مهاجرت تحصیلی ترکیه

شرایط تحصیل در دانشگاه های استانبول

شرایط تحصیل در دانشگاه های استانبول

در میان تحصیل در شهرهای مختلف کشور ترکیه بسیاری از متقاضیان جویای کسب اطلاعات در باب شرایط تحصیل در دانشگاه های استانبول می باشند. استانبول یکی از شهرهای تحصیلی این کشور برای متقاضیان بین المللی می باشد. ترکیه دارای حکومت لائیک می باشد اما مسلمانان زیادی دارد. عید قربان و عید فطر در این کشور تعطیل می باشد. زبان رسمی این کشور به صورت ترکی استانبولی می باشد. در کنار زبان ترکی از زبان کردی و ارمنی هم استفاده می شود. در کشور ترکیه حجاب اختیاری می باشد. اقتصاد کشور ترکیه رو به رشد است. بر پایه تولیدات کشاورزی بنا شده است. اگر خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در دانشگاه های استانبول هستید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

شرایط تحصیل و پذیرش از دانشگاه های استانبول از آنجائیکه مدارک دانشگاه ترکیه در سراسر جهان معتبر است. متقاضیان زیادی را دارا است. از جمله زبان هایی که در دانشگاه های استانبول تدریس می شود. با توجه به رشته های تحصیلی انگلیسی، فرانسوی و آلمانی است. کلاس ها در ترم های پاییز، بهار و تابستان برگزار می شود. یکی از شروط ورود به دانشگاه گرفتن نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه و داشتن مدرک دیپلم دبیرستان می باشد. شرکت در این آزمون ها شرط سن ندارد. تنها با داشتن مدرک دیپلم می توان در این آزمون شرکت کرد. تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 4 سال زمان می برد. تحصیل در مقطع پزشکی حدود 6 سال زمان می برد. هر دانشگاه به صورت جداگانه آزمون ورودی دارد. هیچ گونه آزمون سراسری برگذار نمی شود. به این صورت که هر دانشگاهی که دارای ظرفیت است، با اعلام آن به دانشجویان می فهماند که در رشته هایی که بخواهند ثبت نام کنند.

الزامات و شرایط تحصیل در دانشگاه های استانبول

اگر چنانچه شما دانش آموزی هستید که فارغ التحصیل شده اید با یکی از مدارس ترکیه تطبیق داده می شوید. سپس می توانید برای تحصیل در پایه کارشناسی وارد دانشگاه شوید. یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه های استانبول فرستادن اسناد و مدارک قبل از درخواست آنلاین می باشد. زمانی که تمامی اسناد خواسته شده آپلود شد شما می توانید درخواست خود را ثبت کنید. تمامی اسناد شما بررسی می شوند. اگر شرایط تحصیل در دانشگاه های استانبول را داشتید. نتیجه از طریق ایمیل برای شما فرستاده می شود. پس از اعلام کردن مهلت اعلان باید تمامی مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه های ترکیه به قسمت منابع انسانی دانشگاه فرستاده شود. اگر چنانچه شما اسناد مورد نیاز را پس از تاریخ اعلان شده بفرستید آن اسناد مورد بررسی و ارزشیابی قرار نخواهد گرفت.

دانش آموزانی که مورد تطبیق دبیرستان ترکیه قرار گرفتند. همچنین کسانی که دبیرستانی بوده اند می توانند شرکت کنند. پس اگر قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه را دارید، مدارک خود را آماده و سپس ارسال کنید. اگر چنانچه قصد دارید چند برنامه را با هم درخواست دهید باید بدانید که شرایط تحصیل در دانشگاه های استانبول و الزامات آن متفاوت است. از جمله این الزامات می توان به آزمون های انگلیسی و نمراتی که در آن به دست می آورید، آزمون های پذیرش و مصاحبه ها و مقالات متفاوتی خواهد داشت. آزمون های انگلیسی که شامل آیلتس و تافل می شود مورد قبول تمامی دانشگاه های ترکیه می باشد.

الزامات و شرایط تحصیل در دانشگاه های استانبول

رشته های مراکز آموزشی استانبول

اگر چنانچه قصد تحصیل پزشکی در ترکیه را دارید باید قبل از ارسال مدارک یک سرپرست مناسب برای خود پیدا کنید. دانشگاه های استانبول دارای رشته های گوناگون و متفاوتی می باشد. از جمله این رشته ها می توان به رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد، رشته علوم مواد و مهندسی نانو در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد متقاضیان بین المللی در ترکیه

همچنین می توان به رشته های مختلف این دانشگاه اشاره نمود:

  • تجزیه و تحلیل کسب و کار
  • رشته تجزیه و تحلیل و حل اختلافات
  • رشته علوم و مهندسی محاسبات
  • رشته مدیریت بین المللی
  • رشته مهندسی برق و الکترونیک
  • رشته روابط بین الملل
  • رشته اقتصاد
  • رشته مدیریت منابع انسانی
  • رشته معماری
  • رشته بانکداری و امور مالی
  • رشته ارتباطات
  • رشته علوم سیاسی
  • رشته روانشناسی

شرایط اعزام دانشجو به ترکیه از طریق لینک مذکور امکان مطالعه را برای شما فراهم نموده است.

هزینه تحصیل در دانشگاه استانبول

بعد از دانستن شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور باید بدانیم که تحصیل در این دانشگاه ها هزینه هایی نیز در بردارد. از جمله این هزینه ها می توان به شهریه رشته های کارشناسی 3000$ (دلار) در سال، شهریه رشته های کارشناسی ارشد 3000$ (دلار) در سال، دروس مقدماتی پزشکی (پایه) 2100$ (دلار) سال اول، دروس تخصصی پزشکی $3600 (دلار) در سال به مدت 6 سال می باشد. جهت کسب اطلاع از شرایط زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

دروس تخصصی پزشکی $5300 (دلار) در سال به مدت 6 سال، دروس مقدماتی دندانپزشکی (پایه) $2100 (دلار) سال اول، دروس تخصصی دندانپزشکی $3600 (دلار) در سال به مدت 6 سال، بسته به تخصص هر رشته از $3000 الی $4500 (دلار) در سال می باشد. هزینه دعوت نامه ( ویزا) : $100 (دلار) هزینه ثبت نام ( شهریه ورودی) : $200 (دلار)، هزینه های سرویس و خدمات : $500 (دلار)،حداقل هزینه بیمه : $100 (دلار) در سال و اتاق 2 نفره در خوابگاه دانشجویی: سالیانه $600 (دلار) برای تمام دانشجویان دوره های مقدماتی و تحصیلات تکمیلی. حال اگر بخواهیم در کنار این هزینه ها، هزینه های تحصیل در ترکیه را هم بسنجیم مبلغی حدود 600$ (دلار) در ماه هزینه می شود.

اگر چنانچه خواهان ادامه تحصیل در کشور ترکیه می باشید، اطلاعات کامل تری در زمینه شرایط تحصیل در دانشگاه های استانبول می خواهید می توانید همه روزه با مشاورین خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *