مهاجرت تحصیلی رومانی

تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی

تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی

تقاضا برای تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی رو به افزایش هست، در این نوشتار به بررسی کامل این موضوع بر اساس آخرین شرایط 2023 پرداخته ایم. کشور رومانی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که البته برخی از این موضوع آگاه نیستند. این کشور در ژانویه سال 2007 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد، البته عضو منطقه شنگن نمی باشد. رومانی از لحاظ هزینه های تحصیل و زندگی از ارزانترین کشورهای اتحادیه اروپا به حساب می آید.

  • برنامه های تحصیلی در رومانی به چه زبان هایی ارائه می شوند؟
  • آیا می توان بدون مدرک زبان برای تحصیل در رومانی اقدام نمود؟
  • هزینه های تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی سالیانه چه مقدار می باشد؟
  • آیا می توان رشته های پزشکی یا دندانپزشکی را در رومانی به زبان انگلیسی تحصیل نمود؟
  • زبان مردم رومانی چیست؟
  • شرایط تحصیل در کشور رومانی به انگلیسی به چه صورت است؟

همه مواردی که یک دانشجو در مورد شرایط تحصیل در رومانی و مخصوصا تحصیل به زبان انگلیسی باید بداند را در این نوشتار مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین دانشجویان می توانند در مورد شرایط زندگی در رومانی و همچنین سایر کشورهای اروپایی در سایر مقالات وب سایت که متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد مطالعه و با کارشناسان موسسه مشاوره نمایند.

اینفوگرافیک تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی

تحصیل در رومانی 2023

به عنوان یک دانشجوی خارجی می توان در هر 2 نوع دانشگاه های دولتی و خصوصی رومانی تحصیل نمود. در حال حاضر بیش از 280 برنامه تحصیلی در مقاطع مختلف در رومانی به زبان انگلیسی ارائه می گردد. البته اگر مایل به تحصیل به زبان انگلیسی باشید این برنامه ها در دانشگاه های خصوصی بیشتر ارائه می گردد. دانشجویانی که می خواهند در دانشگاه های دولتی این کشور در رشته های پرطرفدار گروه پزشکی تحصیل نمایند خوشبختانه می توانند در برنامه های به زبان انگلیسی نیز اقدام نمایند. اکثر برنامه ها در این کشور به زبان رومانیایی و انگلیسی و بعضا به زبان فرانسوی یا آلمانی ارائه می گردد.

چرا تحصیل در رومانی؟

در شرایط کنونی انتخاب افراد به سمت کشورهای ارزان رفته است. رومانی هم همانطور که گفته شد از ارزانترین کشورهای اتحادیه اروپا برای تحصیل محسوب می گردد. این کشور همچنان شرایط ویژه ای را برای تحصیل دارا است که در اینجا به مزایای تحصیل در این کشور اشاره شده است:

  • دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم
  • دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت
  • هزینه های تحصیل بسیار پایین
  • هزینه های زندگی بسیار پایینتر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا
  • شرایط اخذ پذیرش و ویزا به نسبت آسانتر از بسیاری از کشورهای اروپایی
  • امکان اخذ پذیرش در دوره های زبان آموزی
  • امکان تحصیل به 3 زبان رومانیایی، انگلیسی و فرانسوی
  • عدم آزمون ورودی برای ورود به رشته های گروه پزشکی

با توجه به این شاخصه ها میزان تقاضا برای تحصیل در رومانی مخصوصا با توجه به نرخ ارز هر روز در حال افزایش است. شما دانشجویان عزیز باید برای تحصیل در این کشور برای ترم های سپتامبر و ژانویه اقدام نمائید. برنام های تحصیلی بیشتری را در ترم سپتامبر می توان درخواست نمود.

برنامه های تحصیلی در رومانی

دانشجویان خارجی می توانند برای تحصیل در تمامی مقاطع دانشگاهی در این کشور درخواست تحصیل نمایند. با توجه به افزایش جمعیت دانشجویان بین المللی در این کشور اکثر دانشگاه های دولتی رومانی نیز برنامه های تحصیلی خود را علاوه بر زبان اصلی رومانی به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند. یکی از مزایای تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی این است که بر خلاف سایر کشورهای اتحادیه اروپا که خیلی محدود برنامه های انگلیسی مخصوصا در مقطع کارشناسی دارا هستند. دانشجویان می توانند در اکثر دانشگاه های رومانی به زبان انگلیسی تحصیلی نمایند. دوره های زبان نیز از دیگر برنامه هایی است که در رومانی ارائه می گردد و دانشجویان ایرانی برای تحصیل در این دوره ها می توانند به راحتی ویزا تحصیلی رومانی دریافت نمایند.

تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی

دانشجویان ایرانی می توانند برای تحصیل در رومانی در رشته های گروه پزشکی به زبان انگیلیسی نیز تحصیل نمایند. در میان این دانشگاه ها نیز بر اساس آخرین لیست اعلامی از سوی وزارت بهداشت ایران در سال تحصیلی 2023 دانشگاه ویکتور بیبس و کارول داویلا مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. تحصیل پزشکی در این کشور در برنامه های 6 ساله و به زبان انگلیسی ارائه می شود و سالیانه شهریه ای حدود 5000 تا 7000€ (یورو) دارا است.

از جمله دانشگاه هایی که در این کشور برنامه های تحصیلی در رشته پزشکی به زبان انگلیسی دارا هستند، عبارتند از:

  • University of Oradea
  • Ion Ionescu de la Brad” University of Agricultural Sciences and Veterinary Medicine in Iasi
  • University of Agronomic Sciences and Veterinary Medicine of Bucharest
  • Iuliu Hatieganu” University of Medicine and Pharmacy Cluj-Napoca
  • Carol Davila University of Medicine and Pharmacy Bucharest
  • University of Medicine and Pharmacy of Tîrgu Mureș
  • Grigore T. Popa” University of Medicine and Pharmacy Iasi
  • University of Medicine and Pharmacy of Craiova
  • Banat’s University of Agricultural Sciences and Veterinary Medicine ”King Michael I of Romania” from Timisoara
  • Titu Maiorescu University
  • Ovidius University of Constanta
  • Vasile Goldis Western University of Arad

این دانشگاه ها هزینه های متغیری دارند و در گران ترین آنها شهریه به سالی تقریبا 9500€ (یورو) نیز می رسد. شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی را می توانید در همین وب سایت و مقاله تحصیل پزشکی در رومانی مطالعه فرمائید.

انتخاب تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی

رومانی پر از مردم خونگرم، زیبایی منظره و فرهنگ پر جنب و جوش و در عین حال اصیل است. یک دانشجو طیف وسیعی از فرصت ها را برای معاشرت، کاوش و شرکت در فعالیت های داخل و خارج از دانشگاه به دست می آورد. پس از در نظر گرفتن همه جوانب، به جرات می توان گفت که رومانی نه تنها مدرک معتبری ارائه می دهد، بلکه در معرض دید و فرصت هایی برای رشد کلی دانشجو قرار می دهد. انتخاب تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی یک انتخاب محبوب در میان دانشجویانی است که به دنبال مدرک خارجی معتبر بین المللی در اروپا بدون پرداخت هزینه گراف هستند.

در اینجا از جمله دلایل برای انتخاب تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی شرح داده شده است:

  • مدرک رومانیایی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است و این کشور دارای میراث علمی غنی است.
  • دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند.
  • این کشور با یکی از سریع ترین سرعت های اینترنت در جهان در رتبه سوم قرار گرفته است.
  • هزینه های تحصیل در رومانی یکی از پایین ترین هزینه ها در اتحادیه اروپا است، بدون اینکه کیفیت آموزش به خطر بیفتد.
  • این کشور فرصت های شغلی متعددی دارد و روند درخواست در مقایسه با سایر کشورها بسیار کمتر پیچیده است.
  • ارائه بورسیه تحصیلی
  • پس از تحصیل در رومانی، دانشجویان می توانند برای برنامه های انتقال یا مسیریابی به ایالات متحده، کانادا یا بریتانیا درخواست دهند.

تعداد دانشجویان بین المللی در رومانی در نمودار زیر نشان داده شده است:

تعداد دانشجویان خارجی در رومانی

نکاتی در خصوص تحصیل به زبان انگلیسی در رومانی

یک شهر و یک دانشگاه را انتخاب کنید. اولین کاری که باید انجام دهید تحقیق است. به چه رشته ای علاقه دارید؟ نمرات شما چیست؟ و بهترین شهر رومانی برای تحصیل کدام است؟ انگلیسی و رومانیایی را مطالعه کنید. شما نمی توانید بدون دانستن مقداری انگلیسی و شاید کمی رومانیایی در رومانی بگردید. زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا با سایر دانشجویان بین المللی ارتباط برقرار کنید و زبان رومانیایی به شما در پرداخت هزینه های مواد غذایی کمک می کند. قبل از رفتن به جاده مطمئن شوید که این زبان ها را تمرین کرده اید. مراقب هزینه های دانشجویان بین المللی باشید و از سرقت ادبی استفاده نکنید.

شما می توانید برای بورسیه تحصیلی در رومانی درخواست دهید، اما برای آن، ابتدا باید یک مقاله بنویسید. اطمینان حاصل کنید که مقاله شما به خوبی نوشته شده است و حاوی هیچ گونه سرقت ادبی نیست. برای دسترسی به بهترین ابزارها، همیشه می توانید به صورت آنلاین به دنبال رفع سرقت ادبی من باشید. قبل از ارسال مقاله خود را بارها تجدید نظر کنید. نوشتن یک مقاله خوب تضمین می کند که شما حمایت مالی مورد نیاز خود را دریافت می کنید. اگر مقاله ای ننویسید، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود هزینه دانشگاه را از جیب خود بپردازید. در حالی که درست است که هزینه ها در رومانی زیاد نیست، اجتناب از این امر خوب است، اینطور نیست؟ برای زمانی که به خارج از کشور می روید پس انداز کنید. هزینه ها زیاد نیستند، بنابراین می توانید به راحتی از پس آن برآیید.

در جدول زیر شاهد برترین دانشگاه های رومانی هستید:

نام دانشگاهرتبه در رومانیرتبه در جهان
دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف1710
دانشگاه بیبس بولیای از کلوژ2717
دانشگاه غربی تیمیشوآرا3889
دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا41002

هزینه تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی

هزینه های تحصیل در رومانی بنا به اینکه در دانشگاه های دولتی و یا خصوصی هزینه هایی متفاوتی دارا است. همچنین تحصیل به زبان انگلیسی به نسبت تحصیل به زبان رسمی این کشور هزینه بیشتری دارد. عموما تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور ارزانتر است. بنا به رشته مورد نظر هزینه های نیز متفاوت است. مثلا کمترین هزینه ها را در رشته های علوم اجتماعی و انسانی و سپس در رشته های مهندسی پرداخت می نمائید.

تحصیل در رشته های گروه هنر فیلم، تئاتر، سینما و پزشکی از گرانترین رشته های تحصیل می باشند. برای تحصیل در عموم برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه مدرک زبان مورد نیاز می باشد. دانشجویانی که می خواهند در دانشگاه های پزشکی رومانی به زبان انگلیسی مایل به ادامه تحصیل هستند بایستی مدرک زبان دارا باشند. در مورد سایر شرایط تحصیل در این کشور با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب تحصیل به زبان انگلیسی در رومانی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل به زبان انگلیسی در رومانی در سال 2023 می باشیم:

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رومانی وجود دارد؟ بله در حال حاضر بیش از 280 برنامه تحصیلی در مقاطع مختلف در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می گردد.
  • چه مدارکی برای تحصیل به زبان انگلیسی در رومانی نیاز است؟ دانشجویان باید اثبات کنند که به زبان انگلیسی مسلط هستند لذا ارائه مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5 و یا تافل معادل نیاز است.
  • شهریه تحصیل به زبان انگلیسی در رومانی چقدر است؟ تحصیل به زبان انگلیسی در رومانی سالیانه شهریه ای حدود 5000 تا 7000€ (یورو) را در بر دارد.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی

  1. مهدی گفت:

    سپاس و تشکر بابت مقاله مفیدتون که مطالب خوبی رو ارائه کردید که همشون به روز و جدید و آپدیت شده بودن چون من قبلا هم در این زمینه تحقیق کرده بودم متوجه این موضوع شدم. در باره دلایلی هم که برای تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی ارائه کرده بودید تا جایی که مطلعم همینطوره. هزینه های تحصیل و زندگی در رومانی به نسبت نتیه خوب و مناسبه خصوصا کشورهای دیگه اروپایی که گرون ترن. اما سوالات و انتقاداتی هم دارم. برای تحصیل در رومانی به زبان انگلیسی چه مدارکی لازمه به جز مدرک زبان انگلیسی که آیلتس یا تافله. از اونجایی که تعداد دانشجو های بین المللی در رومانی داره زیاد میشه میشه برای پذیرش امیدوار بود؟ دانشگاه های رومانی از کشور آسیایی مثل ایران دانشجو میگیرن؟ اصلاک پذیرش دانشجوی خارجی واسه رومانی چیه؟ ملیت یا خود دانشجو که تحصیلات ونمره هاش خوب باشه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام ممنون از لطفا شما . در خصوص شرایط تحصیل در رومانی می توانید محتوا لینک شده در متن را مطالعه کنید. در حل حاضر ظرفیت برای پذیرش دانشجو ایرانی وجود دارد. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *