مهاجرت سرمایه گذاری در لوکزامبورگ

ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ

ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ

لوکزامبورگ در گروه کشورهایی قرار می گیرد که برنامه ای مختص بازنشستگان ندارد؛ ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ تعریف نشده است. پس اگر کسی بخواهد به عنوان بازنشسته در لوکزامبورگ زندگی کند در صورتی که هنوز شرایط سنی و تحصیلی لازم را دارد باید ابتدئا رمز ورود خود را ویزای تحصیلی یا کاری این کشور قرار دهد و اگر شرایط مزبور را نداشته باشد و در عوض تمکن مالی کافی برای مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری داشته باشد، می تواند از این طریق اقدام نماید. منتهی همان طور که پیش تر به درستی ذکر گردید، ویزایی با عنوان دقیق ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ وجود ندارد؛ بحثی که مشابه آن در کشورهایی مثل فرانسه هم وجود دارد.

مثلا در فرانسه افراد می توانند با استفاده از روش خود حمایتی یا تمکن مالی، که البته تنها مختص به بازنشستگان نیست، اقامت نوع D این کشور را کسب نمایند. در لوکزامبورگ نیز چنین امکانی با سرمایه گذاری و ثبت شرکت امکان پذیر است. البته پیش از هر اقدامی بهتر است علاقمندان به مهاجرت تمامی جوانب امر را بسنجند چرا که لوکزامبورگ کشور گران قیمتی محسوب می شود و هزینه های آن خصوصا در پایتختش یعنی لوکزامبورگ سیتی، بسیار بالاست. همچنین توجه شود در بعضی کشورها سفارت لوکزمبورگ وجود ندارد؛ پس علاقمندان یا باید به سراغ اداره مهاجرت یا سفارت لوکزامبورگ در کشور خودشان بروند یا در صورت عدم وجود به کنسولگری کشورهای بلژیک و آلمان درخواست دهند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ در سال 2023 به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • آیا امکان اخذ ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ وجود دارد؟
  • چه امکانی برای مهاجرت بازنشسته ها به لوکزامبورگ در سال 2023 موجود است؟

امکان اخذ ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ

در سال 2023 مطابق قوانین کشور لوکزامبورگ چیزی تحت عنوان ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ وجود ندارد منتهی بازنشستگان راه جایگزین خواهند داشت. به این منظور این دسته از افراد باید به سراغ سرمایه گذاری در لوکزامبورگ بروند به این صورت که ابتدائا ویزای نوع C یا اقامت موقت درخواست دهند. پس از اخذ ویزای نوع C لوکزامبورگ و ورود به این کشور متقاضیان باید ظرف 3 روز به منظور اخذ اظهارنامه ورود پیگیری های لازم را از شهرداری انجام دهند. در نهایت با پشت سر گذاشتن معاینات پزشکی، علاقمندان باید درخواست خود جهت اخذ ویزای نوع D و ویزای سرمایه لوکزامبورگ را به مراجع مربوطه ارائه دهند. به این منظور نیز باید 1 مرتبه خاک لوکزامبورگ را ترک کنند و مجددا اقدام به ورود به این کشور کنند. به منظور اخذ ویزای نوع D افراد باید مدارکی را تقدیم نمایند که در ادامه توضیح داده خواهند شد.

مدارک اخذ ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ

همان طور که دیده شد ویزایی با عنوان ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ وجود ندارد؛ منتهی اقدام به اخذ اقامت بلند مدت لوکزامبورگ بلامانع است. به این ترتیب که فرد ابتدائا ویزای کوتاه مدت یعنی نوع C را اخذ کند و نهایتا برای ویزای نوع D اقدام نمایند. مدارکی که برای به دست آوردن ویزای نوع D لوکزامبورگ از سوی بازنشسته ها الزامی است در سال 2023 عبارت هستند از:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • ترجمه رسمی کارت ملی و شناسنامه
  • نامه تمکن مالی بانکی و گردش حساب

لازم به ذکر است برای زندگی 1 ساله در لوکزامبورگ به ازای هر نفر ارائه گواهی تمکن مالی با مبلغ حداقل 25000€ (یورو) الزامی است. در ضمن فتوکپی از اظهارنامه ورود به لوکزامبورگ دریافت شده از سوی اداره شهرداری و همچنین مدارک مربوط به مسکن فرد نیز باید ضمیمه سایر مدارک شود. هزینه اخذ ویزای نوع D لوکزامبورگ نیز برای افراد بزرگسال و کودک متفاوت می باشد. این هزینه برای بررسی و مقایسه بهتر در نموداری که در ادامه ترسیم شده است ارائه گردیده است:

هزینه ویزای لوکزامبورگ

اخذ اقامت بازنشستگان در لوکزامبورگ

بازنشسته های اتحادیه اروپا که تمایل به اقامت در لوکزامبورگ را دارند که کافی است تنها 1 پاسپورت معتبر و 1 کارت شناسایی داشته باشند. اما سایر ملل از جمله ایرانی ها به منظور اقامت در لوکزامبورگ باید ابتدائا اقامت کوتاه مدت و سپس اقامت بلند مدتی کسب نمایند؛ مثلا با ثبت شرکت. منتهی توجه شود اخذ اقامت لوکزامبورگ حتی برای جوانانی که دارای شرایط کاری و تحصیلی کافی هستند در صورتی که تابعیت هیچ کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نداشته باشند، دشوار است. این در حالی است که بازنشسته ها می توانند با سهولت بیشتری اقامت کشورهایی مثل ایرلند، اتریش و غیره را اخذ نمایند.

معایب و مزایای اقامت بازنشستگان در لوکزامبورگ

معایب و مزایای اقامت بازنشستگان در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشوری کوچک است که برخلاف کشورهایی مثل کانادا، آلمان، آمریکا، استرالیا و غیره اصلا مهاجرپذیر نیست. طبیعی است که چه برای مهاجرت جوانان و چه برای مهاجرت افراد کهنسال خصوصا وقتی تابعیت هیچکدام از کشورهای اتحادیه اروپا را نداشته باشند، قوانین سختگیرانه ای در نظر گرفته است. مثلا در حالی که جوانان متخصص، یعنی کسانی که حداکثر 40 سال دارند و دارای مدرک کارشناسی و حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط هستند، امکان اخذ ویزای کار در آلمان را دارند و تقریبا راحت می توانند وارد این کشور شوند، برای ورود به لوکزامبورگ جهت کار فرد صرفا باید از کارفرمای لوکزامبورگی پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر داشته باشد. بازنسشتگان نیز در صورتی که در این کشور بازنشسته نشده باشند، صرفا باید خیلی ثروتمند باشند و تجارتی راه اندازی کنند که فرآیندی پرریسک است؛ چون امکان اخذ اقامت لوکزامبورگ با خرید ملک وجود ندارد.

از طرف دیگر کسانی که از ابتدا وارد خاک لوکزامبورگ شده و با پرداخت بیمه در نهایت در این کشور بازنشست شده اند از امکانات و مزایای زیادی بهره مند خواهند بود. به طوری که بازنشستگان در لوکزامبورگ را می توان جزو مرفه ترین بازنشستگان دنیا دانست. چه به لحاظ میزان حقوق بازنسشتگی، چه از نظر بیمه خدمات درمانی و چه از نظر امنیت اقتصادی و اجتماعی، بازنشستگان در لوکزامبورگ یکی از بهترین شرایط را میان کشورهای اروپایی دارند. در این مقاله راجع به ویزای بازنسشتگی لوکزامبورگ توضیحاتی توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه گردید که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *