مهاجرت سرمایه گذاری در قطر

کارآفرینی در قطر

کارآفرینی در قطر

متقاضیانی که قصد دارند اقدام به کارآفرینی در قطر کنند، حتما باید از شرایط ایجاد کسب و کار قانونی اطلاعات کافی داشته باشند. هر ساله متقاضیان زیادی برای کارآفرینی در قطر به این کشور مهاجرت می کنند و اقدام به ایجاد کسب و کار در کشور قطر می کنند.

بهترین و امن ترین روش های موجود برای مهاجرت به کشور قطر و ورود به خاک این کشور آسیایی عبارتند از:

  •  مهاجرت برای تاسیس کمپانی.
  •  مهاجرت با کسب روادید کاری.
  •  مهاجرت برای سرمایه گذاری.
  •  مهاجرت برای ازدواج.
  •  مهاجرت برای کارآفرینی.

متقاضیان و هموطنان عزیز می توانند با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی و مهاجرتی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند و با شرکت در جلسات مشاوره با متخصصان و کارشناسان مجرب ما، از بهترین روش های مهاجرت به کشور های خارجی کاملا آگاه شوند.

درباره کشور قطر

قطر یکی از اقتصادهای سریع رشد در جهان با درآمد بالای سرانه و بزرگترین منبع گاز است. سیاست های جدید مالی و قوانین سرمایه گذاری جدید تعییم شده در این کشور باعث جذب سرمایه گذاران و موسسان خارجی زیادی شده است. دولت قطر سیاست های خود را تغییر داده است. این امر باعث شده است تا سرمایه گذاران خارجی بتوانند مالک کل سرمایه خود در زمینه های خاص از جمله کشاورزی، صنعت، بهداشت، آموزش، گردشگری، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی و غیره شوند.

برنامه جدید دولت قطر برای توسعه سرمایه گذاری، زیرساخت، خدمات بانکی، سیاست های بیمه و ثبات سیاسی و اجتماعی، عوامل موثر در ایجاد یک محیط صنعتی عالی برای راه اندازی کسب و کار در کشور قطر می باشد. اجرا این برنامه ها در کشور قطر، باعث ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قطر شده است. تاسیس کمپانی در کشور قطر از بهترین روش های ایجاد و توسعه کسب و کار می باشد.

چرا کشور قطر برای کارآفرینی

اقتصاد کشور قطر به سرعت در حال توسعه می باشد. لازم به ذکر است که با وجود مشکلات و چالش های مختلف این کشور به صورت چشمگیری در زمینه های مختلف اقتصادی پیشرفت داشته است. دولت این کشور با داشتن برنامه های مختلف و حضور در اقتصاد جهانی، تاثیر بسیار مثبتی در رشد اقتصادی قطر داشته است. امیر شیخ تامیم بن حمد الطانی قطر در حال حاضر به دنبال ایجاد یک اقتصاد متنوع، رقابتی و مبتنی بر دانش با دیدگاه ملی در قطر تا سال 2030 می باشد.

سیاست های مختلفی برای پیشرفت اقتصاد قطر در نظر گرفته شده است. هدف اصلی دولت این کشور افزایش اعتماد و تعداد سرمایه گذاران خارجی در کشور قطر می باشد. دولت کشور قطر از سرمایه گذاران خارجی به خوبی حمایت و پشتیبانی می کند. قطر مشتاق توسعه یک محیط سرمایه گذاری امیدوارکننده در بخش های اولویت های اقتصاد ملی بوده است. از با وجود یک نظام اداری و قانونی برای انجام تجارت و یک چارچوب قانونی مناسب برای توسعه تجاری و سرمایه گذاری در قطر پشتیبانی می کند.

شرایط کارآفرینی و تجارت در قطر

دولت در پی تصویب قوانینی است که سرمایه گذاران خارجی را قادر به اجرای پروژه های سرمایه گذاری کامل در بخش های مختلف می کند. دولت کشور قطر همچنین از طریق راه اندازی چندین طرح از جمله ایجاد یک پنجره واحد برای سرمایه گذار، محیط کسب و کار سرمایه گذار را توسعه داده است. خدمات سرمایه گذاری، ارائه خدمات پیشرفته الکترونیکی برای ادغام کسب و کار، شناسایی و بهینه سازی مراحل صدور مجوز ساخت و ساز مراکز تجاری، صدور مجوزهای تجاری و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران خارجی از مهم ترین اهداف دولت کشور قطر می باشد.

پذیرش قطر از یک اقتصاد آزاد و متنوع، باعث تقویت محیط سرمایه گذاری خود از طریق راه اندازی پروژه های بزرگ شده است. موفقیت مشارکت های دولتی و خصوصی و ارائه فرصت های سرمایه گذاری امیدوارکننده در تدارکات، امنیت غذایی، آموزش، بهداشت، گردشگری و بخش های ورزشی می باشد. جهت اطلاع از شرایط کار در قطر مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

فواید کارآفرینی و سرمایه گذاری در کشور قطر

موارد زیر باعث ایجاد انگیزه جهت کارآفرینی در قطر و سرمایه گذاری این کشور شده اند:

  • سرمایه گذاران غیر قطری و سرمایه گذاران خارجی ممکن است برای یک دوره تا 10 سال از مالیات بر درآمد معاف شوند.
  • سرمایه گذاران غیر قطری و سرمایه گذاران خارجی ممکن است از واردات ماشین آلات و تجهیزات ضروری از گمرک معاف شوند.
  • سرمایه گذاران می توانند یک زمین را برای یک پروژه سرمایه گذاری خارجی به وسیله یک اجاره تجدید پذیر برای یک دوره طولانی تجدیدپذیر که بیش از 50 سال نیست، اختصاص دهند.

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به قطر، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

فواید کارآفرینی و سرمایه گذاری در کشور قطر

سرمایه گذاری در کشور قطر

مهم ترین موارد درباره کارآفرینی در قطر و سرمایه گذاری این کشور به چند بخش تقسیم می شوند:

  • وظیفه واردات صفر در زمینه ماشین آلات، قطعات یدکی و غیره به نفع پروژه های صنعتی است.
  • معافیت مالیاتی برای حساب های مختلف
  • قوانین مهاجرت و قوانین سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران خارجی تسکین می دهد.
  • امکانات ارتباطی عالی
  • معافیت از مالیات
  • امکانات زیر بنایی با کیفیت بالا
  • یکی از کمترین نرخ مالیات همکاری در جهان (10%)
  • سیستم حمل و نقل موثر
  • تقاضاء و عرضه خدماتی متعادل.
  • قانون شرکت ها که در سال 2015 در قطر به اجرا گذاشته شده است.
  • محدودیت های تجاری و روش های شرکت در کشور را حذف کرده است.

 بررسی اقتصاد کشور قطر

قطر یک کشور سرمایه گذاری دوستانه می باشد، دارای یکی از ثروتمندترین اقتصادهای جهان است. این یک کشور بسیار توسعه یافته با یکی از بالاترین تولید ناخالص داخلی در جهان است. نفت و گاز، 2 سنگ بنای اقتصاد قطری می باشند. زیرا سومین ذخایر نفت و گاز در جهان را به خود اختصاص داده است. بیش از 70 درصد کل درآمد دولت، 60% تولید ناخالص داخلی و 85% درآمد صادراتی را شامل می شود.

قطر در حال حاضر به عنوان ثروتمندترین کشور جهان به شمار می رود. صنایع اصلی این کشور عبارتند از:

  • گاز طبیعی مایع
  • نفت خام
  • آمونیاک
  • پتروشیمی
  • تقویت فولاد
  • سیمان
  • تعمیر کشتی
  • مصالح ساختمانی

راه اندازی کسب و کار در قطر

قطر، که یک اقتصاد پررونق در جهان است. لازم به ذکر است که دولت این کشور از سرمایه گذاران خارجی برای ایجاد شرکت در قطر، حمایت و پشتیبانی می کند. انگیزه ی هر یک از بازرگانان این است که رویای خود را به عنوان یک کارآفرین موفق کسب کند. داشتن اطلاعات کافی درباره ی راه اندازی کسب و کار محلی و آخرین قوانین اقتصادی کشور ضروری است. متقاضی بتواند با موفقیت اقدام به ایجاد کسب و کار و تاسیس کمپانی در یک کشور کند.

افرادی که به دنبال ثبت نام تجاری در قطر هستند باید از گزینه های ساختاری یا دسته های کسب و کار در قطر آگاه باشند:

  • کمپانی واحد
  • شرکت خصوصی تنها
  • کمپانی محدود با مسئولیت محدود

کمپانی سهامی با مسئولیت محدود رایج ترین نوع تاسیس کمپانی می باشد است. در آن متقاضی یا موسس باید یک یا چند شریک ملی قطری داشته باشد که سهم شرکا در سرمایه شرکت نباید کمتر از 51% باشد.

کارآفرینی و ایجاد شغل با تاسیس کمپانی در قطر

وزارت تجارت و تجارت در قطر مجاز است. قبل از تاسیس هر کمپانی در این کشور تمامی موارد و برنامه های پرونده های مختلف را بررسی کند. انواع شرکت هایی که یک کارآفرین کسب و کار می توانند در قطر تشکیل دهند عبارتند از:

  • کمپانی سهامی محدود
  • شعبه های کمپانی های خارجی
  • آژانس های بازرگانی
  • دفتر نمایندگی کمپانی
  • کمپانی مشارکت عمومی
  • کمپانی سهامی محدود

مالیات کمپانی های ثبت شده در قطر

شرکت های متعلق به اتباع خارجی باید مالیات بر فعالیت های خود را در قطر پرداخت کنند. شرکت های متعلق به شهروندان قطر یا شورای همکاری خلیج فارس نیازی به پرداخت مالیات ندارند. در حالی که شرکای خارجی باید مالیات خود را از سهم خود در کسب و کار پرداخت کنند.

شما عزیزان می توانید جهت کسب پاسپورت، سرمایه گذاری و کارآفرینی در قطر، با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. افراد متقاضی می توانند در خصوص کاریابی در قطر به موسسات معتبر در این کشور مراجعه کنند. موسسه ما خدماتی در باب کاریابی یا پیدا کردن کار در این کشور ندارد.

Rate this post

8 دیدگاه برای “کارآفرینی در قطر

  1. علی عبدی گفت:

    سلام من میخوام تو قطر استارت پرورش جلبک اسپرولینا را بزنم که به شدت سود اور هست ودر این زمینه تخصص دارم مشگل من اینه که سرمایه لازم را ندارم بعد ایران هم تحریم هست نمیشه خوراک وتجهیزات وارد کرد میخواستم بدونم راهی هست که بتونم یا سرمایه خودشون این استارت بزنم

    1. صادقی گفت:

      سلام بایستی در خواست سرمایه گذای شما مورد تایئد قرار گیرد. با وکلا این کشور در ارتباط باشید.

  2. سجاد گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر بخوام در قطر باشگاه ورزشی راه اندازی کنم شرایط چطوری هست ؟
    اصلا آینده داره؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. برای این کار نیاز به بررسی ایده از جانب وکیل کشور مقصد که اشنا با اقتصاد باشد دارید. در خصوص بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. طاها گفت:

    سلام‌روز خوش
    من در تهران کارکاه قالب سازی سیلیکونی و فایبر گلاس دارم و تولیدات انجام میدم در آمد خوب یداره ولی بازار ایران به شدت خرابه و اجازه صادرات و واردات خیلی چیز ها بر اساس سیاست های دولت و تحریم ها میسر نیست . مشکل بزرگ‌من‌ب ای مهاجرت نداشتن سرمایه است این امکان وجود داره که کسی اونجا نیروی کار بخواد که بتونیم شراکتی با هم کار‌کنیم سرمایه از اون طرف کار‌با من ؟ همچین چیزی امکانش هست یا کلا از فکرش باید بیرون بیام

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما. برای کار در این کشور بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. ابوذر گفت:

    سلام عرض ادب. در خصوص کار گلخانه و تولید گوجه فرنگی گیلاسی و زیتوین و بوته ایی صاحب فن و تجربه هستم با بهترین کیفیت اجرا بدون نیاز به خاک زمین ان منطقه . . خواستم بببنم با چه شرایطی میتوانم در قطر این طرح گلخانه را پیاده کنم. اینجانب ابوذر حیدری 40 ساله با مدرک لیسانس حسابداری و لیسانس برق و صاحب تجربه در امر سازه و کار گلخانه با موقعیت اب و هوایی گرم و مانند قطر

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در ابتدا بایستی طرح تجاری شما مورد تائید ادارات کار این کشور در خصوص کارآفرینی قرار گیرد. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *