مهاجرت سرمایه گذاری در کلمبیا

ویزای بازنشستگی کلمبیا

ویزای بازنشستگی کلمبیا یکی از بهترین ویزاهایی است که برای افراد میان سال در سراسر جهان ارائه می شود و هرساله افراد زیادی خواهان مهاجرت هستند. بازنشستگی در این کشور در واقع این است که شما قادر به انتخاب متناسب با سبک زندگی، بودجه و علایق خود باشید. این کشور 48 میلیون نفری هر 2 اقیانوس آرام و دریای کارائیب را در بر می گیرد. دارای 3 رشته کوه آند است که از مرکز آن عبور می کند و 10% جنگل بارانی آمازون را در مرزهای خود دارد.

با توجه به کشورهای مورد علاقه مهاجران پاناما به عنوان همسایه خود در غرب، و اکوادور در جنوب، فقط یک مسئله زمان بود که این کشور به عنوان مکان عالی بعدی برای بازنشستگی شناخته شود. به عنوان دومین کشور متنوع زیستی در جهان، می توانید هر کدام از آب و هوا و محیط را با سلیقه خود مطابقت دهید. این کشور از جوامع گرم و گرمسیری در کنار اقیانوس گرفته تا شهرها و شهرهای چشمه مانند در تپه های فوقانی تا مکان های خنک کوهستانی در آن قرار دارد.

ویزای بازنشستگی این کشور محبوب ترین ویزا در بین مهاجران خارج از کشور است که قصد بازنشستگی در این کشور را دارند. پیش از این، ویزای بازنشستگی  به عنوان ویزای TP-7 شناخته می شد. این ویزا قبلا فقط یک سال اعتبار داشت و هر ساله باید با مدارک اصلی تمدید می شد. مدارک و شرایط اخذ ویزای بازنشستگی کلمبیا در ادامه توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آورده شده است.

معرفی ویزای بازنشستگی کلمبیا

ویزای بازنشستگی کلمبیا برای افراد بازنشسته ای است که درآمد بازنشستگی دریافت می کنند. دریافت این ویزای بازنشستگی با نیاز به درآمد کم و فقط به چند سند مورد نیاز نسبتا آسان است. بخصوص مدلین در این کشور به عنوان یک مکان عالی برای بازنشستگی خارجی شهرت پیدا می کند. ویزای بازنشستگی این کشور قبلا در سال 2017 به عنوان ویزای TP-7 شناخته می شد. این ویزای TP-7 فقط 1 سال اعتبار داشت و هر ساله باید تمدید می شد. با این حال، این کشور قوانین ویزای کلمبیا را تغییر داد، که از 15 دسامبر 2017 به اجرا درآمد.

بنابراین، از 15 دسامبر 2017، ویزای بازنشستگی تغییر کرد و اکنون به عنوان ویزای مهاجران (M) از رده 11 (ویزای M-11) شناخته می شود. تغییر عمده ویزای بازنشستگی M-11 در مقایسه با ویزای TP-7 این است که ویزای M-11 می تواند تا 3 سال اعتبار داشته باشد. اما، اخیرا فقط به مدت یک سال بسته می شود.

علاوه بر این، اگر ویزای بازنشستگی TP-7 قدیمی داشته باشید، تا زمان تمدید، به ویزای بازنشستگی M-11 تغییر نمی کند. همچنین اجازه کار در کلمبیا با ویزای بازنشستگی M-11 یا ویزای بازنشستگی TP قدیمی را ندارید.

نمودار زیر هزینه هر یک از ویزاهای نام برده شده را مشاهده می کنید:

هزینه های ویزای بازنشستگی کلمبیا

توجه داشته باشید که ویزای بازنشستگی M-11 در صورت ترک این کشور برای مدت بیش از 6 ماه بدون بازگشت به این کشور اعتبار خود را از دست می دهد. قبل از پایان 6 ماه می توانید دوباره وارد این کشور شوید و دوباره آنجا را ترک کنید. فقط نمی توانید بیش از 6 ماه یک بار آنجا را ترک کنید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای بازنشستگی کلمبیا

برای واجد شرایط شدن ویزای بازنشستگی کلمبیا، باید نشان دهید که حداقل 3 برابر حداقل حقوق ماهیانه کار در کلمبیا درآمد دارید. حداقل حقوق ماهانه این کشور 737717COP (پزو) است. بنابراین، 3 برابر، 2213151COP (پزو) است. حداقل حقوق ماهانه در کلمبیا هر ساله افزایش می یابد. در سال جاری 7% افزایش یافته است. گزارش شده است که دولت برخی از ویزا ها را برای افرادی که در سال های گذشته مقادیر کمتری دریافت کرده اند تمدید می کند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ این ویزا در جدول زیر آمده است:

مدارکتوضیحات
گذرنامه معتبرحداقل اعتبار 180 روز و دارای 2 صفحه خالی
کپی از گذرنامهصفحه ای که دارای اطلاعات شخصی است.
اثبات بازنشستگیگواهی صادر شده توسط دولت یا شرکت خصوصی
عکسمانند عکس گذرنامه و 1 قطعه
هزینه فعلی ویزای بازنشستگی263$ (دلار)
کپی از گذرنامهصفحه ای که دارای آخرین مهر ورود یا خروج از این کشور را نشان می دهد.

 

دلایل بازنشستگی در کلمبیا

طبق اداره مهاجرت این کشور، هجوم گردشگران از ایالات متحده به این کشور در طول سال ها به 445000 بازدید کننده در سال افزایش یافته است. این کشور در حال افزایش به لیست مکان های ضروری برای بازدید است. و بیشتر و بیشتر بازدیدکنندگان در حال کشف مزایای بازنشستگی در این کشور می باشند. با سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین، یک دولت پایدار و سیستم بانکی، مراقبت های بهداشتی در کلاس جهانی، هزینه کمتری برای زندگی و بسیاری از شهرهای جهان اول، بازنشستگان مهاجر می توانند هر آنچه برای یک زندگی راحت نیاز دارند را پیدا کنند.

مهم ترین مزایای اخذ ویزای بازنشستگی کلمبیا عبارتند از:

  • خدمات درمانی ارزان قیمت و کلاس جهانی
  • آب و هوای مناسب
  • هزینه زندگی در کلمبیا کم است.
  • مکان در حال ظهور ستاره آمریکای جنوبی

هزینه زندگی در کلمبیا

بدیهی است که آپارتمان های کرایه بلند مرتبه اقیانوس، منازل گسترده کشور و دوبلکس های پنت هاوس گران تر از آپارتمان های با اندازه متوسط ​​تر واقع در شهرها و شهرهای متوسط ​​هستند و مناطق روستایی حتی مقرون به صرفه تر هستند. با این حال، مطمئنا کیفیت زندگی بالاتری را با هزینه کمتری نسبت به خانه خود خواهید داشت. همه چیز از میوه ها و سبزیجات تازه، گوشت گاو تغذیه شده با چمن و ماهی هایی که تازه صید شده اند، هم ارزان و هم فراوان است.

محصولات تازه به ارزش یک هفته با 10$ (دلار) به خانه بیاورید. هزینه کم غذای محلی زندگی در بودجه ماهانه 2000$ (دلار) را مطمئنا قابل انجام می کند. هزینه آب و برق بسیار مناسب است. متوسط ​​هزینه ماهیانه گاز، برق و آب و فاضلاب حدود 70 $ (دلار) است. ماهانه 60$ (دلار) دیگر برای تلفن خانگی، تلویزیون کابلی و اینترنت پرسرعت اضافه کنید و هنوز کمتر از هزینه های آب و برق در خانه هستید. به طور کلی، یکی از بهترین مقاصد برای افراد میان سال این کشور می باشد. چنانچه تمایل به اقدام اخذ ویزای بازنشستگی این کشور را دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *