مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل فیزیوتراپی در اسپانیا

تحصیل فیزیوتراپی در اسپانیا

در میان رشته های پزشکی تحصیل فیزیوتراپی در اسپانیا در سال 2024 نیز امکان پذیر است. دانشجویان با داشتن شرایط می توانند برای پذیرش از دانشگاه های عالی اقدام کنند. با تحصیل فیزیوتراپی در این کشور دانشجویان فارغ التحصیل لیسانس و کارشناسی ارشد، می آموزند چگونه به افراد مبتلا به اختلالات جسمی کمک کنند و آن ها را درمان کنند. در این حوزه دانشجویان علاوه بر مبحث اصلی فیزیوتراپی بایستی با مفاهیم روانشناسی و رفلکسولوژی نیز آشنا باشند تا بتوانند برای رفع ترس و همچنین مشکلات احتمالی دیگر به خوبی آماده باشند. تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های این کشور در حال حاضر به زبان های اسپانیایی و انگلیسی برای دانشجویان بین المللی مقدور می باشد. در ادامه همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحصیل این رشته در این کشور را بررسی کرده اند.

درباره تحصیل فیزیوتراپی در اسپانیا

فیزیوتراپی می تواند مشکلات مفاصل، عضلات یا سیستم عصبی، در نتیجه صدمات ورزشی، آرتروز و یا بیماری هایی که در طولانی مدت منجر به تحرک شود را درمان کند. فیزیوتراپی علم و تخصص پزشکی است که در زمینه بهبودی معلولیت و ناتوانی و همچنین ارتقاء تحرک و شیوه زندگی سالم از طریق معاینه، ارزیابی، تشخیص و درمان می باشد. فیزیوتراپیست ها از طریق حرکت و ورزش، ماساژ درمانی، افراد آسیب دیده، ناتوان و بیمار را آموزش و درمان می کنند. تحصیل فیزیوتراپی در این کشور موضوعاتی مانند ماساژ درمانی، الکترو تراپی، آب درمانی، ترمیم پزشکی، فیزیوتراپی کودکان، تمرین درمانی و دیگر موضوعات مرتبط را شامل می شود. دانشجویان با تحصیل فیزیوتراپی در اسپانیا روش های درمانی را که به بهبودی و یا پایداری عملکرد کامل بدن انسان و سیستم حرکتی آن کمک می کند آموزش می بینند.

مدارک فیزیوتراپی در این کشور در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه های این کشور صادر می شود. دانشگاه های اسپانیا طبق فرایند بولونیا عمل می کنند و از سیستم واحد دهی و اعتباردهی مشخصی جهت یکسان سازی مدارک در کل اروپا استفاده می کنند. لذا تمامی مدارک صادر شده از جمله رشته فیزیوتراپی در اروپا از اعتبار خوبی برخوردار هستند و افراد پس از فارغ التحصیلی علاوه بر اسپانیا در کشورهای دیگر اروپایی می توانند به عنوان یک فیزیوتراپیست مشغول به کار شوند. مدارک فیزیوتراپی صادر شده توسط دانشگاه ها و کالج های اسپانیایی، دانشجویان را برای کار در بیمارستان ها، کلینیک های ورزشی، مدارس خاص، خانه های سالمندان و بسیاری دیگر آماده می کنند. شایان ذکر است میزان تحصیلات دانشگاهی در اسپانیا در میزان درامد فرد به عنوان یک فیزیوتراپیست بسیار اثرگذار می باشد و هرچه میزان آن بالاتر باشد حقوق فرد بیشتر خواهد بود.

در این بخش شاهد فواید زندگی دانشجویی در کشور اسپانیا ضمن تحصیل رشته فیزیوتراپی هستید:

فواید زندگی دانشجویی در کشور اسپانیا ضمن تحصیل رشته فیزیوتراپی

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در اسپانیا

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های اسپانیا به 2 زبان اسپانیایی و انگلیسی ارائه می گردد لذا یکی از شرایط تحصیل فیزیوتراپی در اسپانیا تسلط به یکی از این زبان ها می باشد بنابراین ارائه مدرک زبان انگلیسی (تافل یا ایلتس) یا اسپانیایی (دله) مورد نیاز خواهد بود. دانشجویان برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در مقطع تحصیلی کارشناسی بایستی مدارک مورد تایید وزارت آموزش و پروش اسپانیا را داشته باشند.

در خصوص تحصیل در این رشته آنچه برای متقاضیان اهمیت دارد، میزان دریافتی خواهد بود که در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین درآمد فیزیوتراپی در اسپانیا

تحصیل فیزیوتراپی در اسپانیا شامل 4 سال و کسب 240 ECTS می باشد. تحصیل فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی نیز شامل 2 سال و کسب 120 ECTS در بسیاری از دانشگاه های اسپانیاست. تحصیل رشته فیزیوتراپی در مقطع دکتری در اسپانیا نیز حدود 3 سال به طول می انجامد. تمامی متقاضیان تحصیل در رشته فیزیوتراپی بایستی آخرین مدرک تحصیلی خود را جهت تایید همراه با ریز نمرات ارائه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با توجا به تفاوت شرایط تحصیلی به سایت دانشگاه ها مراجعه کنید.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در اسپانیا

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های اسپانیا

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بسیاری از دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. البته توجه داشته باشید اکثر دوره های تحصیلی فیزیوتراپی در این کشور به زبان اسپانیایی می باشد و زبان انگلیسی در این رشته کم تر ارائه می گردد. در اینجا برخی از دانشگاه های اسپانیا که شامل رشته فیزیوتراپی نیز می شوند را معرفی شده اند.

نام دانشگاهتاریخچهمقطع و رشتهشرح
Alfonso X el Sabio Universityتاسیس در سال 1993 در مادریدحوزه بهداشت و سلامت از جمله فیزیوتراپیدانشگاه خصوصی
University of Granadaاولین دانشگاه در اندلس اسپانیا در سال 1989فیزیوتراپیموضوعات انتخابی و کارآموزی در زمینه هایی مانند آناتومی، بیوشیمی، فیزیولوژی در کنار موضوعات خاص تری مانند سیتولوژی، بافت شناسی و کینزیوتراپی ارائه می شود.
Universidad CEU San Pabloفیزیوتراپیتحصیل به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی
Camilo José Cela Universityتاسیس در سال 1999 در شهر مادریدفیزیوتراپی

کارشناسی

دانشگاه خصوصی

کار فیزیوتراپی در اسپانیا

حرفه فیزیوتراپی از جمله مشاغل مهم و شناخته شده در اسپانیاست. فرصت های شغلی برای فیزیوتراپیست ها در زمینه های مختلف مراقبت های بهداشتی مانند درمان و آسیب شناسی در بخش های پزشکی و جراحی، پیشگیری از بیماری و ارتقاء سلامت، تحقیق، تدریس و مدیریت و دیگر موارد می باشد. فیزیوتراپیست ها در محل های متفاوتی می توانند مشغول به کار شوند که شامل بیمارستان های عمومی و کلینیک های تخصصی، مراکز توانبخشی، مراکز مراقبت های اولیه، مراکز ورزشی، مراکز آموزشی، کلینیک های تخصصی فیزیولوژی، خانه های سالمندان، تدریس خصوصی و بسیاری دیگر می باشد. طبق آمار اعلام شده درآمد میانگین یک فیزیوتراپیست با توجه به مدرک، تجربه و دیگر موارد در سال 2024، بین 4760€ (یورو) الی 14300€ (یورو) در ماه می باشد. میانگین براورد شده فیزیوتراپیست ها در این کشور حدود 9000€ (یورو) در ماه می باشد.

برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا و پذیرش رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های اسپانیا نمرات آزمون های ورودی و نمرات تحصیلی پیشین از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. با اتمام تحصیل و دریافت مجوز کار در اسپانیا فارغ التحصیلان می توانند به عنوان یک فیزیوتراپ با درآمد مناسب مشغول به کار شوند و با استفاده از آن اقامت پس از تحصیل اسپانیا را به دست آورند و در نهایت پاسپورت اسپانیایی را کسب کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اندوخته ای فراوان همواره آماده مشاوره و راهنمایی شما عزیزان در زمینه مهاجرت به اسپانیا می باشند.

سوالات مکرر در باب تحصیل رشته فیزیوتراپی در اسپانیا

در این قسمت از مطلب به سوالات مکرر در باب تحصیل رشته فیزیوتراپی در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • درآمد فیزیوتراپ ها در اسپانیا چقدر است؟ طبق آمار اعلام شده درآمد میانگین یک فیزیوتراپیست با توجه به مدرک، تجربه و دیگر موارد در سال 2024، بین 4760€ (یورو) الی 14300€ (یورو) در ماه می باشد. میانگین براورد شده فیزیوتراپیست ها در این کشور حدود 9000€ (یورو) در ماه می باشد.
  • شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در اسپانیا چیست؟ دانشگاه های اسپانیا طبق فرایند بولونیا عمل می کنند و از سیستم واحد دهی و اعتباردهی مشخصی جهت یکسان سازی مدارک در کل اروپا استفاده می کنند. لذا تمامی مدارک صادر شده از جمله رشته فیزیوتراپی در اروپا از اعتبار خوبی برخوردار هستند و افراد پس از فارغ التحصیلی علاوه بر اسپانیا در کشورهای دیگر اروپایی می توانند به عنوان یک فیزیوتراپیست مشغول به کار شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *