مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

معرفی دانشگاه کیپ تاون

معرفی دانشگاه کیپ تاون

دانشجویان زیادی علاقمند به تحصیل در آفریقای جنوبی هستند بنابراین به بررسی دانشگاه های این کشور از جمله معرفی دانشگاه کیپ تاون می پردازیم. آفریقای جنوبی دارای دانشگاه های بسیار زیادی می­ باشد. دانشگاه کیپ تاون در آفریقای جنوبی از جمله بهترین و معتبرترین دانشگاه های این کشور به شمار می­ رود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مایلند اطلاعات جامع تری در زمینه معرفی دانشگاه کیپ تاون در اختیار دانشجویان قرار دهند.

این دانشگاه از رنکینگ بسیار بالایی در سطح جهان برخوردار است. سالانه دانشجویان زیادی این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می­ نمایند. کشور آفریقای جنوبی دارای طبیعت بسیار زیبایی می ­باشد بطوریکه سالانه گردشگران زیادی با اخذ ویزای توریستی این کشور به آفریقای جنوبی سفر می­ نمایند. آب و هوای کشور آفریقای جنوبی مدیترانه ای است. زمستان های این کشور معتدل و مرطوب است و تابستان هایی گرم و خشک دارد. تحصیل در کشور آفریقای جنوبی به صورت رایگان نمی­ باشد. تمامی دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور ملزم به پرداخت شهریه می­ باشند.

درباره دانشگاه کیپ تاون

در سال 1829 در شهر کیپ تاون دانشگاه کیپ تاون تاسیس گردید. این دانشگاه از معتبرترین دانشگاه های آفریقای جنوبی به حساب می­ آید. دانشگاه کیپ تاون دارای رتبه 191 در میان دانشگاههای جهان می­ باشد. تدریس در دانشگاه کیپ تاون به زبان انگلیسی می باشد. در این دانشگاه 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه داده می ­شود. دانشگاه کیپ تاون دارای 6 دانشکده است که از این میان 2 دانشکده در درون شهر و 4 دانشکده دیگر خارج از شهر موقعیت دارد. تعداد دانشجویان پسر و دختر در این دانشگاه برابر است. هم اکنون 15800 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می ­باشند. این دانشگاه دارای دانشکده های مختلفی است. تقریبا تمامی رشته های تحصیلی در دانشکده این دانشگاه موجود است. از جمله مهمترین دانشکده این دانشگاه موارد زیر می باشد:

  • دانشکده بازرگانی
  • دانشکده فنی مهندسی
  • دانشکده علوم بهداشتی و درمانی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم پایه

پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه کیپ تاون

دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه کیپ تاون را دارند باید ابتدا صلاحیت های لازم برای ورود به این مقطع را داشته باشند. از جمله مهمترین شروط ورود به مقطع کارشناسی اینست که دانشجو بایستی در دروس عمومی از جمله زبان انگلیسی، ریاضیات، جغرافیا و علوم زیستی نمره ای را که مورد نظر این دانشگاه است را کسب نموده باشند. تحصیل در هریک از دانشکده های دانشگاه کیپ تاون دارای مقررات و قوانین متفاوتی است. بطوریکه تحصیل در دانشکده حقوق این دانشگاه ممکن است 3 الی 5 سال طول بکشد. دانشجویان برای فارغ التحصیلی از این دانشگاه ملزم به اخذ مدرک LLB می ­باشند. ناگفته نماند در دانشکده حقوق این دانشگاه اصول و قوانین آفریقای جنوبی ارائه می ­گردد. جهت تحصیل در آفریقای جنوبی و کسب اطلاعات جامع مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه کیپ تاون

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در کیپ تاون

دانشجویان برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کیپ تاون باید دارای مدرک کارشناسی باشند. همچنین در برخی موارد این دانشگاه از دانشجویان برای ورود به این مقطع آزمون زبان انگلیسی اخذ می ­نماید. در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه، دانشکده ها دارای دپارتمان های تخصصی می ­باشند. بطور مثال دانشکده حقوق این دانشگاه دارای دپارتمان تخصصی حقوق اقتصادی، حقوق عمومی و حقوق خصوصی می ­باشد. تحصیل در مقطع دکترای این دانشگاه به مدت 3 الی 4 سال طول خواهد کشید. دانشجویان برای ورود به این دوره باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک کارشناسی با یک سال سابقه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دارای مدرک کارشناسی 3 ساله با 2 سال تحصیل در دوره­ کارشناسی ارشد باشند. جهت مهاجرت قانونی ابتدا بایستی مقاله مهاجرت به آفریقای جنوبی را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

هزینه های تحصیلی در دانشگاه کیپ تاون

تحصیل در دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی به صورت رایگان نیست. دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه کیپ تاون نیز ملزم به پرداخت هزینه های زیر می ­باشند. پس از موافقت دانشگاه کیپ تاون با تحصیل دانشجو در این دانشگاه، دانشجویان باید هزینه ای را بابت پذیرش در این دانشگاه پرداخت نمایند. هزینه پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی و رشته های تحصیلی مختلف با یکدیگر متفاوت است. به طوریکه هزینه پذیرش در رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد 20000ZAR (راند) می­ باشد.

شهریه های تحصیلی این دانشگاه نیز بسته به رشته تحصیلی دانشجویان با یکدیگر متفاوت است. شهریه تحصیلی در رشته حقوق در مقطع کارشناسی برابر است با 46420ZAR (راند) و شهریه تحصیلی در همین رشته در مقطع کارشناسی برابر با 51840ZAR (راند) می باشد. بطور متوسط شهریه تحصیلی در رشته های فنی مهندسی 43090ZAR الی 56020ZAR (راند) تخمین زده شده است. شهریه های تحصیلی این دانشگاه هزینه هایی همچون بیمه حوادث، امتحانات، آموزشگاه ها، آزمایشگاه ها، امکانات رفاهی و هزینه های بیمارستانی برای آموزش های بالینی را پوشش می ­دهد.

شرایط تمدید ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

دانشجویان خارجی که با ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی سفر نموده اند بایستی 60 روز قبل از اتمام اعتبار ویزای تحصیلی خود جهت تمدید این ویزا اقدام نمایند. دانشجویان با در دست داشتن مدارک زیر باید جهت تمدید ویزای تحصیلی خود به اداره مربوطه مراجعه نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی دانشجو را برای هزینه زندگی در آفریقای جنوبی ثابت نماید.
  • ارائه مدارکی که عدم سوء سابقه کیفری دانشجو را ثابت می­ نماید.
  • ارائه مدارک پزشکی مبنی بر سلامت دانشجو
  • ارائه نامه رسمی دانشگاه برای پذیرش دانشجو
  • ارائه مدارکی که محل اسکان دانشجو در آفریقای جنوبی را ثابت می­ نماید.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره پاسخگوی دانشجویان عزیز در زمینه معرفی دانشگاه کیپ تاون و تحصیل در این کشور می­ باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *