مهاجرت کاری آلمان

خوداشتغالی در آلمان

خوداشتغالی در آلمان

خوداشتغالی در آلمان یکی از روش های کار کردن به صورت نامحدود در این کشور صنعتی و آلمانی زبان محسوب می گردد که متقاضیان مختص به خود را دارد. برای مطلع شدن از شرایط خود اشتغالی، شرایط خود اشتغالی درآلمان، کسب ویزای و ثبت نام برای خوداشتغالی در این کشور می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار همراه باشید.

سوالات رایج خوداشتغالی در آلمان

  • الزامات خود اشتغالی در آلمان چیست؟ تمامی افراد برای مهاجرت به آلمان می شوند می توانند به عنوان یک فرد خوداشتغال یا فریلنسر در آلمان مشغول به کار شوند. اما لازم به ذکر است که خوداشتغالی در کشور آلمان نیاز به کسب مجوز و انجام امور اداری مرتبط دارد.
  • مدارک لازم برای خود اشتغالی در آلمان چیست؟ رزومه کاری، عکس بیومتریک، اثبات بیمه درمانی، یک برنامه مالی و پیش بینی درآمد تقریبی، 2 یا 3 توصیه نامه، اطلاعات تماس دقیق و درست، حضور در جلسه مصاحبه در کنسولگری آلمان، صورت حساب بانکی، مدارک شناسایی و مدارک پزشکی، پرونده سابقه های تحصیلی

شغل قراردادی متمایل ایمن تر است و دوره اشتغال ثابت را با فرصتی برای تبدیل شدن به شغل دائمی پوشش می دهد. اما یک کار آزاد استقلال وسیع تری دارد. لازم به ذکر است که یک کار آزاد نمی تواند تبدیل به یک شغل دائمی برای متقاضیان شود. با این حال، افرادی که به صورت آزاد یا خوداشتغال کار می کنند از بسیاری جهات دیگر سود می برند. به عنوان یک خوداشتغال، می توانید تصمیم بگیرید که کجا و کی کار کنید. هیچ شرایط و قوانین خاصی برای کار وجود ندارد. هیچ ساعت کاری برای یک فرد خوداشتغال وجود ندارد. همچنین مالیات کمتری که باید پرداخت شود. در ضمن شانس بیشتری برای کار در مشاغل و پروژه های مختلف و متنوع وجود دارد. یک فرد خود اشتغال نیازی به حضور در دفتر یا ملاقات منظم با کارفرما، خریدار کالا یا خدمات نخواهد داشت.

پروسه خوداشتغالی در آلمان

به طور کلی، متقاضیانی که به عنوان یک فریلنسر در آلمان مشغول به کار هستند. مشمول پرداخت مالیات کمتر در مقایسه با یک شغل قراردادی هستند. مشاغل خوداشتغالی به طور قابل توجهی با کمبود مشاغل آلمان ارتباط دارد و بنابراین صدور اجازه اقامت و اجازه کار در اهداف خوداشتغالی تا حد زیادی با آن ارتباط دارد. مشاغل آزاد به دلیل ماهیت مستقل، ارتباط نزدیکی با کمبود شغل ندارند. مشاغل آزاد در آلمان عمدتا مربوط به مشاغلی مانند نقاشان، هنرمندان، مجریان، دانشمندان، نویسندگان، معلمان، متخصصان، گزارشگران، پزشکان، مترجمان، دندانپزشکان، مشاوران تجاری، وکلا و لیست کاملی از حرفه های دیگر است. یک فرد خود اشتغال تصمیم می گیرید. کدام فعالیت کاری یا شغل را بپذیرد یا چگونه و چه موقع کار کند.

کار در کشور آلمان به عنوان یک فرد خوداشتغال هیچ محدودیتی برای شهروندان کشورهای خارجی ندارد. تمامی مهاجران و افرادی که وارد خاک کشور آلمان می شوند می توانند به عنوان یک فرد خوداشتغال یا فریلنسر در آلمان مشغول به کار شوند. اما لازم به ذکر است که خوداشتغالی در کشور آلمان نیاز به کسب مجوز و انجام امور اداری مرتبط دارد. آلمان با ترکیبی از اقتصاد سالم، مدرن و داشتن شرایط مناسب کارگران خارجی، آلمان یکی از بهترین مقاصد اشتغال در بین کشورهای اروپایی به شمار می رود. هزینه زندگی در آلمان نسبت به سایر مناطق مهم اروپای غربی مانند انگلیس، فرانسه و اسکاندیناوی نسبتا مقرون به صرفه تر است. برلین، کلانشهر 3 میلیون نفری، از لندن یا پاریس هزینه های رندگی کمتری به همراه دارد.

اخذ ویزای خوداشتغالی در آلمان

اخذ ویزای خوداشتغالی در آلمان

آلمان یک سیاست ویزای نسبتا مطلوب دارد که کارگران خارجی را ترغیب به اشتغال در این کشور می کند. اکثر کشورها برای به دست آوردن ویزای کارگر، متقاضیان را ملزم به استخدام یا داشتن پیشنهاد اشتغال از یک شرکت بومی می کنند. اما در آلمان شرایط متفاوت است. به طور کلی، دولت آلمان به همه شهروندان اتحادیه اروپا (به علاوه شهروندان ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس) اجازه می دهد تا به طور قانونی تا 90 روز در آلمان زندگی و کار کنند. لازم به ذکر است که این افراد برای ورود به خاک آلمان فقط به یک گذرنامه معتبر احتیاج دارند.

اگر متقاضیان شهروندان ایالات متحده، کانادا یا استرالیا باشند، می توانند پس از ورود به کشور آلمان برای ویزای آزاد اقدام کنند. این ویزا به متقاضیان امکان می دهد تا به صورت طولانی مدت در آلمان اقامت داشته باشند. توصیه می شود شهروندان ایالات متحده، کانادا یا استرالیا بلافاصله بعد از ورود به خاک کشور آلمان اقدام به کسب ویزا کنند. زیرا کسب ویزای این کشور معمولا 2 الی 4 ماه طول می کشد. شرایط زندگی در این کشور به طور کلی در مقاله هزینه زندگی در آلمان شرح داده شده است.

پس از انجام این کار، افراد باید به دفتر مهاجران برلین مراجعه کنند و مدارک زیر را ارائه دهند:

  • اثبات این که متقاضی یک کارگر آزاد است. (متقاضی می تواند با ارائه پروژه ها و سابقه های کاری خود این موضوع را اثبات کند.)
  • رزومه کاری
  • عکس بیومتریک
  • اثبات بیمه درمانی
  • یک برنامه مالی و پیش بینی درآمد تقریبی
  • 2 یا 3 توصیه نامه
  • اطلاعات تماس دقیق و درست
  • حضور در جلسه مصاحبه در کنسولگری آلمان
  • صورت حساب بانکی
  • مدارک شناسایی و مدارک پزشکی
  • پرونده سابقه های تحصیلی

ثبت نام برای کارآفرینی در آلمان

ثبت نام برای خوداشتغالی در آلمان یک فرآیند نسبتا ساده است زیرا مستلزم ثبت شرکت یا گرفتن مجوز تجارت نیست. با این حال، لطفا در نظر داشته باشید که متقاضیان برای کار کردن در برخی از زمینه های خاص به عنوان یک فرد خوداشتغال نیاز به مدرک تحصیلی مرتبط دارند. همانطور که از نام آن پیدا است. متقاضیان باید برای شروع فعالیت خود جهت خوداشتغالی در آلمان به دفتر تجارت محل زندگی خود در آلمان ثبت نام کنند. در این حالت، متقاضیان باید نوع فعالیت کاری و تجاری خود را قبل از رفتن به اداره مالیات ثبت کنند.

 

برای ثبت نام و شروع خوداشتغالی در آلمان ارائه مدارک زیر به دفتر تجارت محلی الزامی است:

  • گذرنامه معتبر
  • مدارک شناسایی
  • مدارک پزشکی
  • آدرس دقیق محل اقامت
  • فرم پر شده کاربرد تجاری
  • پرداخت هزینه های مربوطه

برای کسب اطلاعات دقیق از شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در آلمان و همچنین شرایط کسب و کار در آلمان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات در باب خود اشتغالی در آلمان

در این بخش قصد داریم رایج ترین سوالات شما را در باب خود اشتغالی در آلمان پاسخ دهیم:

  • مزایا خود اشتغالی در آلمان چیست؟ افرادی که به صورت آزاد یا خوداشتغال کار می کنند از بسیاری جهات دیگر سود می برند. به عنوان یک خوداشتغال، می توانید تصمیم بگیرید که کجا و کی کار کنید. هیچ شرایط و قوانین خاصی برای کار وجود ندارد. هیچ ساعت کاری برای یک فرد خوداشتغال وجود ندارد. همچنین مالیات کمتری که باید پرداخت شود. در ضمن شانس بیشتری برای کار در مشاغل و پروژه های مختلف و متنوع وجود دارد. یک فرد خود اشتغال نیازی به حضور در دفتر یا ملاقات منظم با کارفرما، خریدار کالا یا خدمات نخواهد داشت.
  • معایب خود اشتغالی در آلمان چیست؟ یک کار آزاد نمی تواند تبدیل به یک شغل دائمی برای متقاضیان شود و ممکن است بازار کار مناسبی در تمامی فصول برای شغل شما وجود نداشته باشد لذا درآمد ثابتی نیست که بتوانید برای آن برنامه ریزی کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

7 دیدگاه برای “خوداشتغالی در آلمان

  1. علی گفت:

    سلام .
    پدر من مدرک فوق لیسانس صنایع غذایی دارند و بازنشسته وزارت بازرگانی هستند.از سال 1385تا اکنون مدیر تولید بسیاری از شرکتهای تولید نان صنعتی بوده اند. و حالا میخواهند برای ویزای خود اشتغالی آلمان اقدام کنند. در زمینه تولید نان حجیم صنعتی . میخواستم شرایطش رو بدونم . با تشکر

    1. صادقی گفت:

      با سلام. برای بررسی در خصوص پروسه های سرمایه گذاری با مشاورین سرمایه گذاری با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. مسعود گفت:

    سلام
    استاد منبت و معرقم با 19 سال سابقه کاری بنده تمامی مدار از جمله قرارداد و مالیات و … رو دارم
    اکثر کارام به کانادا آلمان صادر میکنم
    لطف میکنید بگید آیا میشه اقدام کنم برای ویزای خوداشتغالی آلمان؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب برای بررسی شرایط خوداشتغالی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. ریحانه گفت:

    مقاله مفیدی بود.

  4. رها گفت:

    من تماس گرفتم با مشاورا و مشکلم حل شد مرسیییییییی

  5. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام، ممنون بابت توضیحات عالی و پر محتواتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *