مهاجرت به لوکزامبورگ

شرایط اخذ ویزای همراه لوکزامبورگ

بررسی شرایط اخذ ویزای همراه لوکزامبورگ

چنانچه عضو خانواده اصلی شما به لوکزامبورگ مهاجرت کرده باشد، پس از اخذ اقامت می توانید شرایط اخذ ویزای همراه لوکزامبورگ در سال 2023 مهاجرت کنید. البته توجه فرمایید هر عضو خانواده شامل این قضیه نمی شود. در هر حال این کشور یکی از کشورهای مورد توجه برای مهاجرت است. فضای باز کار در این کشور، ثروت زیاد و همچنین حضور سازمان ها و شرکت های مختلف چند ملیتی در این کشور باعث شده است. این کشور به مکانی محبوب و مناسب تبدیل شود. در حال حاضر روش های مختلفی برای مهاجرت به لوکزامبورگ وجود دارد. بسیاری با این روش ها اقامت دائم لوکزامبورگ را بدست می آورند. لذا بسیاری به دنبال استفاده از ویزای همراه برای مهاجرت اعضاء خانواده خود می باشند. جهت دریافت مشاوره در باب دریافت اقامت این کشور می توانید از مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

مهاجرت به لوکزامبورگ

لوکزامبورگ تنها کشور دوک نشین در جهان است. این کشور با توجه به اقتصاد پایدار خود و همچنین تولید ناخالص داخلی به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند در جهان تبدیل شده است. این کشور علیرغم اندازه بسیار کوچک خود و جمعیت کم خود از نظر مالی و ثروت در جایگاه بسیار رفیعی قرار دارد. همچنین میزان دستمزد و درآمد در این کشور در بالاترین ارقام در اتحادیه اروپا است. وجود فرصت های فراوان برای ایجاد کسب و کار در این کشور و همچنین درصد بالای ملیت های مختلف در این کشور همانطور که در نمودار زیر ارائه شده این کشور را به مرکزی بین المللی برای کار و زندگی تبدیل کرده است. لوکزامبورگ کشور چند ملیتی در اروپا و چند زبانه است. مسیرهای متفاوتی در خصوص اطلاع از شرایط مهاجرت به لوکزامبورگ وجود دارد. این مزایا همراه با کیفیت بالای زندگی باعث شده است بسیاری به لوکزامبورگ مهاجرت کنند.

انواع روش های قانونی جهت مهاجرت به لوکزامبورگ عبارتند از:

بررسی شرایط اخذ ویزای همراه لوکزامبورگ

همانطور که اشاره کردیم چنانچه فردی بتواند به این کشور مهاجرت کند. اقامت بلند مدت این کشور را داشته باشد می تواند با استفاده از ویزای همراه اعضاء خانواده خود را به این کشور بیاورد. اما توجه داشته باشید که اعضاء خانواده فقط شامل موارد زیر است:

  • همسر ثبت شده فرد متقاضی
  • فرزند فرد متقاضی که کم تر از 18 سال دارد و مجرد است.
  • پدر و مادر فرد متقاضی
  • فرزند بالای 18 سالی که دارای ناتوانی می باشد. نیاز به مراقبت ویژه دارد.
  • افرادی که تحت حمایت بین المللی و حقوقی فرد متقاضی هستند.
  • بستگان و یا اقوامی که تحت سرپرستی و مراقبت فرد متقاضی هستند.

بررسی شرایط اخذ ویزای همراه لوکزامبورگ

فرآیند اخذ ویزای همراه لوکزامبورگ

اگر شریک زندگی شما بخواهد به دلیل اتحاد خانواده با استفاده از ویزای همراه لوکزامبورگ به مدت بیش از 3 ماه در این کشور بماند شامل فرآیند زیر است.

پارامترشرح
قبل از ورود به کشور لوکزامبورگباید درخواست مجوز موقت را برای اقامت به اداره مهاجرت وزارت امور خارجه و امور خارجه اروپا با داشتن گذرنامه معتبر و در صورت نیاز ویزای اقامت طولانی ارائه دهد.
پس از ورود به کشور لوکزامبورگباید اعلام ورود  به خاک این کشور اقامت لوکزامبورگ را انجام دهد. تحت معاینه پزشکی قرار بگیرد و درخواست اجازه اقامت را ارائه دهد. توجه داشته باشید که اتحاد مجدد خانواده برای همه اعضاء خانواده امکان پذیر نیست. بدین ترتيب شامل شرکای غیر ثبت شده نیز نمی شود.

درباره و شرایط اخذ ویزای همراه لوکزامبورگ

در اینجا اطلاعاتی مهم درباره ویزای همراه این کشور برای افرادی که خواستار استفاده از این ویزا هستند ارائه شده است.

  • این ویزا از نوع ویزای کوتاه مدت است. به مدت 1 سال اعتبار دارد.
  • فرد متقاضی به عنوان اسپانسر یاد شده و می باید دارای مجوز اقامت لوکزامبورگ یا تبعه لوکزامبورگ باشد.
  • هزینه صدور این ویزا 60€ (یورو) و غیر قابل برگشت می باشد.
  • این نوع ویزا در صورت پذیرش وزارت امور خارجه قابل تمدید است.

بررسی شرایط اخذ ویزای همراه لوکزامبورگ

شرایط کار در کشور لوکزامبورگ با ویزای همراه

چنانچه عضو همراه و یا شریک زندگی شما مایل است کار با حقوق و دستمزد را به صورت کمکی در لوکزامبورگ انجام دهد، باید قبل از شروع کار درخواست اجازه کار کند. همچنین چنانچه فرد کمتر از 1 سال اقامت خود را در لوکزامبورگ اقامت داشته باشد وی تحت فرآیند حضور در بازار کار در لوکزامبورگ به عنوان یک فرد خارجی قرار می گیرد. لذا کارفرما باید جای خالی را به آژانس ملی اشتغال (ADEM) اعلام کند. این موضوع که آیا جای خالی می تواند توسط فرد و افراد موجود در بازار کار کشور لوکزامبورگ و یا اروپا پر شود یا خیر بررسی می شود. اگر آژانس نتواند ظرف 3 هفته نامزدی را با مشخصات مورد نظر ارائه دهد. کارفرما می تواند از آژانس بخواهد گواهی را فراهم کند. همچنین این امکان وجود دارد که فرد مورد نظر خود را استخدام کند.

مدارک و شرایط اخذ ویزای همراه لوکزامبورگ

برای دریافت ویزای همراه لوکزامبورگ از جمله مدارک زیر مورد نیاز است.

  • فرد اسپانسر بایستی ثابت کند توانایی مالی برای برآمدن از پس هزینه زندگی در این کشور را برای فرد همراه دارد.
  • فرد اسپانسر بایستی دارای خانه مناسب جهت با فضای مناسب و تجهیزات کامل برای زندگی با همراه را دارد.
  • فرد متقاضی بایستی مدارک لازم بر داشتن روابط خانوادگی شامل اعضاء اصلی خانواده و یا گواهی ازدواج را ارائه کند.
  • شریک زندگی شما برای مدت زمان اقامت خود یا همچنین برای بازگشت به کشور مبداء از منابع کافی برخوردار است.
  • هر 2 فرد دارای گذرنامه معتبر باشند.
  • دیگر مدارک خواسته شده از سوی اداره مهاجرت در اسرع وقت تحویل داده شود.

ویزای همراه در لوکزامبورگ برای زوج های شهروندان غیر اروپایی

اگر هر دوی شما از اتباع کشور ثالث هستید، همسر یا شریک زندگی شما باید دارای گذرنامه معتبر و بر اساس ملیت خود، ویزای اقامت کوتاه مدت در صورت تمایل به اقامت در این کشور باشد. لوکزامبورگ برای کمتر از 90 روز در یک دوره 6 ماهه. سایر تشریفات باید انجام شود، از جمله اسنادی که ثابت کند همسر یا شریک زندگی شما منابع کافی برای مدت اقامت خود و همچنین برای بازگشت به کشور مبدا یا ترانزیت به کشور دیگر را دارد. در غیر این صورت، این مدرک ممکن است به صورت یک بیانیه حمایت مالی باشد که در آن شما متعهد می شوید که هزینه های زندگی و بازگشت همسر یا شریک زندگی خود را متقبل شوید.

اگر همسر یا شریک زندگی شما بخواهد برای یک دوره بیش از 3 ماه به دلایل الحاق خانواده به لوکزامبورگ بیاید، باید یک روش را در دو مرحله متوالی دنبال کند. قبل از ورود به کشور، او باید درخواستی برای مجوز موقت اقامت به اداره مهاجرت وزارت امور خارجه و اروپا، داشتن گذرنامه معتبر و در صورت نیاز، ویزای اقامت طولانی مدت ارائه کند. پس از ورود به کشور، او باید اعلامیه ورود به کمون محل سکونت در لوکزامبورگ را بدهد، تحت بررسی پزشکی قرار گیرد و درخواستی برای اجازه اقامت ارائه دهد. به این نکته توجه کنید که الحاق خانواده برای همه اعضای خانواده امکان پذیر نیست و شامل شرکای غیر ثبت نام نمی شود.

ویزای همراه برای شهروندان اتحادیه اروپا

چنانچه فرد اسپانسر در این کشور شهروند اتحادیه اروپا باشد. بخواهد همراه خود را با استفاده از اتحاد خانواده که از کشوری دیگر است با استفاده از ویزای همراه به لوکزامبورگ بیاورد شامل موارد اشاره شده در قبل است به علاوه همسر ثبت نشده است. در این صورت شرایط خاصی برای همسر ثبت نشده وجود دارد. ماهیت طولانی مدت رابطه با توجه به چگونگی پیوندهای بین طرفین قوی و پایدار ارزیابی می شود. از جمله بطور مشخص شرایط زیر فراهم باشد:

  • زندگی مشترک بدون وقفه حداقل 1 سال قبل از درخواست
  • افرادی که مسئول مشترک والدین یک کودک عادی را دارند.
  • هر شخصی که ادعا می کند وابسته است، باید تمکن مالی خود را اثبات کند. یعنی اثبات توانایی مالی در کشور مبدا یا پرداخت های منظم (نقل و انتقالات بانکی، نقل و انتقالات نمایندگی و غیره را با ذکر نام فرستنده و ذینفع) ارائه دهد. این انتقال ها باید بطور مرتب طی مدت حداقل 6 ماه قبل از ارسال درخواست اتحاد خانواده انجام شود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادر مجرب خود آماده ارائه مشاوره و کمک به افرادی است که خواهان مهاجرت به کشور های مختلف اروپا می باشند. لازم به ذکر است جهت دریافت مشاوره می توانید با توجه به شرایط حاضر در مورد ویروس کرونا از طریق آنلاین مشاوره تخصصی خود را دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس این موسسه که در سایت اعلام شده است تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب ویزای همراه لوکزامبورگ

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای همراه لوکزامبورگ می باشیم:

  • ویزای همراه لوکزامبورگ شامل چه افرادی است؟ به صورت کلی ویزای همراه لوکزامبورگ شامل همسر ثبت شده فرد متقاضی، فرزند فرد متقاضی که کم تر از 18 سال دارد و مجرد است و پدر و مادر فرد متقاضی
  • برای دریافت ویزای همراه لوکزامبورگ به کجا باید درخواست داد؟ باید درخواست مجوز موقت را برای اقامت به اداره مهاجرت وزارت امور خارجه و امور خارجه اروپا با داشتن گذرنامه معتبر و در صورت نیاز ویزای اقامت طولانی ارائه شود.
  • پس از ورود به خاک لوکزامبورگ چه اقداماتی باید انجام شود؟ باید ورود به خاک این کشور به اداره پلیس لوکزامبورگ اعلام شود و فرد تحت معاینه پزشکی قرار بگیرد و درخواست اجازه اقامت را ارائه دهد.
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط اخذ ویزای همراه لوکزامبورگ

  1. مهتا گفت:

    شرایط ویزا همراه در لوکزامبورگ خیلی قابل انعطافه و میشه از طرق مختلف با یه کم صبوری و کمک شما این ویزا رو اخذ کرد. اگر بعد از ویزای همراه که 1 ساله است بشه ویزای کاری گرفت میشه بعد از چند سال اقامت هم گرفت؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بعد از 5 سال میشه برای اقامت لوکزامبورگ اقدام نمود. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *