شرایط روسیه

هزینه زندگی در مسکو

هزینه زندگی در مسکو

مطلع بودن از مخارج در سال 2023 و هزینه زندگی در مسکو به مهاجران کمک می کند تا از شرایط سکونت در این شهر پر جمعیت آگاه شوند. هر ساله متقاضیان و مهاجران زیادی برای ادامه تحصیل، اشتغال، سرمایه گذاری، ایجاد کسب و کار و کارآفرینی، ازدواج و همچنین تولد فرزند اقدام به مهاجرت به کشور روسیه می کنند. زندگی کردن در کشور روسیه شرایط خاص خود را دارند. متقاضیانی که می خواهند در این کشور زندگی کنند می باید حتما از شرایط و قوانین سکونت و همچنین هزینه های زندگی در شهر مورد نظر اطلاعات مورد نیاز و کافی داشته باشند.

مطلع بودن از هزینه زندگی در مسکو برای افرادی که می خواهند در این شهر زندگی کنند امری واجب و ضروری محسوب می شود. شما عزیزان می توانید با همراهی ما تا انتهای این نوشتار از هزینه زندگی در مسکو اطلاعات کافی دریافت کنید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده انجام امور مهاجرتی شما عزیزان می باشند.

معرفی شهر مسکو روسیه

مسکو به ‌عنوان بزرگ‌ترین شهر روسیه، با بیش از 12 میلیون نفر که پایتخت را خانه خود می ‌خوانند، اغلب به عنوان مکانی توصیف می ‌شود که بهترین و بدترین روسیه امروزی را نشان می ‌دهد. تاریخ شگفت انگیز آن که هم احساسات و هم خاطرات ظلم و ستم رژیم سابق را القا می کند، داستان دموکراسی و کمونیسم، فقر و رفاه، سرکوب و آزادی و شادی و رنج را روایت می کند. این یک پایتخت است که شبیه هیچ شهر دیگری در جهان نیست، که شکوه و زرق و برق و نازیبایی را به شیوه ای جذاب و مسحورکننده در هم می آمیزد. مهاجرانی که برای اولین بار وارد مسکو می شوند، تحت تأثیر هیاهوی پر جنب و جوش هر روز خواهند بود. شکی نیست که مسکو جنبه بی پروا و پر زرق و برقی دارد و کسانی که به دنبال یک مهمانی تمام شب هستند ناامید نخواهند شد.

از نظر ظاهری، شهر تقریباً بی  ‌نظم است، با معابر پر ترافیک، سردر مغازه ‌های پر زرق و برق، و خیابان ‌های مملو از اهالی مسکو که ظاهراً برای رسیدن به جایی عجله دارند. آرامشی در این شهر پر رونق وجود دارد و کسانی که از مسیر شکسته خارج می ‌شوند، روح واقعی روسیه را در بسیاری از ساختمان ‌ها، دیدنی ‌ها و فعالیت‌ های فرهنگی نمادین خواهند یافت. از شگفتی های بی نظیر باله بولشوی گرفته تا ایستگاه های راه آهن مجلل زیرزمینی، صومعه نوودویچی و املاک وسیع کوسکوو تا گنبدهای رنگارنگ بزرگ کرملین، مسکو مملو از ثروت های پنهان است که فقط در انتظار کشف هستند. به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان، مهاجرانی که در اینجا زندگی می کنند به یک کیف پول نیاز دارند و برای مقابله با هزینه های زندگی که اغلب به عنوان بالاترین در جهان نام می رود، آماده می شوند.

در بخش زیر شاهد امکانات زندگی در مسکو هستید:

امکانات زندگی در مسکو

میزان مخارج و هزینه زندگی در مسکو

مخارج و هزینه زندگی در مسکو به چندین بخش تقسیم می شود. متقاضیانی که قصد زندگی در این شهر مدرن را دارند. مخارج و هزینه زندگی در مسکو از هزینه های زندگی در سایر شهرها و شهرستان های کشور روسیه بالاتر می باشد. بیش از 140 میلیون نفر در کشور پهناور روسیه زندگی می کنند. لازم به ذکر است که  این کشور به 46 استان تقسیم می شود. اکثر مردم کشور روسیه به زبان روسی و همچنین انگلیسی صحبت می کنند. مهاجرانی که می خواهند در کشور روسیه زندگی کنند. حتما باید به زبان روسی و زبان انگلیسی مسلط باشند. به طور کلی مخارج زندگی و اقامت به استان، شهر و محل سکونت بستگی دارد. هزینه زندگی در مسکو از سایر شهرها کشور روسیه نظیر سنت پترزبورگ، سوچی، نیژنی نووگورود، یکاترینبورگ، کراسنودار و تیومن و همچنین سایر شهرهای این کشور بیشتر می باشد.

زندگی در این کشور در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان موفق به کسب ویزای این کشور شوند. شرایط کسب ویزای روسیه آسان نمی باشند. متقاضیان باید ثابت کنند که در این کشور بیش 28000$ (دلار) در سال درآمد خواهند داشت. مهاجرت جهت زندگی در روسیه با یافتن شغل مناسب در این کشور شروع می شود. متقاضیان با کاریابی در این کشور و یافتن شغل مناسب با درآمد کافی می توانند اقدام به کسب ویزا کنند.

زندگی در شهر مسکو

مسکو پایتخت کشور روسیه می باشد. هر ساله متقاضیان زیادی با اهداف مختلف وارد این شهر پر جمعیت می شوند. زندگی در شهر مسکو هزینه های بالایی به همراه دارد. اما مزایا مثبت زندگی در این شهر به قدری بالا می باشد. هر ساله به تعداد مهاجرانی که برای زندگی این شهر را انتخاب می کنند اضافه می شود. این شهر به عنوان بهترین شهر روسیه برای زندگی شناخته شده است. بهترین شهر زندگی شهر مسکو، یکی از محدود شهرهای روسیه می باشد که مهاجران می توانند با زندگی در آن، زبان روسی را از سطح پایه به صورت کامل یاد بگیرند. زندگی در شهر مسکو خسته کننده نیست.

به دلیل سفر توریست های خارجی به این شهر، تنوع فرهنگی بسیار زیاد می باشد. همچنین موسسه ها و سازمان های بی شماری وجود دارند. این شهرها برای تحصیل و کار ساکنین این شهر ساخته شده اند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل درروسیه ابتدا مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

نمودار شاخص هزینه زندگی در مهمترین شهرهای روسیه بدین شرح می باشد:

شاخص هزینه زندگی در مهم ترین شهرهای روسیه

شهر مسکو دارای سیستم حمل و نقل شهری و عمومی بسیار وسیع می باشد. این موضوع رفت و آمد را برای ساکنین و گردشگران این شهر به امری ساده و آسان تبدیل کرده است. شهر مسکو بیش از 12 میلیون نفر جمعیت دارد. یکی از تمیزترین شهرهای این کشور به شمار می رود. هموطنان و متقاضیان عزیز و گرامی می توانند جهت مطلع شدن از مخارج و هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور روسیه به مقاله هزینه زندگی در روسیه مراجع کنند.

بررسی هزینه زندگی در مسکو پایتخت روسیه

در این بخش قصد داریم تا به هزینه های کلی و جزئی زندگی در کشور روسیه و همچنین پایتخت این کشور اشاره کنیم. اطلاعات کاملی به هموطنان و متقاضیان گرامی ارائه دهیم. شما عزیزان می توانید با تماس با کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی و مهاجرتی سفیران سروش سعادت از شرایط مهاجرت به کشور روسیه و هزینه بلیط و کسب ویزای این کشور آگاه شوند. در این بخش مقاله کار در روسیه را مطالعه بفرمائید. اما به طور کلی هزینه زندگی در شهر مسکو و کشور روسیه به صورت زیر می باشد:

هزینه های خوراک در این کشور بدین شرح می باشد:

لیست اقلام غذایی هزینه به دلار
یک وعده غذایی در رستوران ساده80$
یک وعده غذایی دو نفره در رستوران نرمال40$
یک وعده غذایی در مک دونالد4.5$
یک فنجان کاپوچینو3.3$

بررسی هزینه زندگی در مسکو کشور روسیه

بررسی هزینه حمل و نقل و پوشاک در کشور روسیه

یکی از هزینه های مهم این کشور مربوط به هزینه حمل و نقل و پوشاک می باشد که در جدول زیر شرح داده شده است:

پارامترشرح هزینه به دلار
بلیط مترو40$
تاکسی2.5$
تاکسی تا یک کیلومتر0.2$
تاکسی تا یک ساعت انتظار8.6$
شلوار جین (یک عدد)106$
یک دست لباس تابستانی61$
یک جفت کفش نایک135$
یک جفت کفش چرم مردانه148$

هزینه اجاره و خرید ملک در کشور روسیه

مهمترین بخش هزینه چه در در تحصیل، کار و زندگی در این کشور، هزینه اجازه یا خرید آپارتمان خواهد بود که بدین صورت شرح داده شده است:

  • اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 1100$ (دلار)
  • اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر حدود 657$ (دلار)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 2174$ (دلار)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر 1164$ (دلار)
  • قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 2714$ (دلار)
  • قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر 1163$ (دلار)

هموطنان عزیز می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند. از شرایط مهاجرت به کشور های خارجی به صورت کامل مطلع شوند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *