مهاجرت تحصیلی نیوزلند

کار دانشجویی در نیوزلند

کار دانشجویی در نیوزلند

طبق قوانین نیوزلند کار دانشجویی در نیوزلند به صورت نیمه وقت در طول تحصیل برای دانشجویان مجاز است. نیوزلند از کشورهای .برتر تحصیلی در جهان است. همچنین کیفیت زندگی در این کشور بسیار بال است ولی هزینه زندگی نیز متناسب با آن گران است. به همین دلیل دانشجویان خارجی در حال تحصیل در این کشور به فکر کار ضمن تحصیل در نیوزلند هستند. به عنوان یک دانشجو در کشور نیوزلند می توانید کار دانشجویی در نیوزلند را به صورت نیمه وقت تجربه کنید. جهت دریافت اطلاعات دقیق تر در این مقاله همراه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید.

شرایط تحصیل در کشور نیوزلند

نیوزیلند در جنوب غربی اقیانوس آرام، درست در جنوب استرالیا واقع شده است. این کشور بخشی از استرالیا نیست و هرگز نبوده است (بسیاری از مردم این را اشتباه می دانند)، اما از اواخر قرن 19 کشور مستقل بوده است. قبل از آن، این کشور در واقع بخشی از پادشاهی انگلستان در نظر گرفته می شد و تحت قوانین و صلاحیت پادشاهی بریتانیا بود. نیوزیلند در واقع تعدادی جزیره کوچکتر است که دارای 2 جزیره اصلی است:

  • جزیره شمالی که بومیان آن را Te Ika-a-Māui نیز می نامند.
  • و جزیره جنوبی که Te Waipounamu نیز نامیده می شود.

حتی اگر این کشور در سال 1853 تحت سلطنت تاج پادشاهی انگلستان قرار گرفت، این کشور از سال 1853 خود را اداره می کند. ملکه انگلیس هنوز رئیس دولت است و نماینده ای به عنوان فرماندار کل به نمایندگی از وی در کشور، اما دولت پارلمانی است. استاندار کل، در این مرحله، فقط یک نقش رسمی است، مگر اینکه دولت با موضوعاتی روبرو شود یا دچار آشفتگی شود. سپس او حق دارد وارد عمل شود و تصمیم بگیرد. سیستم آموزش در این کشور نیز تحت اثر بریتانیا است و مشابه این کشور است. نیوزلند به دلیل داشتن دانشگاه های مطرح امروز به یکی از کشورهای محبوب تبدیل شده است.

شرایط تحصیل در کشور نیوزلند را در محتوا لینک شده در متن مطالعه کنید که مطابق با آخرین قوانین سال تحصیلی نگارش شده است.

مزایا کار در نیوزلند

نیوزلند فرصت‌های فراوانی را برای افرادی فراهم می‌ کند که مهارت ‌ها و تجربیات خود را به کشوری با اقتصاد به سرعت در حال رشد می‌آورند. در سال اخیر تعداد مشاغل جدید آگهی شده در نیوزلند به میزان %8 افزایش یافت. در نظرسنجی اچ ‌اس ‌بی‌ سی Expat Explorer در سال اخیر، نیوزلند از نظر تعادل بین کار و زندگی در رتبه ششم جهان قرار گرفت. این کشور همچنین برای امنیت شغلی و پیشرفت شغلی امتیاز بالایی کسب کرده است، و دلیل فوق العاده ای برای اضافه کردن حرکت به نیمکره جنوبی به تصمیمات سال نو شما در سال آینده ارائه می دهد. پاسخ دهندگان در نظرسنجی فرهنگ آرام، جمعیت کم و فضای دوستانه را به عنوان جنبه های مورد علاقه خود در مکان شماره یک برای زندگی در جهان ذکر می کنند.

سازمان ملل در شاخص توسعه انسانی سال اخیر ، نیوزیلند را از بین 187 کشور در رتبه سیزدهم قرار داده است و با داشتن %10 خشکی بیشتر از بریتانیا و کمتر از %10 جمعیت، نیوزیلند فضای زیادی دارد. فشار کمتر و منابع طبیعی غنی تر به این معنی است که حرکت برای زندگی و کار در نیوزلند آلودگی و ازدحام را از زندگی روزمره دور می کند و مشکلات بهداشتی موجود در شهرهای سراسر جهان را کاهش می دهد. اوکلند، ولینگتون و کرایست چرچ همگی به طور متوسط ​​سالانه بیش از دو هزار سال نور خورشید دریافت می کنند. مناطق شرقی و جنوبی جزیره جنوبی شاهد بارش برف فراوان است و برف به طور منظم در مناطق کوهستانی در سراسر هر دو جزیره می نشیند.

در نمودار زیر شاهد تعداد فرصت های شغلی پاره وقت در نیوزلند هستید:

تعداد فرصت های شغلی پاره وقت در نیوزلند

قوانین کار دانشجویی در نیوزلند

در ژانویه سال 2014، در قوانین نیوزلند یک بازبینی بسیار گسترده انجام شد. برای دانشجویان بین المللی دارای ویزا، کار دانشجویی بسیار آسان تر شده است که می توانند هنگام تحصیل کار کنند. در اینجا برخی از راه های تغییر این قوانین وجود دارد. دانشجویان تمام وقت مجاز به کار در هر دوره از تعطیلات دوره ای، حتی دوره های بین دو ترم (ژوئن تا جولای) بودند. آنها می توانند در طول آن تعطیلات نیز به صورت تمام وقت کار کنند، که به شما امکان می دهد در هنگام تحصیل در نیوزلند کمی درآمد بیشتری داشته باشید. افرادی که در دوره دکترا یا کارشناسی ارشد تحقیق مشغول به کار هستند مجاز به کار تمام وقت در هر نوع شغل هستند. به شرط داشتن ویزای تحصیلی واجد شرایط، برای این کار به هیچ مجوزی نیاز ندارید.

افرادی که زبان اصلی آنها انگلیسی است، مجاز به کار در نیوزلند هفته ای 20 ساعت در طول ترم خواهند بود. برای این کار نیازی به تغییر ویزای خود یا مجوز ویژه دیگری نیست. این فقط بخشی از ویزای شما است. کسانی که به عنوان زبان اصلی انگلیسی صحبت نمی کنند، برای بدست آوردن شغل در هنگام ویزا باید مراحل مختلف را طی کنند. همانطور که می بینید، کارهای زیادی وجود دارد که ممکن است مجبور شوید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که در کشور خود قادر به کار هستید. اما مزایای آن قطعاً بیش از زمانی است که باید صرف کنید تا بتوانید کار کنید.

در شکل زیر به صورت کلی شرایط کار دانشجویی در نیوزلند نمایش داده شده است:

شرایط کار دانشجویی در نیوزلند

بررسی کار دانشجویی در نیوزلند

با تحصیل در نیوزلند در طول مدت ترم معمولا می توانید تا 20 ساعت در هفته و در تعطیلات تمام وقت کار کنید. اگر تمام وقت مطالعه می کنید می توانید تا 20 ساعت در هفته کار کنید لذا دوره شما حداقل 2 سال باید باشد یا شما در حال تحصیل برای مدرک تحصیلی باشید که به شما امتیاز می دهد تا درخواست ویزای اقامت دسته مهاجران ماهر را بدست آورید. اگر به عنوان بخشی از آموزش خود مجبور به گذراندن تجربه کاری هستید کار پاره وقت 20 ساعته در هفته است. اگر در حال تحصیل تمام وقت هستید، می توانید در موارد زیر تمام وقت کار کنید:

  • در از تعطیلات کریسمس و سال نو
  • در طول تعطیلات برنامه ریزی شده به عنوان مثال، بین ترم ها

دوره شما حداقل باید 1 سال تحصیلی و 120 واحد یا بیشتر به شما دهد، یا 2 ترم بیش از 8 ماه یا بیشتر باشد. اگر در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با تحقیق یا دکترا هستید می توانید هر تعداد ساعت که دوست دارید کار کنید. اگر دوره شما 6 ماه یا بیشتر است هر هفته می توانید حداکثر 20 ساعت کار کنید به شرطی که:

  • مطالعه تمام وقت.
  • دلیل اصلی تحصیل شما بهبود زبان انگلیسی باشد.
  • گواهینامه بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) با نمره کلی حداقل 5.0 داشته باشید.

اگر دوره شما 14 هفته یا بیشتر است اگر به زبان انگلیسی در دانشگاه یا یک موسسه معتبر با کیفیت بالا تحصیل می کنید، می توانید حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنید. اگر دوره شما کمتر از 14 هفته است ممکن است بتوانید کار کنید به شرطی که:

  • با ویزای دانشجویی قبلی به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشید.
  • دوره جدید شما از دوره قبلی دنبال شود.
  • با همان موسسه آموزشی باشد.

کارآموزی در نیوزلند

دانشجویان فنی و بازرگانی که می خواهند در طول تعطیلات خود با کار در صنعت و تجارت در نیوزیلند تجربه کسب کنند می توانند به انجمن بین المللی تبادل دانش آموزان برای تجربه فنی (IAESTE) مراجعه کنند که حدود 85 کشور عضو دارد. داشتن دانش انگلیسی ضروری است و متقاضیان باید در کالج یا دانشگاه ثبت نام کرده و در رشته های کشاورزی، معماری، مهندسی، علوم یا موضوعی مرتبط تحصیل کنند. قرارداد کارآموزی حرفه های زیادی را شامل می شود اما موقعیت شما باید در شغلی باشد که برای آن آموزش دیده اید. موقعیت ها معمولا برای یک سال اعطاء می شوند. گاهی اوقات می توانند برای 6 ماه دیگر تمدید شوند. اطلاعات مربوط به برنامه کارآموز را می توان از اداره استخدام (یا موارد مشابه) در کشورهای شرکت کننده بدست آورد.

جوانانی که در حال تحصیل یا کار در بخش های کشاورزی، باغداری یا مدیریت هستند می توانند در یک برنامه تبادل که توسط انجمن بین المللی مبادله کشاورزی (IAEA) اجرا می شود شرکت کنند. این برنامه بین 6 تا 14 ماه سابقه کار در مزرعه ای در نیوزیلند را فراهم می کند. هزینه محاسبه می شود، اگرچه به شرکت کنندگان دستمزد پرداخت می شود و به آنها محل اقامت رایگان داده می شود. جهت کارآموزی نیاز به نامه از دانشگاه دارید. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به نیوزلند مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

درآمد کار دانشجویی در نیوزلند

به عنوان یک دانشجو، با تحصیل در دانشگاه نیوزلند، می توانید حداقل دستمزد یا بالاتر از آن را دریافت کنید. حداقل دستمزد در نیوزلند 18.90$ (دلار نیوزیلند) در ساعت است که شامل استراحت است. برای تعطیلات سالانه و رسمی نیز به شما پرداخت می شود. با این حال، شما ملزم به پرداخت مالیات بر درآمدی خواهید بود. با این حال، به خاطر داشته باشید که شرکت ها و کارفرمایان هستند که از دانشجویان بین المللی استفاده می کنند. البته دانشجویان بین المللی اغلب در نیوزیلند مورد استثمار قرار می گیرند. به گفته دکتر فرانسیس کالینز از دانشگاه اوکلند، دانشجویان فیلیپین و هند بیشترین آسیب پذیری را در برابر استثمار کارفرمایان دارند، زیرا این دانشجویان معمولاً وام هایی برای تسویه حساب دارند. خبر خوب این است که دولت متعهد به سرکوب این موارد است.

اگر برای تامین هزینه تحصیل خود نیازی به کار پاره وقت ندارید با توجه به اینکه شما دارای منابع مالی کافی هستید، نیوزلند گزینه بسیار خوبی است. نیوزلند جمعیت نسبتا کمی دارد، بنابراین یافتن شغل ممکن است همیشه آسان نباشد. با این حال، اگر تمام شرایط شغلی را برآورده کنید، باید شانس مناسبی برای یافتن یک فرصت پاره وقت داشته باشید.

انواع کار دانشجویی در نیوزلند

انواع کار دانشجویی در نیوزلند

دانشجویان بین المللی انواع کارهای نیمه وقت از کار در کافه و رستوران تا کار در کتابخانه را می توانند انجام دهند. مشاغلی که به احتمال زیاد پیدا خواهید کرد شامل موارد زیر است:

شغلشرح
دستیار فروشکار نیمه وقت در فروشگاه ها برای بسیاری از دانشجویان در دسترس است. دانشجویان به مشتریان در انتخاب محصولات و پرداخت از آنها کمک می کنند. بیشتر فروشگاه های نیوزیلند ساعت 6 عصر بسته می شوند، اما ممکن است مجبور باشید آخر هفته ها کار کنید.
کارگر فصلیکار فصلی در مزارع و باغ های انگور در حال برداشت و تهیه میوه و سبزیجات در کشور نیوزلند در دسترس است. کارگر فصلی به مهارت خاصی نیاز ندارد، لذا کاری راحت در تابستان است.
کار در سوپر مارکتسوپر مارکت ها گزینه دیگر کار دانشجویی در نیوزلند هستند. آنها اغلب دانشجویان را برای تعطیلات آخر هفته و عصرها استخدام می کنند. می توانید طیف وسیعی از کارها را از انبارداری گرفته تا کار در صندوق داری انجام دهید.
پیشخدمتهزاران دانشجو در صنعت توریسم کار می کنند. این برای دانشجویان بین المللی نیز کار خوبی است به خصوص اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید.
دستیار آشپزخانهدستیار آشپزخانه ظرف ها را می شویند یا تهیه غذای ساده را انجام می دهند. آماده کار سخت باشید!
متصدی باربرای تبدیل شدن به متصدی بار باید 18 سال داشته باشید. متصدی بار معمولا یک کار عصرانه است و ممکن است تا بعد از نیمه شب کار کنید.
کارگر مرکز تماسکار در مرکز تماس یکی دیگر از گزینه ها است. اما به زبان انگلیسی خوبی نیاز دارد.

انواع کار دانشجویی در نیوزلند

کار فصلی در نیوزلند

مشاغل موقت و فصلی که چند روز، چند هفته یا چند ماه طول می کشد در کل سال در نیوزیلند در دسترس است. از این رو به ویژه در تابستان و اوایل پاییز که بزرگترین کارفرمایان، صنعت گردشگری و کشاورزی، در شلوغ ترین کار خود هستند. اگر شهروند یا مهاجر نیوزیلند نیستید، مهم است که قبل از ورود خود مطمئن شوید که واجد شرایط کار در نیوزیلند هستید. اکثر ملیت ها به استثنای استرالیایی هایی که ممکن است تحت توافق نامه روابط اقتصادی نزدیکتر در نیوزیلند کار کنند مجاز به کار در نیوزیلند نیستند، حداقل بدون این که از مراحل اداری عبور کنند. برای جوانان از بسیاری از کشورها، از جمله کانادا، شیلی، فرانسه، آلمان و غیره برنامه های ویژه تعطیلات کار در دسترس است که تحت آنها مجددا حق اشتغال به کار فصلی و موقت را دارید.

دانشجویان بین المللی می توانند تحت برنامه کار در نیوزلند که توسط شورای تبادل بین المللی آموزشی اجرا می شود تا 6 ماه در نیوزلند کار کنند. اگر به دنبال یک کار فصلی هستید، باید آماده باشید که با پشتکار باشید و با نیروی کار محلی غیر رسمی رقابت کنید. برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند و سایر کشورها می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در نیوزلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار دانشجویی در نیوزلند می باشیم:

  • کار دانشجویی در نیوزلند چه شرایطی دارد؟ افرادی که زبان اصلی آنها انگلیسی است، مجاز به کار در نیوزلند هفته ای 20 ساعت در طول ترم خواهند بود. برای این کار نیازی به تغییر ویزای خود یا مجوز ویژه دیگری نیست.
  • بخش های فعال در نیوزلند برای کار دانشجویی کدامند؟ دستیاری فروش، کار فصلی، کار در سوپرمارکت، کافه، بار و رستوران، متصدی بار، دستیار آشپزخانه و غیره
  • کارآموزی در نیوزلند برای دانشجویان چگونه است؟ دانشجویان فنی و بازرگانی که می خواهند در طول تعطیلات خود با کار در صنعت و تجارت در نیوزیلند تجربه کسب کنند می توانند به انجمن بین المللی تبادل دانش آموزان برای تجربه فنی (IAESTE) مراجعه کنند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار دانشجویی در نیوزلند

  1. فرزام گفت:

    سلام با تشکر از شما که مقاله خوبی رو نوشته بودید درباره کار دانشجویی در نیوزلند. کار تمام وقت تو تعطیلات خیلی قانون خوبیه برای دانشجوی بین المللی چون اینجوری که شنیدم کلی کار مختلف تو تعطیلات پیش میاد که دنبال نیروی کارن خصوصا کریسمس.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. شرایط تحصیل در نیوزلند همچنان برای افراد مشتاق به تحصیل در این کشور ایده آل است. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *