مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک

تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک

موضوع تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک یکی از موارد مورد سوال متقاضیان است. برای تحصیل در چک نیاز به اثبات دانش زبان دارید. تحصیل در این کشور به 2 زبان چکی و انگلیسی امکان پذیر است. برای هر 2 زبان بهتر است مدرک معتبر بین المللی ارائه کنید. اما تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک فقط در صورتی امکان پذیر است که به نحوی تسلط خود بر زبان تحصیلی را نشان دهد. این می تواند با ارائه مدرک و یا شرکت در دوره های زبان اثبات شود. کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنند برای سهولت اخذ ویزای تحصیلی جمهوری چک، مدرک زبان بدست آورید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

زندگی و تحصیل در کشور جمهوری چک

جمهوری چک در اروپای مرکزی واقع شده و دارای تاریخچه فرهنگی و سبک زندگی غنی است. این کشور محصور در خشکی است و با اتریش، آلمان، لهستان و اسلواکی مرز مشترک دارد. اگرچه جمهوری چک یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، واحد پول آن چک CZK (کرون چک) است. این کشور همچنین عضوی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. جمهوری چک به ویژه با سابقه طولانی در تولید آلات موسیقی با کیفیت بالا از جمله سازهای بادی، پیانو، ارگ های لوله ای و سازهای زهی کاملاً شناخته شده است. جمهوری چک دارای فرهنگ غنی هنری از جمله اپرا، فیلم، رقص و تئاتر است. دانشجویان همچنین بسیاری از موزه های جذاب و باغ ها و پارک های زیبا را برای بازدید در اوقات فراغت خود پیدا می کنند.

آب و هوای کلی جمهوری چک معتدل است و هر 4 فصل در جمهوری چک اتفاق می افتد. دمای متوسط ​​از کمترین درجه 4- درجه سانتیگراد در ژانویه تا بالاترین درجه 24 درجه سانتیگراد در ژوئیه است. مکان های نزدیک رشته کوه های مرزی بسیار سردتر است. جمهوری چک دارای سنتی طولانی در آموزش و تحقیقات با کیفیت بالا، به ویژه در زمینه های علمی، مهندسی و پزشکی است. از دانشجویان بین المللی با یک فضای باز استقبال می شود. در حال حاضر، بیش از 37000 دانشجو خارجی در مدارس چک تحصیل می کنند. اکنون بسیاری از برنامه ها به غیر از چکی به انگلیسی و زبان های دیگر نیز ارائه می شوند. علاوه بر این، مدرک مدیریت بازرگانی (MBA) در حال افزایش محبوبیت است.

در نمودار زیر درصد دانشجویان خارجی در هر مقطع در کشور جمهوری چک آورده شده است:

درصد دانشجویان خارجی در جمهوری چک

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک

شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی در جمهوری چک با توجه به مقطع و زبان تحصیلی تعیین می شود. طور کلی دانشجویان خارجی علاوه بر ارائه مدارک معتبر تحصیلی و مدارک خواسته شده از دانشگاه، نیاز به اثبات مهارت های زبانی خود دارند. لذا بسیاری از دانشگاه های چک همانند سایر دانشگاه های اروپا مدارک بین المللی زبان مانند آیلتس و یا تافل را می پذیرند. دانشجویانی که از اتحادیه اروپا و یا به صورت تبادل دانشجویی در جمهوری چک تحصیل می کنند معمولا مدرک زبان ارائه نمی کنند. دانشجویان کشورهای ثالث و کشورهای غیر انگلیسی زبان ملزم به ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل هستند. البته دوره های زبان چکی و انگلیسی در این کشور ارائه می شود و دانشجویان می توانند از آن طریق نیز اقدام کنند.

تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک فقط در صورتی امکان پذیر است که یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

ردیفشرط
1شرکت در دوره های مقدماتی زبان دانشگاه های چک
2ارائه مدرک تحصیلی پیشین از یک دانشگاه انگلیسی زبان
3فارغ التحصیلی از یک موسسه در جمهوری چک

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک

تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک برای ایرانیان

هموطنان ایرانی برای تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک نیاز به شرکت در دوره زبان دارند. و یا مجبورند مدرک زبان آیلتس یا تافل را ارائه کنند. تعداد کل دانشجویان خارجی ثبت نام شده در دوره ه ها و شرایط تحصیل در چک در سال 2023 8.1% افزایش یافته است. بالاترین افزایش سالانه در بین دانشجویان روسی، هندی و ایرانی مشهود است. آخرین داده های وزارت آموزش، جوانان و ورزش چک برای سال 2023 نشان می دهد که تعداد دانشجویان با تابعیت غیر چک در سال گذشته از 46351 دانشجو در سال 2019 به 50121 دانشجو رسیده است. در حال حاضر، نزدیک به 300000 دانشجو در موسسات آموزش عالی دولتی، ایالتی و خصوصی چک وجود دارد که از این تعداد دانشجویان بین المللی در مقاطع تحصیلی بیش از %17 از دانشجویان را تشکیل می دهند.

وقتی نگاهی به لیست 10 کشور برتر منبع بیندازیم، تعداد دانشجویان روسیه، هند و ایران بیش از %20 افزایش یافت، در حالی که اوکراین، قزاقستان و بلاروس بیش از %10 رشد داشتند. امکان ثبت نام از راه دور برای تحصیل و همچنین شروع کلاس های آنلاین ممکن است در افزایش تعداد دانشجویان بین المللی نقش داشته باشد. روند مشابهی در دانشجویان چک که قصد تحصیل در خارج از جمهوری چک را دارند مشهود است. تعداد دانشجویانی که برای اقامت کوتاه مدت تحصیل به خارج از کشور سفر می کنند از 10429 در 2019 به 6808 در سال 2020 کاهش یافته است، که به معنای کاهش تقریبا 35% است.

تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک برای ایرانیان

تحصیل به زبان چکی در جمهوری چک

یکی دیگر از روش های تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک، تحصیل به زبان چکی است. چکی یک زبان اسلاوی غربی است که بیش از 10 میلیون نفر آن را صحبت می کنند. این زبان رسمی در جمهوری چک است. زبان چکی در 15 مرکز چک خارج از کشور (برلین، براتیسلاوا، بوداپست، بخارست، کیف، لندن، میلان، مونیخ، مسکو، نیویورک، پاریس، صوفیا، توکیو، ورشو، وین) تدریس می شود. مراکز چک دوره های زبان را در سطح CEFR A1 – C1 ارائه می دهند. با همکاری موسسه زبان و مطالعات مقدماتی در دانشگاه چارلز، این مراکز در 9 شعبه مستقر در خارج از کشور امتحان معتبر بین المللی را به زبان چک برگزار می کنند.

مدارس تابستانی مطالعات اسلاونیک که دوره های زبان چکی را ارائه می دهند توسط چندین دانشگاه دولتی در جمهوری چک برگزار می شود. این دوره ها در ماه های تابستان برگزار می شود، طول آنها از 3 تا 4 هفته است و برای دانشجویان خارجی، معلمان، مترجمان و سایر متخصصان فعال در زمینه مطالعات چک یا اسلاونی طراحی شده است. این مدارس دوره های زبان را در سطوح مختلف مهارت، سمینارهایی درباره ادبیات، فرهنگ و تاریخ چک، فعالیت های اوقات فراغت از جمله تئاتر، موسیقی و اجرای رقص، سفرها و غیره ارائه می دهد.

تحصیل در دانشگاه ماساریک چک

دانشگاه ماساریک دوره های بلند مدت و همچنین کوتاه مدت را برای دانشجویان مبتدی و پیشرفته به طور یکسان ارائه می دهد، بعضی از آنها توسط متخصصان و برخی دیگر توسط دانشجویان تدریس می شوند. دوره آکادمیک انگلیسی بنیاد با هدف ارائه زبان و مهارت های دانشگاهی مورد نیاز شما هنگام پیوستن و شرکت در برنامه های دانشگاه ماساریک تحصیل در چک به زبان انگلیسی است. همچنین به شما فرصتی می دهد تا با فضای دانشگاهی در دانشگاه آشنا شوید و درک خود را از فرهنگ دانشگاهی اروپا توسعه دهید. این دوره توسط یک تیم بین المللی از اساتید باتجربه تدریس می شود. گواهینامه دوره بنیاد انگلیسی به عنوان اثبات دانش انگلیسی برای روش پذیرش در دانشکده اقتصاد و مدیریت شناخته خواهد شد.

  • این دوره به مدت 13 هفته و با 20 ساعت در هفته و در کل 260 ساعت انجام می شود.

این دوره فشرده شامل موارد زیر است:

  • تمرین مهارت های ارتباطی
  • توسعه مهارت های آکادمیک
  • آموزش ارتباطات بین فرهنگی
  • جلسات کنفرانس ویدیویی با دانشگاههای همکار
  • انواع کارها و تعامل ها (از جمله سخنرانی های، مشاوره های فردی و کار پروژه)
  • پشتیبانی یادگیری خودمختار
  • بازخورد دقیق منظم

این اطمینان می دهد که شما یک آمادگی کامل برای مدرک خود دریافت می کنید. دوره آکادمیک انگلیسی بنیادی با توسعه طیف گسترده ای از مهارت ها در تحقیق و نوشتن، درک سخنرانی های دانشگاهی، درک متون دانشگاهی و ارائه سخنرانی ها، شما را برای موفقیت آماده می کند. این دوره به شما تمرین گسترده ای را در زمینه های آزمایش شده در ورودی دانشگاه و همچنین آزمون های معتبر بین المللی می دهد.

دوره زبان دانشگاه چارلز چک

موسسه زبان و مطالعات مقدماتی، بخشی از دانشگاه چارلز است و دانشجویان را برای تحصیل به زبان چکی یا انگلیسی در دانشگاه های جمهوری چک آماده می کند. این دوره ها به شرح زیرند:

دوره زبانشرح
دوره زبان چکیتمام دوره های مقدماتی ارائه شده توسط موسسه شامل دروس زبان چک و موضوعات حرفه ای برای آماده سازی دانشجویان برای آزمون های ورودی چک برای یک دانشگاه انتخاب شده است. دانشجویانی که برنامه ها را می گذرانند می توانند به هر دانشگاه در جمهوری چک مراجعه کنند. این دوره ها متقاضیان را به طور عمده برای تحصیل در دانشگاه های چک در دوره های تحصیل کارشناسی در جمهوری چک، کارشناسی ارشد یا دکترا آماده می کند و شانس موفقیت را افزایش می دهد. مراکز مطالعه سعی می کنند بهترین شرایط ممکن را برای مطالعه ایجاد کرده و کلیه تجهیزات لازم را ایمن سازند. کتابهای درسی ویژه ای برای تأمین نیاز دانشجویان ارائه می شود.
دوره زبان انگلیسیاین دوره به افراد بالای 16 سال ارائه می شود. شرکت کنندگان از سراسر جهان با هدف بهبود زبان انگلیسی و آشنایی با پراگ و اروپای مرکزی می آیند. این دوره انگلیسی عمومی برای کسانی در نظر گرفته شده است که زبان انگلیسی آنها حداقل در سطح A2 است (مطابق با چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها).

جهت دریافت ویزای تحصیلی در چک و شرایط پذیرش می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

سوالات متداول در باب تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک می باشیم:

  • شرکت در دوره های مقدماتی زبان دانشگاه های چک، ارائه مدرک تحصیلی پیشین از یک دانشگاه انگلیسی زبان و فارغ التحصیلی از یک موسسه در جمهوری چک شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک چیست؟
  • آیا تحصیل به زبان چکی در جمهوری چک امکان پذیر است؟ یکی دیگر از روش های تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک، تحصیل به زبان چکی است. چکی یک زبان اسلاوی غربی است که بیش از 10 میلیون نفر آن را صحبت می کنند. این زبان رسمی در جمهوری چک است. زبان چکی در 15 مرکز چک خارج از کشور (برلین، براتیسلاوا، بوداپست، بخارست، کیف، لندن، میلان، مونیخ، مسکو، نیویورک، پاریس، صوفیا، توکیو، ورشو، وین) تدریس می شود. مراکز چک دوره های زبان را در سطح CEFR A1 – C1 ارائه می دهند. با همکاری موسسه زبان و مطالعات مقدماتی در دانشگاه چارلز، این مراکز در 9 شعبه مستقر در خارج از کشور امتحان معتبر بین المللی را به زبان چک برگزار می کنند.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل بدون مدرک زبان در جمهوری چک

  1. فریادی گفت:

    سلام خسته نباشید من خانواده پدریم در چک زندگی میکنند میخواستم بدونم با توجه به اینکه میخوام به جمهوری چک مهاجرت کنم و بعد از از مدتی هم برای تحصیل اقدام کنم زبان انگلیسی رو یاد بگیرم بهتره یا زبان چکی ؟ و اینکه بهتره زبان چکی رو در ایران اموزش ببینم و یا اینکه دوره زبان دانشگاه چارلز چک رو بگذرونم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص بررسی شرایط تحصیل در چک می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *