مهاجرت تحصیلی دانمارک

دانشگاه فنی Technical دانمارک

دانشگاه فنی Technical دانمارک

دانشگاه فنی Technical دانمارک واقع در شهر کپنهاگ پایتخت که کشور دانمارک است. این دانشگاه در سال 1829 در این کشور تأسیس گردید. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های فنی مهندسی در دانمارک است که از اعتبار بالایی در میان دانشگاه های این کشور و جهان برخوردار می­ باشد. دانشگاه فنی Technical دانمارک دانشگاهی دولتی است که هم اکنون 11031 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می ­باشند.

این دانشگاه نخستین دانشگاه پلی فنی مهندسی دانمارک است که توسط فردی بنام هانس کریستین اورستد احداث گردید. دانشجویان امکان تحصیل در گرایش های مهندسی همچون فوتونیک، عمران، مواد، محیط زیست، بیوشیمی، برق مکانیک، میکرو و نانوتکنولوژی را خواهند داشت. لازم بذکر است این دانشگاه یکی از دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم ایران نیز می ­باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط تحصیل در این دانشگاه می­ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمائید. دانشگاه فنی دانمارک یکی از برترین دانشگاه های حوزه­ی اسکاندیناوی است که رتبه 47 خلاقیت و نوآوری را در میان دانشگاه های جهان بخود اختصاص داده است. دانشجویان مقطع دکتری ملزم به انجام پروؤه های فنی بوده و با اخذ بورسیه تحصیلی امکان تحصیل رایگان در این دانشگاه را خواهند داشت. هیئت مدیره این دانشگاه از 10 عضو تشکیل شده است. 2 عضو از این اعضاء توسط دانشجویان انتخاب می­ گردد.

تحصیل در دانشگاه فنی Technical دانمارک

دانشگاه پلی تکنیک دانمارک جزء یکی از دانشگاه های پیشرو در اروپا است. هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را پذیرش می­ نماید. دانشجویان امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته های مختلف دارند. طول این دوره ها به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکتری4 سال

کیفیت های آموزشی ارائه شده در این دانشگاه از مهمترین دلایل جذب دانشجویان خارجی می­ باشد. زبان تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی است. ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل از ملزومات پذیرش در این دانشگاه می ­باشد. علاوه بر این دانشجویان قبل از ارائه مدرک تحصیلی خود به این دانشگاه باید نسبت به معادل سازی مدرک تحصیلی پیشین خود اقدام نمایند.

پذیرش دانشگاه فنی Technical دانمارک

دانشجویان جهت پذیرش در دانشگاه فنی Technical دانمارک با ارائه مدارک زیر می ­توانند درخواست تحصیل خود به این دانشگاه را ارائه نمایند:

  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات و گواهی معادل سازی
  • رزومه تحصیلی
  • توصیه نامه تحصیلی از سوی اساتید دوره های قبلی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • پرداخت هزینه ای معادل €100 (یورو) جهت بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی متقاضیان

دانشگاه فنی Technical دانمارک رتبه های بسیار بالایی را در میان دانشگاه های جهان بخود اختصاص داده است. طبق رتبه بندی Qs این دانشگاه دارای رتبه 112 و در رتبه بندی Times رتبه 153 را آن خود نموده است. جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور ابتدا می باید ویزای تحصیلی دانمارک را اخذ نمائید.

تعداد دانشجویانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند در نمودار زیر بیان گردیده است:

میانگین دانشجویان بین المللی در دانمارک

شهریه تحصیل در دانشگاه فنی Technical دانمارک

هزینه تحصیل در دانمارک در مقایسه با دیگر دانشگاه های اروپایی بیشتر است. تحصیل برای دانشجویان بومی و اروپایی به صورت رایگان است. اما دانشجویانی که خارج از کشورهای اروپایی به این دانشگاه مراجعه نموده اند، ­بایستی شهریه هایی را پرداخت نمایند. میزان شهریه پرداختی دانشجویان در طول دوره­ تحصیلی ثابت است. اما این میزان شهریه بسته به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است. بطور متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی 15000€ (یورو) و در مقطع کارشناسی ارشد 30000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است. دانشجویان می­ توانند شهریه تحصیلی را به صورت 2 قسط در طول یک سال پرداخت نمایند. از این روهزینه تحصیل و زندگی در این کشور با توجه به مقاله هزینه زندگی در دانمارک قابل درک خواهد بود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه فنی Technical دانمارک

همانطور که بیان شد تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بومی و اروپایی رایگان است. با توجه به هزینه های بالای دانشگاه های این کشور، بورسیه های متعددی را به دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا اعطاء می­ نماید. زمان ارسال درخواست اخذ بورسیه این دانشگاه هر ساله 15 دسامبر است. جدول زیر برخی از بورسیه های ارائه شده به دانشجویان را نشان داده است.

بورسیه تحصیلیمقطعارزش به یورو
Globle Study Awardکلیه مقاطع تحصیلی€10000
The Gen Foundationدانشجویان ممتاز علوم طبیعی€500 الی 5000€
Scholrships for Globalyارشد€5000

ویزای تحصیلی دانمارک

متقاضیان تحصیل در دانشگاه فنی Technical این کشور پس از دریافت موافقتنامه تحصیلی می­ توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی به سفارت دانمارک در کشور مبدأ خود مراجعه نمایند. ارائه مدارک زیر به این اداره الزامیست:

  • مدارک زبان انگلیسی
  • ارائه مدارک تمکن مالی متقاضی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در طول دوره تحصیلی خود در این کشور
  • موافتنامه تحصیلی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی دانمارک
  • بیمه نامه معتبر
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری

دانشجویان بین المللی اجازه انجام کار دانشجویی در این کشور را خواهند داشت. از این طریق می ­توانند برخی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را تأمین نمایند. میزان ساعات کار ضمن تحصیل در دانمارک دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا 20 ساعت و دانشجویانی که از کشورهای اروپایی و سوئیس به این کشور مهاجرت نموده اند. در این صورت امکان انجام کار به صورت نامحدود را خواهند داشت.

هزینه های زندگی در دانمارک

اگرچه هزینه های زندگی افراد بستگی به سطح زندگی آنان دارد، هزینه های زندگی در شهرهای مختلف دانمارک با یکدیگر متفاوت است. معمولاً هزینه زندگی در شهرهای بزرگ این کشور نسبت به دیگر شهرها گرانتر است. هزینه زندگی در این شهرها بطور متوسط 7000DKK (کرون دانمارک) در ماه تخمین زده شده است. در شهرهای کوچک این کشور 5000DKK (کرون دانمارک) گزارش شده است. بیشترین هزینه زندگی در شهر کپنهاک پایتخت این کشور مربوط به اجاره بهای مسکن می­ باشد. هزینه مسکن در این شهر بطور متوسط DKK2500 الی 4000DKK (کرون دانمارک) در ماه برآورد شده است. دوستان عزیزی که متقاضی مهاجرت به دانمارک و دیگر کشورها را دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مختلف مهاجرتی می­توانند با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *