مهاجرت تحصیلی اسلواکی

تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور اسلواکی را دارید، اطمینان داشته باشید تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی، یکی از بهترین موقعیت ها است. این موسسه علمی قدیمی ترین دانشگاه کشور اسلواکی است. از زمان تاسیس، این دانشگاه جزء برترین مراکز آموزشی در کشور اسلواکی بوده است. هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی در این دانشگاه به تحصیل می پردازند.

شما به عنوان یک دانشجوی خارجی باید همچون یک دانشجو اسلواک، برای اخذ پذیرش اقدام کنید. همه هزینه های تحصیلی شما در اسلواکی به عهده شما خواهد بود. البته این نکته نیز قابل اشاره است که در کشور اسلواکی، فقط بورسیه های محدودی وجود دارد. شما برای اخذ بورسیه در کشور اسلواکی باید به اداره امور مهاجرین اسلواکی مراجعه کنید. برای تحصیل در اسلواکی شما باید یک اجازه اقامت 90 روزه به منظور تحصیل دریافت کنید. این اجازه نامه باید از سفارت خانه یا کنسولگری اسلواکی در کشور مبدا دریافت شود. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی های لازم جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور را در اختیار شما قرار خواهند داد.

درباره دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا یک موسسه آموزشی و علمی مدرن است. از زمان تأسیس آن در سال 1937، بیش از 159000 دانشجو فارغ التحصیل شده اند. به طور متوسط ​​سالانه 12000 دانشجو در STUBA تحصیل می کنند. در حال حاضر، STUBA به عنوان یک دانشگاه دولتی از 7 دانشکده مستقر در براتیسلاوا و ترناوا تشکیل شده است. همه دانشکده ها برنامه های مطالعاتی معتبر را در سیستم پیچیده تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند. این دانشگاه عمدتاً در زمینه های تحصیلی فنی، فناوری، فنی-اقتصادی، فنی-اطلاعاتی و فنی-هنری آموزش می دهد. دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا که ​​در سال 1937 تأسیس شد، بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه فناوری در اسلواکی است. این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه فنی در کشور در نظر گرفته می شود: طبق طرح رتبه بندی آموزش عالی اسلواکی که توسط ARRA تهیه شده است، STU تا کنون بهترین دانشگاه در فناوری های شیمیایی، کامپیوتر و علوم فنی در اسلواکی بوده است. رتبه بندی سایر دانشگاه ها، STU را به عنوان بهترین دانشگاه فنی در اسلواکی و سومین دانشگاه برتر در اسلواکی و جمهوری چک معرفی می کند. فارغ التحصیلان این دانشگاه پردرآمدترین فارغ التحصیلان دانشگاه اسلواکی هستند و کمترین نرخ بیکاری را در این کشور دارند.

اهداف وظایف اصلی این دانشگاه به شرح زیر است:

  • افزایش مشارکت و مشارکت شرکای محلی، و استخدام اعضای جدید
  • حمایت از نوآوران محلی
  • افزایش آگاهی و جلب حمایت مقامات محلی ملی
  • انتشار فعالیت ها به سمت کسب و کار/صنعت و مخاطبان دانشگاهی (دانشجویان و اساتید)

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی

مهم ترین مدارک به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • هزینه €60 (یورو) برای انجام امور اداری
  • پاسپورت با اعتبار زمانی حداقل 6 ماهه
  • کلیه مدارک نشان دهنده دریافت پذیرش از سوی دانشگاه یا موسسات علمی معتبر
  • مدارکی که نشان می دهد شما تمکن مالی کافی جهت پرداخت هزینه های خود را خواهید داشت
  • بیمه درمانی معتبر
  • ترجمه کلیه مدارک تحصیلی دوره قبل
  • گواهینامه عدم سوء پیشینه قضایی

چنانچه به تحصیل در این کشور علاقه دارید، می توانید از طریق نمودار زیر میزان حقوق دریافتی در مقاطع مختلف را بررسی بفرمائید:

شرایط زندگی دانشجویی در اسلواکی

دانشجویان مقاطع بالای تحصیلی می توانند از خوابگاه های دانشگاه استفاده کنند. در خوابگاه های دانشجویی اسلواکی شما باید اتاق خود را با یک یا 2 نفر دیگر به اشتراک بگذارید. در موارد بسیار محدودی اتاق های تک نفره در اختیار شما قرار می گیرد. حمام 2 یا 3 اتاق در خوابگاه دانشجویی مشترک است. بسیاری از خوابگاه های دانشجویی باشگاه ورزشی، امکانات ورزشی و استخر اختصاصی دارند. توجه داشته باشید که دریافت خوابگاه دانشجویی تضمین شده نیست. در این شرایط شما باید برای اجاره یک خانه خصوصی اقدام کنید. هزینه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود €300 الی €600 (یورو) در ماه است. برای اجاره خانه با شرایط مشابه در خارج از محدوده شهر نیز باید €250 الی €500 (یورو) در ماه پرداخت کنید. جهت اطلاع از هزینه های مربوط به زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در اسلواکی را بررسی بفرمائید.

شرایط تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

دانشگاه براتیسلاوا از 7 دانشکده و یک موسسه علمی مرتبط تشکیل شده است. 27000 دانشجو در بیش از 200 دوره آموزشی مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. به گزارش U.S.news دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی 1121امین دانشگاه برتر جهان است. البته بر اساس رده بندی QS این دانشگاه در سال 2018 رتبه ای در بازه 701 تا 751 داشته است. روند پیشرفت این دانشگاه در رده بندی QS نیز به شدت نزولی است. به گونه ای که انتظار می رود در 3 ماه اول سال 2019 به رده 751 تا 800 سقوط کند. شرایط تحصیل در اسلواکی را از طریق مقاله مذکور مطالعه بفرمائید.

هزینه های عمومی دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

همه دانشجویان این دانشگاه می توانند از کلیه امکاناتی که برای کاهش هزینه های زندگی آن ها در نظر گرفته شده است استفاده کنند. یکی از مهم ترین این امکانات خوابگاه دانشجویی است. دانشجویان می توانند برای اقامت در خوابگاه های یک تا 3 تخته اقدام کنند. بیشتر این خوابگاه ها شبیه به آپارتمان هایی با چند اتاق خواب هستند که از سرویس بهداشتی مشترک استفاده می کنند. هزینه هر تخت بین €70 الی €100 (یورو) است.

هزینه حمل و نقل برای دانشجویان دانشگاه فناوری براتیسلاوا: برای پرداخت هزینه های حمل و نقلی خود باید از کارت مشخص استفاده کنید. شما می توانید از 2 نمونه کارت ماهیانه و 3 ماهه استفاده کنید. هزینه کارت ماهیانه €13.45 (یورو) و کارت 3 ماهه €36.15 (یورو) است.

وعده های غذایی در دانشگاه فناوری براتیسلاوا: همه خوابگاه های دانشجویی و برخی از دانشکده های این دانشگاه مجهز به آشپرخانه های مخصوص خود هستند. دانشجویان می توانند 4 وعده خود را از طریق این آشپزخانه ها تامین کنند. هزینه هر وعده غذایی €1 تا €3 (یورو) است.

هزینه های عمومی تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکیهزینه تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا (STU) یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در سال 1938 تأسیس شد و در شهر متوسط ​​براتیسلاوا واقع شده است. این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در ترناوا است. این دانشگاه که ​​به طور رسمی توسط وزارت آموزش، علوم، تحقیقات و ورزش این کشور به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی مختلط در این کشور است. STU دوره ‌ها و برنامه‌ هایی را ارائه می ‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی از جمله مدرک کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شوند. این موسسه آموزش عالی 82 ساله این کشور دارای خط مشی پذیرش انتخابی بر اساس امتحانات ورودی است.

جدول زیر هزینه تحصیل در این دانشگاه را نشان داده است:

رشتهطول دورههزینه تحصیل به یورو
مهندسی2 سال3500€
علوم2 سال5500€
هنر2 سال3500€

هزینه کلی زندگی برای دانشجویان در براتیسلاوا متوسط است. بالاترین هزینه مطمئنا مربوط به محل اقامت است که در خارج از مرکز شهر نیز می تواند مقرون به صرفه باشد. خواربار و سرگرمی ها با نرخ های قابل مقایسه با سایر پایتخت های منطقه مانند بوداپست و پراگ هستند. براتیسلاوا جذاب ترین بازار کار را در این کشور دارد و درک دلیل آن آسان است. براتیسلاوا جدا از اینکه پایتخت کشور و بزرگترین شهر است، به پایتخت اتریش یعنی شهر وین نیز نزدیک است و تنها 65 کیلومتر فاصله دارد.

معرفی دانشکده های دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

همانطور که گفته شد، دانشگاه فناوری براتیسلاوا از 7 دانشکده تشکیل شده است. بیش از 200 برنامه آموزشی را در سال ارائه می دهد. در این بخش به معرفی دانشکده های این دانشگاه می پردازیم.

نوع دانشکدهشرح
دانشکده مهندسی عمرانرشته های مرتبط با عمران و معماری در این دانشکده ارائه می شوند. کلیه رشته های تحصیلی در این دانشگاه به زبان های انگلیسی یا اسلواک و یا ترکیبی از هر 2 زبان است.
دانشکده مهندسی مکانیکهمه رشته های ارائه شده در این دانشکده به زبان انگلیسی یا اسلواک در مقاطع کارشناسی تا دکترا ارائه می شود.
دانشکده مهندسی الکترونیک و تکنولوژی اطلاعاتامکان تحصیل در همه مقاطع این دانشکده به زبان های انگلیسی و اسلواک فراهم شده است.
دانشکده مهندسی مواد غذاییبیشترین حجم رشته های ارائه شده در این دانشگاه وجود دارد.
دانشکده علوم مواد و فناوریبیشتر رشته های این دانشکده در حوزه مدیریت هستند.

در این مقاله شرایط تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی را بیان کردیم. همانطور که گفته شد دانشگاه براتیسلاوا در حال حاضر از نظر شرایط علمی در وضعیت چندان مناسبی قرار ندارد. بسیاری از دانشگاه های ایران در رده بندی علمی دانشگاه های جهان در موقعیت بهتری نسبت به این دانشگاه قرار دارند. اگر قصد ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی را دارید. کار در اسلواکی نیز روش دیگر مهاجرت به این کشور می باشد. جهت گزینه های بهتری نیز می تواند پیش روی شما باشد، پس به همین منظور می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات مختلف در خصوص تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسواکی

در این بخش از مقاله در زمینه سوالاتی که در زمینه تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی مطرح کرده بودید را پاسخ می دهیم:

  • شرایط تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا چیست؟ شما به عنوان یک دانشجوی خارجی باید همچون یک دانشجو اسلواک، برای اخذ پذیرش اقدام کنید. همه هزینه های تحصیلی شما در اسلواکی به عهده شما خواهد بود. البته این نکته نیز قابل اشاره است که در کشور اسلواکی، فقط بورسیه های محدودی وجود دارد. شما برای اخذ بورسیه در کشور اسلواکی باید به اداره امور مهاجرین اسلواکی مراجعه کنید. برای تحصیل در اسلواکی شما باید یک اجازه اقامت 90 روزه به منظور تحصیل دریافت کنید. این اجازه نامه باید از سفارت خانه یا کنسولگری اسلواکی در کشور مبدا دریافت شود.
  • آیا دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی برای تحصیلات دانشگاه خوبی است؟ در حال حاضر، STUBA به عنوان یک دانشگاه دولتی از 7 دانشکده مستقر در براتیسلاوا و ترناوا تشکیل شده است. همه دانشکده ها برنامه های مطالعاتی معتبر را در سیستم پیچیده تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند. این دانشگاه عمدتاً در زمینه های تحصیلی فنی، فناوری، فنی-اقتصادی، فنی-اطلاعاتی و فنی-هنری آموزش می دهد.
  • مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا چیست؟ فرم درخواست ویزای تحصیلی-هزینه 60€ (یورو) برای انجام امور اداری-پاسپورت با اعتبار زمانی حداقل 6 ماهه-کلیه مدارک نشان دهنده دریافت پذیرش از سوی دانشگاه یا موسسات علمی معتبر-مدارکی که نشان می دهد شما تمکن مالی کافی جهت پرداخت هزینه های خود را خواهید داشت-بیمه درمانی معتبر-ترجمه کلیه مدارک تحصیلی دوره قبل-گواهینامه عدم سوء پیشینه قضایی.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه براتیسلاوا چقدر است؟ هزینه هر تخت بین 70€ الی 100€ (یورو) است-هزینه کارت ماهیانه 13.45€ (یورو) و کارت 3 ماهه 36.15€ (یورو) است-هزینه هر وعده غذایی 1€ تا 3€ (یورو) است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *