مهاجرت تحصیلی ایرلند

کار پس از تحصیل در ایرلند

کار پس از تحصیل در ایرلند

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد به بررسی شرایط کار پس از تحصیل در ایرلند برای متقاضیان بپردازد. اولین مساله ای که پس از اتمام تحصیل در ایرلند ذهن متقاضی را به خود مشغول می سازد، اشتغال زایی در کشور مذکور می باشد. پس از اتمام تحصیل، متقاضی 2 راه پیش روی خود خواهد داشت، راه اول ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و راه دوم جست و جوی کار در این کشور خواهد بود. طرح جست و جوی کار پس از اتمام تحصیل فرصت اخذ اقامت این کشور را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

سوالاتی که در مقاله پیش رو پاسخ داده خواهد شد به شرح زیر می باشد:

  • آیا پس از اتمام تحصیل امکان اخذ اجازه کار در این کشور وجود خواهد داشت؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در این کشور برای متقاضیان بین المللی چگونه می باشد؟

شرایط کار پس از تحصیل در ایرلند

متقاضیان بین المللی که اخیرا در این کشور فارغ التحصیل شده اند و جویای کار در این کشور می باشند، باید شرایط و قوانینی را رعایت کنند. پس از اتمام دوره تحصیلی خود دولت این کشور برای تضمین اشتغال در این کشور، برنامه تحصیلات تکمیلی سطح سوم با اجازه اقامت 6 ماه را در اختیار شما قرار خواهد داد. پس از کسب نمره قبولی در آزمون واجد الشرایط این طرح خواهید شد، بدین ترتیب متقاضی می تواند شروع به جست و جوی کار در این کشور کند و یا گرین کارت مربوطه را دریافت نماید.

با در دست داشتن گرین کارت این کشور اجازه کار برای متقاضی در شرکت های معتبر و با قرارداد رسمی از جانب کارفرمای این کشور میسر خواهد بود. مدت اعتبار گرین کارت این کشور حدود 2 سال خواهد بود و در صورت نیاز امکان تمدید نیز وجود خواهد داشت. برای تمدید کارت اقامت جهت کار در این کشور می باید شرایطی رعایت گردد.

این شرایط در جدول زیر بیان شده است:

مراحلشرایط تمدید گرین کارتهزینه تمدید به یورو
1پرداختی شغل مورد نظر در طول 1 سال کاری60000€
2چنانچه جزء مشاغل محدود این کشور می باشد. در طول 1 تا 2 سال کاری الزامی خواهد بود.30000€

مدارک مورد نیاز برای کار پس از تحصیل در ایرلند

مدارک مورد نیاز برای کار پس از تحصیل در ایرلند

متقاضیان بین المللی پس از یافتن شغل مورد نظر می باید برای ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. از این رو برای کار در این کشور پی از اتمام دوره تحصیلی خود می باید مدارک معتبر و مستندی را سفارت مربوطه این کشور ارجاع نمایید. در مقاله مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ایرلند به صورت مفصل اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار داده شده است.

مدارک و شرایط مورد نیاز کار در این کشور در لیست زیر بررسی شده است:

  • ارائه 1 فتوکپی از گذرنامه معتبر
  • ارائه قرارداد معتبر با مهر و امضای طرفین قرارداد
  • در صورتی که مقیم این کشور می باشید، گواهی از مدت اقامت خود ارائه دهید.
  • ارائه مشخصات کامل فرد جویای کار و کارفرما الزامی می باشد
  • ارائه 1 کپی از نامه پشتیبانی این کشور مانند IDA/Enterprise

میانگین درآمد کار پس از تحصیل در ایرلند

دغدغه اصلی متقاضیان بین المللی پس از اتمام دوره تحصیلی خود در اکثر کشور های اروپایی و کشور مذکور بررسی میانگین درآمد و بازار کار خواهد بود. میانگین در آمد در این کشور حدود 38500€ (یورو) می باشد. این میزان دریافتی دارای حداقل و حداکثری خواهد بود. کم ترین میزان دریافتی در این کشور حدود 9730€ (یورو) است، در حالی که بیشترین میزان دریافتی در این کشور به 172000€ (یورو) خواهد رسید. متقاضیان و افراد جویای کار در این کشور می باید در نظر داشته باشند که این تفاوت پرداختی در وهله اول به سطح میزان تحصیلات، سن، تجربه کاری متقاضی و شهری که برای اشتغال به کار انتخاب می کنید بستگی خواهد داشت.

در این بخش میانگین پرداختی افراد در شهرهای مختلف این کشور در نمودار زیر مشخص شده است:

میانگین پرداختی افراد در شهرهای مختلف ایرلند

همچنین در این کشور میانگین دستمزد کاری، برای هر ساعت کاری مفید حدود 18€ (یورو) خواهد بود. در این کشور مشاغل مختلف دارای حقوق دریافتی متفاوتی می باشند. چند نمونه در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

نام شغلمیزان دریافتی به یورو
صندوقدار15400€
مدیر فروش72200€
وکیل78200€
پرستار31500€
مدیر پروژه42900€
مهندس برق38500€

بررسی اجازه کار پس از تحصیل در ایرلند

متقاضیان بین المللی پس از اتمام دوره تحصیلی خود می توانند با ارائه مدارک معتبر به سفارت مربوطه این کشور رجوع نمایند و درخواست ویزای کار در این کشور را دارند. در نظر داشته باشید متقاضیان در صورتی که تمایل به کار در این کشور را داشته باشند، می باید در اواخر دوره تحصیلی خود جست و جوی کار در این کشور را پیش گیرند. بدین صورت که به کارفرمایان مربوطه در این کشور رزومه ارسال نمایند تا بتوانند پیشنهاد کاری یا قرارداد کاری معتبری را به سفارت این کشور نشان دهند. زمان جست و جوی کار پس از فارغ التحصیلی در این کشور دارای محدودیت هایی می باشد، که پس از اتمام دوره تحصیلی حدود 6 تا 12 ماه خواهد بود. در این بخش مطالعه مقاله شرایط تعیین وقت سفارت ایرلند در خصوص آشنایی با قوانین سفارت این کشور به شما پیشنهاد داده می شود.

پروسه دریافت کار پس از تحصیل در این کشور به صورت خلاصه به شرح زیر می باشد:

در مقاله کار پس از تحصیل در ایرلند هر آنچه که در باب کارجویی پس از تحصیل در این کشور مورد نیاز خواهد بود توسط متخصصان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما قرار گرفت. در سال های اخیر به خصوص در سال 2023 میلادی این کشور از لحاظ پذیرش تحصیلی و کاری مورد توجه بسیاری از متقاضیان بین المللی قرار گرفته است. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر امکان ارتباط با مشاورین ارشد ما در بخش مشاوره تلفنی و حضوری برای شمافراهم شده است. مطالعه مقاله اخذ اقامت از طریق کار در ایرلند سطح آگاهی شما را در این باب افزایش خواهد داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *