مهاجرت تحصیلی آمریکا

تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم اقدام می نمایند. سیستم آموزشی مقدماتی تا قبل از ورود به دانشگاه در اکثر کشورهای جهان مشابه به یکدیگر است. تحصیل از مقاطع پایین در کشور آمریکا در بسیاری از مراکز دولتی و خصوصی امکان پذیر می باشد. دانش آموزانی که قصد تحصیل در دانشگاه را دارند، می باید دوره 12 ساله تحصیلات مقدماتی را سپری نمایند. این امر در مورد کشور آمریکا نیز صادق است. دانش آموزان در این کشور پس از پایان تحصیلات متوسطه خود مجاز به ثبت نام در دانشگاه های این کشور می باشند. با توجه به اعتبار دانشگاه های آمریکا دانشجویان بین المللی زیادی پس از پایان دوره متوسطه و اخذ مدرک دیپلم خود برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا درخواست ارسال می نمایند.

کیفیت آموزشی، امکانات رفاهی و تحصیل در برترین دانشگاه های جهان از جمله مواردی است که دانشجویان بین المللی را برای تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم ترغیب می نماید. با توجه به کیفیت های آموزشی در دانشگاه های آمریکا، دانشجویان تنها به تحصیل در مقطع کارشناسی اکتفا ننموده است. برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز اقدام می نمایند. مقطع کارشناسی در آمریکا همانند دانشگاه های ایران به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می گردد. دانشجویان جهت آگاهی از چگونگی پذیرش در مقاطع و دانشگاه های مختلف آمریکا می توانند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار نموده و از مشاوره های رایگان این مجموعه بهره مند گردند.

شرایط تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم هستند، می باید از مدرک دیپلمی که مورد تأیید دانشگاه های این کشور است برخوردار باشند. لازم است بدانید مدرک دیپلم مدارس ایران مورد تأیید دانشگاه های این کشور نیست. دانشجویانی که مدارک دیپلم خود را از کشور ایران اخذ نموده اند. جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های آمریکا می باید ابتدا دوره های خاصی را در کالج های این کشور بگذرانند. سپس برای ادامه تحصیل با مدرک دیپلم اقدام نمایند.

مقطع کارشناسی در آمریکا به 2 صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه داده می شود. دوره کارشناسی پیوسته بگونه ای است که دانشجویان با مدرک دیپلم خود بطور مستقیم وارد دوره 4 ساله کارشناسی می گردند. اما در دوره کارشناسی ناپیوسته دانشجویان ابتدا دوره 2 ساله ای را سپری می نمایند که منجر به اخذ مدرک کاردانی می گردد. پس از آن می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام نمایند.

از مهمترین شرایط پذیرش تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم عبارتند از:

  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6
  • برخورداری از معدل بالای 16
  • کسب نمره قبولی در آزمون ورودی SAT

لازم بذکر است دانشجویانی که از معدل بالای 16 برخوردار نیستند. بهتر است برای تحصیل در دوره های کارشناسی ناپیوسته اقدام نمایند.

شرایط کار ضمن تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

از آنجاییکه هزینه های تحصیل در آمریکا نسبت به دیگر کشورها گرانتر است. دانشجویان بین المللی درصدد هستند تا بتوانند از طریقی هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا را تامین نمایند. دانشجویان در آمریکا مجاز به انجام کار ضمن تحصیل هستند. بطوریکه آنان اجازه دارند به مدت 10 ساعت در هفته به انجام کار ضمن تحصیل در آمریکا بپردازند. میزان حقوق و دستمزد دانشجویان در این کشور به ازای هر ساعت کاری 12$ الی 15$ (دلار) تخمین زده شده است.

دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز به ترتیب اجازه 20 و 30 ساعت کار در هفته را خواهند داشت. در این کشور موسسات کاریابی وجود دارد که کارهای دانشجویی را به متقاضیان معرفی می نمایند. دانشجویان با ارائه رزومه کاری و تحصیلی خود به این موسسات می توانند از فرصت های شغلی دانشجویی مطلع گردیده و به انجام کار بپردازند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب میانگین تعداد متقاضیان تحصیلی این کشور می توانید به نمودار زیر رجوع فرمائید:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

از معروفترین موسسات کاریابی در حوزه کار ضمن تحصیل فعالیت می نمایند می توان به موارد زیر را نام برد:

  • Odepond
  • Benehook
  • Razorfish

هزینه تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم را دارند. همچنین می باید از تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا برخوردار باشند. زیرا هزینه تحصیل در آمریکا زیاد است. اگر چه دانشجویان در این کشور اجازه انجام کار ضمن تحصیل را دارند. اما با انجام کارهای دانشجویی امکان پرداخت هزینه های تحصیلی در این کشور وجود ندارد. بلکه دانشجویان از این طریق تنها می توانند برخی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین نمایند. هزینه های تحصیل در آمریکا با توجه به دانشگاه ها (خصوصی، دولتی) در ایالت های مختلف این کشور متفاوت است.

در جدول زیر میانگین هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف نشان داده شده است:

مقطعشهریه دانشگاه های دولتی به دلارشهریه دانشگاه های خصوصی به دلار
کارشناسی$8230$33450
کارشناسی ارشد$8670$29960
دکتری$10830$42920

علاوه بر هزینه های فوق میانگین هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور $12000 الی 15000$ (دلار) در سال برآورد شده است. همچنین هزینه زندگی در این کشور در مقاله هزینه زندگی در آمریکا شرح داده شده است.

هزینه تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

بورسیه تحصیلی در آمریکا

از آنجاییکه هزینه های تحصیل در ایالات متحده زیاد است. دانشجویان زیادی درصدد اخذ بورسیه تحصیلی هستند. می توان گفت بیشترین بورسیه های تحصیلی توسط دانشگاه های این کشور به دانشجویان ارائه داده می شود. دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در ایلات متحده با مدرک دیپلم اقدام نموده اند. برای اخذ بورسیه تحصیلی می باید دارای شرایطی همچون برخورداری از معدل بالا، مدرک زبان و کسب نمره قبولی در آزمون SAT باشند.

تعداد بورسیه های ارائه شده در این مقطع محدود است. از همین رو این بورسیه ها به صورت رقابتی به دانشجویان اعطاء می گردد. اکثر این بورسیه ها از سوی دانشگاه های خصوصی به دانشجویان رشته های فنی و مهندسی ارائه داده می شود. اما دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا با فرصت های بیشتری برای اخذ بورسیه روبرو هستند. دانشجویان در این مقاطع در صورتیکه در سال اول تحصیلی خود موفق به اخذ بورسیه نگردند. امکان اخذ بورسیه در سال های بعدی تحصیلی را خواهند داشت. کارشناسان و وکلاء حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از تجارب مفیدی در زمینه های مختلف مهاجرتی همچون مهاجرت تحصیلی، کاری و شرایط کارآفرینی در آمریکا برخوردار می باشند. این مجموعه علاقمند است تا تجارب خود را در اختیار متقاضیان قرار داده و از این طریق آنان را یاری نمایند.

Rate this post

18 دیدگاه برای “تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم

  1. درسا محمودی گفت:

    اگر بعد از کنکور ایران و بعد از ۳ ترم تحصیل و با اقامت برای دندانپزشکی بخوایم وارد دانشگاه شیم باید چیکار کنیم؟؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام شرایط پذیرش و ویزا شما بایستی بررسی شود. در خصوص مشاوره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. عسل گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، ممنون بابت مطالب مفیدتون
    ببخشید من یه سوال داشتم ممنون میشم اگه بتونید راهنماییم کنید.
    من ۱۷ سالم و رشتم انسانی،
    برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی میخوام به آمریکا مهاجرت کنم ، حالا میخواستم بدونم بر اساس رزومم چقدر شانس دریافت بورسیه دارم و آیا امکان اینکه از یه دانشگاه خیلی خوب بتونم پذیرش بگیرم وجود داره .
    رزومم:
    معدل 19/78
    آیلتس 7/5
    دان ۲ کاراته + احکام مسابقات کشوری
    مدرک کامپیوتر
    مدرک طراحی
    و دوتا مدرک دیگه از فنی و حرفه ای
    یک کتاب دارم
    و با توجه به اینکه گپ تحصیلی ندارم
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب شرایط خوبی برابی مهاجرت تحصیلی دارید. در خصوص بورسیه باید با مقصد تحصیلی مکاتبه کنید.برای مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. سید احسان حسینی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید اگر دیپلم کامپیوتر داشته باشیم و مدرک زبان و یه مدرک مربی ورزش مثلا دنس داشته باشیم شرایط برای رفتن به آمریکا اسان تر میشه؟ و اینکع میتونیم در کنار تحصیل کردن اونحا با این رشته ورزشی کار کنیم و درامد داشته باشیم ؟ قبول میکنن ؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب خدمت شما. مهاجرت تحصیلی به این کشور با توجه به شرایط روزمه تحصیلی مقدور اسنت. داشتن مدارک این چنینی شانس پذیرش رو بالا برده. برای بررسی پروسه با شماره 0219103232 تماس بگیرید.

  4. Amir گفت:

    با سلام ببخشید بعد از گرفتن دیپلم در ایران و داشتن ایلتس بالای ۶ و نمره ۱۴۵۰ در ازمون SAT ایا میتوانم بدون محدودیتی وارد دانشگاه پزشکی در امریکا بشم ممنونم

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص بررسی و مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  5. مانلی گفت:

    سلام میخواستم بدونم در صورت داشتن گرین کارت و دیپلم علوم انسانی بدون پیش دانشگاهی امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های امریکا در رشته ی خوب هست و چه شرایطی احتیاج داره برای ادامه تحصیل در اونجا؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. شرایط اخذ پذیرش در مراکز آموزشی متغیر است. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  6. ستار گفت:

    اگه گرین کارت داشته باشیم دیپلم ایران هم داشته باشیم برای پزشکی بازم باید برای ورود ب کالج آزمون بدیم؟ازمون زبان هم میخواد بازم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای تحصیل پزشکی نیاز به آزمون دارید. در خصوص اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید. باتشکر

      1. ستار گفت:

        ممنونم.آزمون زبان هم میخواد؟یا فقط آزمون ورودی منظورتونه

        1. صادقی گفت:

          با سلام. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  7. yasin گفت:

    سلام .میشه توی همین دوسال کالج کار پیدا کرد و ساکن امریکا شد؟
    یعنی بعد از ددسال میتونیم کار پیدا کنیم؟(مثلا رشته بازیگری برا کالج میریم،بعد از اتمام کالج میتونیم کار پیدا کنیم و دیگه دانشگاه نریم؟)

    1. صادقی گفت:

      با سلام. در ابتدا بایستی در آزمون های ورودی شرکت کنید و رتبه قبولی رو کسب کنید. پس از اتمام تحصیل در صورت داشتن شرایط این امکان برای شما مهیا است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  8. kimiya گفت:

    سلام
    میشه با داشتن معدل بالای دیپلم و آیلتس با نمره ی بالا برای تحصیل در رشته پزشکی اقدام کرد و بورسیه تحصیلی کسب کرد؟
    و اینکه چقدر طول میکشه روند مهاجرت؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بله امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور وجود دارد. برای اخذ ویزا باید با توجه به آخرین قوانین مهاجرتی بررسی نمود. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *