ویزای مسافرتی فنلاند

ویزای توریستی فنلاند

ویزای توریستی فنلاند

ویزای توریستی فنلاند یکی از انواع ویزاها است که ایرانیان می توانند از این طریق به کشور فنلاند وارد شوند. این کشور یکی از دیدنی ترین کشورهای اروپایی می باشد. افرادی که ویزای توریستی فنلاند را دریافت کنند، این امکان را دارند در مدت زمان مشخص در این کشور باشند و از دیدنی های این کشور استفاده کنند.

اغلب حداکثر مدت این نوع ویزا 90 روز است. شما با این نوع ویزا می توانید برای بازدید از اقوام درجه اول مانند پدر، مادر، خواهر، برادر و غیره این ویزا را دریافت کنید. ویزای فنلاند این امکان را می دهد شما در اجلاس و داد و ستدها نیز شرکت کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارد تا در مقاله زیر به بررسی شرایط اخذ ویزای توریستی فنلاند در سال 2023 بپردازد که مطالعه آن برای علاقه مندان سفر به فنلاند خالی از لطف نمی باشد.

شرایط ویزای توریستی فنلاند

در کنار درک شرایط مورد نیاز ویزای فنلاند، خوب است بدانید دسته های مختلف ویزا در دسترس کدام دسته هستند و به طور ایده آل برای کدام یک باید درخواست کنید. علاوه بر لیستی از اسناد عمومی و راهنمای ویزای توریستی فنلاند که در ادامه در مقاله به آنها خواهیم پرداخت. متقاضیان باید برای دریافت هر کدام از ویزاهای کشور فنلاند مدارک و اسناد خاص ارائه دهند.

شرایط این ویزا به شرح زیر است:

  • برای بازدید از فنلاند به عنوان توریست، یک بازدید کننده به ویزای کوتاه مدت نیاز دارد.
  • ویزای کوتاه مدت مجوز ورود به فنلاند می باشد که حداکثر 90 روز اعتبار دارد.
  • این ویزای کوتاه مدت به ویزای شنگن (توریستی) نیز معروف است.
  • ویزای شنگن برای همه کشورهای اروپایی که بخشی از توافقنامه شنگن هستند از جمله فنلاند معتبر است.
  • با ویزای شنگن، یک بازدید کننده می تواند در فنلاند و همچنین در تمام 26 کشوری که در توافقنامه شنگن شرکت می کنند.
  • می توانند مسافرت کرده و در این کشور تا مدت کوتاهی بمانند.

هزینه ویزای توریستی فنلاند

اگر قصد دارید به عنوان توریست به این کشور سفر کنید، باید شرایط ویزای این کشور شمال اروپا را بدانید. برای سفر به این کشور به ویزای کوتاه مدت نیاز دارید که 90 روز اعتبار دارد. این ویزای کوتاه مدت به ویزای شنگن نیز معروف است. همان طور که می دانید ویزای شنگن در تمام کشورهای اروپایی که بخشی از معاهده شنگن هستند معتبر است. این کشور یکی از کشورهای تحت معاهده شنگن است. با ویزای شنگن می توانید به این کشور و تمامی 26 کشور شنگن دیگر سفر کرده و در آن اقامت داشته باشید.

ویزا مجوز ورود به کشور برای یک دوره اقامت کوتاه مدت یا موقت است که بیش از 90 روز طول نمی کشد. اگر برای مقاصد دیگر قصد اقامت در این کشور را دارید، باید برای اجازه اقامت اقدام کنید. به طور کلی، تمدید ویزای توریستی بیش از 90 روز امکان پذیر نیست. اما در شرایط اضطراری خاص مانند لغو ناگهانی پروازها، بیماری حاد یا دلایل بشردوستانه، ویزا را می توان تمدید کرد. برای تمدید ویزا هزینه هایی دریافت می شود.

هزینه اخذ ویزای توریستی در این کشور در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به دلار
بزرگسال113.79$
کودک بین 6 تا 12 سال147.74$
کودک زیر 6 سال172.15$

مدارک ویزای توریستی فنلاند

جهت دریافت ویزای توریستی فنلاند که عضو اتحادیه اروپا می باشد، باید با مراجعه به سفارت فنلاند و مدارک خود را ارائه دهید. شما با این ویزا می توانید در مدت زمان کمی اقامت کشور فنلاند را داشته باشید. از آن جایی که کشور فنلاند عضو کشورهای شنگن می باشد، این امکان را دارید با دریافت این ویزا به کشورهای دیگری که عضو کشور شنگن می باشد سفر کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی فنلاند به شرح زیر است:

  • فرم مربوط به دریافت ویزای توریستی تکمیل شود
  • پاسپورت معتبر، ارائه شناسنامه و ترجمه آن
  • ارائه اسناد مالکیت زمین و منزل مسکونی
  • نامه اشتغال به تحصیل از سمت دانشگاه
  • ارائه ترجمه و اصل آخرین مدرک تحصیلی
  • نامه اشتغال به کار برای اشخاص مشغول به کار
  • سپرده بانکی تقریبا 6.000€ (یورو)
  • مدارک جهت اثبات تجرد یا تاهل
  • ارائه اصل گواهی حساب بانکی که امضای بانک را داشته باشد
  • ارائه 6 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه رضایت نامه محضری برای فرزندان زیر 18 سال که تمایل دارند به صورت مستفل سفر کنند
  • ارائه رضایت نامه محضری برای خانم های متاهل که تصمیم دارند به صورت مستقل سفر کنند
  • ارائه ترجمه مدارک شغلی همسر برای خانم های خانه دار که تمایل به سفر دارند
  • سابقه سفر به خارج از کشور
  • ارائه دعوت نامه از سمت اقوام شما که در این کشور ساکن هستند
  • بیمه درمانی و خدماتی تا تقریبا 100.000€ (یورو) برای هر فردی که با هدف اقامت در فنلاند کمتر از 2 سال باشد
  • بیمه درمانی و خدماتی تا تقریبا 30.000€ (یورو) برای هر فردی که با هدف اقامت در فنلاند بیشتر از 2 سال باشد

انواع شنگن و ویزای توریستی فنلاند

این کشور مانند بسیاری از کشور های دیگر، ویزای توریستی خود را به دو راه تک ورودی و چند ورودی صادر می شود. درضمن در سال های اخیر سیاست این کشور برای صدور ویزاهای چند ورودی از راه ویزای توریستی این کشور می باشد.

انواع ویزای شنگن که قابلیت صدور دارند به شرح زیر است:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای نوع Aشخص این امکان را دارد با تغییر پرواز خود به کشوری خارج از عضو شنگن وارد شود. درضمن شخص دیگر مجوز ورود به کشورهای عضو شنگن و فنلاند را ندارند.
ویزای نوع Bبا دریافت این نوع ویزا می توان از کشوری عضو شنگن خارج شد و ویزای کشورهای غیر شنگن را دریافت کرد و به کشورهای غیر از شنگن سفر کرد
ویزای نوع Cاین نوع ویزا همان ویزای توریستی می باشد، که شخص مدت کوتاهی ویزا دارد و در مدت مشخصی می تواند در این کشور باشد
ویزای نوع Dاین نوع ویزا اکثرا توسط تاجران دریافت می شود زیرا این ویزا طولانی مدت است و به همین دلیل رفت و آمد در کشورهای عضو شنگن بیشتر می باشد

انواع شنگن و ویزای توریستی فنلاند

چگونگی دریافت اقامت دائم در کشور فنلاند

کشور فنلاند عضو کشورهای حوزه شنگن می باشد. اخذ ویزای توریستی کشور فنلاند مجوز ورود به تمامی کشورهای شنگن بدون هیچ محدودیتی است. حتی این امکان را دارید که بین کشورها جا به جا شوید و به کشور های دیگر سفر کنید. لازم به ذکر است که برای ورود به کشورهای شنگن، ابتدا باید وارد این کشور شوید، بعد از آن جا به کشور موردنظر خود سفر کنید. چرا که ویزای توریستی شما از سمت فنلاند دریافت شده است.

به 2 روش غیرمستقیم می توان از طریق ویزای توریستی به اقامت فنلاند دست یافت:

پارامترشرح
اخذ پیشنهاد کاری از کارفرمایی در فنلاندسپس بازگشت به کشور مبدا، جهت اخذ ویزای کار یا ویزای کارآفرینی
درخواست پناهندگی بعد از وارد شدن به فنلاند از راه ویزای توریستی این کشوراین کار به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که مشکلات زیادی برای شخص درخواست دهنده ویزا به دنبال خواهد داشت و فرد درخواست دهنده پناهندگی به کشور مبدا برگشت داده می شود، چه آن شخص تابعیت کشور مبدا را داشته باشد یا نداشته باشد

نکاتی در مورد ویزای توریستی فنلاند

برخی از عوامل و شرایط شانس دریافت ویزای توریستی فنلاند را افزایش می دهد مثلا این که کسانی که تمایل دارند به همراه خانواده برای اخذ ویزای توریستی کشور فنلاند اقدام کنند، امتیاز کمتری نسبت به زمانی که به صورت فردی برای این عنوان اقدام می کنند دارند. حضور یکی از بستگان درجه اول برای ویزای توریستی این کشور مثل پدر، مادر، خواهر و برادر و…. با ارسال دعوت نامه از سمت آن ها برای فرد درخواست دهنده ، امتیاز دریافت این ویزا را بالاتر می برد.

از نکات مهم دیگری که می توان درباره فنلاند و ویزای توریستی آن بیان کرد به شرح زیر است:

  • این نوع ویزای توریستی به دلایل گردشگری، شرکت در همایش، تجارت و دید و بازدید بستگان و نزدیکان داده می شود
  • برای دریافت این نوع ویزا باید به سفارت یا کنسولگری مراجعه کنید
  • شما این امکان را دارید برای پاسخ به درخواست خود، بعد از مدت 15 روز به سفارت مراجعه کنید
  • مدت زمان این نوع ویزا اغلب 90 روز می باشد
  • شما باید برای دریافت این نوع ویزا افسر سفارت را قانع کنید
  • باید افسر ویزا متوجه شود که به طور حتم شما به کشور مبدا باز می گردید
  • شما با دریافت این نوع ویزا امکان کار و یا تحصیل در این کشور را ندارید
  • کسانی که ساکن کشورهای حوزه شنگن می باشند اما تابعیت این کشورها را ندارند نیاز به کارت اقامت دارند

سفر به فنلاند و راهنمای ویزای توریستی فنلاند

علاوه بر راهنمای ویزای توریستی فنلاند، این بخش برای راهنمایی شما عزیزان در زمینه سفر به فنلاند تهیه شده است. فنلاند یکی از مقاصد برتر برای سفر می باشد و دارای کوه ها، آبشارها، خلیج ها و منطقه ای به نام لاپ لند (جایی که مردم به دیدار بابانوئل و گوزن های شمالی می روند) می باشد. فنلاند همچنین یکی از بهترین مکان ها برای دیدن چراغ های شمالی در زمستان، چه در هنگام گشت و گذار در فضای باز و چه در هنگام استراحت در یک سونا می باشد. اگر عاشق سفر به طبیعت هستید، این کشور یکی از بهترین کشورها در سرزمین اصلی اروپا برای کشف طبیعت یا پیاده روی در جنگل ها و مناطق سرسبز می باشد. گردشگران می توانند در هر فصل از ویژگی های مختلف توریستی فنلاند بهره مند شوند. به خاطر داشته باشید که در زمستان آب و هوای کشور فنلاند بسیار سرد است.

در نمودار زیر به تعداد ورودی های اقامت توریستی در فنلاند از سال 2018 تا 2021 اشاره شده است:

تعداد ورودی های اقامت توریستی در فنلاند از سال 2018 تا 2021 ابرای کسب اطلاعات دقیق از شرایط مهاجرت به فنلاند و روش ها و هزینه های مهاجرت به فنلاند می توانید به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *