مهاجرت تحصیلی قبرس

دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس

دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس

دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس اولین پردیس خارج از کشور یکی از دانشگاه های ترکیه است که در سال 2000 توسط دولت ترکیه ناسیس شد. اگر قصد ادامه تحصیل در قبرس را دارید این دانشگاه می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این دانشگاه از سال 2003 پذیرش دانشجو را آغاز کرده است. ای ندانشگاه یک پروژه آموزش عالی است که هزینه های آن توسط جمهوری ترکیه تامین می شود. دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس نه تنها به دانشجویان ترکیه بلکه همچنین دانشجویان از سراسر جهان امکانات می دهد. اگر متقاضی پذیرش در این دانشگاه هستید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در این زمینه به شما مشاوره دهند.

درباره دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس

این دانشگاه از همان ابتدا که شروع به کار کرد با هدف جذب دانشجویان بین المللی بوده است. در پردیس این دانشگاه تنها تدریس به زبان انگلیسی صورت می گیرد. هدف از تاسیس این دانشگاه کمک به توسعه کشورهای ترکیه و خاورمیانه بود. همچنین آموزش مردم به منظور ایجاد نیروی کار ماهر در زمینه علوم طبیعی و اجتماعی مد نظر قرار داشت. این دانشگاه در سال های 2003 الی 2004 دوره های کارشناسی خود را راه اندازی کرد. دوره های کارشناسی ارشد در این دانشگاه در سال 2004 الی 2005 آغاز گردید. اوایل بدین صورت بود که دانشجویان باید تحصیلات ابتدایی خود را در آنکارا می گذراندند و سپس به پردیس اصلی می رفتند. تا سال 2019 بیش از 3500 دانشجو در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

هدف از تاسیس دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس

ماموریت دانشگاه فنی و مهندسی خاورمیانه پردیس قبرس شمالی، پیشرفت اجتماعی در ابعاد محلی، منطقه ای و جهانی است. این دانشگاه به ارائه آموزش و تحقیق با استانداردهای جهانی می پردازد. در یک محیط چند فرهنگی به دنبال رویکردی است که باعث نوآوری، کارآفرینی و پایداری می شود.

شواهد بسیاری برای مطالعه در این دانشگاه وجود که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • در این دانشگاه با تفکرات عقب مانده مخالفت می شود.
  • این دانشگاه آموزش مادام العمر را برای کارکنان و فارغ التحصیلان خود تضمین می کند.
  • مدرک این دانشگاه اعتبار بین المللی دارد.

در زمینه شرایط اعزام دانشجو به قبرس می توانید از کمک وکلای حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره بگیرید.

هدف از تاسیس دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس

دانشکده های اصلی دانشگاه فنی خاورمیانه قبرس

دانشکده های شناخته شده و اصلی این دانشگاه عبارتند از:

  1. دانشکده مهندسی و تکنولوژی
  2. دانشکده علوم کامپیوتری و IT
  3. دانشکده علوم زمین و محیط زیست
  4. دانشکده علوم طبیعی و ریاضیات
  5. دانشکده علوم اجتماعی

این دانشگاه از ساختمان ها، آزمایشگاه های آموزشی مدرن، مرکز فرهنگی، اداری، کتابخانه، مجتمع مرکز فناوری اطلاعات، کافه تریا، مرکز خرید، سوییت دانشجویی، خوابگاه، مسکن کارکنان، باشگاه تناسب اندام و سلامتی، دفتر پست، مرکز بهداشت و مشاوره، مجتمع ورزشی و استخر شنا در فضای باز تشکیل شده است. پردیس با تمام مقررات لازم برای جابجایی دانشجویان با معلولیت فیزیکی طراحی شده است تا توانایی بالقوه خود را به دست آورند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور مقاله تحصیل در قبرس را بررسی بفرمائید.

فضای پژوهشی دانشگاه فنی در کشور قبرس

دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس یکی از برجسته ترین دانشگاه های تحقیقاتی در ترکیه است. حجم کلی کمک های مالی صرف شده در این دانشگاه از دیگر دانشگاه ها بالاتر است. حجم هزینه برای مطالعات بیش از 35% ازکل درآمد است. METU دارای بیشترین سهم از بودجه تحقیقاتی ملی است. این بودجه توسط شورای تحقیقات علمی و فن آوری ترکیه در 5 سال اخیر در دسترس قرار گرفته است. این دانشگاه از نظر تعداد پژوهش، حجم و چارچوب دارای استانداردهای اتحادیه اروپا است. مرکز فرهنگی و کنوانسیون محل فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و علمی را به جامعه دانشجویی و همچنین جامعه محلی می دهد. خوابگاه های دانشگاهی با تکنولوژی پیشرفته تطبیق داده شده است. این خوابگاه ها به دانشجویان محیطی امن، راحت و زیبا ارائه می دهند.

منابع آموزشی به نحوی دقیق با ماموریت های این دانشگاه سازگار است. ماموریت ها عبارتند از:

  • آموزش
  • فعالیت های تحقیقاتی
  • ارائه خدمات اجتماعی و فعالیت های اداری و مدیریتی
  • ارائه خدمات سلامتی در پردیس دانشگاه به صورت شبانه روزی
  • کارکنان بخش سلامت شامل یک دکتر تمام وقت، یک مشاور، یک پزشک عمومی،یک روانپزشک و 5 پرستار است.

جهت اطلاع از شرایط و نحوه مهاجرت به قبرس ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

شرایط زندگی دانشجویی در قبرس

این دانشگاه در تمام امور علمی و اداری به دانشگاه فنی خاورمیانه متصل است. تحت همان استانداردهای آموزشی و سیاست های اعمال شده در محوطه آنکارا عمل می کند. دانشجویان می توانند از امکانات ورزشی مدرن این دانشگاه بهره ببرند. اطلاعات مربوط به مدیریت تفریحی و ورزشی علمی، رویدادهای ورزشی، مسابقات و خدمات مورد نیاز برای فعالیت های جسمانی در وبسایت موجود است. چشم انداز دانشگاه این است که الگوی موثر در نمونه از نگرش مثبت ایجاد کند. برای تحصیل در این دانشگاه، شما باید به انگلیسی مسلط باشید.

چرا که تمام دوره های اموزشی به زبان انگلیسی برگزار می شود. برای این امر شما باید مدرک تافل را در زمینه مهارت های زبان انگلیسی داشته باشید. برای کسب اطلاعت تکمیلی در زمینه دانشگاه فنی خاورمیانه در قبرس با کارشناسان و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. این موسسه با کادر مجرب و تجارب بین المللی می تواند شما را در زمینه اخذ ویزا و مهاجرت به قبرس نیز یاری رساند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *