مهاجرت کاری کلمبیا

لیست مشاغل مورد نیاز کلمبیا

لیست مشاغل مورد نیاز کلمبیا

متقاضیانی که تمایل به مهاجرت کاری به کلمبیا دارند می توانند با آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز کلمبیا نسبت به اخذ فرصت کاری اقدام نمایند. متقاضیان بین المللی جهت کار در این کشور ابتدا می باید ویزای کار این کشور را دریافت نمایند. شرایط کاریابی در این کشور با توجه به ملیت متقاضی متفاوت می باشد. از این رو این کشور هر ساله لیست مشاغلی را با توجه به نیاز کشور خود اعلام می نماید. با مراجعه تلفنی و حضوری به متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از شرایط و قوانین کار در این کشور اطلاع یابید.

شرح بازار کار در کشور کلمبیا

شرایط کاریابی متقاضیان بین المللی و متقاضیان مقیم این کشور و کشورهای اروپایی متفاوت می باشد. متقاضیان مقیم این کشور یا کشورهای اروپایی جهت کار در این کشور نیاز به اخذ ویزای کار این کشور نخواهند داشت. اشتغال زایی برای متقاضیان بین المللی در این کشور از 2 طریق صورت خواهد گرفت. در روش اول بسیاری از متقاضیان روش تحصیلی را انتخاب می نمایند. در این روش متقاضیان در سال پایانی دروه تحصیلی خود به جست و جوی کار می پردازند. در صورت یافتن شغل در این کشور و ارائه قرارداد کاری به سفارت مربوطه می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایید.

در روش دوم متقاضی از کشور مبدا خود و از طریق سایت های معتبر کاریابی مختص این کشور، رزومه خود را برای موقعیت های شغلی مختلف ارسال می نماید. در صورت بررسی و تایید از جانب کارفرما معتبر در این کشور، ایمیلی حاوی تایید رزومه و وقت مصاحبه برای متقاضی ارسال خواهد شد. در این مرحله ابتدا رزومه های متقاضیان مقیم این کشور و کشورهای اروپایی در اولیت استخدام قرار خواهند داشت. در صورتی که کارفرما موفق به استخدام کارمند این کشور نشد، می تواند کارمند خارجی استخدام نماید. از این رو بیشتر متقاضیان بین المللی به سمت روش اول جهت کار در این کشور روی می آورند.

بررسی اقتصاد در کشور کلمبیا

این کشور جزء چهارمین اقتصاد بزرگ در آمریکا لاتین می باشد. این کشور در طول قرن بیستم توانسته تولید ناخالصی داخلی خود را به رتبه های سوم و چهارم برساند. به طور کلی در سال های 2012 تا 2014 رتبه سومین تولید ناخالصی داخلی را به خود اختصاص داده است. از سال 2018 میزان تولید ناخالصی داخلی در این کشور به بیش از 14000$ (دلار) افزایش یافته است. نکته مهم در خصوص پیشرفت اقتصاد در این کشور، این است که سطح فقر در سال 1990 حدود 65% بوده است. در حالی که در سال 2014 این میزان به 30% کاهش پیدا کرده است. همچنین این کشور در صنایعی مانند کشتی سازی، الکترونیک، اتومبیل سازی، گردشگری و هتل سازی و ساخت و ساز رشد به سزایی داشته است.

در این بخش نمودار آمار رشد اقتصاد در این کشور به تفسیر درآمده است:

رشد اقتصاد در کشور کلمبیا

چگونگی اخذ ویزای کار کشور کلمبیا

جهت اخذ ویزای کار این کشور ابتدا متقاضیان بین المللی می باید مدارک و شرایط مناسبی داشته باشند. هزینه و لیست مدارک جهت اخذ این نوع ویزا با توجه به ملیت متقاضی متفاوت می باشد. در نظر داشته باشید که این ویزا با عنوان TP_4 نمایش داده خواهد شد. از این رو مقاله اقامت کلمبیا از طریق کار را مطالعه بفرمایید.

مدارک لازم جهت اخذ این نوع ویزا در لیست زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

  • ارائه گذرنامه معتبر متقاضی به همراه 180 روز اعتبار و 2 صفحه خالی
  • ارائه عکس پرسنلی مناسب در اندازه 3 در 3
  • ارائه قراردادکاری یا پیشنهاد کاری معتبر به همراه مهر و امضاء متقاضی
  • ارائه گواهی نیاز متقاضی به این موقعیت شغلی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه جزییات دقیق از کارفرما و شرکت مربوطه مانند موقعیت مکانی، پرداخت مالیات و گردش حساب بانکی با حداقل گردش بانکی حدود 32000$ (دلار)
  • گواهی رسید پرداخت هزینه ویزای کار این کشور

بررسی میزان درآمد و دستمزد کلمبیا در سال 2023

یکی از مهمترین سوالات در خصوص کار در این کشور به خصوص لیست مشاغل مورد نیاز، مربوط به میزان درآمد در این کشور می باشد. متقاضیان می باید قبل از اقدام به اخذ ویزای کار این کشور ابتدا از میزان دریافتی آگاهی لازم را اخذ نمایند. در این بخش ابتدا توجه شما را به حداقل و حداکثر دریافتی این کشور جلب می داریم:

میانیگن درآمد در کلمبیا

به طور کلی میزان درآمد در این کشور در شهرهای مختلف این کشور متفاوت می باشد. در جدول زیر تفاوت میزان دریافتی بدین شرح می باشد:

نام شهرمیزان دریافتی به پزوی کلمبیا
بوگوتا5420000COP
بوکارامانگا4570000COP
کارتاگنا4790000COP
نیوا4200000COP
سانتا مارتا4490000COP
مونتریا4370000COP
والدوپار4450000COP

شرح لیست مشاغل مورد نیاز کلمبیا

شرح لیست مشاغل مورد نیاز کلمبیا

لیست مشاغل اعلام شده در این کشور هر ساله دچار تغییراتی خواهد بود. این لیست با توجه به نیاز این کشور به نیروی جوان اعلام می گردد. جهت دست یابی به موقعیت شغلی مورد نظر در این لیست می باید ابتدا شرایط را بررسی نمایید. به طور کلی این کشور در موقعیت های شغلی بسیاری مانند مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی، خدمات، مالی، فناوری و اطلاعات، کامپیوتر، فروش و سایر مشاغل پرتقاضا نیروی کار خارجی می پذیرد. همچنین می توانید مقاله 10 شغل پردرآمد در کلمبیا را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمایید. متقاضیان در هر یک از شغل های مذکور درآمد متفاوتی خواهند داشت.

در جدول زیر درآمد چند نمونه از مشاغل مورد نیاز این کشور طبقه بندی شده است:

نام موقعیت شغلیمیزان دریافتی به پزوی کلمبیا
حسابداری3080000COP
تحلیلگر مالی5720000COP
منشی2020000COP
عکاس2540000COP
مترجم4110000COP
مدیر پروژه6130000COP
پرستار1960000COP
مهندس عمران4340000COP
مهندس مکانیک4510000COP
دندانپزشک10800000COP

اشتغال زایی و کار در کلمبیا و سایر کشورهای واقع در آمریکای جنوبی یکی دیگر از گزینه های انتخابی برای متقاضیان بین المللی می باشد. مقاله لیست مشاغل مورد نیاز کلمبیا توسط نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تفسیر و بررسی درآمده است. چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه داشتید، می توانید با کارشناسان ما در بخش مشاوره ارتباط برقرار نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *