مهاجرت سرمایه گذاری در استرالیا

ویزای بازنشستگی استرالیا

ویزای بازنشستگی استرالیا

ویزای بازنشستگی استرالیا مناسب افرادی است که بیش از 55 سال سن دارند و جهت اخذ این ویزا افراد بایستی دارای منابع مالی زیادی باشند. استرالیا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی است. این کشور انگلیسی زبان دارای شهرهای پیشرفته و مدرنی است. همانطور که می دانید درصد زیادی (30%) از شهروندان این کشور مهاجر هستند و مهاجرین ایرانی در استرالیا زیاد است. دارندگان منابع مالی حداقل 500000AUD (دلار استرالیا) در سال باید داشته باشند. توجه داشته باشید که هر استان نیاز به منابع مالی مشخصی است. با راهنمایی گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به روش های مختلف جهت اخذ اقامت کشورهای برتر دنیا نظیر استرالیا اقدام کنید.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای بازنشستگی

بازنشستگی در استرالیا کیفیت بالای زندگی مهاجران را فراهم می کند و فرصتی برای لذت بردن از دوران بازنشستگی خود را در یک فضای بزرگ و عاری از آلودگی که دارای منابع طبیعی و نقاط گرم زیبایی است، فراهم می کند. زمستان های معتدل استرالیا علاوه بر زیرساخت های خوب توسعه یافته، آن را به مقصدی محبوب تر برای بازنشستگان خارج از کشور تبدیل کرده است که به دنبال آب و هوای گرم و دلپذیر هستند. استرالیا دارای بهترین شهرهای جهان است که می توانید در آنها زندگی کنید. مانند هر کشور دیگر در جهان، هزینه زندگی از شهری به شهر دیگر نیز متفاوت است. شهرهایی که به نظر می رسد در مقایسه با کیفیت زندگی ارائه شده معمولاً هزینه زندگی پایینی دارند، آدلاید، بریزبن و ملبورن هستند.

امید به زندگی در استرالیا بالا است و امکانات بهداشتی و مراقبت های اجتماعی ارائه شده از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. با این حال، بازنشستگان باید همیشه این واقعیت را بخاطر داشته باشند که در زمان بازنشستگی در استرالیا از هیچ مزایای دولتی و پزشکی برخوردار نخواهند شد و باید بیمه نامه کاملاً جامع خود را از یک شرکت استرالیایی تأمین کنند.

مزایا ویزای بازنشستگی استرالیا

اخذ ویزای بازنشستگی استرالیا

افرادی که مایل به بازنشستگی در استرالیا هستند باید بیش از 55 سال داشته باشند. به استثنای همسر شما که برای صلاحیت به بیش از 55 سال احتیاج ندارد، شما نمی توانید افراد تحت تکفل داشته باشید. به افرادی که متقاضی ویزای بازنشستگی استاندارد هستند، در وهله اول ویزای موقت اعطا می شود که 4 سال اعتبار دارد. پس از سپری شدن این دوره، ویزا می تواند به صورت 2 ساله تمدید شود.

برای احراز صلاحیت لازم است که نشان دهید که از سلامتی خوبی برخوردار هستید و قبلاً محکومیت کیفری ندارید. اگر به دنبال ویزای بازنشستگی طولانی مدت هستید می توانید تقاضای ویزای بازنشستگی دائمی را انتخاب کنید. برای واجد شرایط شدن در این مورد، باید قوانین و مقررات سختگیرانه تری را رعایت کنید. ویزاهای دائمی استرالیا به عنوان ویزاهای سرمایه گذاری در نظر گرفته می شوند و به همین دلیل، شما ملزم به اثبات داشتن دارایی هایی با ارزش از پیش تعیین شده خواهید شد.

از این رو نرخ تورم در این کشور مبحثی است که بایستی از آن اطلاع داشته باشید:

نرخ تورم در استرالیا

این مقدار بسته به اینکه کدام منطقه از استرالیا می خواهید بازنشسته شوید متفاوت خواهد بود. با این حال، یک قانون کلی به شرح زیر است:

نوع منطقهشرح
منطقه با رشد بالا$750000 (دلار) دارایی و $500000 (دلار) اضافی برای هر فرد وابسته (همسر).
منطقه کم رشد$5000000 (دلار) دارایی و $250000 (دلار) اضافی برای هر فرد وابسته (همسر).

قبل از اقدام برای ویزای دائمی استرالیا، ملزم به اثبات مالکیت این دارایی ها هستید.

هزینه اقامت در استرالیا

هنگام تعیین اینکه آیا بازنشستگی در استرالیا عاقلانه است، مهم است که هزینه زندگی در استرالیا را در نظر بگیرید. همانطور که بسیاری از مشاوران مالی به شما می گویند، هزینه های زندگی شما یکی از عوامل اصلی هنگام ایجاد یک برنامه بازنشستگی است. طبق وب سایت Numbeo ،وب سایتی که اطلاعات قیمت گذاری شهروندان را جمع آوری می کند، متوسط ​​هزینه زندگی در استرالیا اندکی بیشتر از ایالات متحده است. گرچه ممکن است شهرهایی مانند ملبورن و سیدنی ارزان ترین مکان برای زندگی نباشند، اما قیمت آنها هنوز هم کمتر از زندگی در شهری مانند نیویورک است.

اینکه هزینه های مسکن شما ارزان تر از ایالات متحده باشد به این بستگی دارد که اکنون کجا هستید و در کجای استرالیا قصد اسکان دارید. همچنین باید هزینه های دیگر را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال هزینه حمل و نقل، هزینه خورد و خوراک، هزینه های جانبی و سایر.

خرید ملک در استرالیا

خارجی ها ممکن است در استرالیا خانه خریداری کنند، اگرچه نیاز به تأیید دولت دارند و ممکن است مجبور به پرداخت مالیات اضافی باشند. با توجه به اینکه استرالیا یک بازار بسیار جذاب است، دلالان وام مسکن ویژه ای وجود دارند که منحصراً با خارجی ها کار می کنند و به آنها کمک می کنند تا وام مسکن خارجی را دریافت کنند. خارجی ها می توانند تا 70% قیمت خرید خانه های خود را وام بگیرند و آمریکایی ها واجد شرایط وام در استرالیا هستند. خریداران معمولاً با یک کارگزار رهن، مسکن و در برخی موارد وکیل درگیر می شوند. سپس، وام خود را از قبل تأیید می کنند و متقاضی رهن می شوند. مرحله سوم صلاحیت در هیئت بررسی سرمایه گذاری خارجی (FIRB) است. این روند تا 2 هفته طول می کشد.

هنگامی که ملکی را پیدا کردید که می خواهید آن را خریداری کنید، در مورد قیمت مذاکره کنید و تصویب رسمی رهن و همچنین تأیید FIRB را بدست آورید، حداقل 10% ودیعه را پرداخت می کنید و ملک را به عنوان ملک دریافت می کنید. اگر در حال انتقال از شهری گران قیمت به شهری هستید که زندگی در آن چندان گران نیست، پس ممکن است با خیالی آسوده بتوانید خانه ای در استرالیا خریداری کنید. شما باید گزینه های خود را با مشاور مالی، مشاور مسکن و سایر متخصصانی که درک کافی از نیازهای شما و بازار مسکن دارند در میان بگذارید. همچنین پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله سرمایه گذاری در استرالیا را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم برای ویزای بازنشستگی استرالیا

مدارک لازم برای ویزای بازنشستگی استرالیا

جهت درخواست و رعایت شرایط اقامت استرالیا از طریق ویزای بازنشستگی در صورت داشتن شرایط اعلام شده مانند شرایط سنی و همچنین مبالغ اعلام شده به سفارت این کشور رفته و درخواست خود را مطرح کنید. از جمله مدارک زیر برای ارائه نیاز است:

  • حساب بانکی تایید شده
  • عکس رنگی اندازه گذرنامه
  • شناسنامه متقاضی
  • گذرنامه معتبر
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • دریافت تاییدیه از یکی از ایالت های استرالیا
  • مدارک مربوط به همسر در صورت درخواست

مالیات در استرالیا

در استرالیا برخی از مالیات ها به طور خاص برای خارجی ها اعمال می شود. مالیات بر درآمد برای هر کس با درآمد کمتر از 90000AUD (دلار استرالیا) یا حدود 60000$ (دلار آمریکا)، 32.5% است و از آنجا افزایش می یابد. اگر قصد دارید در زمان بازنشستگی در استرالیا درآمد کسب کنید درک این نرخ مالیات بسیار مهم است. همچنین، شما باید قبل از مهاجرت به استرالیا با یک متخصص مالیات استرالیا متخصص در مالیات های خارجی صحبت کنید. ممکن است شما مجبور شوید مالیات بر دارایی، مالیات سود سرمایه از هر فروش املاک خود و غیره را پرداخت کنید. یک مشاور مالیاتی می تواند به شما کمک کند بار مالیاتی خود را به حداقل برسانید.

جهت اخذ مستر کارت استرالیا و ایجاد حساب بانکی می توانید با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید. همچنین مشاورین این مجموعه آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *