مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل داروسازی اتریش

دانشکده های تحصیل داروسازی اتریش

تحصیل داروسازی اتریش برای یک شهروند خارجی از 2 جهت قابل تامل و بررسی است. نخست به عنوان یک هدف مستقل، برای علاقه مندان به تحصیل رایگان است. گزینه دوم به عنوان روشی برای مهاجرت به این کشور جهت افرادی که علاقه به کار در این رشته دارند. در این مقاله، سعی شده است با تشریح شرایط حاکم بر تحصیل داروسازی در این کشور، یک راهنمای کلی در اختیار علاقه مندان به این رشته تحصیلی قرار داده شود.

داروسازی از جمله رشته های پرطرفدار در ایران و سایر کشورهای اروپایی است. بسیاری از علاقه مندان این رشته، ترجیح می­ دهند تحصیلات خود را در دانشگاه های معتبر دنیا به انجام برسانند. ادامه تحصیل در اروپا، به دلیل مزایای بسیار، همواره جذابیت خاص خود را دارد. مخاطبان محترم، چنانچه افزون بر مطالب این نوشتار، خواستار اطلاعات بیشتری باشند. در زمینه اخذ پذیرش یا اخذ ویزا، به راهنمایی بیشتری نیاز داشته باشند، می­ توانند از تجارب کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بهره مند شوند.

تحصیل در اتریش در سال 2023

تعداد بالای موسسات آموزش عالی با کیفیت و پیشینه طولانی، اتریش را به یک هدف مطلوب برای علاقه مندان به آموزش های بین المللی، تبدیل کرده است. دانشگاه ها و البته شهرهای اتریش، تنوع فرهنگی زیادی دارند. این انطباق دانشجویان خارجی با محیط های تحصیلی اتریش را آسان تر می ­کند. تحصیل در مقاطع مختلف توام با پژوهش و تمرین­ های عملی است که باعث ارتقاء مهارت های دانشجویان می­ شود. علاوه بر این اتریش به عنوان یکی از ثروتندترین کشورهای دنیا، دارای سطح بالایی از رفاه اجتماعی است. عضویت در اتحادیه اروپا و پیمان شنگن نیز، باعث افزایش جذابیت تحصیل در این کشور شده است.

دانشکده های تحصیل داروسازی اتریش

قدیمی ترین دانشگاه آلمانی زبان دنیا، دانشگاه داروسازی وین است. دانشگاه ملی وین یکی از شاخص ترین و بزرگترین دانشگاه ها در بهترین شهر دنیا و مرکز اروپا است. علاقه مندان به تحصیل داروسازی، می­ توانند از 3 دانشگاه دولتی و رایگان وین، گراس و اینسبورک برای مطالعه این رشته استفاده کنند. داروسازی در این کشور، یک دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد، برای 10 ترم (معادل 5 سال) است. اما برای رسیدن به درجه استادی، زمان بیشتری برای تحصیل در این رشته نیاز است. توجه شود داروسازی در دانشگاه های رایگان اتریش به زبان آلمانی ارائه می­ شود. برخی دانشگاه های خصوصی این کشور نیز، این رشته را زبان انگلیسی تدریس می­ کنند. البته اکثر دانشگاه های این کشور از هزینه برخوردار می باشند. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها به عهده خود دانشجو است.

از این رو هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

حداقل هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در اتریش

 

شهریه تحصیل در اتریش

بخش آموزش عالی این کشور از شهرت بین المللی بالایی برخوردار است. به همین دلیل، بسیاری از مهاجران تحصیلات عالی را در این کشور انتخاب می کنند. در واقع، بیش از 600 دانشگاه در کشور وجود دارد، و این دانشگاه ها بین دانشگاه های دولتی با بودجه دولتی، دانشگاه های خصوصی، و کالج های بسیار تخصصی که بر رشته ها یا تحقیقات خاص تمرکز دارند تقسیم می شوند. علاوه بر این، دانشگاه های دولتی برای افراد محلی رایگان هستند و فقط برای دانشجویان اتحادیه اروپا هزینه های اسمی یا هزینه های بسیار مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی دریافت می کنند. گفته می شود، دانشگاه های خصوصی به طور قابل توجهی گران تر هستند.

اگر دانشجوی اتحادیه اروپا نیستید، باید 726.72€ (یورو) در هر ترم به اضافه 18€ (یورو) در هر ترم به اتحادیه دانشجویی بپردازید. در صورتی که تصمیم به گذراندن دوره های تحصیلی در بیش از یک دانشگاه داشته باشید، تنها یک بار باید شهریه خود را پرداخت کنید. دانشگاه های دولتی در این کشور برای افراد محلی و دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است.

با این حال، هزینه ها در دانشگاه های خصوصی بسیار بالاتر است. زیرا، این موسسات آزاد هستند تا نرخ های خود را تعیین کنند. با این وجود، آن ها هنوز هم معمولا ارزان تر از سایر کشورها هستند. بسته به دانشگاه و دوره خود، باید انتظار داشته باشید که از 3000€ تا 25000€ (یورو) در سال بپردازید. علاوه بر شهریه، دانشگاه شما ممکن است از شما بخواهد که برای تحصیل در این کشور هزینه های اضافی بپردازید. به عنوان مثال، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه ثبت نام و 20€ (یورو) در هر ترم برای اتحادیه دانشجویی داشته باشید.

شرایط تحصیل داروسازی اتریش 2023

برای ورود به دانشگاه های رایگان این کشور باید ابتدا آن رشته را در دانشگاه های سراسری ایران قبول شد. سپس در آن رشته 1 سال تحصیل نمود و فراگیری زبان آلمانی تا سطح C1 نیز از ملزومات پذیرش است. دقیق ترین اتفاق از سال 2018 به بعد اینکه دانش اموختگان فارغ رشته های زیست و پیراپزشکی، شیمی و کشاورزی نیز می توانند با شرکت در آزمون ورودی رشته داروسازی که البته کاری سخت و نفس گیر و قبولی در این آزمون، در دوره دکترا رشته داروسازی در این کشور مشغول به تحصیل شود.

راه دیگر جهت تحصیل داروسازی در این کشور حضور در دوره های پیش پزشکی است. در این روش اگرچه متقاضی متحمل صرف هزینه می­ شود اما شانس قبولی، بسیار افزایش می ­یابد. در ضمن زبان آلمانی نیز در این دوره ها آموزش داده می­ شود. در ادامه شرایط آزمون و تحصیل در 3 دانشگاه مطرح اتریش در رشته داروسازی تشریح شده است. از این رو پیشنهاد می شود مقاله ویزای تحصیلی اتریش را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمائید.

قوانین تحصیل داروسازی اتریش

چرا تحصیل داروسازی در اتریش؟

تحصیل داروسازی در این کشور اروپایی دارای مزایای بسیاری می باشد که از مهم ترین ها عبارت اند از:

  • تحصیل داروسازی با هزینه پایین تر 1000€ (یورو) نسبت به کشورهای دیگر
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی و آلمانی در دانشگاه های رایگان
  • بدون نیاز به مدرک زبان و امکان گذراندن دوره زبان در ین کشور
  • تحصیل بدون محدودیت سنی تا 45 سال
  • نیاز به قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه سراسری مبداء
  • امکان تحصیل در دانشگاه های رتبه برتر دنیا

رتبه دانشگاه های برتر پزشکی در اتریش

در جدول زیر برترین دانشگاه های پزشکی در اتریش بر اساس رتبه بندی TIE عبارت اند از:

دانشگاه رتبه بندی
دانشکده پزشکی وین70
دانشکده پزشکی گراز167
دانشکده پزشکی اینسبورک185
دانشگاه وین483
دانشگاه پزشکی پاراسلوس536
دانشگاه گراز668
دانشگاه اینسبورک726

دانشگاه وین و تحصیل داروسازی اتریش

برای تحصیل در این دانشگاه به سطح زبان آلمانی C1 نیاز است که می­توان آن را طی 2 دوره 10 ماهه در خود دانشگاه، کسب کرد. هزینه تحصیل در دانشگاه وین رایگان است. علاوه بر این متقاضیان باید در آزمون ورودی درس های شیمی و زیست شناسی را نیز، امتحان بدهند.

برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه وین ابتدا باید آنلاین ثبت نام کرد و شامل مراحل زیر می باشد:

مراحلشرح
مرحله اولیک آزمون خود ارزیابی است که آنلاین برگزار می­ شود.
مرحله دومآزمون به صورت امتحان کتبی است. در واقع، آزمون اصلی ورود به این دانشگاه است.

خوابگاه های این دانشگاه، ماهانه چیزی در حدود 300€ الی 400€ (یورو) برای دانشجویان، هزینه در بر دارد.

داروسازی در دانشگاه گراس اتریش

دانشگاه گراس نیز دارای آزمون ورودی است. تحصیل در آن به زبان آلمانی انجام می­ شود. این دانشگاه بعد از دانشگاه وین از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی اتریش محسوب می شود. سطح زبان آلمانی مورد نیاز در این دانشگاه C1 است. مدرک این دانشگاه مورد تأئید وزارت بهداشت در ایران است. در دانشگاه گراس، طی یک برنامه مشترک با دانشگاه کارل فرانچسن، یک دوره مشترک داروسازی و مهندسی شیمی برگزار می­ شود. این دوره دانشجو را در گسترش محصولات فناورانه شیمیایی و دارویی برای صنعت توانمند می­ سازد.

دستمزد داروسازان در اتریش

تا پایان سال 2015، حدود 5500 نفر در داروخانه های اتریش مشغول به کار بودند. خانم ها جمعیت غالب داروسازها در این کشور هستند. (حدود 6.79%) اکثر داروسازان استخدام شده در اتریش به صورت پاره وقت کار می­ کنند. داروسازان در اتریش بخشی از دستمزد خود را از داروخانه ها و عمده آن را از صندوق دارویی دریافت می ­کنند. این موسسه در سال 1908 تأسیس شده است. هدف آن جلوگیری از بیکار شدن داروسازان است. کارفرمایان در داروخانه ها، مبلغ معینی را به ازاء هر داروساز در داروخانه (صرف نظر از سن و سطح وی)، به صندوق مذکور پرداخت می­ کنند. از سوی دیگر، داروسازان بر اساس سطح حقوقی خود، دستمزد خود را از صندوق دریافت می­ کنند. میزان درآمد داروسازان به شرح زیر است:

  • دستمزد ماهانه: 3.789€ الی6.087€ (یورو)
  • میزان دستمزد به ازاء 40 ساعت کار در هفته است.

جهت کار در این کشور به صورت قانونی مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2023 را مطالعه بفرمائید. در این مقاله به اختصار، مباحثی جهت آشنایی علاقه مندان با تحصیل داروسازی و مهاجرت تحصیلی به این کشور مطرح شد. بدیهی است به علت گستردگی، بیان تمام جزئیات در باب تحصیل داروسازی در این کشور در این نوشتار امکانپذیر نیست. مخاطبان عزیز در صورت تمایل می­ توانند از تجارب وکلاء و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص، بهره مند شوند.

5/5 - (17 امتیاز)

9 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی اتریش

  1. Areoo گفت:

    سلام و سپاس بابت مقاله خوبتون.
    در زمان اخذ پذیرش و اقدام برای آموش نیاز به ارائه مدرک c1 در ابتدا می باشد؟
    یا امکان تحصیل در این رشته بدون مدرک نیز وجود دارد؟
    ممنون

  2. sohrab گفت:

    میشه الان رفت مجارستان که ارزونه هم می تونی انتخاب کنی که همونجا بمونی و دارو رو که نسبت به پزشکی خیلی ازونتره به انگلیسی بخونی یا اینکه آلمانی رو سریع یکساله کامل کنی و خودت از هر دانشگاهی که دوست داری تو اتریش برای دارو اقدام کنی. با این وضع که اکثر کشورها به ایرانیا ویزا نمی دن زودتر رفتن مهم تره

  3. مهشید رحمانی گفت:

    سلام، چطور میتونم منابع ازمون ورودی رو مطالعه کنم؟

  4. محمد گفت:

    آزمون ورودی در اتریش و آلمان خیلی راحت تره از جاهای دیگه اس
    ولی باید زبان آلمانی را بلد باشی.

  5. صبا صابری گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    امکانش هست ویزای کاری اتریش توضیح دهید؟
    سوال دوم اینکه آیا حتما باید مدرک زبان آلمانی داشته باشم تا پذیرش دریافت کنم؟
    ممنون از سایت خودتون

  6. diana گفت:

    با تشکر از سایت خوبتون
    هزینه زندگی و کیفیت خوابگاهها و مسکن در این کشور چگونه هست؟

  7. ترنم گفت:

    به تازگی متوجه شدم که دانشگاهای رایگان اتریش نیازمند قبولی دانشگاهای روزانه هست و توی مقالتون خوندم از طریق کالج زبان مجارستان این راه شدنی تر هست درسته؟

  8. معقولی گفت:

    یکی از اقوام دور ما تونست تو همین داروسازی پذیرش بگیره از اتریش و دکترا بخونه. خیلی خوب شد براش زبان انگلیسی و بدون هزینه.
    ایا رشته های دیگه هم میشه؟

  9. هما گفت:

    حيف لازمه ى تحصيل در دانشگاه هاى رايگان اتريش دونستن زبان آلمانيه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *