مهاجرت تحصیلی کلمبیا

تحصیل دکترا در کلمبیا

تحصیل دکترا در کلمبیا

تحصیل دکترا در کلمبیا در سال 2023 برای متقاضیان بین المللی میسر می باشد. کلمبیا کشوری واقع در آمریکای جنوبی است. این کشور کمتر از 50 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور مملو از فرهنگ ها متفاوتی می باشد. در سال های اخیر توانسته در صنعت آموزش پیشرفت بسیاری را به خود اختصاص دهد. از این رو تحصیل در رشته های مختلف نیز میسر شده است. در مقاله پیشرو تحصیل در مهمترین مقطع تحصیلی، دکترا را به طور مفصل با توجه به تخصص کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح خواهیم داد.

درباره تحصیل در کشور کلمبیا

این کشور با دارا بودن شهرهای شلوغ، شهرهای تحصیلی و سطح علمی بالا موجب دلیل مهاجرت بسیاری از متقاضیان بین المللی در خصوص تحصیل در این کشور باشد. متقاضیان بین المللی هنگامی که در این کشور پر جنب و جوش تحصیل می کنند، می توانند از طبیعت ، زندگی شبانه و فرهنگ لذت ببرند و به بهترین نحو تجربه تحصیل در کشوری علمی را تجربه کنند. در این کشور 3 دانشگاه در سال 2019 در میان 500 دانشگاه رتبه برتر را کسب کرده است. بالاترین رتبه دانشگاهی این کشور مربوط به دانشگاه Universidad de los Andes است که رتبه 272 را به خود اختصاص داده است. بالاترین رتبه دانشگاه ملی، دانشگاه ملی کلمبیا است که در رتبه 275 قرار گرفته است. همچنین دانشگاه Universidad Externado de Colombia در رتبه 407 قرار دارد.
در این بخش توجه شما را به جزئیات این کشور جلب می داریم:

جزئیاتی درباره اسپانیا

ویزای تحصیلی کلمبیا

متقاضیان بین المللی برای تحصیل در این کشور ابتدا می باید ویزای تحصیلی دریافت نمایند. اخذ ویزای تحصیلی این کشور نسبت به سایر کشورها آسانتر می باشد. متفاضیان بین المللی ابتدا می باید در صورت واجد الشرایط بودن از دانشگاه مورد نظر در این کشور نامه پذیرش اخذ نمایند. ویزای دانشجویی این کشور با عنوان TP-3 شناخته شده است. جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانید به صورت آنلاین نیز اقدام نمایید همچنین امکان مراجعه به کنسولگری های این کشور واقع در شهرهایی مانند ایالات متحده، بوستون، شیکاگو، نیویورک و سایر شهرها امکان پذیر می باشد. متقاضیان بین المللی اکثرا از روش درخواست آنلاین اقدام می نمایند.

ابتدا نگاهی به آمار تعداد دانشجویانی که این کشور را برای تحصیل در مقاطع مختلف از جمله مقطع دکترا انتخاب کرده اند می اندازیم:

میانگین تعداد دانشجویان مقطع دکترا در کلمبیا

تحصیل در مقطع کارشناسی در کلمبیا

از مهمترین مقاطع تحصیلی در این کشور، مقطع کارشناسی می باشد. این مقطع حدود 3 الی 4 سال طول خواهد کشید. این مقطع اکثرا به صورت پاره وقت یا تمام وقت می باشد. زبان تحصیل در این دوره به صورت زبان اسپانیایی خواهد بود. چنانچه به دنبال تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع تحصیلی می باشید، ابتدا می باید از شرایط دانشگاه مورد نظر اطلاع یابید. چند نمونه از رشته های تحصیلی در این مقطع در جدول زیر شرح داده شده است:

نام رشته تحصیلیزبان دوره آموزش
آموزش دوره ابتداییاسپانیایی
فیزیکاسپانیایی
مهندسی سیستمانگلیسی و اسپانیایی
حسابداریانگلیسی
مهندسی کامپیوتراسپانیایی
مارکتینگ و تبلیغاتاسپانیایی
مهندسی محیط زیستاسپانیایی
مهندسی عمراناسپانیایی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

پس از طی دوره کارشناسی و اخذ نمره قبولی در رشته مورد نظر، متقاضی می تواند در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازد. شهریه دانشگاه های این کشور حدود 6000$ الی 14000$ (دلار) در سال می باشد. این شهریه به صورت متغییر خواهد بود. طول دوره تحصیل در این مقطع به مدت 2 سال است، برخی از دانشجویان موفق به اتمام این دوره تحصیلی در طول 1 سال تحصیلی خواهند بود. از این رو می توانید مقاله هزینه تحصیل و زندگی در کلمبیا را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمایید.

تعداد رشته های تحصیلی که در این کشور مقطع کارشناسی ارشد را ارائه می دهند بدین شرح می باشد:

نام رشته تحصیلیتعداد دوره کارشناسی ارشد
علوم کاربردی1
هنر و معماری6
مدیریت و کسب و کار1
آموزش3
مهندسی و فناوری و اطلاعات4
مطالعات محیط زیست3
علوم انسانی9
روزنامه نگاری و رسانه1
حقوق3
پزشکی و سلامت7
علوم اجتماعی6

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکترا در کلمبیا

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکترا در کلمبیا

یکی از مهمترین مدرک برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در این کشور، ارائه مدرک کارشناسی ارشد در رشته مذکور می باشد. سایر مدارک و هزینه تحصیل در این مقطع با توجه به ملیت متقاضی، نوع دانشگاه و طول دوره تحصیل تعیین می گردد. در این بخش به طبقه بندی مدارک مورد نیاز در جدول زیر می پردازیم:

مراحلمدارک
1ارائه 1 فتوکپی از صفحه اول گذرنامه معتبر
2ارائه گواهی نامه پذیرش مورد تایید از دانشگاه مورد نظر
3ارائه بیمه نامه در طول دوره تحصیل در این کشور
4ارائه گواهی سلامت جهت تحصیل در این کشور
5ارائه کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات متقاضی
6ارائه ترجمه مدارک به زبان اسپانیایی
7ارائه رسید پرداخت هزینه پذیرش و تحصیل در این کشور

تحصیل در مقطع دکترا در کلمبیا

تخصصی ترین مقطع تحصیلی در این کشور مقطع دکترا می باشد. این دوره عموما به صورت تحقیقاتی و ارائه تزهای علمی خواهد بود. طول این دوره 1 سال تحصیلی است. اما نسبت به 2 مقطع دیگر از پرداخت شهریه بالاتری برخوردار می باشد. این دوره تحصیلی هم به صورت آنلاین ارائه خواهد شد. همچنین می توانید مقاله اعزام دانشجو به کلمبیا را مطالعه بفرمایید. سایر ویژگی های این دوره بسته به زبان تحصیل، پاره وقت یا تمام وقت بودن دوره و سایر می باشد. چند نمونه از رشته های تحصیلی این مقطع تحصیلی عبارتست از:

  • فلسفه
  • علوم انسانی و اجتماعی
  • ارتباطات، زبان و تکنولوژی
  • اقتصاد
  • مهندسی
  • روانشناسی
  • ادبیات

با توجه به موقعیت مکانی و پیشرفت این کشور در صنعت آموزش، انتخاب بسیاری از متقاضیان بین المللی در سال 2023 این کشور می باشد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مطالب فوق در خصوص تحصیل دکترا در کلمبیا، آماده خدمت رسانی و راهنمایی شما در این خصوص می باشند. همچنین با مراجعه به سایر مقالات ما از جمله مقاله رشته های تحصیلی در کلمبیا می توانید به اطلاعات جامعی در این کشور دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *