مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

همواره یکی از سوالات متقاضیان تحصیلی، در خصوص دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه جهت اخذ مدرک تحصیلی معتبر است. دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه شامل دانشگاه استانبول، دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه آنکارا، دانشگاه کوچ، دانشگاه آتاتورک، دانشگاه اژه و رشته دندانپزشکی دانشگاه یدی تپه می باشند.

اما شاخص انتخاب این دانشگاه ها بر مبنای 3 سیستم رتبه بندی دانشگاهی معتبر بین المللی یعنی QS, Times و Shanghai می باشد. لازم به ذکر است که از نظر وزارت بهداشت ایران، صرفا مدارک تحصیلی دانشگاه های مذکور در ایران اعتبار دارد. مدارک دانشگاه های متفرقه از درجه اعتبار ساقط است. در ادامه به بررسی ویژگی ها و شرایط هر کدامیک از دانشگاه های مذکور می پردازیم. در صورت وجود هر گونه سوال و ابهامی، آن را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح نمائید تا به پاسخ سوال خود برسید.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه های مورد تایید در ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه و در رشته محبوب پزشکی بواسطه پیشرفت های آکادمیک این کشور از جمله اولویت های بسیاری از دانشجویان ایرانی محسوب می شود. اما باید توجه داشت که تحصیل مستلزم در اختیار داشتن برخی شرایط و صلاحیت های لازم می باشد. متقاضیان بایستی آن شرایط را تامین نمایند. از پیش نیازهای اصلی تحصیل پزشکی در این کشور ترکیه ارائه مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی علوم تجربی و نیز ارائه مدرک زیان ترکی TӧMER می باشد.

دانشجویان علاوه بر شرایط فوق بایستی همراه فرم درخواست پذیرش خود پاسپورت معتبر، چند قطعه عکس پاسپورتی، کپی اوراق هویتی، مدرک تمکن مالی را به دانشگاه ارسال نموده است. هزینه های مربوط به درخواست خود را پرداخت نمایند. پس از اخذ نامه پذیرش، متقاضیان جهت تکمیل درخواست خود باید به سراغ اخذ ویزای تحصیلی بروند. دانشگاه های علوم پزشکی مختلف شامل استانبول، دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه آنکارا، دانشگاه کوچ، دانشگاه آتاتورک، دانشگاه اژه و دانشگاه یدی تپه نسبت به جذب دانشجویان خارجی اقدام می نمایند.

تحصیل در دانشگاه استانبول مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه

دانشگاه استانبول یکی از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه های کشور ترکیه و سومین دانشگاه این کشور است. دانشگاه استانبول ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد. دانشگاه استانبول ترکیه دارای دانشکده های مختلفی می باشد که یکی از دانشکده های معتبر این دانشگاه دانشکده جراح پاشا استانبول می باشد. این دانشکده در سال 1827 تاسیس شده است. حدود 2500 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. تحصیل در این دانشگاه به 2 زبان ترکی و انگلیسی برای علاقه مندان امکانپذیر می باشد. بورسیه های مختلف تحصیلی نیز در اختیار دانشجویان قرار دارد. هزینه های تحصیل در این دانشگاه بسته به نوع برنامه تحصیلی و مقطع آموزشی بین $3000 الی $4000 (دلار) متغییر است. جهت تحصیل در این کشور طریق مقاله تحصیل در ترکیه با شرایط کلی آشنا شوید.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور را از طریق نمودار زیر بررسی بفرمائید:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

متقاضیان زیادی در صف انتظار برای تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه قرار دارند. دانشگاه حاجت تپه از معتبرترین موسسات آموزش عالی ترکیه می باشد. دارای 9 دانشکده، 24 مرکز تحقیقاتی، 12 موسسه آموزشی، 14 مدرسه و کتابخانه و تالارهای سخنرانی می باشد. تحصیل پزشکی در این دانشگاه از رشته های پرمتقاضی دانشگاه می باشد. طول تحصیل آن 6 سال می باشد.

دانشجویان پزشکی در دانشگاه حاجت تپه در دوره 3 سال اول تحصیل خود مشغول فراگیری علوم پایه و مبانی پزشکی می گردند. در سال چهارم و پنجم به فراگیری مباحث ترکیبی از پزشکی و نیز علوم کیلینیکی می پردازند. دست آخر، سال ششم مخصوص دوره انترنی یا کارورزی پزشکی در بیمارستان جهت اخد مدرک پزشکی MD و یا MBBS می باشد. از شرایط تحصیل در این دانشگاه علاوه بر تحویل مدرک دیپلم متوسطه، ارائه مدرک IELTS و نمره قبولی از آزمون SAT می باشد. جهت تحصیل پزشکی در این کشور مقاله تحصیل پزشکی در در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

تحصیل در دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا یکی از دانشگاه های مطرح در کشور ترکیه است که به تربیت پزشکان حاذق معروف است. تحصیل در این دانشگاه با هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه بسیار مطلوب می باشد. دانشگاه آنکارا دارای 14 دانشکده و چندین مدرسه و کالج می باشد. این دانشگاه از امکانات آموزشی و خدماتی مطلوبی برخوردار است. تحصیل رشته پزشکی در این دانشگاه جزء برترین رشته های تحصیلی ترکیه محسوب می شود.

همه ساله، بورسیه تحصیلی دانشگاه آنکارا به 500 نفر از برگزیدگان آزمون های ورودی این دانشگاه تعلق می گیرد. همچنین دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آنکارا به صورت مستقل و با نظارت کمیسیون کمک رسانی هیئت علمی این دانشگاه به دانشجویان خارجی کمک هزینه تحصیلی اختصاص می دهند. از شرایط پذیرش دانشگاه آنکارا ارائه مدرک زبان و شرکت در آزمون ورودی این دانشگاه می باشد.

دانشگاه کوچ مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه

دانشگاه کوچ ترکیه در سال 1993 به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های ترکیه تاسیس شد. در حال حاضر بیش از 5500 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند. تحصیل در دانشگاه کوچ و مخصوصا در دانشکده پزشکی این کشور مشروط به شرکت در یک ماراتن علمی و تماما رقابتی می باشد. دانشکده پزشکی (SOM) یکی تز چند دانشکده این دانشگاه می باشد که جایگاه مهمی در عرصه پیشرفت علمی این دانشگاه دارد. شهریه سالانه دانشجویان خارجی این دانشگاه در حدود 240$ الی 750$ (دلار) می باشد. شرایط اعزام دانشجو به این کشور متفاوت می باشد. در مقاله شرایط اعزام دانشجو به ترکیه به طور کامل شرح داده شده است.

دانشگاه کوچ مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه

تحصیل در دانشگاه آتاتورک

دانشگاه آتاتورک یکی از برترین دانشگاه های کشور ترکیه است. انواع برنامه های تحصیلی خود را در قالب دانشکده های مختلف به دانشجویان ارائه می دهد. هزینه تحصیل در این دانشگاه ارزان و مقرون به صرفه می باشد. این دانشگاه نیز از امکانات آموزشی و خدماتی بسیار مطلوبی برخوردار است. تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه آتاتورک جزء برترین رشته های تحصیلی ترکیه قلمداد می شود.

دانشگاه آتاتورک در سال 1957 میلادی در شهر ارزروم ترکیه تاسیس شده است. این دانشگاه دارای 17 دانشکده، 5 کالج آکادمیک و 15 کالج حرفه ای و تعداد 16 مرکز پژوهشی و نیز 6 موسسه یا نهاد علمی می باشد. یکی از بهترین رشته های تحصیلی این دانشگاه رشته علوم پزشکی آن می باشد. از شرایط پذیرش این دانشگاه شرکت در آزمون ورودی GRE یا SAT می باشد.

تحصیل در دانشگاه اژه ترکیه

از دانشگاه های دولتی و معتبر ترکیه می توان به دانشگاه اژه اشاره نمود. این دانشگاه از امکانات و زیرساخت های دانشگاهی زیادی برخوردار است. بزرگترین دانشگاه دانشگاه اژه ترکیه است و متشکل از 11 دانشکده و 6 موسسه آموزشی و تحقیقاتی می باشد. این دانشگاه در سال 1955 و در شروع کار با 2 دانشکده کشاورزی و پزشکی به فعالیت خود پرداخت. یکی از دوره های تحصیلی در این دانشگاه دوره پزشکی است که 6 سال به طول می انجامد.

رتبه بین المللی دانشگاه اژه در بین سایر دانشگاه های جهان معادل 1165 می باشد. پذیرش دانشجو در این دانشگاه بر پایه آزمون ورودی می باشد. دانشجویان خارجی ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی در حدود 350€ (یورو) می باشند. همچنین از مزایای تحصیل در این دانشگاه اعطاء بورسیه پزشکی ترکیه بر مبنای شایستگی و نیاز است. جهت کسب مشاوره های دقیق درباره شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *