مهاجرت کاری لوکزامبورگ

مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق کار

مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق کار

مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق کار در سال 2023 با توجه به شرایط اقتصادی مطلوب این کشور را به مکانی مناسب برای زندگی تبدیل کرده است. در حال حاضر جمعیت زیادی از مهاجرین در این کشور توانسته اند از طریق کار در این کشور اقامت داشته باشند و یا ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری لوکزامبورگ کنند و در این کشور مشغول به کار شوند. مهاجرت به این کشور از طریق کار فقط در صورت رعایت شرایط لازم و اخذ ویزای کاری این کشور برای شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا و ثالث می باشد. به گفته مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، متقاضیان کار در لوکزامبورگ که از کشوری غیر عضو اتحادیه اروپا هستند بایستی دارای ویژگی های بارزی باشند چرا که بازار کار در این کشور رقابتی است.

مهاجرت به لوکزامبورگ 2023

این کشور کشوری با مساحت کوچک در مرکز و غرب اروپا است که با کشورهای فرانسه، آلمان و بلژیک مرز مشترک دارد و در خشکی محاصره شده است. مهاجرت به این کشور در سال های اخیر با توجه به وضعیت مناسب زندگی و اقتصادی این کشور رو به افزایش بوده و جمعیت این کشور را افزایش داده است. اکثر مهاجرین به این کشور از طریق کار و تحصیل در این کشور اقدام به دریافت مجوز اقامت در این کشور می کنند. این کشور یکی از زمره کشورهای چند فرهنگی شامل فرهنگ فرانسوی، آلمانی، هلندی، بومی و دیگر کشورها مانند پرتغالی می باشد. این کشور دارای 3 زبان رسمی می باشد. با توجه به عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، واحد پول این کشور € (یورو) می باشد و یکی از منابع اصلی مالی و تجاری اتحادیه اروپا است و بسیاری از سازمان های این اتحادیه در لوکزامبورگ واقع شده است.

مزایای مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق کار

همانطور که گفته شد این کشور یکی از اعضاء اصلی اتحادیه اروپا می باشد. همچنین جزء اولین کشورهای عضو معاهده شنگن است. لذا افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند و ویزای این کشور را دریافت می کنند طبق بند اصلی معاهده شنگن می توانند آزادانه و بدون نیاز به مجوز دیگر به کشورهای عضو این معاهده سفر کنند. مهاجرت از طریق کار دارای مزایای بسیاری است که از جمله آنها می توان به دریافت ویزا همراه خانواده متقاضی برای کار در این کشور نام برد. لذا این افراد می توانند با ارائه مدارک دال بر روابط خانوادگی شامل همسر بودن یا فرزند مجرد بودن زیر 18 سال و همچنین توانایی مالی فرد متقاضی برای تامین مخارج زندگی می توانند به این کشور مهاجرت کنند.

از جمله مزایای مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اخذ اقامت دائم این کشور به مدت 5 سال
  • دریافت حقوق و دستمزد بالا در اروپا
  • مهاجرت با اعضاء خانواده
  • دریافت ویزای شنگن
  • تجربه کار در محیط چند فرهنگی
  • کار در محیط مهاجر پذیر
  • جمع آوری رزومه خوب برای کار در دیگر کشورها
  • کار در کشور امن با شرایط اقتصادی مناسب
  • امکان اخذ گذرنامه لوکزامبورگ پس از 5 سال

معایب مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق کار

پس از بررسی مزایای مهاجرت به این کشور از طریق کار نگاهی به معایب آن نیز بیاندازیم تا بتوانید کار در این کشور را با دیگر کشورها برای مهاجرت مقایسه کنید. اولین موردی که برای کار در این کشور به عنوان یک عیب به چشم می آید، چند زبانه بودن مردم این کشور است. بدین ترتیب برای کار در این کشور ممکن است گزینه های مختلف زبانی پیش روی شما قرار گیرد. با توجه به زبان های رسمی این کشور بسیاری از شرکت ها و سازمان ها به نیروی کار مسلط به زبان های فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی و حتی انگلیسی و یا ترکیبی از این زبان ها نیازمندند. علاوه بر این نیز می توان به گران بودن هزینه زندگی اشاره کرد، البته خوشبختانه میزان حقوق بالاست. اما نسبت به دیگر کشورها هزینه زندگی در این کشور برای مهاجرت و با توجه به تفاوت ارزی می تواند سنگین باشد.

از جمله معایب مهاجرت و اقامت از طریق کار در لوکزامبورگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چند زبانه بودن محیط کار و بازار کار
  • رقابتی بودن بازار کار
  • ترجیح کارفرمایان برای استخدام نیروی عضو اتحادیه اروپا
  • هزینه بالای اقامت و زندگی

شرایط اقامت کاری در لوکزامبورگ

در اینجا به آن دسته از عزیزانی که خواهان کار، اقامت کاری و اخذ ویزای کاری لوکزامبورگ هستند نکاتی را درباره شرایط کار در لوکزامبورگ ذکر کرده ایم:

آیتمشرح
حداکثر مجوز کاری در هفته40 ساعت در هفته
حداکثر کار در روز10 ساعت
ساعات کاری7-8 صبح الی 6-7 بعد از ظهر
شرایط قرارداد کاریمیزان پاداش، حقوق و مزایا و میزان بیمه و غیره مشخص شود.
حقوق نباید کم تر از میزان حقوق حداقل اعلام شده در هر سال باشد.
مهاجرین در سال های اول زندگی از معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند.

روز های تعطیل در این کشور با توجه به توافق کارفرما و کارکنان می تواند روز کاری باشد و تعطیل نباشد به شرط اینکه میزان حقوق با نرخ 2 برابر حساب شود.

اقتصاد و مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق کار

اقتصاد و مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق کار

در ابتدای قرن بیستم، صنعت فولاد این کشور افزایش قابل توجهی را تجربه کرد. همچنین به یکی از مهمترین نیروهای محرک درآمد و اقتصادی این کشور تبدیل شد. در مقابل، امروز صنعت آهن و فولاد کم تر از 7% کل اقتصاد لوکزامبورگ را تشکیل می دهند. با این حال این کشور هنوز هم بزرگترین سازنده فولاد جهان است. خدمات مالی و بخش های فناوری نقش غالب را توسعه داده و بر عهده گرفته اند.

با حدود 150 بانک و تعداد زیادی از کارمندان ملی و بین المللی که در بخش مالی لوکزامبورگ کار می کنند، این بخش در این کشور به طور قابل توجهی در حال رشد است. زیرساخت های عالی ارتباطات از راه دور، ثبات اقتصادی و دسترسی به مراکز مالی دیگر اروپا، کار در لوکزامبورگ را به یک گزینه جالب توجه تبدیل کرده است. خصوصا برای مشاغل با درآمد بالا، حرفه ای و بین المللی به زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی بازار کار مناسب است. علاوه بر این، لوکزامبورگ در حال انجام اقدامات متنوع برای متنوع سازی بخش خدمات است. همچنین فرصت های شغلی بیشتری را در این بخش نیز فراهم می کند.

نحوه مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق کار

چنانچه مسلط به زبان های رسمی این کشور هستید و دنبال کار و مهاجرت کاری به این کشور هستید می توانید به 2 طریق برای کار در این کشور اقدام نمایید.

  • اخذ ویزای شنگن لوکزامبورگ و سفر 90 روزه به این کشور و کاریابی و بررسی شرایط کار
  • ارسال رزومه کاری قبل از سفر به این کشور و دریافت ویزای کاری لوکزامبورگ

استفاده از روش اول به دلیل هزینه بالا و ریسک نیافتن کار در مدت 90 روز که اعتبار اقامت شما در این کشور می باشد توسط مشاورین ما پیشنهاد نمی شود اما استفاده از روش دوم برای کار در لوکزامبورگ و اخذ ویزای کاری بسیار مناسب است. لذا با ارسال رزومه مناسب خود به موسسات معتبر کاریابی در لوکزامبورگ می توانید شانس خود را برای دریافت پیشنهاد شغلی در لوکزامبورگ محک بزنید. کارفرمایان توجه خاصی به میزان تجربه، توانایی و تسلط شما به زبان های مختلف و مدارک تحصیلی معتبر دارند و با داشتن فاکتورهای گفته شده می توانید پیشنهاد شغلی خوب در این کشور را دریافت کنید. علاوه بر موسسات معتبر کاریابی در این کشور همچنین می توانید از سایت های کاریابی، مجلات و روزنامه های ملی این کشور و شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

در اینجا برخی از سایت ها و موسسات کاریابی نیز معرفی شده اند.

  • آژانس توسعه اشتغال اروپا ADEM
  • پورتال کاری اروپا EURES
  • lu
  • wort.lu
  • lu
  • lu

بازار کار در لوکزامبورگ

با توجه به سطح بالای زندگی، بازار کار در این کشور را بسیار رقابتی خواهید دید. ایده خوبی است که حداقل آلمانی یا فرانسوی را بدانید و شانس یافتن شغل خود را افزایش دهید زیرا مشاغل انگلیسی زبان در لوکزامبورگ محدود هستند و بازار کار در لوکزامبورگ برای آلمانی زبانان و فرانسوی زبانان مناسب می باشد. در حالی که اقتصاد متنوع این کشور مدتهاست که دارای بخش های تولیدی و مالی قدرتمندی است، اما به طور فرآینده ای خود را به عنوان یک مرکز فناوری و خانه ای برای مراکز داده ترویج می کند. به عنوان مثال، اسکایپ و آمازون، دفتر مرکزی خود را در لوکزامبورگ قرار دارند. با این حال ممکن است قوانین مالیاتی کاملا بی نقص این کشور را به عنوان پناهگاه مالیاتی برای سرمایه گذاران و شرکت های معروف تبدیل می کند. در هر صورت مهاجرت کاری با توجه وضعیت بازار این کشور کاملا عقلانی است.

جهت مقایسه بازار کار در لوکزامبورگ و دیگر کشورها و امکان مهاجرت بهتر به کشورهای دیگر اروپایی با هزینه کم تر می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید و یا تماس برقرار کنید و سوالات خود را در این باب مطرح کنید. مشاورین ما آماده اخذ پرونده شما و راهنمایی متقاضیان عزیز جهت مهاجرت به کشورهای مختلف جهان می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *