مهاجرت تحصیلی رومانی

تحصیل داروسازی در رومانی ⭐ در سال 2023

تحصیل داروسازی در رومانی

تحصیل داروسازی در رومانی ⭐ در سال 2023 یکی از پرطرفدارترین رشته های گروه علوم پزشکی در خصوص آموزش عالی متقاضیان در این کشور اروپایی به شمار می رود. رشته داروسازی همان گونه که از نامش مشخص است نقش مهمی در رابطه با تولید و ساخت دارو، بررسی وضعیت دارو در بدن انسان و موجودات زنده و همچنین میزان تأثیر دارو در سلامت جامعه و کم کردن بحران‌ های بیماری‌ زا ایفا می کند. داروسازی یک علم بهداشت بالینی است که علم پزشکی را با شیمی پیوند می دهد و کشف، تولید، دفع، استفاده ایمن و موثر و کنترل مقدار داروها را به عهده دارد.

  • شرایط تحصیل داروسازی در رومانی به چه صورت است؟
  • آیا برای تحصیل داروسازی در رومانی نیاز به مدرک زبان هست؟
  • معدل تحصیلی برای تحصیل داروسازی باید چند باشد؟
  • بهترین کشور برای تحصیل داروسازی چیست؟

داروسازی نیاز به دانش عالی در مورد داروها، مکانیسم عملکرد آنها، عوارض جانبی، فعل و انفعالات، تحرک و سمیت دارد. در عین حال تحصیل در رومانی نیاز به دانش درمان و درک روند آسیب شناختی دارد. برخی از تخصص های داروسازی مانند داروسازان بالینی، به مهارت های دیگری نیاز دارند، به عنوان مثال دانش در مورد به دست آوردن و ارزیابی داده های فیزیکی و آزمایشگاهی و بالینی. این مقاله توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در رومانی

مزایای تحصیل داروسازی در رومانی

اغلب افراد چه شهروند اروپایی یا غیر اروپایی باشند می توانند کشور رومانی را به عنوان انتخاب برای تحصیل انتخاب کنند و اغلب متقاضیان کشور رومانی را به این دلایل انتخاب می کنند. این دلایل مربوط به شرایط تحصیل در رومانی بوده که عبارتند از:

  • تنوع فرهنگی گسترده
  • دسترسی به همه کشورهای اروپایی
  • مرکز تحقیقات و کنفرانس ها
  • امکان به راحتی مشارکت در جامعه
  • ملاقات با مردم از سراسر جهان
  • تحصیل در رومانی باعث رشد سریع و سریع دانش آموزان می شود.
  • رومانی عضو کشورهای اتحادیه اروپا است.

وظایف داروسازان در رومانی

روش هایی که داروسازها استفاده می کنند از یک عمل به روش دیگر متفاوت است، اما شرح وظایف مسئولیت های عمومی داروساز در رومانی شامل موارد زیر است:

  • توزیع داروها، اطمینان از ایمنی و مناسب بودن درمان تجویز شده
  • نظارت بر سلامت و پیشرفت بیمار برای دستیابی به بهترین نتایج دارو
  • مشارکت با مصرف کنندگان و بیماران برای ارائه آموزش و مشاوره در مورد استفاده از داروهای با نسخه و بدون نسخه
  • همکاری با پزشکان، پرستاران و سایر اعضای تیم مراقبت های بهداشتی برای ارائه تخصص در مورد تصمیمات دارویی و بهبود نتایج بیمار
  • ارائه دانش در مورد ترکیب داروها بر اساس خصوصیات شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی آنها و همچنین ساخت و استفاده از آنها
  • محافظت از خلوص و قدرت دارو

فرموله کردن ماده یعنی تبدیل ماده به قرص، کپسول، شربت و سایر که برای بیمار قابل مصرف باشد هم از دیگر نقش های یک دکتر داروساز می باشد. طول دوره تحصیل برای دانشجویان داروسازی پیوسته مابین 5 تا 6 سال بوده واز ابتدا وارد مقطع دکتری عمومی می شوند. سپس دانشجویان باید به مدت 2 سال، دوره طرح نیروی انسانی را گذرانده و پس از آن بسته به میل و رغبت خود می توانند در آزمون دکتری تخصصی شرکت نمایند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در سایر رشته ها از جمله تحصیل دندانپزشکی در رومانی مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

وظایف داروسازان در رومانی

دروس تحصیل داروسازی در رومانی

پذیرش در رشته های داروسازی در رومانی به صورت رقابتی انجام می شود. دانشکده های داروسازی در رومانی به زبان انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی در دانشگاه های مختلف مانند کلوژ ناپوکا، ایاسی، تیمیسوارا، آراد، بخارست و سایر هستند. کارشناسی داروسازی در رومانی شامل یک برنامه کارشناسی ارشد پیوسته است و این یک برنامه 5 ساله است.

اکثر دانشکده های داروسازی در رومانی تحقیقاتی را در دانشکده پزشکی (مطالعات آموزش دکترا) در زمینه های زیر ارائه می دهند:

  • تجزیه و تحلیل پزشکی
  • آزمایشگاه بیوشیمی و کلینیک دارویی
  • گیاه شناسی دارویی
  • شیمی تجزیه
  • شیمی ارگانیک
  • شیمی دارویی
  • داروسازی و تاریخ داروسازی
  • قانونگذاری و بازاریابی دارویی
  • فناوری دارویی
  • سم شناسی

برنامه دروس تحصیل داروسازی در رومانی

برنامه دروس تحصیل داروسازی در رومانی

در پایان 5 سال تحصیل داروسازی در رومانی ، به دانشجویی که موفق به پاس کردن دروس خود شود مدرک دکترای حرفه ای داروسازی (دکتر داروسازی) اعطاء می شود که پیش شرط صدور مجوز برای انجام حرفه داروسازی یا تبدیل شدن به آن است. دانشکده داروسازی برنامه های کارشناسی ارشد را با مدت زمان یک تا 2 سال در زمینه های زیر ارائه می دهد:

  • برنامه های کارشناسی ارشد در مطالعه و تجزیه و تحلیل پزشکی
  • برنامه های کارشناسی ارشد در فناوری دارویی صنعتی
  • برنامه های کارشناسی ارشد در پزشکی و سم شناسی محیطی

طول دوره دکترا در داروخانه ، بسته به تخصص از 3 تا 4 سال متفاوت است. شهریه دانشگاه در رومانی برای اکثر برنامه ها از €2000 الی 5000€ (یورو) در سال متفاوت است ، بسته به دانشکده هر ساله برای دانشجویان جدید تغییر کند. دانشجویانی که به ویزا نیاز دارند باید شهریه را قبل از درخواست ویزا برای سال اول و هر سال از سال دوم در یک قسمت پرداخت کنند. برای دانشجویانی که نیازی به ویزای دانشجویی رومانی ندارند، می توانند در یک (سالی یک بار)، 2 (در هر ترم) یا اقساط درختی (3 ماهه) پرداخت کنند.

هزینه تحصیل داروسازی در رومانی

در کشور رومانی بعد از تحصیل دوره عمومی می توان به تخصص داروسازی هم پرداخت که کشور اگر متقاضی بخواهد وارد دوره تخصص شود از طریق یک آزمون رقابتی (انتخابی) دیگر قابل دسترسی است و 3 تا 4 سال طول می کشد. با توجه به اینکه کلیات تحصیل پزشکی در رومانی به زبان رومانیایی سازمان یافته است ، دانشجوی آینده نگر (به دنبال تخصص) باید به زبان رومانیایی تسلط کافی داشته باشد تا بتواند دوره تخصص را دنبال کند.

نوع رشتههزینه کارشناسی، کارشناسی ارشد به یوروهزینه دکترا به یورو
دامپزشکیمابین €4500 تا €5000€6000
داروسازیمابین €3200 تا €5000مابین €5000 تا €6000
پزشکی و داروسازیمابین €4000 تا €5000مابین €5500 تا €7000

هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی (تحصیلات تکمیلی) در رومانی: بسته به دانشگاه ها و تخصص های دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بین 3800€ الی 7000€ (یورو) در سال متفاوت است. دانشجویان اتحادیه اروپا هزینه تحصیل برای تحصیلات تکمیلی یا تخصص را پرداخت نمی کنند، اما برای ورود به آن باید آزمون قبولی را قبول شوند.

هزینه زندگی و تحصیل داورسازی در رومانی

کشور رومانی یکی از کشورهایی است که در آن می توان تحصیلات عالی داشت و هزینه زندگی در رومانی از ارزانترین ها در کل اتحادیه اروپا است. استانداردهای عالی تحصیلی با هزینه های معقول تحصیل و هزینه های روزانه نسبتا پایین در این کشور حاصل می شود در حالی که بخش آموزشی در این کشور یکی از اولویت های اصلی در رقابت با اروپا است. بیش از 70 دانشگاه دولتی رومانی یا دانشگاه های خصوصی رومانی به زبان رومانیایی وجود دارد که یک سال مقدماتی تکمیلی برای یادگیری زبان رومانیایی دارد. همه آن دانشگاه ها برنامه های مختلف تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) را به زبان های مختلف (رومانی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، مجارستانی) ارائه می دهند.

در خصوص تحصیل داروسازی در رومانی کسب اطلاعات کافی در باب هزینه زندگی در این کشور می تواند از موضوعات مهمی به شمار آید که در نمودار زیر بدین شرح می باشد:

شرح هزینه های زندگی در رومانی

دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا رومانی

دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا رومانی در شهر بخارست پایتخت رومانی واقع شده است و تاریخچه ای دارد که می توان آن را به نیمه دوم قرن نوزدهم ردیابی کرد. این یک واقعیت کاملاً شناخته شده است که در سطح ملی خود دانشگاه به عنوان یکی از تحسین شده ترین موسسات آموزش عالی در نوع خود در نظر گرفته می شود. وزارت آموزش و پرورش رومانی، دانشگاه کارول داویلا را به عنوان یک مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته می‌داند، به این معنی که استانداردهای بالای دانشگاهی را تضمین می‌کند. امروزه حدود 5000 پزشک در برنامه های آموزشی آن ثبت نام کرده اند که از این میان تعداد قابل توجهی از دانشجویان خارجی الاصل هستند.

این دانشگاه منابع خود را به طور دائمی در جهت ارتقاء توانمندی های آموزشی، یادگیری و پژوهشی محیط دانشگاهی خود سرمایه گذاری کرده است و در این راستا سیستم مدیریت کیفیتی را پیاده سازی و حفظ کرده است که به طور کامل نیازهای ISO 9001 را برآورده می کند. دانشکده پزشکی که بخشی از دانشگاه کارول داویلا بخارست است، در حال حاضر در یک ساختمان تاریخی زیبا که در سال 1903 افتتاح شد، مشغول به کار است. این دانشکده تمام امکانات مدرن مورد نیاز را برای آمادگی کامل برای متخصص شدن در زمینه پزشکی فراهم می کند و فرآیند آموزشی مستقیماً انجام می شود.

رتبه دانشگاه کارول داویلا رومانی

رتبه دانشگاه کارول داویلا رومانی به شرح زیر است:

پارامتررتبه
رتبه جهانی1145
رتبه کشوری4
رتبه عملکرد تحقیق1094
نمره کلی69.5

محیط چند فرهنگی در دانشگاه های رومانی

تحصیل در رومانی یک تجربه منحصر به فرد فرهنگی را در یک محیط پویا و چند ملیتی ارائه می دهد. علاوه بر کسب مدرک در کلاس جهانی، دانشجویان بین المللی در رومانی این فرصت را دارند که زبان های جدیدی یاد بگیرند، مهارت های بین المللی را بدست آورند که برای کارفرمایان آینده بسیار ارزشمند است. بنابراین تحصیلات عالی در رومانی باعث می شود که دانشجویان بین المللی به لطف تجربه چند فرهنگی، رشد و پیشرفت زیادی داشته باشند. در خصوص کسب اطلاعات و جزییات دقیق در باب مهاجرت به رومانی، مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

مقاطع مختلف تحصیلی برای تحصیل داروسازی در رومانی

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل داروسازی رد رومانی را دارند، می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی به این رشته پرطرفدار بپردازند. یکی از اصلی ترین و محبوب رتین مقاطع تحصیل داروسازی در رومانی مقطع کارشناسی داروسازی می باشد. برای تبدیل شدن به یک داروساز در مقط کارشناسی، دانشجو باید در مورد نقش های درمانی داروها، فارماکودینامیک، تداخلات احتمالی بین داروها و توزیع دارو اطلاع کسب کنند. علاوه بر این یک داروساز در مقطع کارشناسی باید بتواند این دانش را به طور قابل دسترس برای بیماران مختلف تفسیر کند. از سوی دیگر، مدرک کارشناسی داروسازی دانش نظری و آموزش عملی در زمینه علوم دارویی را ارائه می دهد.

برای اینکه با مقاطع مختلف تحصیل داروسازی در رومانی بیشتر آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مقاطع مختلف داروسازی در رومانیتوضیحات
کارشناسی ارشد داروسازییک داروساز در مقطع کارشناسی ارشد داروسازی، داروها را تولید و بهبود می بخشد و انواع داروها را تهیه می کند. همچنین داروسازان در مقطع کارشناسی ارشد فناوری تهیه مواد دارویی را بهبود می بخشند. از سوی دیگر، در مورد مسائل مربوط به خواص دارویی و قوانین استفاده به مشتریان مشاوره می دهد. در نهایت اینکه داروسازان در این مقطع، چگونگی تاثیر یک ماده دارویی بر بدن انسان و حیوانات را تعریف می کند.
دکترا داروسازیدانشجویان دکترا داروسازی در رومانی باید آماده ارائه اطلاعات پزشکی دقیق برای تمام برنامه های بالینی، مدیریت و توزیع دارو و حفظ محیط کار ایمن باشند. در نهایت اینکه مدرک دکترا به فارغ التحصیلان داروسازی در رومانی، آموزش های تحقیقاتی یکپارچه و گسترده ای را که در آینده شغلی لازم است را ارائه می دهد.

معتبر ترین دانشگاه ها جهت تحصیل داروسازی در رومانی

یکی از مزایای بی شمار تحصیل داروسازی در رومانی، وجود دانشگاه های معتبر رومانی در رشته داروسازی می باید. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های داروسازی در رومانی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

دانشگاه های داروسازی در رومانیتوضیحات
دانشگاه داروسازی کلوژیکی از بزرگترین دانشگاه های پزشکی در رومانی محسوب می شود. که سالانه 75 دانشجوی داروسازی را از کشورهای مختلف جهان پذیرش می کند.
دانشگاه داروسازی ایاسیدانشگاه ایاسی تنها دانشگاه داروسازی در رومانی می باشد که به تدریس داروسازی به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و رومانیایی می پردازد.
دانشگاه تارگواین دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های رومانی است. که فقط از دانشجویان داروسازی در مقطع کارشناسی پذیرش می کند.
دانشگاه کتستانتادانشجویان داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانند برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی در این دانشگاه ثبت نام کنند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دانشگاه داروسازی از نظر دانشجویان بین المللی را مشاهده فرمایید:

محبوب ترین دانشگاه داروسازی از نظر دانشجویان بین المللی

حوزه های مختلف تحصیل داروسازی در رومانی

نکته قابل توجه در خصوص تحصیل داروسازی در رومانی حوزه های مختلف تحصیل داروسازی در دانشگاه های رومانی است. این امر باعث شده تا دانشجویان بین المللی از سراسر جهان با هر شرایطی که دارند، در حوزه های مختلف دروسازی تحصیلی در رومانی مشغول به تحصیل شوند. یکی از حوزه های محبوب تحصیل داروسازی در رومانی فارماکولوژی است. فارماکولوژی در رومانی شامل مطالعه عملکرد اجزای فعال بیولوژیکی داروها بر روی بدن و بالعکس است. درک داروها و اعمال آنها به متقاضیان حوزه فارماکولوژی در رومانی امکان می دهد که، از آنها به طور ایمن و موثر استفاده کنیم. به طور مثال به لطف فارماکولوژیست ها است که می توانید هنگام سردرد از آسپرین استفاده کنید یا زمانی که دندانپزشکی به شما پر کردگی دندان می دهد داروی بیهوشی داشته باشید. در تصویر زیر می توانید خصوصیات رشته فارماکولوژی در داروسازی رومانی را مشاهده فرمایید:

خصوصیات رشته فارماکولوژی در داروسازی رومانی

برای آشنایی بیشتر با حوزه های مختلف تحصیل داروسازی در رومانی به جدولی که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه کرده ایم مراجعه فرمایید:

حوزه های مختلف تحصیل داروسازی در رومانیتوضیحات
داروخانههدف از این دوره داروسازی در رومانی، ارائه انش مربوطه همراه با مهارت های شخصی و حرفه ای مورد نیاز داروسازی است. همچنین این دوره تحصیلی در رشته داروسازی 2 تا 3 سال طول می کشد.
سم شناسیسم شناسی در رومانی شامل مطالعه جداسازی و تجزیه تحلیل داروها و سموم از طیف گسترده ای از ماتیکس ها می شود. هدف این دوره ارائه دانش دقیق در مورد انتخاب و جمع آوری مواد موردی است.
علوم داروییاخذ مدرک در این دوره ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم دارویی یا داروسازی را فراهم می کند.

چشم انداز شغلی پس از تحصیل داروسازی در رومانی

یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل داروسازی در رومانی چشم انداز شغلی داروسازان تحصیلی پس از فارغ التحصیلی یا حین تحصیل در این کشور است. چشم انداز شغلی برای داروسازان در رومانی از نظر مسئولیت بهینه سازی کشف، توسعه، ارزیابی استفاده ایمن و موثر از داروها است. به طور کلی داروسازان در رومانی را می توان در صنعت داروسازی و نهادهای نظارتی یافت. که نقش های مختلفی را مانند تحقیق و توسعه، یا نقش های نظارتی یا ایمنی دارو را بر عهده دارند. البته لازم به ذکر است که در رومانی به طور فزاینده داروسازانی را می توان یافت که مراقبت های اولیه کار می کنند. از سوی دیگر اغلب آنها نیز به عنوان داروسازانی در کنار پزشکان عمومی مشغول به کار هستند. در نهایت اینکه در داروخانه بیمارستانی، اغلب داروسازان به عنوان داروساز بالینی تمام وقت کار می کنند و مراقبت های مستقیم را به بیماران ارائه می دهند.

تحصیل داروسازی در رومانی به زبان انگلیسی

تحصیل داروسازی در رومانی به زبان انگلیسی امگان پذیر است. در این بخش 2 دانشگاه رومانی که دوره های داروسازی به زبان انگلیسی را ارائه می کنند معرفی شده اند:

نام دانشگاهشرح
دانشگاه داروسازی کلوژ:دانشگاه داروسازی کلوژ رومانی به دلیل داشتن تعداد زیادی دانشجوی بین المللی به عنوان یکی از دوستانه ترین و بهترین دانشگاه های داروسازی در رومانی شناخته می شود. این مکان یکی از چند زبانه ترین دانشگاه های رومانی است و سیستم اعتباری در این دانشگاه با سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) سازگار است. شما می توانید در دوره داروسازی در این دانشگاه شرکت کنید که دوره ای 5 ساله است و شهریه آن حدود €7500 (یورو) در سال می باشد. البته به شرطی که بتوانید از این دانشگاه پذیرش بگیرید و در نهایت ثبت نام کنید.
دانشگاه داروسازی یاسی:این دانشگاه دولتی به داشتن محیطی پویا و پر جنب و جوش معروف است. دانشگاه داروسازی ایاسی در شمال شرقی رومانی قرار دارد و سیستم اعتباری آن نیز با سیستم انتقال اعتبار اروپا سازگار است. سیستم این دانشگاه بر اساس اصول مدرن ساخته و سازماندهی شده است. بد نیست بدانید که این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشکده های پزشکی رومانی محسوب می شود. برای پذیرش در این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کنید. این آزمون نیز با هدف ارزیابی میزان تسلط شما به زبان انگلیسی برگزار می شود.

مقاله پیش رو توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم شده است تا بتواند در زمینه تحصیل داروسازی در کشور رومانی اطلاعات مکفی را در اختیار شما قرار بدهد در صورتی که بخواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

سوالات کلیدی در خصوص تحصیل داروسازی در رومانی

برخی از مهمترین سوالات در باب تحصیل داروسازی در رومانی عبارتند از:

  • هزینه تحصیل داروسازی در رومانی چقدر می باشد؟ هزینه تحصیل از 5000€ (یورو) در سال شروع می گردد.
  • مزایای تحصیل داروسازی در رومانی شامل چه مواردی است؟ تنوع فرهنگی گسترده، دسترسی به همه کشورهای اروپایی، مرکز تحقیقات و کنفرانس ها
  • اسامی دانشگاه های داروسازی در رومانی کدام اند؟ دانشگاه داروسازی کرول داویلا، دانشگاه داروسازی ویکتور بیبز، دانشگاه داروسازی گریگور تی پوپا
  • آیا امکان اخذ اقامت پس از تحصیل داروسازی در رومانی وجود دارد؟ بله، ابتدا اجازه اقامت موقت به مدت 6 ماه دارند و در صورت اشتغال زایی امکان اخذ اقامت دائم وجود خواهد داشت.
5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *