مهاجرت به کشور یونان

بهترین شهرهای یونان

بهترین شهرهای یونان

کسب اطلاعات درباره بهترین شهرهای یونان به متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور یا سفر به یونان را دارند کمک بسیاری در زمینه های مختلف می کند. برای مثال، با کسب اطلاعات درباره بهترین شهرهای یونان، متقاضیان می توانند برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری، زندگی و سایر امور بهترین گزینه را انتخاب کنند. به همین دلیل، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را تهیه کرده اند تا شما عزیزان را با بهترین شهرهای یونان آشنا سازند.

آتن در صدر لیست بهترین شهرهای یونان

آتن پایتخت و بزرگترین شهر یونان است که در استان آتیک قرار دارد. شهر آتن یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که تاریخ ثبت شده آن بیش از 3400 سال به طول انجامیده است. آتن کلاسیک یک شهر قدرتمند بود که همراه با توسعه دریایی بندر پیرائوس ظاهر شد. این شهر یک مرکز هنری، یادگیری و فلسفه، خانه آکادمی افلاطون و لوکئوم ارسطو می باشد و عمدتاً به دلیل تأثیر فرهنگی و سیاسی آن بر قاره اروپا و به ویژه رومی ها از آن به عنوان مهد تمدن غربی و زادگاه دموکراسی یاد می شود. در دوران مدرن، آتن یک کلان شهر بزرگ بین المللی و مرکزی برای اقتصاد، امور مالی، صنعتی، دریایی، سیاسی و فرهنگی در یونان است. آتن یک شهر جهانی و یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی در جنوب شرقی اروپا است. این کشور دارای یک بخش مالی بزرگ است.

اطلاعات کلی درباره شهر آتن که در بین بهترین شهرهای یونان قرار گرفته است عبارتند از:

آیتمتوضیحات
منطقه جغرافیایییونان مرکزی
منطقه اداریاستان آتیک
جمعیت شهرداری664.046 نفر
جمعیت شهری3.090.508 نفر
تعداد شهرداری ها40

آتن با توجه به بانک اطلاعات جهانی تروریسم جهانی اتحادیه اروپا کمترین درصد را برای خطر در فرکانس و شدت حملات تروریستی در اختیار دارد. این شهر همچنین در یک گزارش واحد اطلاعاتی اکونومیست سال 2017، رتبه 35 در رتبه بندی امنیت دیجیتال، رتبه 21 در بخش امنیت بهداشتی، رتبه 29 در بخش امنیت زیرساختی و رتبه 41 در بخش امنیت شخصی در سطح جهانی را به خود اختصاص داده است. آتن همچنین به عنوان یک شهر بسیار امن (رتبه 39 در سطح جهانی از میان 162 شهر در کل) در رتبه بندی امن ترین و خطرناک ترین کشورها قرار دارد.

سالومیک یکی از بهترین شهرهای کشور یونان

سالونیک دومین شهر بزرگ یونان است که بیش از 1 میلیون نفر جمعیت در کلانشهر خود دارد و پایتخت منطقه جغرافیایی مقدونیه، منطقه اداری مقدونیه مرکزی و اداره متمرکز دولت مقدونیه و Thrace است. سالونیک در خلیج ترمائیک، در گوشه شمال غربی دریای اژه واقع شده است. شهرداری سالونیک که یک مرکز تاریخی می باشد، در سال 2011 دارای 325.182 نفر جمعیت بود، در حالی که منطقه شهری سالونیک 824.676 نفر و در کلانشهر آن 1.030.338 نفر زندگی می کردند. سالونیک یک مرکز حمل و نقل عمده برای یونان و جنوب شرقی اروپا است، خصوصاً از طریق بندر سالونیک. این شهر به دلیل جشنواره ها، رویدادها و زندگی فرهنگی پر جنب و جوش مشهور است و پایتخت فرهنگی یونان محسوب می شود. شایان ذکر است که سالونیک پایتخت جوانان اروپا در سال 2014 بود. این شهر به عنوان دومین شهر مهم یونان از جنبه های مختلف شناخته می شود.

این جنبه ها عبارتند از:

  • اقتصادی
  • صنعتی
  • تجاری
  • سیاسی

اگر قصد مهاجرت به یونان و زندگی در سالونیک را دارید، بهترین است با اقتصاد این شهر آشنایی بیشتری داشته باشید. سالونیک به عنوان قطب اصلی اقتصادی در بالکان در سال های امپراتوری روم به برجستگی اقتصادی رسید. پاکس رومانا و موقعیت استراتژیک این شهر امکان تسهیل تجارت بین روم و بیزانس (بعداً قسطنطنیه و هم اکنون استانبول) را از طریق سالونیک از طریق Egnatia فراهم کردند. از نظر تاریخی، مهمترین صنایع سالونیک شامل تنباکو (در سال 1946 35% و در سال 1979 تقریبا 44% از کل شرکت های دخانیات در این شهر قرار داشتند) و بانکداری (در سال های عثمانی سالونیک مرکز اصلی سرمایه گذاری بود) هستند.

در نمودار زیر به تولید ناخالص ملی یا GDP سالونیک در مقایسه با آتیک و سایر نقاط یونان اشاره شده است (اعداد به میلیارد € (یورو) می باشند):

تولید ناخالص ملی یا GDP سالونیک

آشنایی با شهر پیرئاس یونان

پیرئاس شهر بندری در منطقه آتیک یونان است. این شهر در منطقه شهری آتن واقع شده است و در 8 کیلومتری (5 مایل) جنوب غربی از مرکز شهر (شهرداری آتن) و در امتداد ساحل شرقی خلیج سارونیک قرار دارد. طبق سرشماری سال 2011، پیرئاس در محدوده اداری خود حدود 164.000 نفر جمعیت داشت و این شهر به عنوان پنجمین شهرداری بزرگ یونان و دومین بزرگ در منطقه شهری پایتخت یونان پس از شهرداری آتن شناخته می شود. شهرداری پیرئاس و چهار شهرداری حومه دیگر واحد منطقه ای پیرئاس را تشکیل می دهند که بعضا به آن منطقه بزرگ پیرئاس گفته می شود، با جمعیتی کلی 450.000 نفر که بخشی از منطقه شهری آتن است. این شهر دارای سابقه طولانی ثبت شده می باشد و قدمت آن به یونان باستان می رسد.

پیرئاس در اوایل قرن 5 قبل از میلاد تأسیس شد، هنگامی که این منطقه برای تبدیل شدن به بندر جدید آتن کلاسیک انتخاب شد و به عنوان بندر نمونه اولیه ساخته شد و تمام تجارت واردات و ترانزیت آتن را متمرکز کرد. در دوره مدرن، پیرئاس یک شهر بزرگ، با فعالیت زیاد و یک بخش جدایی ناپذیر از آتن است و به عنوان بزرگترین بندرگاه این کشور فعالیت می کند و دارای تمام خصوصیات یک مرکز بزرگ دریایی و تجاری و صنعتی است. این شهر هنوز هم مرکز اصلی حمل و نقل یونان و و حمل و نقل بین المللی است. پیرئاس امروزه یکی از بزرگترین بنادر اروپا است و تعداد با داشتن سالانه 19 میلیون مسافر، از نظر حمل و نقل مسافر به عنوان سومین کشور در جهان تبدیل شده است.

خانیا یکی از بهترین شهرهای یونان

خانیا یکی از بهترین شهرهای یونان

خانیا یکی دیگر از بهترین شهرهای یونان است که محل مناسبی برای زندگی و کار در یونان محسوب می شود. خانیا دومین شهر بزرگ کرت و پایتخت Chania در واحد منطقه ای است. این شهر در امتداد ساحل شمالی جزیره در حدود 70 کیلومتری (43 مایل) غرب رتیمنون و 145 کیلومتری (90 مایل) غرب هراکلیون واقع شده است. جمعیت رسمی واحد شهری خانیا 54.000 نفر است، در حالی که این شهرداری 110.000 نفر جمعیت دارد. این شهر شامل شهر خانیا و چندین شهر و روستای اطراف است. شهر خانیا حدود 40 کیلومتر (25 مایل) از انتهای غربی کرت فاصله دارد. شهر خانیا را می توان به دو بخش تقسیم کرد.

این دو بخش عبارتند از:

  • شهر قدیمی
  • شهر مدرن (بزرگتر)

شهر قدیمی در کنار بندر قدیمی واقع شده که در آن کل منطقه شهری توسعه یافته است و توسط سنگر قدیمی ونیزی که در سال 1538 ساخته شد احاطه شده است. بخش مدرن خانیا جایی است که بیشتر افراد محلی در آن زندگی و کار می کنند. این شهر از شهر قدیمی کمتر سنتی است، اما هنوز دارای مناطق تاریخی است. چندین موزه هنری، گروه های تئاتر و موسیقی، مؤسسات آموزشی و پژوهشی در سطح شهر وجود دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه اطلاعات به شما عزیزان در زمینه های گسترده تر امور حقوقی و مهاجرتی می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *