مهاجرت کاری لیتوانی

کاریابی در لیتوانی

کاریابی در لیتوانی

متقاضیانی که به دنبال کار در لیتوانی هستند، می توانند با مطالعه مقاله کاریابی در لیتوانی به بررسی و تصمیم گیری در این خصوص بپردازند. لیتوانی یکی دیگر از کشورهای قاره­ی اروپا است که در شمال شرق این قاره واقع شده است. با توجه به شرایط اقتصادی مناسب این کشور مهاجرت کاری به لیتوانی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. زبان اصلی مردم این کشور لیتوانیایی است و افرادی که قصد انجام کار در این کشور را دارند، می­باید از مهارت زبان لیتوانیایی برخوردار باشند. اگرچه در سال های اخیر استفاده از زبان انگلیسی در کسب و کارهای این کشور بوضوح مشاهده می­ شود، اما افرادی که از مهارت زبان لیتوانیایی برخوردار باشند، براحتی می­ توانند شغل مورد نظر خود را در این کشور جستجو نموده و به انجام کار در لیتوانی بپردازند. مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خواهد بود.

بررسی کاریابی در لیتوانی

کاریابی در لیتوانی به گونه ای است که افراد بایستی سعی نمایند، پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در این کشور دریافت نمایند. اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا با ارائه پیشنهاد کاری و قراردادکاری خود با کارفرمایان در لیتوانی می ­توانند ویزای کاری این کشور را اخذ و سپس به این کشور سفر نمایند. پس از 10 سال زندگی در لیتوانی افراد می­ توانند تابعیت این کشور را نیز اخذ بنمایند. ناگفته نماند اخذ تابعیت این کشور از دیگر راهها نیز امکان پذیر می ­باشد. وکلا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه های مهاجرتی همواره در تلاشند تا اطلاعات مفیدی را در اختیار علاقمندان مهاجرت به دیگر کشورها قرار دهند.

شرایط کار در لیتوانی

بطور کلی کارکنان در لیتوانی 40 ساعت در هفته به انجام کار می ­پردازند. همچنین کارکنان در این کشور اجازه 28 روز مرخصی در سال را دارند. میزان حقوق و دستمزدی که افراد در این کشور دریافت می­ نمایند، در مشاغل مختلف متفاوت است و 837€ (یورو) در ماه برآورد شده است. دانشجویانی که ادامه تحصیل در دانشگاه های لیتوانی را برگزیده اند، نیز در امکان انجام کار ضمن تحصیل در این کشور را دارند و بسته به مقطع تحصیلی می­ توانند زمان هایی را به انجام کار در لیتوانی بپردازند. کشور لیتوانی در برخی مشاغل با کمبود نیروهای متخصص روبرو است. از همین رو از افرادی که دارای مهارت های مورد نیاز در این کشور هستند، استقبال می­ نمایند. ناگفته نماند اولویت استخدام در این مشاغل (مشاغل مورد نیاز لیتوانی) نیز با اتباع لیتوانیایی و کشورهای اتحادیه اروپا می ­باشد.

میزان درآمد زنان و مردان در این کشور ذیلا بررسی شده است:

میزان درآمد زنان و مردان در لیتوانی

مشاغل مورد نیاز کشور لیتوانی

لیتوانی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می­ باشد و همانطور که در بخش قبل بیان نمودیم در برخی از مشاغل با کمبود نیرو مواجه می ­باشد. ابزار و ماشین آلات، برق، کالاهای خانگی، ساخت مبلمان، منسوجات، پردازش مواد غذاییف قطعات الکترونیکی از جمله مشاغل مورد نیاز در این کشور هستند. در این کشور شرکت های بزرگی همچون بارکلیز، کوکا کولا، HP مریخ، مایکروسافت و فلیپ موریس نیز مشغول به فعالیت می­ باشند که در بخش های مختلف با کمبود نیرو مواجه هستند. افرادی که دارای تخصص و مهارت های لازم در زمینه های فوق می ­باشند، می­ توانند از این فرصت استفاده نمایند.

موسسه های کاریابی در لیتوانی

کشور لیتوانی دارای موسسات کاریابی مختلفی جهت کار در لیتوانی می­ باشد. این موسسات مشاوره های مفیدی در زمینه های مختلف شغلی به افراد ارائه نموده و با توجه به توانایی های آنها مشاغلی را به آنان معرفی می ­نمایند. این موسسات خدمات مختلفی همچون اخذ مجوز کاری برای کارجویان، آماده نمودن کارجویان برای شرکت در مصاحبه های شغلی و چگونگی اخذ پذیرش شغلی را به کارجویان ارائه می ­نمایند. برخی از افراد رزومه های کاری خود را به موسسات کاریابی در لیتوانی ارائه می­ نمایند.

این موسسات نیز با توجه به مهارت ها و تخصص های افراد، آنها را به کارفرمایان معرفی می­ نمایند. در واقع این موسسات نقش واسطی را میان کارجویان و کارفرمایان ایفا می ­نمایند. افراد با مراجعه به موسسات کاریابی در لیتوانی می ­توانند در وقت خود صرفه جویی نموده و تنها با ارائه رزومه های خود از مشاغل مورد نیاز شرکت ها در این کشور مطلع گردند. البته راه های دیگری نیز برای جستجوی کار در لیتوانی وجود دارد. روزنامه های محلی، پورتال های کاری و وب سایت های کاریابی و دیگر شبکه های اجتماعی نیز از جمله راه هایی هستند که افراد می ­توانند به جستجوی شغل در این کشور بپردازند.

موسسه های کاریابی در لیتوانی

شرایط کاریابی برای اتباع خارجی در لیتوانی

کارفرما باید برای مجوز کار یا تصمیم گیری در مورد انطباق از خدمات استخدامی درخواست دهد. کارفرما جای خالی را در  www.uzt.lt ثبت می کند. اولویت درخواست برای جای خالی با شهروندان جمهوری لیتوانی، شهروندان اتحادیه اروپا و خارجیانی است که دارای مجوز اقامت دائم در لیتوانی هستند. اگر چنین نامزدی وجود نداشته باشد، کارفرما درخواست مجوز کار یا تصمیم گیری در مورد انطباق با نیازهای بازار کار لیتوانیایی برای خارجی را تکمیل می کند.

لطفاً توجه داشته باشید که مجوز کار یا تصمیم در مورد انطباق با نیازهای بازار کار لیتوانی در صورتی صادر می شود که فرد خارجی دارای موارد زیر باشد:

  • صلاحیت های مرتبط با کاری که باید انجام شود، یا
  • 1 سال تجربه کاری در 3 سال گذشته مرتبط با کاری که باید انجام شود، یا
  • انتظار می رود که حقوق ماهانه به فرد خارجی کمتر از آخرین میانگین حقوق ناخالص ماهانه منتشر شده در اقتصاد ملی (شامل داده های دستمزد برای شرکت های فردی) برای سال تقویمی پرداخت شود

در این بخش شاهد مهم ترین الزامات جهت کاریابی در لیتوانی هستید:

مهم ترین الزامات جهت کاریابی در لیتوانی

ویزای کاری لیتوانی

افراد پس از یافتن شغل مورد نظر خود در لیتوانی و اخذ پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در این کشور، می­ توانند نسبت به دریافت ویزای کاری لیتوانی اقدام نمایند. مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در لیتوانی عبارتند از:

  • عکس
  • پاسپورت با حداقل 1 سال اعتبار
  • مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه)
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه گواهی تحصیلات مرتبط با شغل متقاضی انجام کار در لیتوانی
  • ارائه قراردادکاری میان فرد و کارفرمای مورد نظر در کشور لیتوانی
  • گواهی عدم سو سابقه کیفری
  • انگیزه نامه مهاجرت کاری به لیتوانی
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی فرد را برای ادامه زندگی در این کشور اثبات می ­نماید.

متقاضیان کاریابی در لیتوانی توجه داشته باشند، علاوه بر اخذ ویزای کاری این کشور نیازمند دریافت مجوز کاری لیتوانی نیز می باشند. این مجوز در ابتدا دارای یک سال اعتبار می ­باشد و امکان تمدید آن در صورت تمدید قرارداد کاری با کارفرمایان وجود دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را در اختیار تمامی علاقمندان مهاجرت به لیتوانی قرار می­ دهند.

سوالات متداول در خصوص کاریابی در لیتوانی

در این بخش به مهم ترین سوالات شما در خصوص کاریابی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • رایج ترین راه های کاریابی در لیتوانی چیست؟ آژانس و یا موسسات کاریابی-سایت های کاریابی-روزنامه ها-مراجعه به مراکز کار مهاجران
  • مدارک لازم جهت کاریابی در لیتوانی چیست؟ پاسپورت- رزومه-سوابق تحصیلی و کاری-مدرک زبان
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کاریابی در لیتوانی

  1. Iman گفت:

    سلام آیا برای شغل رانندگی ماشین سنگین در لیتوانی مجوز کار لازمه؟
    چقدر طول میکشه از زمانی که قرارداد با کارفرما بسته شد تا زمانی که سفارت وقت مصاحبه بده؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای کار در این کشور باید از کارفرما دعوتنامه کاری داشته باشید . در خصوص تکمیل اطلاعات با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *