مهاجرت تحصیلی آلمان, مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل در آلمان بهتر است یا در اتریش؟

تحصیل در آلمان بهتر است یا در اتریش؟

تحصیل در آلمان بهتر است یا در اتریش؟ از سایر سوالات این روزا افراد در خصوص ادامه تحصیلات در این 2 کشور می باشد که مورد توجه قرار گرفته است. در مقایسه میان کشورهای آلمانی زبان تحصیل شاخصه های زیادی را می توان در مقام مقایسه میان این 2 کشور مورد بررسی قرار داد. اما نکته مشترک در این 2 کشور آلمانی زبان امکان تحصیل کم هزینه یا رایگان می باشد. آلمان و اتریش هر 2 از سطح بالای علمی برخوردارند. به همین جهت دانشجویان ایرانی زیادی، علاقه به تحصیل در این 2 کشور اروپایی نشان می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد در مقاله پیش رو شرایط تحصیل در کشورهای المان و اتریش را در سال 2023 مورد بررسی قرار دهد

بررسی هزینه تحصیل در آلمان بهتر است یا در اتریش؟

یکی از شاخصه های مهم مقایسه میان آلمان و اتریش، مقایسه هزینه های زندگی در این دو کشور است. هزینه زندگی برای یک دانشجو در کشور اتریش در حدود €900 الی 1000€ (یورو) در ماه است. البته شهر های کوچک تر اتریش هزینه های کمتری را برای دانشجویان در بر خواهد داشت. از سوی دیگر هزینه ی زندگی در کشور آلمان برای یک دانشجو بین €700 الی 900€ (یورو) متغیر است. هزینه های تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی در هر سال حدود €1300 الی 1500€ (یورو) است. این در حالی است که هزینه تحصیل در کشور آلمان در حدود €500 الی 900€ (یورو) در سال است. در ادامه به جواب این سوال می رسیم.

هر دانشجو موظف است که شهریه تحصیل و ثبت نام خود را پرداخت کند. با این حال امکان دارد با راه حل هایی دانشجویان از پرداخت شهریه دانشگاه معاف شوند. از سوی دیگر، بورسیه های دانشجویی فراوانی در هر 2 کشور وجود دارد. می توان به کمک آن ها از %50 تا 100% هزینه های یک زندگی دانشجویی را پرداخت کرد. هرگونه سرپیچی از قانون 2 کشور، افت تحصیلی و عدم پیشرفت در پروژه های علمی می تواند باعث لغو بورسیه دانشجویان شود. هر 2 کشور نیز برای آنکه ویزای دانشجویی را به متقاضیان تحصیل در این کشور تقدیم کنند، 10000€ (یورو) سرمایه به عنوان تضمین تمکن مالی از دانشجویان طلب می کنند.

مقایسه بورسیه تحصیلی آلمان و اتریش

در آلمان، تحت برنامه موسوم به BAFöG، دانشجویان می توانند برای حمایت مالی درخواست دهند که نیمی از آن کمک هزینه و نیمی وام است که زمانی که دانشجو در حرفه انتخابی خود کار می کند باید بازپرداخت شود. BAföG بودجه دولتی برای دانشجویانی که در دوره های تحصیلی در یک دانشگاه این کشور ثبت نام کرده اند، حق دریافت کمک هزینه ماهانه تا سقف 670€ (یورو) در ماه را دارند. مبلغ دقیق به عوامل مختلفی از جمله وضعیت مسکن و بیمه درمانی و همچنین درآمد، پس انداز و دارایی متقاضی و همسر یا والدین وی بستگی دارد. حداکثر پرداخت برای دانشجویان زیر 25 سال 752€ (یورو)، برای دانشجویان زیر 30 سال 861€ (یورو) و برای دانشجویان بالای 30 سال تا 941€ (یورو) است.

مدت کمک مالی بر اساس دوره استاندارد تحصیل برای رشته انتخابی است. در کل دانش‌ججویان باید تنها 50% از کل پولی را که دریافت کرده ‌اند بازپرداخت کنند. به طور کلی 18% از کل دانشجویان در این کشور در ترم تابستان سال گذشته کمک هزینه BAföG دریافت کردند. از طرفی در کشور اتریش، اخذ BAföG اما فقط برای دانشجویان آلمانی امکان پذیر است. گزینه دیگر حمایت مالی برای دانشجویان است، متأسفانه فقط شهروندان اتریشی واجد شرایط دریافت آن هستند.

زبان تحصیل در آلمان و اتریش

علاوه بر امکان تحصیل به زبان آلمانی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در این کشورها وجود دارد. البته مزیت دانشگاه های اتریش نسبت به دانشگاه های آلمان در این زمینه می باشد. در هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش شما نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. اما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان باید حتما مدرک زبان معتبر آلمانی دارا باشید.

شما باید مدرک آلمانی را در سطح B1 و یا یک مدرک زبان معتبر انگلیسی را ارائه دهید. زمانی که شما وارد اتریش می شوید می توانید در کلاس های زبان خارجه در این کشور شرکت کنید. باید در حدود یکسال و نیم سطح تسلط خود در زبان آلمانی یا انگلیسی را به سطح ایده آل برسانید.

در کشور آلمان نیز این امکان برای تقویت زبان وجود دارد. با این تفاوت که شما باید حتما مدرک زبان B1 را از کشور خود دریافت کرده باشید. حداقل سطح زبان آلمانی مورد نیاز دانشگاه های هر 2 کشور بنا به رشته متفاوت است. در رشته های پزشکی و مقطع دکترا، C1 و در سایر مقاطع و رشته های تحصیلی سطح B2 است.

دوره های زبان آلمانی در 3 مقطع مقدماتی A، متوسط B و پیشرفته C برگزار می شود. دوره های مقدماتی در 4 سطح، دوره متوسطه در 6 سطح و دوره پیشرفته در 7 سطح جداگانه تدریس می شوند. توجه داشته باشید مدرک زبان حتما باید از موسسات معتبر و مورد پذیرش سفارت آلمان و اتریش اخذ شود.

کار و تحصیل در آلمان بهتر است یا در اتریش؟

کار و تحصیل در آلمان بهتر است یا در اتریش؟

وضعیت کار دانشجویی در آلمان و اتریش یکسان است. میزان ساعات کاری با توجه به مقطع تحصیلی در این دو کشور متغیر و به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلیمیزان ساعات کاری
کارشناسی10
کارشناسی ارشد20
دکتری30

در صورتی که سقف حقوق دانشجویان از 450€ (یورو) عبور کند. آن ها موظف به پرداخت مالیات نیز خواهند بود. البته این اجازه کار در اختیار همه قرار نخواهد گرفت و شرایط اخذ این مجوز بستگی به دانشجو دارد. توجه داشته باشید که اخذ مجوز برای شروع کار پاره وقت در هر 2 کشور الزامی است. در صورتی که فردی بدون اجازه کار مشغول به کار شود، قطعا موقعیت خود را از دست خواهد داد. ممکن است از این کشورها اخراج شود. برای مدتی اجازه ورود به آن کشور را نیز نداشته باشد.

در صورتی که شخصی بورسیه تحصیلی از موسسه های اعطاء کننده بورسیه دریافت کند، اجازه کار نخواهد داشت. مگر در شرایط خاص در مشاغل آموزشی، کارآموزی و کارهای دانشجویی درون حوزه دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد. در غیر این صورت بورسیه تحصیلی دانشجو قطع می شود. از این رو پیشنهاد می شود هزینه زندگی در اتریش را از لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

سطح علمی در آلمان و اتریش

یکی از بهترین راه ها برای آن که متوجه شویم تحصیل در آلمان بهتر است یا در اتریش، مقایسه رتبه علمی دانشگاه های هر 2 کشور است. هر ساله رتبه علمی دانشگاه های جهان بر اساس داده های علمی دانشگاه ها منتشر می شود. جهت تحصیل در آلمان می توانید مقاله مذکور را مطالعه فرمایید.

در جدول زیر به بیان رتبه های جهانی دانشگاه های کشور آلمان و اتریش پرداخته ایم:

نام دانشگاهکشوررتبه جهانی
دانشگاه مونیخآلمان46
هایدلبرگآلمان54
دانشگاه آخنآلمان179
دانشگاه وینااتریش189
هامبولت برلینآلمان90
دانشگاه فنی درسدنآلمان185
دانشگاه پزشکی وینااتریش196
دانشگاه هامبورگآلمان148
ابرهارد کارلزآلمان159

همانگونه که از جدول فوق بر می آید، سطح علمی دانشگاه های آلمانی به صورت چشمگیری بالاتر از دانشگاه های کشور اتریش است. به گونه ای که در مقایسه 20 دانشگاه برتر 2 کشور، 18 دانشگاه از کشور آلمان و تنها 2 دانشگاه از کشور اتریش در درون این لیست دیده می شود.

در این مقاله سعی بر آن شد تا به این سوال پاسخ دهیم که تحصیل در آلمان بهتر است یا در اتریش؟ فاکتور های زیادی برای انتخاب محل تحصیل برای هر فرد وجود دارد که ما در این مقاله بخشی از آن ها را مورد بررسی قرار داده ایم. برای آنکه اطلاعات بیشتری در رابطه با مزیت های تحصیل در آلمان و اتریش و برتری آن ها بر یکدیگر بدست بیاورید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. در صورتی که به کار پس از تحصیل در کشور آلمان علاقه دارید می توانید ابتدا مقاله ویزای کار آلمان را مطالعه بفرمایید.

5/5 - (12 امتیاز)

9 دیدگاه برای “تحصیل در آلمان بهتر است یا در اتریش؟

  1. sohrab گفت:

    با این وضعیت سفارتاشون هیچ کدوم الان برای تحصیل خوب نیستن

  2. علی قاسمی گفت:

    ممنون بخاطر اطلاعات جامعتون

  3. محمدرضا گفت:

    تحصیل در کانادا از همه بهتره

  4. سحر گفت:

    سلام و خسته نباشید

    آیا امکانش هست ویزای کاری آلمان را توضیح دهید؟
    خیلی خیلی ممنون بابت سایت پر بارتون

  5. mani گفت:

    سلام من فوق لیسانس فیزیولوؤی ورزشی دارم و قصد تحصیل در مقطع دکتری در اتریش را دارم ممنون میشم اگر جواب سوالات بنده رو بدهید
    1.آیا مدرک این کشور در ایران مورد پذیرش هست
    و آیا یکسال اول باید پیش نیاز بخونم؟
    ممنونم

  6. mani گفت:

    سلام من فوق لیسانس فیزیولوؤی ورزشی دارم و قصد تحصیل در مقطع دکتری در اتریش را دارم ممنون میشم اگر جواب سوالات بنده رو بدهید
    1.آیا مدرک این کشور در ایران مورد پذیرش هست
    2.آیا یکسال اول باید پیش نیاز بخونم؟
    ممنونم

  7. فهیمه گفت:

    ممنونم ازتون من منتظر جواب ویزای کاری هستم که با موسسه شما اقدام کردم و این مقاله خیلی کمکم کرد،

  8. اهرمی گفت:

    هر کدوم سختیه خودشونو دارن خدایی
    شانس ویزای اتریش کمه.
    المان هم که مدرک زبان المانی میخاد.
    من میخام برای زبان برم مجارستان از اونجا راحت برم المان یا اتریش.
    بعد کلی تحقیق به نظرم بهترین راهه.

  9. هما گفت:

    سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *