مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

مدارس ایرانی جمهوری چک

مدارس ایرانی جمهوری چک

تحصیل در مدارس ایرانی جمهوری چک شما را در میانه اروپا قرار می دهد که در این محتوا به بررسی این موضوع می پردازیم. به شما فرصتی عالی برای سفر در سراسر قاره و کشف کشور ها و مکان هایی می دهد که در غیر این صورت ممکن است فرصت بازدید از آنها را نداشته باشید. جمهوری چک به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در محل تلاقی فرهنگ های بسیاری قرار دارد. فرهنگ این کشور از نظر تاریخی، عمدتا تحت تاثیر اسلاو، آلمان (اتریش) و یهودیان شکل گرفته است. که منجر به میراث فرهنگی و سبک زندگی غنی اروپای مرکزی شد. جمهوری چک مطمئنا شما را در بین تحصیل سرگرم خواهد کرد.

در قسمت ابتدایی مقاله قصد داریم به اطلاعات عمومی و کلی در مورد جمهوری چک، برای بالا بردن اطلاعات شما درباره این نقطه جغرافیایی بپردازیم.

  • پایتخت: پراگ
  • زبان: کشور چک
  • جمعیت: 5 میلیون نفر
  • وسعت: 65 کیلومتر مربع
  • واحد پول: کرون (CZK)
  • تعداد دانش آموزان: 299000 نفر

علت تحصیل در مدارس ایرانی جمهوری چک

جمهوری چک زمانی محل زندگی نوابغ هنری مانند: آلفونس موچا، فرانتس کافکا، یاروسلاو سیفرت و آنتونین دوورژاک بود. هنگامی که در جمهوری چک به زمین رسیدید. خواهید دید که چرا هوای جادویی و اسرار آمیز فورا جنبه خلاق شما را الهام می بخشد. در مدارس ایرانی جمهوری چک، با طیف گسترده ای از برنامه های با کیفیت بالا که به زبان انگلیسی تدریس می شود برخورد خواهید کرد. بیش از 50000 دانش آموز و دانشجوی بین المللی که به دنبال تحصیل با کیفیت هستند در جمهوری چک مشغول به تحصیل هستند. اگرچه بسیاری از برنامه ها در این مدارس به زبان چک ارائه می شود. اما بیش از 1000 برنامه به زبان انگلیسی ارائه می شوند. در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، جمهوری چک یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهاست. و به عنوان پنجمین کشور مقرون به صرفه در اروپا شناخته می شود.

هزینه زندگی در جمهوری چک

چه در کشور خود تحصیل کنید چه در خارج از کشور، انتخاب تحصیل می تواند گران باشد. نه تنها هزینه های تحصیل در نظر گرفته می شود، بلکه هزینه های عمومی زندگی شامل هزینه های اقامت، غذا و فعالیت های تفریحی نیز وجود دارد. قبل از مهاجرت به خارج از کشور برای تحصیل، مهم است که بودجه ای در نظر داشته باشید. در نظر بگیرید که آیا در خوابگاه های دانشجویی زندگی می کنید، یک اتاق مشترک دارید یا می توانید با مجوز دانشجویی کار کنید. اما به طور متوسط باید بین 350$ (دلار) تا 750$ (دلار) هزینه کنید. این مقدار باید به راحتی وعده های غذایی، محل اقامت، حمل و نقل عمومی و فعالیت های فوق برنامه را پوشش دهد. برخی از هزینه های متوسط زندگی در جمهوری چک عبارت اند از

هزینه های متوسط زندگی در جمهوری چک

ساختار نظام آموزشی در جمهوری چک

ساختار نظام آموزشی در جمهوری چک به 3 بخش تقسیم می شود. آموزش پیش دبستانی، آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه.

  • آموزش پیش دبستانی: مهد کودک ها آموزش پیش دبستانی را عموما برای گروه سنی 3 تا 6 سال ارائه می دهند. آنها در خدمت تکمیل آموزش و پرورش در خانه و ترویج اجتماعی شدن کودکان خردسال هستند. حضور اجباری نیست و هیچ گواهینامه ای به همراه ندارد. مراقبت و آموزش زودهنگام کودکان زیر 3 سال در مهد کودک هایی انجام می شود که توسط وزارت بهداشت اداره می شود
  • آموزش ابتدایی: مدارس ابتدایی 9 سال آموزش ابتدایی و اجباری را ارائه می دهند که معمولا از سن 6 سالگی کودک شروع می شود. بر اساس اصلاحیه سال 2020 در قانون مدارس، مرحله اول دوره ابتدایی به 5 سال و مرحله دوم (دوره متوسطه دوم) به 4 سال کاهش یافت. اواخر تحصیل 9 ساله اجباری را می توان در یک سالن ورزشی 8 ساله یا 6 ساله یا در یک هنرستان رقص تکمیل کرد.
  • آموزش متوسطه: مدارس متوسطه به دانش آموزان، دانش و مهارت های لازم برای اشتغال یا تحصیل بیشتر را ارائه می دهند. تحصیلات متوسطه به طور کلی از سن 14 یا 15 سالگی شروع می شود و بسته به نوع دوره 3 یا 4 سال طول می کشد.

وسایل آموزشی و امکانات مدارس ایرانی جمهوری چک

امکانات مدرسه شامل فعالیت های فوق برنامه در اوقات فراغت (مدارس هنر، مراکز کودکان و مدارس زبان دولتی) است. وعده های غذایی مدرسه و محل اقامت (غذاخوری مدرسه، خانه های جوان، سالن های غذاخوری و سالن های اقامت). والدین دانش آموزانی که در این تسهیلات شرکت می کنند بخشی از هزینه های مکرر را پرداخت می کنند.

وسایل آموزشی و امکانات مدارس ایرانی جمهوری چک

بیمه دانش آموزان در مدارس ایرانی جمهوری چک

اگر یک بیمه درمانی معتبر در کشور خود دارید، باید برای کارت بیمه درمانی اتحادیه اروپا ارائه دهید. این کارت رایگان به شما امکان می دهد در طول اقامت موقت در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا. تحت شرایط مشابه و با هزینه ای مشابه با افراد بیمه شده در آن کشور، به مراقبت های پزشکی ضروری و ارائه شده توسط دولت دسترسی داشته باشید. کارت ها توسط ارائه دهنده، جایگزینی برای بیمه مسافرتی EHIC بیمه سلامت ملی شما صادر می شود. تمام دانش آموزان و دانشجویان بین المللی دیگری که قصد اقامت بیش از 90 روز در جمهوری چک را دارند، ملزم به خرید پوشش بیمه درمانی جامع در 90 روز پس از ورود به این قلمرو هستند.

کار حین تحصیل در مدارس ایرانی جمهوری چک

بسیاری از دانش آموزان در مدارس ایرانی جمهوری چک همزمان با تحصیل خود کار هم می کنند. داشتن یک شغل پاره وقت یا کار تابستانی در جمهوری چک بسیار رایج است. گزینه های کاری برای دانش آموزان بین المللی نیز وجود دارد، فقط آماده باشید که پیشنهاد شغلی ممکن است محدود باشد. زیرا اکثر مشاغل نیاز به تسلط به زبان چک دارند. با این حال بسیاری از شرکت های بین المللی در شهرهای بزرگ مشغول کار هستند. توانایی شما در صحبت کردن یا درک زبان های مختلف می تواند یک امتیاز مثبت باشد. دانش آموزان و دانشجویان کشور ثالثی که در جمهوری چک. در قالب تحصیلی فعلی (روزانه) در یک برنامه تحصیلی معتبر توسط وزارت آموزش، جوانان و ورزش تحصیل می کنند، نیازی به مجوز استخدام ندارند. کارفرما فقط موظف است، شروع کار شما را به دفتر منطقه ای مربوطه اداره کاریابی عمومی اعلام کند. با کمک اطلاعات دقیق و جامع موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توانستیم دست آوردهای خوبی در زمینه تحصیل در چک و مدارس ایرانی این کشور به دست بیاوریم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *