مهاجرت تحصیلی آمریکا

شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا

شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا

آگاهی از شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا موضوعی پراستقبال در خصوص پوشش هزینه های مهم جهت ادامه تحصیل در این کشور خواهد بود. در کشور آمریکا ممکن است برخی از متقاضیان بین المللی با نداشتن مهارت و سابقه کاری خیلی زودتر از فرد متخصص با داشتن سابقه کاری و مهارت کار پیدا کنند. در این صورت شانس بیشتری برای پیدا کردن کار در این کشور دارد. اما نمی توان گفت افرادی که مدارک تحصیلی خود را برای سایر کشورها دریافت نمایند، با درخواست برای یافتن کار رد می شود. در پیدا کردن شغل مهارت ها و تخصص افراد بررسی می شود. با توجه به آن به افراد ویزای کاری اعطاء خواهد شد. افراد می توانند با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعت جامعی در رابطه با این موضوع به دست آورید.

مزایا و شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا

در طی ماه های گذشته در کشور آمریکا نرخ بیکاری کاهش یافته است. این میزان به اندازه 3.7% بوده است که در طول نیم قرن اخیر این میزان از لحاظ کاهش بی سابقه بوده است. لازم به ذکر می باشد که با کاهش نرخ بیکاری در این کشور میزان دستمزد در نظر گرفته شده برای کارمندان افزایش یافت است که این موضوع یکی از دلایل مهاجرت به این کشور می باشد. در طول 1 سال اخیر بیش از 100000 شغل در کشور آمریکا ایجاد شده است.

از جمله مزایای آشنایی با شرایط کار ضمن تحصیل در این کشور عبارتند از:

  • تامین درآمد به منظور پوشش هزینه های تحصیل
  • به دست آوردن تجربه و مهارت
  • تقویت رزومه کاری
  • زندگی هدفمند با استقلال بیشتر
  • پوشش دهی بخشی از هزینه زندگی در آمریکا

قوانین کار حین تحصیل در ایالات متحده آمریکا

کلیه قوانین و مقررات کشور آمریکا به دانشجویان بین المللی که هدف تحصیل در این کشور را دارند مجوز می دهد تا بتوانند ضمن تحصیل مشغول به کار شوند. در نهایت دانشجویان بین المللی می توانند به کار ضمن تحصیل در این کشور بپردازند.

اطلاع از میانگین تعداد دانشجویان در این کشور طبق آمار نمودار زیر می تواند در شفاف سازی این موضوع تأثیر بسزایی بگذارد:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

از جمله مهم ترین شرایط مورد نیاز برای موفقیت در زمینه کار ضمن تحصیل عبارتست از:

  • اخذ گواهی دال بر پذیرش
  • تکمیل فرم مرتبط با کار
  • پرداخت هزینه مرتبط به صدور مجوز کار
  • ارسال تمامی مدارک لازم بابت دریافت مجوز باید به اداره مهاجرت
  • اخذ کارت مجوز کار را اداره دارایی
  • متقاضی بتواند اقدام به تشکیل شغل نماید.

جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

حقوق و شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا

حقوق و شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا

دستمزد و حقوق متقاضییان کار ضمن تحصیل در این کشور بدین صورت می باشد. آن ها باید حداقل 85% از حداقل دستمزد و حقوق پرداختی در این کشور باشد. افراد شاغل این امکان را دارند. در صورت عدم پرداخت این حقوق توسط شخص کارفرما از وزارت کار این کشور گواهی نامه اخذ نمایند. از این طریق حقوق و دستمزد خود را دریافت کنند. البته به این شرط که پاداش کاری فعالیت نمایند که دارای مجوز باشد. جهت اطلاع از هزینه های مرتبط به زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

شرایط متقاضیان جویای شغل همزمان با تحصیل در آمریکا

متقاضیان کار ضمن تحصیل در آمریکا بابت کار کردن در دانشگاه نیازی به مجوز اداره مهاجرت آمریکا ندارند. بلکه مجوز کاری را باید افرادی دریافت کنند که می خواهند همزمان در این کشور به تحصیل و کار دانشجویی در این کشور بپردازند. دانشجویان می توانند در طول ایام یک هفته به مدت 20 ساعت به کار بپردازند. در نهایت هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی خود را تامین نمایند .

دانشجویان رشته های علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات این امکان را دارند که تا 2 سال بعد از تمام شدن درس مجوز کار کردن خود را تمدید کنند. لازم به ذکر می باشد که این نوع از مجوز مختص دانشجویان دوره کارشناسی، دوره کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. هر مجوزی برای مدت 12 ماه معتبر می باشد. به متقاضیان بابت این اعتبار کارت اعطاء می شود. جهت کار پس از تحصیل در این کشور می باید ویزای کار آمریکا را دریافت نمائید.

نکات مهم کار دانشجویی در آمریکا

از جمله مهم ترین نکات وموضوعاتی که متقاضیان کار ضمن تحصیل در آمریکا ملزم به رعایت نمودن آنها می باشند عبارتند از:

  1. اشتغال مرتبط با رشته تحصیلی
  2. الزام اخذ ویزای تحصیلی F1
  3. پیدا کردن کار به مدت 90 روز پس از مدرک تحصیلی
  4. متقاضی می تواند بعد از دریافت نمودن مدرک تحصیلی خود مجوز لازم را دریافت کنند. بعد از در یافت این مدرک از این کشور کشور خارج شود.
  5. متقاضیان با موفقیت در گرفتن مجوز CPT می توانند در دانشگاه های این کشور مشغول به انجام کارهای دانشگاهی شوند.
  6. تمامی مراحل کار دانشجویی در این کشور و دریافت کارت کار دانشجویی با پست صورت می گیرد. احتیاجی به حضور شخص در اداره مهاجرت نمی باشد.
  7. متقاضیان بعد از اتمام دوران تحصیلی خود این امکان را دارند تا به صورت تمام وقت در دانشگاه های این کشور به اشتغال بپردازند.

با توجه به پایان رسیدن مقاله شرایط کارضمن تحصیل در آمریکا چنان چه شما هم علاقه مند به کسب نمودن اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع و شرایط کاری در کشور آمریکا شدید. این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات کاری کشور آمریکا نظیر شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا که در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موجود می باشند به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *