مهاجرت به آفریقای جنوبی

پاسپورت آفریقای جنوبی

پاسپورت آفریقای جنوبی

امروزه متقاضیان بسیاری وجود دارند که متقاضی اخذ پاسپورت آفریقای جنوبی هستند که اما باید بدانید روش های مختلفی برای اخذ پاسپورت وجود دارد. افراد بایستی واجد شرایط هر یک از روش ها باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می نماید این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا به نتایج و پاسخ های بیشتری در زمینه مهاجرت به آفریقای جنوبی و یا پاسپورت این کشور داشته باشید. افراد بایستی واجد شرایط هر یک از روش ها باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می نماید این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا به نتایج و پاسخ های بیشتری در زمینه مهاجرت به آفریقای جنوبی و یا پاسپورت این کشور داشته باشید.

شرح پاسپورت آفریقای جنوبی

برخلاف ذهنیت عموم افراد سراسر دنیا، کشور آفریقای جنوبی از لحاظ صنعتی بسیار پیشرفته بوده و از سطح زندگی بالایی برخوردار است. این کشور در جنوبه قاره آفریقا قرار دارد و محصور به 2 اقیانوس هند و اطلس است. از شهرهای معروف این کشور، می توان به شهر کیپ تاون اشاره نمود. آفریقای جنوبی دارای زبان رسمی انگلیسی می باشد. دولت آفریقای جنوبی برای سفرهای بین المللی شهروندان پاسپورت آفریقای جنوبی را صادر می کند که دارای اعتبار بین المللی است.

 

بررسی تابعیت در آفریقای جنوبی

اعطاء تابعیت در آفریقای جنوبی از طریق نظام خون برای افراد انجام می گیرد. به عبارت دیگر فردی که والدین وی تابعیت و شهروندی این کشور را دارند، مجاز به اخذ تابعیت آفریقای جنوبی است. ناگفته نماند که در صورتی که شرایط قابل قبول باشد، برای فردی که اقامت آفریقای جنوبی را دارد نیز پاسپورت آفریقای جنوبی صادر می گردد. مشروط بر این که مدارک هویتی و قانونی فرد به دولت آفریقای جنوبی ثابت گردیده و دارای یک کد هویتی باشد. در صورتی که فرد موفق به اخذ پاسپورت کشور آفریقای جنوبی گردد، جزء شهروندان این کشور محسوب می گردد. امکان استفاده از امکانات شهروندی مانند کار، تحصیل و غیره را خواهد داشت.

اعتبار و رده ‌بندی ملیت آفریقای جنوبی

برای اثبات پاسپورت یک کشور عوامل و دلایل بسیاری می تواند وجود داشته باشد. یکی از این دلایل را می توان چنین دانست که فردی که دارای پاسپورت کشور آفریقای جنوبی است. برای سفر به 63 کشور دنیا نیازی به اخذ ویزا نخواهد داشت. پاسپورت آفریقای جنوبی به جهت معتبر بودن توانسته رتبه 45 را در سطح جهانی به خود اختصاص دهد. دارندگان این پاسپورت قادر هستند به تعداد 35 کشور در سطح دنیا وارد شوند. به محض ورود به خاک این کشورها نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند. بنابراین اعتبار پاسپورت این کشور بسیار بالاست. جهت مهاجرت به آفریقای جنوبی می توانید راه های مختلفی را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید.

روش‌ های اخذ پاسپورت آفریقای جنوبی

همانطور که می دانید از روش های مختلفی می توان به اقامت و پاسپورت این کشور دست یافت. در واقع از راه های مختلفی مهاجرت به آفریقای جنوبی میسر است. چنانچه هر فرد متقاضی واجد شرایط یکی از این راه ها باشد، مجاز به اخذ پاسپورت این کشور است. راه های اخذ پاسپورت این کشور عبارتند از:

  • دریافت پاسپورت از طریق تحصیل
  • دریافت پاسپورت از طریق سرمایه گذاری
  • دریافت پاسپورت از طریق ازدواج
  • دریافت پاسپورت از طریق تولد
  • دریافت پاسپورت از طریق پناهندگی
  • دریافت پاسپورت از طریق کار

روش‌ های اخذ پاسپورت آفریقای جنوبی

اخذ ملیت از طریق کار در آفریقای جنوبی

از جمله راه هایی که می توان به پاسپورت این کشور دست یافت، مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی است. دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای آفریقایی تبار و یا جست و جوی کار در این کشور، 2 راه مهاجرت کاری به این کشور است. متقاضی برای مهاجرت از طریق ویزای جست و کار، به مدت 9 ماه مهلت دارد تا شغل مورد نظر خود را پیدا کند. حداقل مدرک تحصیلی در این مورد، فوق دیپلم و سابقه کار مرتبط است. برای کار در این کشور نیازی به مدرک زبان نیست. در صورتی که فرد بتواند شغل مورد نظر خود را بیابد، با کسب و کار به مدت 5 سال، می تواند اقامت دائم این کشور را بگیرد. چنانچه 8 سال از مدت اقامت متقاضی بگذرد. از کل این مدت، 4 سال آن را در این کشور اقامت مستمر داشته باشد، مجاز به دریافت پاسپورت این کشور است.

کسب هویت از طریق تحصیل آفریقای جنوبی

این کشور دارای دانشگاه های معتبری اعم از کیپ تاون، استنلبوش، ویتواترزلند و غیره است که سطح علمی بسیار بالایی دارند. زبان تحصیلی در دوره های ارائه شده از سوی دانشگاه، انگلیسی می باشد. مبالغ هزینه های تحصیلی در این کشور بین $2500 الی 4500$ (دلار) به صورت سالیانه است. متقاضیان مهاجرت از طریق تحصیل در آفریقای جنوبی، بایستی در ابتدا ویزای تحصیلی را دریافت نمایند. پس از فارغ التحصیلی، آن را به ویزای کاری مبدل نمایند. در نهایت قادر خواهند بود از طریق کار پاسپورت این کشور را بگیرند.

بررسی پاسپورت آفریقای جنوبی

نکاتی که درخصوص اخذ پاسپورت این کشور بایستی مورد توجه قرار گیرد، به شرح ذیل است:

  • جهت تقاضای پاسپورت باید به وزارت کشور مراجعه کنید تا تاییدیه فرم تکمیل شده مشخص گردد.
  • وزارت کشور باید کلیه مدارک هویتی فرد متقاضی اعم از شناسنامه، گذرنامه و غیره را تایید نماید.
  • فرم تقاضای تعیین وضعیت شهروندی بایستی تکمیل و در زمان مقرر تسلیم گردد.
  • فرد متقاضی پیش از ارائه تقاضای پاسپورت باید به مدت 1 سال در آفریقای جنوبی زندگی کرده باشد.
  • ارائه نامه تاییدیه پذیرش تابعیت مضاعف
  • مبلغ 300ZAR (رند آفریقای جنوبی) بابت انجام امور دریافت پاسپورت بایستی به وزارت این کشور پرداخت گردد.

تغییرات قانونی گذرنامه آفریقای جنوبی

قوانین شهروندی و تابعیتی این کشور در سال 1995 تصویب گردید. اما در سال 2010 دچار اصلاحات و تغییراتی شد که در مورخ اول ژانویه 2013 اجرایی شد. طبق این قوانین کسانی که به مدت 5 سال قانونی در این کشور اقامت کنند، مجاز به اخذ اقامت دائم و سپس پاسپورت این کشور هستند.

افراد متقاضی بایستی توانایی زبانی خود در برقراری ارتباط با مردم این کشور را به اثبات برسانند. همچنین باید مراحل اداری را پشت سر گذاشته و شماره هویتی جهت اقامت و تابعیت را اخذ کنند. متقاضیان گرامی این امکان را دارند که در رابطه با پاسپورت و مهاجرت به این کشور، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوره های حضوری یا تلفنی (رایگان) بهره مند گردند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *