مهاجرت تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی در آمریکا

ویزای تحصیلی در آمریکا

اخذ ویزای تحصیلی در آمریکا موضوعی می باشد که ذهن دانشجویان بين المللی در خصوص تحصیل در این کشور به سمت خود سوق داده است. به طور کلی، یک شهروند کشور خارجی که مایل به ورود به ایالات متحده است، ابتدا باید یک مجوز برای اقامت موقت قانونی دریافت کند. لازم به ذکر می باشد که متقاضیان ویزای تحصیلی در آمریکا برای تحصیل در ایالات متحده باید یک ویزای دانشجویی داشته باشند. در مرحله بعد برای دوره تحصیلی و نوع مدرسه ای که این اشخاص برای شرکت در آن برنامه ریزی می کنند، تعیین کنند و بررسی نمایند که به ویزای F یا ویزای M نیاز دارند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی افراد باید اطمینان حاصل کنند که از یک موسسه و برنامه ای را انتخاب کنید که توسط برنامه بازدیدکنندگان دانشجویی و ارز دولت ایالات متحده (SEVP) اعتبار یابد. دانشجویانی که تمایل به تحصیل در ایالات متحده را دارند در ابتدا باید اطمینان حاصل نمایند که پذیرش اخذ شده از مرکز ارز دولت ایالات متحده (SEVP) اعتبار دارد. اعتبار بخش مهمی است. زیرا تضمین مدرک تحصیلی اخذ شده می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما در این باب می باشد.

قوانین ویزای آمریکا

مبحث اخذ ویزای آمریکا موضوعی می باشد که هر ساله دهن افراد را به سمت خود سوق می دهد. مطابق با آخرین قوانین که توسط ریاست جمهوری این کشور در خصوص اخذ مهاجرت در نظر گرفته شده است در حال حاضر برنامه های مهاجرتی به این کشور برای شهروندان 7 کشور تحریم و به تعلیق افتاده است. شهروندان ایرانی نیز جزء این دسته هستند. مطابق با آخرین آمار اخذ شده در سال های ریاست جمهوری ترامپ می توان گفت که با 26% دانشجویان ایرانی در خصوص تحصیل در این کشور موافقت شده است.

از سایر مواردی که توانسته شانس اخذ ویزای تحصیلی این کشور را بالا ببرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن
  • اعتبار پذیرش
  • پرداخت شهریه یک سال تحصیلی
  • توانایی مالی
  • معدل تحصیلی
  • اخذ ویزای شنگن با مهر ورود و خروج
  • اخذ ویزای توریستی کانادا با مهر ورود و خروج

اخذ پذیرش از آمریکا در دانشگاه تایید شده SEVP

برای انجام این فرآیند اولین قدم این است که دانشجو به یک دانشگاه تایید شده SEVP در ایالات متحده مراجعه نماید. پس از مراجعه به دانشگاه تایید شده SEVP باید اقدام به ثبت نام کردن نمایند. در مرحله بعد نام این اشخاص در سیستم مختص به تبادل اطلاعات دانشجویی (SEVIS) ثبت می شود. دانشجو باید هزینه SEVIS I-901 را پرداخت کند. سپس دانشگاه تایید شده SEVP برای دانشجویان فرم I-20 را صادر می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

پس از دریافت فرم I-20 و ثبت نام در SEVIS در نهایت دانشجویان می توانند در یک سفارت خانه و یا کنسول گری ایالات متحده برای دریافت یک ویزای دانشجویی F یا M درخواست دهد. نکته هنگام شرکت در مصاحبه ویزا باید فرم I-20 را به افسر کنسولگری بدهند. اگر همسر و یا فرزندان متقاضیان ویزای تحصیلی در آمریکا در هنگام تحصیل قصد دارند. با این اشخاص در ایالات متحده زندگی کنند، هم چنین آنها باید در SEVIS ثبت نام کنند. فرد فرم I-20 را از مدرسه تأیید شده SEVP را به دست آورند و درخواست ویزا کنند.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

انواع ویزاهای توریستی آمریکا

لازم به ذکر می باشد که دانش آموزان نمی توانند در برنامه لغو ویزا و یا با ویزای توریستی شرکت کنند. هم چنین ویزای دانشجویی F یا M برای تحصیل در ایالات متحده مورد نیاز است. اتباع خارجی ممکن است پس از ورود به این کشور با ویزای ویزای توریستی (B) و یا (VWP) که جزء برای مطالعاتی و تفریحی این اشخاص می باشد. برای مدت کوتاهی از مطالعه تفریحی، یک ویزای توریستی مناسب است. با این توضیح که یک ویزای توریستی (B) اجازه ثبت نام در یک دوره آموزشی تفریحی کوتاه را می دهد. برای اعتبار داشتن به مدرک یا گواهی دانشگاهی نیازی ندارد.

متقاضیان ویزای تحصیلی باید این نکته را در نظر بگیرند که برای تحصیل در مقطع راهنمایی و یا برای اخذ گواهینامه ای که در ایالات متحده انجام می شود. هرگز به یک ویزای توریستی (B) نیازی ندارند. حتی اگر این مقاطع تحصیلی برای مدت کوتاهی برگذار شوند. برای مثال، یک دانش آموز در یک برنامه آموزش راه دور که نیاز به سپری نمودن یک دوره زمانی در محوطه دانشگاهی ایالات متحده دارد. از این رو باید قبل از ورود به ایالات متحده، ویزای دانشجویی F یا M را بدست آورد. جهت اطلاع از هزینه‌ های مربوط به زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

ویزای تحصیلی در آمریکا نوع F

متقاضیان ویزای تحصیلی در این کشور برای شرکت در مقاطع تحصیلی زیر به ویزای تحصیلی نوع F نیاز دارند:

  • دانشگاه یا کالج
  • دبیرستان
  • مدرسه ابتدایی خصوصی
  • شرکت در سمینار های آموزشی
  • شرکت در یکی دیگر از موسسه های علمی به مانند یک برنامه آموزشی زبان
  • شرکت در حرفه یا سایر موسسات غیر آکادمیک شناخته شده، البته به غیر از یک برنامه آموزشی زبان

جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به آمریکا مقاله مقاله مذکور خالی لطف نخواهد بود.

ویزای تحصیلی در آمریکا نوع F

نحوه درخواست ویزای تحصیلی آنلاین آمریکا

متقاضیان ویزای تحصیلی در آمریکا برای درخواست ویزای تحصیلی آنلاین خود ملزم به دریافت نمودن فرم DS-160 می باشند. در مرحله بعد این اشخاص باید درخواست ویزای آنلاین را تکمیل کنند. صفحه تایید فرم درخواست را برای ارسال مصاحبه خود را دریافت کنند. در هنگام تکمیل فرم آنلاین DS-160 عکس خود را بارگیری کنند. عکس این اشخاص باید در برگیرنده یک فرمت توضیح داده شده باشد. جهت اطلاع از هزینه‌ تحصیل در این کشور مقاله هزینه تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

معمولا برای انجام مصاحبه متقاضیان ویزا با زمان محدودی رو به رو می شوند. چراکه ممکن است مامورین کنسولگری این کشور به صورت اختصاصی به مصاحبه با هر متقاضی ویزا داشته باشند. مدت زمان لازم برای قرار ملاقات های مصاحبه به عواملی نظیر مکان، فصل و نوع ویزا بستگی دارد. برای هر شخصی متفاوت است. بنابراین این اشخاص برای این که ویزای خود را زودتر دریافت نمایند باید زمان مصاحبه را برای مکان مورد نظر خود مرور کنند. دانش آموزان جدید می توانند تا 120 روز قبل از تاریخ شروع دوره تحصیلی اقدام به ثبت نام نمایند. در غیر این صورت این اشخاص اجازه ورود به ایالات متحده را برای بیش از 30 روز قبل از تاریخ شروع به کار نخواهند داشت.

هزینه ویزای تحصیلی در آمریکا

اخذ ویزای تحصیلی ایالات متحده مستلزم پرداخت شهریه های تحصیلی و مدنظر قرار گیری هزینه های زندگی در این کشور می باشد. سیستم آموزش عالی ایالات متحده توسط دولت فدرال یارانه نمی گیرد. به همین دلیل شهریه در ایالات متحده حتی در مورد شهروندان آمریکایی بسیار بالا است. متوسط هزینه تحصیل در آمریکا تقریبا بین $5000 الی 50000$ (دلار) در سال می باشد. ناگفته نماند که میانگین شهریه ها با توجه به ملیت دانشجویان متغیر است. به طور میانگین میزان شهریه در مراکز دولتی 16757$ (دلار) و در مراکز خصوصی به میزان 43065$ (دلار) می باشد. در ادامه به بررسی میزان هزینه ها در دانشگاه میشیگان برای دانشجویان خارج از ایالات متحده خواهیم پرداخت. جهت اطلاع از شرایط اقامت در این کشور مقاله اقامت آمریکا را مطالعه بفرمائید.

این هزینه ها به شرح زیر است:

آیتمهزینه ها به دلار در سال
شهریه$45410
محل اقامت$10872
کتاب و منابع مطالعه و سایر موارد$2454

هزینه زندگی در آمریکا

دانشجویانی که تمایل به تحصیل در این کشور دارند در ابتدا می باید هزینه های زندگی در این کشور را مورد بررسی قرار دهند. در این بخش از مقاله به بررسی شاخص هزینه های زندگی در واشنگتن دی سی در قیاس با ایران-تهران خواهیم پرداخت:

  • میزان اجاره در تهران: 63.23% پایین تر از واشنگتن دی سی
  • هزینه رستوران در تهران: 70.57% پایین تر از واشنگتن دی سی
  • هزینه مواد غذایی در تهران: 57.35% پایین تر از واشنگتن دی سی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی در آمریکا

متقاضیان ویزای تحصیلی قبل از انجام مصاحبه ملزم به جمع آوری و ارائه مدارک زیر می باشند:

  • ارائه گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه یک درخواست جداگانه برای اعضاء خانواده ای که در پاسپورت این اشخاص ذکر شده باشد.
  • ارائه فرم تایید DS-160 برای متقاضیان غیرمجاز دریافت این نوع از ویزا
  • پرداخت نمودن هزینه برای دریافت درخواست
  • ارائه عکس دارای شرایط
  • ارائه رونوشت از دیپلم ها و مدارک تحصیلی که در آن حضور داشته اند.
  • ارائه ریزنمرات از آزمون های استاندارد که توسط مدرسه ای در ایالات متحده مورد تایید باشد.
  • ارائه اسکن های انگشت نگاری دیجیتال*

*به عنوان بخشی از فرآیند درخواست، گرفته می شود. که معمولا در طول مصاحبه از متقاضیان گرفته می شوند. اما نحوه ارائه این مدرک این براساس مکان متفاوت است.

با توجه به اتمام مقاله ویزای تحصیلی آمریکا در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب نمودن اطلاعاتی در رابطه با شرایط مهاجرت به آمریکا هستید با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر اخذ پذیرش در آمریکا و یا شرایط پس از تحصیل در آمریکا می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *