5 میلیون نفر است و این دهمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی است. پایتخت این کشور مونته ویدئو است که همچنین پرجمعیت ترین شهر با بیش از 1.7 میلیون سکنه است. پس از آن Salto و Ciudad de la Costa قرار دارند. بزرگترین فرودگاه، فرودگاه بین المللی کاراسکو (MVD) با 2 میلیون مسافر سالانه است. این فرودگاه کشور اروگوئه را به مقصد آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی و اروپا متصل می کند.

فرهنگ اروگوئه تحت سلطه نسب اروپایی خود با سنت های اروپای جنوبی است. در اکثر کشورها آمیزه ای چندفرهنگی و مذهبی وجود دارد که عقاید کاتولیک روم غالب است. زبان رسمی اسپانیایی است. سیستم حقوقی بر اساس قانون مدنی اسپانیا بنا شده است. نوع دولت جمهوری ریاست جمهوری است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اروگوئه

پاسپورت اروگوئه در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 28 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 153 کشور را فراهم می کند. با توجه به تعداد کم این کشورها، گذرنامه اروگوئه دارای ارزش متوسط و رو به بالایی در سطح جهان است. دارندگان گذرنامه اروگوئه برای ورود به کشورهایی مانند اتحادیه اروپا، مکزیک، برزیل، آرژانتین و بسیاری دیگر نیازی به ویزا ندارند و این یکی از نقاط مثبت داشتن پاسپورت اروگوئه است. دارندگان گذرنامه اروگوئه برای ورود به حدود بیش از 40 کشور در جهان نیاز به ویزا دارند.

در شکل زیر با استفاده از پاسپورت اروگوئه می توان به کشورهای سبز رنگ بدون ارائه ویزا سفر کرد:

سفر با پاسپورت اروگوئه با این کشورها

کشورهای قرمز رنگ از شهروندان اروگوئه ای برای سفر ویزا درخواست می کنند. کشورهای آبی رنگ را می توان با پاسپورت اروگوئه با استفاده از ویزای الکترونیکی و یا ویزا هنگام ورود سفر کرد.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اروگوئه

اگر اروگوئه ای هستید و یا گذرنامه اروگوئه را دارید شما می توانید بدون درخواست ویزا به 92 کشور بروید. اروگوئه ای ها همانند سایر کشورهای آمریکای جنوبی می توانند در منطقه با کارت شناسائی رفت و آمد کنند. اروگوئه به دلیل طبیعت وسیع و خط ساحلی زیبا شهرت دارد. در مجموع 2 مکان فرهنگی میراث جهانی یونسکو در کشور پراکنده است. برخی از مقاصد اصلی شامل پایتخت مونته ویدئو، پونتا دل استه، کلونیا دل ساکرامنتو، پونتا دل دیابلو، کابو پونیو و کاساپوبلو است. این کشور در سال تقریباً 3.2 میلیون گردشگر دارد که سالانه بیشتر آنها از آمریکای شمالی و جنوبی بازدید می کنند. این امر اروگوئه را به یکی از پربازدیدترین کشورهای آمریکای جنوبی تبدیل می کند.

جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اروگوئه آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاکشورهای اتحادیه اروپا (به جز ایرلند) + بلاروس، گرجستان، اوکراین، مولداوی، کرواسی، سان مارینو، آندورا، گرینلند، جزایر فارو، کوزوو، گیربالتار، ترکیه، آذربایجان، صربستان و آلبانی
آسیاامارات، ژاپن، تیمور، کره جنوبی، اندونزی، مالزی، فیلیپین، مغولستان
کارائیبتمامی کشورهای کارائیب به جز کوبا
آمریکاتمامی کشورها به جز آمریکا، کانادا و سورینام
آفریقابوتسوانا، آفریقای جنوبی، جزایر کوک، میکرونزیا، کالدونیای نو، نیئو و پلنزیای فرانسوی
اقیانوسیهفیجی و وانواتو

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اروگوئه

رتبه پاسپورت اروگوئه

شهروندان اروگوئه به 153 کشور جهان دسترسی راحت دارند.. گذرنامه این کشور دارای رتبه 28 در رتبه بندی گذرنامه جهانی است. دارنده گذرنامه اروگوئه امکان آزادی سفر به اروپا، ژاپن ، هنگ کنگ، کشورهای آمریکای جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر جهان است. توجه داشته باشید که کشورهای جهان معمولا مدت اقامت محدودی را برای شهروندان خارجی در نظر می گیرند. شهروندان اروگوئه نیز معمولا می توانند تا 90 روز در کشورهای خارجی بدون ویزا و یا با ویزا اقامت یابند. با استفاده از پاسپورت اروگوئه می توانید به 55% کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید.

تعداد کشورهای مجاز با پاسپورت اروگوئه

جهت مهاجرت به اروگوئه این مطلب را از دست ندهید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت اروگوئه

نگاه اروگوئه به اروپا بسیار بیشتر از هر کشور دیگری است زیرا بسیاری از مردم اروپا، استرالیا، کانادا و سایر کشورهای پیشرفته قبلاً به اروگوئه نقل مکان کرده اند. بنابراین، اگر کسی می خواهد زندگی خود را در محیط اروپا سپری کند، بهترین و ارزان ترین گزینه اروگوئه است. اگر کسی بخواهد یک اسناد مسافرتی جایگزین یا گذرنامه دوم برای آزادی سفر داشته باشد، بهترین انتخاب است. اگرچه اروگوئه کوچکترین کشور در آمریکای جنوبی است، اما با بیشترین درآمد سرانه تولید ناخالص داخلی ثروتمند ترین کشور در آمریکای جنوبی است. سیستم مراقبت های بهداشتی در اروگوئه برای خارجیان بسیار مناسب است. هزینه درمان پزشکی خصوصی نیز در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر مقرون به صرفه و رقابتی است. خرید، فروش و اجاره ملک برای همه آسان است.

اروگوئه دارای آب تمیز، هوای پاک، خیابان های تمیز و آب و هوای مداوم معتدل است. اروگوئه دارای یک اقتصاد باز است، جابجایی سرمایه گذاری به داخل یا خارج از کشور آسان و با قابلیت تبدیل ارز رایگان است. سیستم بانکی در اروگوئه بسیار مستحکم است. علاوه بر روادید کامل شهورندان اروگوئه ای می توانند به بسیاری از کشورها با ویزای الکترونیکی سفر کنند.

کشورهایی که اروگوئه ای ها برای آنها به ویزای الکترونیکی eVisa نیاز دارند، در زیر ذکر شده است:

ویزا با پاسپورت ارمنستانکشورها
ویزای الکترونیکی eVisaآنگولا، آنتیگوا و باربودا، جیبوتی، ساحل عاج، اتیوپی، گابن، هند، قرقیزستان، لسوتو، میانمار، عمان، پاکستان، سودان جنوبی، سورینام، سائوتومه، تاجیکستان، ازبکستان و ویتنام
مجوز سفر eTAسریلانکا و نیوزلند

شرایط اقامت اروگوئه

سیاست مهاجرتی اروگوئه استقبال از خارجی ها بدون هیچ گونه سهمیه و محدودیتی است. برای اعمال اجازه اقامت نیازی به سرمایه گذاری نیست. برای اعمال اجازه اقامت اروگوئه فقط باید چند مورد ساده را برآورده کنید. اسناد اولیه مورد نیاز شناسنامه متقاضی، مجوز پلیس، سند ازدواج، اثبات بودجه کافی برای تحمل هزینه زندگی در اروگوئه است. کلیه این اسناد باید قبل از عزیمت به اروگوئه به زبان اسپانیایی ترجمه شده و توسط وزارت امور خارجه مورد استفاده قرار گیرد. متقاضی ویزای توریستی ممکن است برای تغییر وضعیت مهاجرت یا وضعیت ویزا اقدام کند. هنگامی که درخواست تغییر وضعیت تغییر می کند، سند اقامت موقت قانونی یا شناسنامه موقت برای متقاضی صادر می شود.

به طور کلی TRC (کارت اقامت موقت) نامیده می شود. دارنده کارت TRC به همه چیز دسترسی دارد انگار که اقامت دائم داشته باشد. پرونده متقاضی مراحل قانونی مختلف و راستی آزمایی را طی می کند. برای دریافت اقامت دائم پس از 3 ماه دریافت TRC، مدارک بیشتری مانند آدرس لازم است. به طور معمول 1-2 سال طول می کشد تا اقامت دائم داشته باشید.

این یک خلاصه ساده از مراحل است:

  • نامه ای را برای اداره مهاجرت ارسال کنید و تأیید کنید
  • ترخیص پلیس خود را بدست آورید.
  • فیش واریزی
  • کپی گذرنامه، شناسنامه و گواهی ازدواج خود را ارائه دهید (در صورت وجود)
  • سدولا (کارت شناسایی) موقت خود را تهیه کنید
  • معاینه پزشکی
  • آدرس.

تأیید نهایی را دریافت کرده و اقامت دائمی خود را دریافت کنید.

کشورهای لغو روادید با پاسپورت دوم اروگوئه

اروگوئه تابعیت دوگانه یا چند گانه را مجاز می داند. برای دریافت تابعیت متقاضی باید 5 سال صبر کند تا درخواست تابعیت اروگوئه یا گذرنامه دوم را بدهد. اما اگر متقاضی با یک شهروند اروگوئه ای ازدواج کند، تابعیت پس از 3 سال قابل درخواست است. این فرآیند را طبیعی سازی می نامند. اما مطمئن نیستیم که به طور قطع به این برنامه تأیید تابعیت داده می شود. متقاضی باید به معنای واقعی در اروگوئه زندگی کند. بنابراین در هنگام اقدام به تابعیت، ممکن است از برخی از شهروندان اروگوئه ای خواسته شود که متقاضی واقعاً در اروگوئه زندگی می کند و با کشور ارتباط قوی دارد. برخی از برگه های حساب بانکی، برخی از کارت های عضویت در باشگاه ممکن است درخواست شود. متقاضیان باید در سال اول اقامت حداقل 10 ماه در کشور زندگی کنند.

البته هنوز مهاجرت و قضات تمایلی به اعطای تأیید تابعیت ندارند. بنابراین می توانیم بگوییم که گرفتن اقامت دائم و زندگی در اروگوئه آسان و ارزان تر است، اما بدون شک گرفتن تابعیت و گذرنامه دوم بسیار دشوار است. جهت اخذ اقامت در اروگوئه می توانید به مطالب منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *