ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آفریقای جنوبی

ویزای بازنشستگی آفریقای جنوبی

ویزای بازنشستگی آفریقای جنوبی

یکی از روش های اخذ اقامت آفریقای جنوبی ویزای بازنشستگی آفریقای جنوبی است. ویزای بازنشستگی برای افرادی دارای درآمد مشخص است. و نیازی به کار ندارند. لذا برای دریافت این ویزا طبق قوانین آفریقای جنوبی بایستی عمل کنید و ماهانه حدود 2600$ (دلار) درآمد داشته باشید. شایان ذکر است اخذ ویزای بازنشستگی آفریقای جنوبی محدودیت سنی ندارد و هر فردی می تواند برای آن اقدام کند. چنانچه قصد کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص را دارید می توانید ادامه این مقاله را مطالعه کنید. همچنین جهت پاسخگویی مستقیم به سوالات شما کارشناسان این موسسه در خدمت شما هستند.

مهاجرت به آفریقای جنوبی با ویزای بازنشستگی

درخواست مجوز یک فرد بازنشسته آفریقای جنوبی به کسانی که مایل به مهاجرت به آفریقای جنوبی هستند اجازه می دهد به طور موقت یا دائم در این کشور اقامت داشته باشند، به شرط رعایت ضوابط مالی. این دسته ویزای آفریقای جنوبی برای کسانی که قصد بازنشستگی در این کشور را دارند طراحی شده است. این بر اساس ارائه شواهدی از حقوق بازنشستگی مادام العمر یا درآمد است. این سرویس مهاجرت آفریقای جنوبی یک گزینه محبوب برای بازدیدکنندگان فصلی است، یعنی کسانی که برای مدت 6 ماه یا بیشتر از این کشور بازدید می کنند. نکته مهمی که باید رعایت شود این است که متقاضیان موفق هیچ گونه تعهدی برای اقامت دائم ندارند. اعطاءی کمک هزینه ای موقت به شرط ادامه تأمین شرایط ممکن است به مدت نامحدود تمدید شود. با این حال، اقامت دائم مزایای اضافی را به دارنده خود اعطاء می کند.

ویزای آفریقای جنوبی و خدمات مهاجرتی برای کسانی که می خواهند به آفریقای جنوبی مهاجرت کنند متنوع است و انواع مختلف مهاجران را در اختیار شما قرار می دهد. طیف گسترده ای از ویزاهای مهاجرتی بسته به مدت زمانی که یک نامزد برای بازدید از کشور و هدف از سفر خود ارائه می دهد، ارائه می شود. در مواردی که داوطلبان قصد دارند برای مدت کوتاهی به عنوان توریست یا برای دیدار با خانواده و دوستان خود ویزای بازدید کننده آفریقای جنوبی را برای مدت کوتاهی به آفریقای جنوبی منتقل کنند، غالباً ویزای بازدید یا ویزای سفر ذکر می شود. با این حال، برای کسانی که مایل به زندگی و کار در آفریقای جنوبی هستند یا برای یک دوره خاص یا به طور دائم، طیف وسیعی از مجوز اقامت موقت و دائم در دسترس است.

مزایا ویزای آفریقای جنوبی

اقامت بازنشستگی در آفریقای جنوبی

طبق قوانین آفریقای جنوبی، مهاجرت از طریق شخص بازنشستگی می تواند اجازه اقامت موقت یا اجازه اقامت دائم باشد که در معیارهای واجد شرایط بودن به طور خلاصه در زیر آمده است:

  • مسیر موقت برای مدت زمان نسبتاً طولانی 4 سال اعطاء می شود و برای دوره های 4 ساله به طور نامحدود قابل تمدید است.
  • این گزینه دائمی همانند سایر استثنائات اساسی به ویژه حق رأی همان حقوق و امتیازاتی را که برای شهروندان آفریقای جنوبی دارند به ساکنان دائمی اعطاء می کند.
  • در هر دو مورد، مجوزهای بازنشستگان آفریقای جنوبی براساس معیارهای مالی است و بر خلاف مجوز کار آفریقای جنوبی، هیچ پیشنهاد کاری قبلی لازم نیست قبل از درخواست ارائه شود.
  • اگرچه بر خلاف ویزاهای موقت بازدید از آفریقای جنوبی، افراد بازنشسته مجاز هستند اگر بخواهند کار کنند.

شایان ذکر است که علی رغم اصطلاح “فرد بازنشسته”، هیچ محدودیت سنی برای این کلاس ویزا برای آفریقای جنوبی اعمال نمی شود. ویزای فرد بازنشستگی ممکن است به افراد در هر سنی اعطاء شود.

شرایط ویزای بازنشستگی در آفریقای جنوبی

بازنشستگان می توانند هنگام بررسی برنامه ای برای بازنشستگی در آفریقای جنوبی، 2 مسیر را طی کنند:

نوع مجوزشرح
اجازه بازنشستگیکه می تواند به صورت اقامت موقت یا دائم انجام شود.
مجوز اشخاص مالی مستقلاین فقط برای اقامت دائم است.

مجوزهای بازنشستگی یا مجوزهای مالی مستقل بر توانایی متقاضی متمرکز هستند تا بتواند از عهده تأمین مالی خود برآید. درخواست ویزای بازنشسته برای اقامت موقت را می توان با ارائه 37000ZAR (راند آفریقای جنوبی) یا معادل تقریبا 2500$ (دلار آمریکا) در هر ماه درآمد تضمین شده، مبلغ سرمایه ای برابر با 444000ZAR (راند آفریقای جنوبی) در سال یا 1776000ZAR (راند آفریقای جنوبی) برای 4 سال یا ترکیبی از هر دو درخواست کرد. اعتبار آن تا 4 سال است. درخواست مجوز بازنشستگی به صورت دائمی با نشان دادن درآمد ماهانه تضمین شده ZAR37000 (راند آفریقای جنوبی) در ماه صورت می گیرد. این اعتبار برای همیشه معتبر است، اما دارنده آن باید حداقل 3 سال یک بار از آفریقای جنوبی برای حفظ آن بازدید کند.

یک مجوز مالی مستقل مستلزم داشتن دارایی خالص 12 میلیون ZAR (راند آفریقای جنوبی) است و فرد باید هزینه 120000ZAR (راند آفریقای جنوبی) در ابتدا پرداخت کند. دارنده همچنین برای حفظ مجوز باید حداقل هر 3 سال یک بار از آفریقای جنوبی بازدید کند.

اقامت 6 ماهه توریستی یا بازنشستگی در آفریقای جنوبی

بسیاری از افرادی که در آفریقای جنوبی اقامت دارند به طور سنتی برای 3 ماه اول ویزای توریستی آفریقای جنوبی می گیرند و سپس ویزای توریستی خود را 3 ماه دیگر تمدید می کنند تا در کل 6 ماه بمانند. این می تواند یک استراتژی پرخطر باشد، زیرا ویزای توریستی برای کسانی است که در تعطیلات به آفریقای جنوبی می آیند، نه به عنوان مقصد خانه دوم. علاوه بر این، تغییرات مقررات مربوط به مهاجرت در سال 2014 روند تمدید را کمی سخت تر کرده است. در صورتی که از طریق ویزای تورییتی وارد کشور شده باشید، درخواست ویزای بازنشستگی یا مجوز در آفریقای جنوبی امکان پذیر نیست. در این حالت، برای درخواست ویزای بازنشستگی یا اجازه باید به کشور مبدا یا محل اقامت خود برگردید.

درخواست روادید Retirement آفریقای جنوبی

درخواست روادید Retirement آفریقای جنوبی

شما می توانید برای ویزای بازنشستگی یا مجوز در کشور مبدا، محل اقامت یا آفریقای جنوبی خود اقدام کنید. اگر در کشور مبدا یا محل اقامت خود اقدام کنید، باید این کار را در سفارت یا کنسولگری آفریقای جنوبی انجام دهید. اگر در آفریقای جنوبی اقدام کنید، باید این کار را در یک مرکز درخواست ویزا (VAC) انجام دهید. این ارگان ها توسط شرکت Visa Facilitation Services (VFS) اداره و مدیریت می شوند. در دفتر وزارت امور داخلی اقدام نکنید. 2 مورد مهم در این باره:

  • ویزاهای اقامت موقت: پرونده های ارسالی در خارج از کشور طی 8 هفته بررسی می شوند. پرونده های ارسالی در خارج از کشور طی 18 تا 24 ماه بررسی می شوند. برنامه های ارسالی در آفریقای جنوبی گزارش می شود که توسط VFS طی 4 تا 6 هفته بررسی می شود.
  • مجوزهای اقامت دائم: درخواست های ارسالی در آفریقای جنوبی طی 18 تا 24 ماه بررسی می شود.

علاوه بر مدارک مالی باید مدارک زیر نیز ارسال شود:

  • فرم درخواست اقامت دائم یا موقت
  • پاسپورت معتبر
  • گزارشات پزشکی و رادیولوژی
  • گواهی ترخیص پلیس
  • گواهی تب زرد (در صورت لزوم)

مالیات در آفریقای جنوبی

تا حدود زیادی، نوع مجوز شما عامل اصلی در وضعیت مالیات شما نیست. آفریقای جنوبی با استفاده از یک سیستم مالیات در سراسر جهان که مبتنی بر اقامت است این بدان معناست که آیا این خانه دائمی شما است و چند روز را در آفریقای جنوبی سپری می کنید. تغییرات مالیاتی اخیر، از جمله این واقعیت که همه صاحبان خانه اکنون باید برای مالیات ثبت نام کنند، این موضوع را نفی کرده است. با این وجود آفریقای جنوبی برای بازنشستگان از نظر مالیات سازگار است. این توافق نامه های مالیات مضاعف متعددی را منعقد کرده است، هیچ مالیاتی برای طرح های بازنشستگی خارجی ندارد و نرخ مالیات بر سود سرمایه بسیار پایین (که برای کسانی که سرمایه دارند عالی است) دارد.

ویزای همراه برای بازنشستگان در آفریقای جنوبی

مهاجرت همسر و مهاجرت اعضای وابسته از طریق ویزاهای موقت بازنشسته آفریقای جنوبی تأمین نمی شود. این مسیر به آفریقای جنوبی بر اساس امنیت مالی هر متقاضی است و برخلاف ویزای اجازه کار یا ویزای تجاری، اعضای خانواده وابسته متقاضیان بازنشسته به طور خودکار واجد شرایط ویزای بازدید نمی شوند تا متقاضی اصلی را همراهی کنند. با این حال، در مواردی که متقاضی به عنوان یک فرد بازنشسته موفق به اخذ اقامت دائم می شود، همسر و یا فرزندان وابسته آنها، یعنی افراد زیر 21 سال نیز شرایط اقامت دائم را دارند. جهت بررسی شرایط ویزای همراه آفریقای جنوبی این مقاله را کلیک کنید. همچنین برای بررسی بهترین کشورها جهت اخذ اقامت بازنشستگی می توانید به صورت موردی و متناسب با شرایط خود با متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *