مهاجرت به کشور آمریکا

قوانین مهاجرت آمریکا

متقاضیانی که قصد مهاجرت به آمریکا دارند حتما باید از شرایط و قوانین مهاجرت آمریکا مطلع باشند. داشتن اطلاعات کافی درباره قوانین مهاجرت آمریکا به مهاجران خارجی کمک می کند تا با در نظر گرفتن شرایط، بهترین روش را برای مهاجرت و ورود به خاک این کشور انتخاب می نمایند. در کشور آمریکا مردم چند ملیتی زندگی می کنند. دارای دین و مذهب های مختلفی می باشند. هر ساله مهاجران زیادی از شرقی ترین بخش آسیا گرفته تا قلب اروپا به کشور آمریکا مهاجرت می کنند تا رویاهای خود را تبدیل به واقعیت کنند. با داشتن شرایط لازم، اقدام به کسب اقامت و تابعیت این کشور کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله ما را با قوانین مهاجرت آمریکا به صورت کامل آشنا خواهند کرد.

سیستم مهاجرت آمریکا

قانون مهاجرت ایالات متحده بسیار پیچیده است. همچنین چگونگی فعالیت این سیستم نیز بسیار پیچیده می باشد. قانون مهاجرت فعلی سازمان مهاجرت و گمرک کشور آمریکا، سالانه به 675000 مهاجر دائمی اجازه می دهد تا مقیم دائمی شوند. اقامت دائم قانونی اجازه می دهد تا یک مهاجر خارجی برای کار و زندگی قانونی و دائمی در ایالات متحده ساکن شود. ساکنان دائم قانونی واجد شرایط تقاضا برای تقریبا تمام مشاغل هستند. حتی اگر بیکار باشند، می توانند در کشور باقی بمانند. دولت هر ساله به تعداد محدودی از پناهندگان نیز اقامت می دهد. در بخش های بعدی اطلاعات کاملی درباره اساس و اصول مهاجرت به کشور آمریکا کسب خواهید کرد.

مهاجرت خانوادگی به کشور آمریکا

همبستگی خانواده یک اصل مهم در سیاست مهاجرت به کشور آمریکا به شمار می رود. طبقه مهاجرت مبتنی بر خانواده به شهروندان ایالات متحده و ساکنین دائمی قانونی اجازه می دهد تا برخی از اعضاء خانواده را به ایالات متحده منتقل کنند. متقاضیان و افراد در صورتی می توانند از این طریق اقدام به مهاجرت به کنند که شرایط زیر را دارا باشند.

  • همسران شهروندان آمریكا
  • کودکان بیگناه از شهروندان ایالات متحده (زیر 21 ساله)
  • پدر و مادر شهروندان ایالات متحده (متقاضی باید حداقل 21 ساله باشد تا درخواست مهاجرت والدین را ارسال کند.)

تعداد محدودی از ویزاها در هر سال تحت سیستم ترجیحی خانواده در دسترس هستند. اما مهاجرین باید شرایط لازم برای پذیرفته شدن را داشته باشند. این شرایط به صورت زیر می باشد:

  • کودکان بزرگسال (ازدواج کرده و ازدواج نکرده) و برادران و خواهران شهروندان ایالات متحده (متقاضی باید حداقل 21 ساله باشد تا درخواست یک خواهر و برادر را درخواست کند.)
  • همسران و فرزندان متاهل مهاجران دائمی

میانگین تعداد مهاجرین به این کشور از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین مهاجرت متقاضیان به کشور آمریکاقوانین مهاجرت خانوادگی به آمریکا

کنگره برای تنظیم تعادل تعداد کلی مهاجران که بر اساس روابط خانوادگی وارد می شوند. یک سیستم پیچیده برای محاسبه تعداد قابل دسترسی ویزاهای خانوادگی برای هر ساله ایجاد کرد. این تعداد با شروع 480000 نفر تعیین می شود. سپس تعداد ویزاهای نسبی فوری صادر شده در سال گذشته و تعداد بیگانگان را به ایالات متحده در سال گذشته را کاهش می دهد. هرگونه ترجیحات اشتغال استفاده نشده از مقیاس مهاجرین از سال قبل، به این تعداد اضافه می شود.

برای پذیرش از طریق سیستم مهاجرتی مبتنی بر خانواده، یک شهروند آمریکایی یا یک مقیم دائمی که قصد درخواست مهاجرت خانوادگی را دارند، باید درآمد کافی داشته باشند. با فرد متقاضی رابطه خانواده نزدیک داشته باشند. اقدام به کسب تاییدیه کنند. جهت اخذ اقامت این کشور مقاله اقامت آمریکا را مطالعه بفرمائید.

قوانین مهاجرت آمریکا برای اشتغال

قوانین مهاجرت آمریکا برای اشتغال

ایالات متحده آمریکا روش های مختلفی برای مهاجران با مهارت های و توانایی های خاص برای مهاجرت به کشور آمریکا به صورت دائمی یا موقت فراهم می کند. طبقه بندی ویزا موقت مبتنی بر شغل اجازه می دهد تا کارفرمایان برای اتباع خارجی در زمینه مشاغل خاص برای دوره های محدود اقدام به استخدام و درخواست کنند. اکثر کارگران موقت باید برای کارفرمایی کار کنند که برای آنها درخواست کرده و توانایی محدودی برای تغییر شغل داشته باشند. افرادی که به فکر مهاجرت کاری به کشور آمریکا هستند باید در نظر داشته باشند. بیش از 20 نوع روادید کاری جهت مهاجرت کاری به آمریکا وجود دارد. جهت کار در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

این روادید به چند بخش تقسیم می شوند:

آیتمشرح
L-1 Visaویزا برای انتقالات داخل شرکتی
Various P Visaویزا برای ورزشکاران، هنرمندان و هنرمندان ماهر
R-1 Visaویزای کارگران مذهبی
Various A visaویزا برای کارمندان دیپلماتیک
O-1 Visaویزای کارگران از توانایی های فوق العاده
Various H Visaویزا برای اشتغال بسیار ماهر و کمتر ماهر

طبقه بندی ویزا به لحاظ الزامات واجد شرایط بودن، مدت زمان، اینکه آیا آنها اجازه می دهند کارگران را به افراد وابسته و سایر عوامل تغییر دهند، متفاوت باشد. در بیشتر موارد، آنها باید ایالات متحده را ترک کنند. در صورتی که گواهی آنها منقضی شود یا اگر استخدام آنها کنسل شود. جهت طی شرایط قانونی می باید ویزای کاری آمریکا را دریافت نمایند.

پناهندگی و قوانین مهاجرت آمریکا

چندین دسته از پذیرش قانونی در دسترس افرادی که از آزار و اذیت فرار می کنند. نمی توانند به دلیل تهدیدات حیاتی یا شرایط فوق العاده به کشور خود بازگردند در کشور آمریکا وجود دارد. پناهندگانی که به علت متفاوت بودن نژاد، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص، عقاید سیاسی، مذهب یا منشاء ملی نمی توانند به کشور خود بازگردند. در صورت داشتن شرایط خاص، می توانند به عنوان پناهنده وارد خاک کشور آمریکا شوند. پناهندگان برای پذیرش از خارج از آمریکا، به طور کلی از کشور های خارجی (خارج از وطن) اقدام به مهاجرت می کنند. پذیرش پناهندگان به عوامل متعددی بستگی دارد. پرونده و سوابق آنها به صورت کامل چک می شوند.

دولت کشور آمریکا هر ساله تعداد مشخصی برای ورود پناهندگان به خاک کشور آمریکا مشخص می کند. لازم به ذکر است که بعد از رخ دادن رویداد یازده سپتامبر، ورود و پذیرش پناهندگان در آمریکا بسیار سخت گیرانه تر و با تعداد کم تری انجام می شود.

در سال 2016، دولت کشور آمریکا در زمینه قوانین مهاجرت آمریکا برای پناهندگان تعداد مشخصی اعلام کرد. این تعداد به صورت زیر می باشد:

منطقهتعداد نفرات
Africa25000
East Asia13000
Europe and Central Asia4000
Latin America/Caribbean3000
Near East/South Asia34000
Unallocated Reserve6000
TOTAL85000

هموطنان عزیز برای مطلع شدن از شرایط و قوانین مهاجرت آمریکا هزینه زندگی در آمریکا می توانند با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *