مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه فاتح fatih ترکیه

دانشگاه فاتح fatih ترکیه

یکی از راه های آسان برای مهاجرت به کشور ترکیه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور می باشد. دانشگاه فاتح fatih ترکیه می تواند یکی از انتخاب متقاضیان برای ادامه تحصیل باشد. این دانشگاه دانشجویان بین المللی را در رشته های مختلف تحصیلی نیز می پذیرد. برای اخذ پذیرش از دانشگاه فاتح fatih ترکیه شرایطی وجود دارد که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به آن می پردازند. اگر شما قصد دارید در کشور ترکیه ادامه تحصیل دهید. دانشگاه فاتح fatih ترکیه را انتخاب کرده اید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه فاتح ترکیه

اگر بخواهیم به معرفی دانشگاه فاتح fatih ترکیه باید بگوییم این دانشگاه جزء دانشگاه های خصوصی این کشور محسوب می شود. این دانشگاه در سال 1996 میلادی در شهر استانبول تاسیس شد. این دانشگاه توسط یک بنیاد خصوصی به نام فاتح ساخته شد. دانشگاه فاتح fatih ترکیه دارای 3 دانشکده و 3 موسسه می باشد.

ویژگی های این دانشگاه عبارتند از:

ویژگی های دانشگاهشرح
نوع دانشگاهخصوصی
سال تاسیس1996–23 July 2016
رئیس دانشگاهProf. Dr. Muhit Mert
تعداد دانشجویان16,517
مقاطع مختلف تحصیلیکارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا
موقعیت دانشگاهاستانبول
وبگاه دانشگاهfatih.edu.tr

این دانشگاه به دانشجویان بورسیه های تحصیلی اعطاء می کند. به این صورت که با توجه به امتیاز کسب شده توسط دانشجو در کنکور بورسیه به آن ها اعطاء می شود. به دانشجویانی که در گروه 100 نفر اول باشند مبلغ 600$ (دلار) اعطاء می شود. به دانشجویانی که در گروه 500 نفر اولی باشند 450$ (دلار) ارائه می شود. افرادی که در گروه 1000 نفر اول باشند مبلغ 300$ (دلار) ارائه خواهد شد. باید به این نکته اشاره کنیم تمامی دانشجویانی که از بورسیه تحصیلی بهره مند می شوند مبلغ 100$ (دلار) دیگر نیز دریافت می کنند. همانطور که گفتیم این دانشگاه دارای 3 دانشکده می باشد، که عبارتند از:

  • دانشکده ادبیات و علوم پایه
  • دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  • دانشکده فنی و مهندسی

رشته های تحصیلی fatih university ترکیه

در این بخش سعی داریم به معرفی رشته های تحصیلی که در دانشگاه فاتح fatih ترکیه ارائه می شود بپردازیم. متقاضیان با توجه به علاقه خود می توانند یکی از رشته های زیر را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. جهت تحصیل در ترکیه مقاله مذکور می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

  • رشته های تحصیلی در دانشکده علوم پایه و ادبیات: رشته تحصیلی ادبیات و فرهنگ آمریکایی، رشته تحصیلی ادبیات و زبان انگلیسی، رشته تحصیلی ریاضیات، رشته تحصیلی شیمی، رشته تحصیلی تاریخ، رشته تحصیلی زبان و ادبیات ترک
  • رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشکده اقتصاد و علوم اداری: رشته تحصیلی مدیریت، رشته تحصیلی اقتصاد، رشته تحصیلی مدیریت عمومی، رشته تحصیلی روابط بین المللی
  • رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشکده فنی و مهندسی: رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر، رشته تحصیلی مهندسی محیط، رشته تحصیلی مهندسی الکترونیک، رشته تحصیلی مهندسی صنایع

رشد تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور طبق نمودار زیر در اختیار شما قرار گرفته شده است:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

پذیرش از دانشگاه فاتح fatih ترکیه

برای دریافت پذیرش از این دانشگاه 2 روش در نظر گرفته شده است. دانشجوها برای ورود به این دانشگاه باید در آزمون در نظر گرفته شده شرکت نمایند. شرکت در آزمون ورودی برای دانشجویان داخلی و خارجی ضروری می باشد. متقاضیان باید حداقل نمره تعیین شده را در این آزمون به دست آورند. برای مثال در آزمون GRE متقاضی باید حداقل نمره 330 را دریافت نماید. در آزمون GMIT متقاضی باید حاقل نمره 175 را به دست آورد .

در آزمون SAT کسب حداقل نمره یعنی 1000 ضروری می باشد. این دانشگاه دارای مدارسی می باشد که در زمینه آموزش و توسعه فعالیت دارد. متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه فاتح fatih ترکیه را دارند، باید برای شرکت در ترم پاییز اقدامات لازم را در ماه مارچ انجام دهند. برای پذیرش در ترم بهار اقدامت لازم در ماه اکتبر (October) انجام گیرد. شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه فاتح fatih ترکیه

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه fatih ترکیه متقاضیان باید مدارک زیر را ارائه نمایند. این مدارک عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم و ریز نمرات این مقاطع تحصیلی، اگر در زمان درخواست در این مقاطع مشغول به تحصیل می باشد باید مدرکی را ارائه نمایید که نشان دهد به زودی فارغ التحصیل می شوید.
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • متقاضی باید انگیزه خود را از تحصیل در این دانشگاه نوشته و تحت عنوان انگیزه نامه ارائه نماید.
  • پرداخت هزینه های مربوط به ثبت نام
  • ارائه پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی برای پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی

متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در این دانشگاه دارند باید مدرک تحصیلی کارشناسی و برای تحصیل در مقطع دکتری متقاضی باید مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد را ارائه نماید. همچنین ارائه رزومه قوی و دقیق و تاییدیه که از استاد دریافت شده الزامی می باشد. همچنین فرد باید مدارک دیگری ارائه نماید که در بالا به آن اشاره شده است. جهت کسب اطلاع از هزینه زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه فاتح fatih ترکیه

هزینه تحصیل در fatih ترکیه

برای تحصیل در این کشور متقاضیان باید هزینه هایی را در نظر بگیرند، به طور مثال: برای شهریه های تحصیلی دانشجو باید مبلغ 18595$ (دلار) پرداخت نماید. برای اجاره محل اقامت باید مبلغ 5625$ (دلار) ارائه شود. هزینه های مربوط به کارهای اداری و ثبت نام در دانشگاه تقریبا 1000$ (دلار) می باشد. برای خرید کتاب و لوازمات تحصیلی مبلغ 300$ (دلار) مورد نیاز می باشد. هزینه های شخصی برای هر فرد با توجه به نوع زندگی متفاوت می باشد. اما به طور کلی می توان گفت متقاضی برای هزینه های شخصی باید حداقل مبلغ 1600$ (دلار) در نظر بگیرد. برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای حمل و نقل مبلغ 2000$ (دلار) باید بپردازید. شرایط اخذ اقامت در ترکیه در مقاله مذکور به طور کامل شرح داده شده است.

سایر هزینه ها بدین قرار است:

  • هزینه بیمه: 160$ (دلار)
  • هزینه مربوط به مجوز اقامت: 85$ (دلار)
  • هزینه ویزای تحصیلی: 20$ (دلار)
  • مجموع هزینه ها برای نیم سال تحصیلی: 29385$ (دلار)

همانطور که مطالعه کردید اطلاعاتی در رابطه با دانشگاه فاتح fatih ترکیه ارائه شد و اکنون این دانشگاه توسط دولت ترکیه بسته شده است. برای اخذ ویزای تحصیلی متقاضی باید اقداماتی انجام دهد که برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله قوانین اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه را مطالعه نمایید. برای دریافت مشاوره های بیشتر و کامل تر در رابطه با مهاجرت تحصیلی به ترکیه و دانشگاه فاتح می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از مشاوره های رایگان بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *