مهاجرت به کشور موناکو

اقامت در موناکو

اقامت در موناکو

اولین قدم برای اقامت در موناکو برای متقاضیان خارجی وارد شدن از راه های مختلف مهاجرتی مانند ویزای سرمایه گذاری، کاری، تحصیلی و ازدواج می باشد. برای اتباع اتحادیه اروپا و شنگن (سوئیس، لیختن اشتاین، آندورا) این اقامت به راحتی با یک سند معتبر مسافرتی و پاسپورت انجام می شود اما اتباع غیر اتحادیه اروپا باید از سفارت فرانسه درخواست ویزا دهند. در صورت اقامت بالای 3 سال باید از مقامات مونگاسک این اجازه را دریافت کنند که برای این اجازه افراد باید مدارک معتبری ارائه دهند که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه به شما کمک می کنند.

اخذ اقامت در موناکو

شاهنشاهی موناکو کشوری مستقل واقع در ریویرا فرانسه است. به دلیل شهرت خود به عنوان یک مرکز تجاری و اقتصادی پر رونق شهرت بسیاری دارد. موناکو به عنوان یکی از ایده آل ترین مکان های اقامتی برای هر کسی که مایل به اقامت در مکانی امن در اروپا با امکانات تفریحی بسیار لوکس، آب و هوای مطبوع و سیستم مالیاتی مطلوب باشد، در نظر گرفته شده است.

ساکنان موناکو ازهیچگونه مالیات بر درآمد شخصی بهره مند نمی شوند. این باعث می شود که این ایالت انتخاب اصلی برای افراد با ارزش بالا باشد که مایل به مهاجرت به این کشور به عنوان محل زندگی اصلی خود هستند. مدیران تجاری بین المللی، سرمایه گذاران، افراد برجسته و همچنین شهروندان مرفه در سراسر جهان اقامت یا تابعیت جایگزین را ابزاری قدرتمند برای برنامه ریزی مالیاتی بین المللی و شبکه ایمنی در صورت غیرقابل تحمل شدن شرایط زندگی در کشور خود می دانند که اقامت در موناکو را یکی از یهترین جایگزین ها می دانند.

مزایای اقامت در موناکو

زندگی در کشور موناکو یک امتیاز برای تمامی افراد محسوب خواهد شد. جمعیت این کشور 40000 نفر است که از این جمعیت 8500 نفر دارای تابعیت اصلی این کشور هستند. شاهنشاهی موناکو در ساحل زیبای مدیترانه واقع شده است که از آب و هوای فوق العاده مطبوعی برخوردار است. هر ساله ساکنان جدیدی برای اقامت این کشور را انتخاب می کنند.

  • سیستم مالیاتی مطلوب برای ساکنان
  • زندگی در محیطی بسیار امن
  • آب و هوای مدیترانه ای
  • محیط بین المللی
  • محیط بیزینس دوستانه
  • مرسوم بودن زبان انگلیسی برای روزمرگی، تحصیل و کار
  • سبک زندگی جذاب و مکانی ایده آل در مرز ریویرای فرانسه و ایتالیا
  • یک بازار املاک و مستغلات بسیار پایدار که فرصت های قابل توجهی را به سرمایه گذاران و همچنین فروشندگان املاک می دهد
  • امکانات ورزشی، فرهنگی و آموزشی با کیفیت بالا
  • سفر بدون ویزا به بیش از 160 کشور، از جمله ایالات متحده آمریکا

جهت اطلاع از شرایط کار در موناکو و کسب اطلاعات دقیق نمودار نرخ بیکاری در این کشور را بررسی بفرمائید:

نرخ بیکاری در موناکو

شرایط اقامت در موناکو

هر شخصی که بالای 16 سال سن داشته باشد. تمایل داشته باشد که بالای 3 ماه در موناکو سکونت داشته باشد باید خانه ای در این کشور تهیه کند. در صورت اعطاء اقامت به فرد یک کارت معتبر یک ساله صادر می شود که هزینه این کارت 10€ (یورو) می باشد. مهم ترین اصول اخذ اقامت این کشور به شرح زیر می باشد:

  1. مالکیت هر فرد باید با مواردی مثل مالک خانه ویلایی یا آپارتمان، مدیر یا صاحب شرکت، رهن آپارتمان
  2. اثبات منابع مالی کافی به همراه قرارداد کاری و حمایت شخص ثالث
  3. راه اندازی یک پروسه تجاری به همراه پس انداز کافی

جهت اطلاع از شرایط زندگی در این کشور مطالعه مقاله هزینه زندگی در موناکو خالی از لطف نخواهد بود.

نحوه درخواست اقامت در موناکو

حداقل مبلغ مورد نیاز دولت موناکو برای درخواست اقامت €500000 (یورو) برای هر متقاضی اصلی است. در حسابی به نام متقاضی در بانکی در موناکو واریز می شود. از این رو باید در تمام مدت دوره اقامت نزد بانک نگه داشته شود. برخی از بانک ها ممکن است سپرده های بالاتری را برای شروع اقامت فرد درخواست کنند. اما برای رسیدن به اقامت 500000€ (یورو) حداقل مبلغی است که باید در یک بانک موناکو نگهداری شود. جهت تحصیل کسب اطلاعات دقیق مقاله تحصیل در موناکو را بررسی بفرمائید.

مدارک مورد نیاز درخواست اقامت در موناکو

مدارک مورد نیاز درخواست اقامت در موناکو

برای درخواست اقامت افراد باید اسناد و مدارک معتبر زیر را ارائه دهند:

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • سند (های) ازدواج
  • هرگونه گواهی طلاق قبلی (یا گواهی فوت در صورتی که متقاضی همسرش فوت کرده داشته باشد)
  • گواهی پلیس از اداره پلیس
  • اجاره نامه ثبت شده
  • ارائه قبض برق آپارتمان اجاره شده در موناکو
  • تکمیل فرم های رسمی اقامت در موناکو ارائه شده توسط سفارت
  • گزارش سلامت برای متقاضیان 70 سال به بالا

برای تکمیل مراحل اقامت در موناکو، مصاحبه رسمی اقامت ترتیب داده می شود. طی آن کلیه مدارک مورد نیاز ارسال می شود. پس ارسال مدارک بررسی این فرآیند شروع می شود. این پروسه برای دارندگان گذرنامه اتحادیه اروپا حدود 8 هفته و برای دارندگان گذرنامه غیر اتحادیه اروپا 16 الی 20 هفته طول خواهد کشید.

زیرا آنها ابتدا باید از سفارت فرانسه در کشور محل اقامت خود درخواست ویزا ویژه کنند. پس از تأیید و صدور آن (حداکثر 16 هفته) به متقاضی اجازه داده می شود تا تشریفات موناکو را ظرف 3 الی 4 هفته هنگام صدور کارت اقامت، انجام دهند. همچنین جهت کسب اطلاعات دقیق در باب مهاجرت به این کشور مطالعه مقاله مهاجرت به موناکو به شما پیشنهاد داده می شود.

هزینه های زندگی در موناکو

مهم ترین هزینه های زندگی برای برآورد احتیاجات اولیه در موناکو عبارت اند از:

اقلامهزینه به € (یورو)
غذا در رستوران معمولی27.50€
شیر1.68€
یک قرص نان2.57€
یک شانه تخم مرغ3.05€
یک کیسه برنج2.00€
گوشت مرغ12.25€
گوشت قرمز9.00€
میوه جات3.00€
آب 1.5 لیتر1.75€
حمل و نقل ماهیانه50.00€
تفریحات20.00€
لباس و کفش100€
آپارتمان 1 خوابه387500€
آپارتمان 3 خوابه1775000€

شرایط اخذ تابعیت موناکو

اجازه اقامت در این کشور به متقاضی اجازه می دهد تا زمانی که بخواهد در این کشور زندگی کند. پس از 10 سال اقامت دائم، افراد می توانند درخواست تابعیت این کشور را نمایند. برای دریافت کارت اقامت دائم (“Carte de Sejour”) علاوه بر شرایطی که در بالا ذکر شد(اثبات محل اقامت، راه اندازی کسب وکا، توان مالی و غیره) کلیه متقاضیان باید برای اقامت در این کشور خودکفایی مالی برای خود و خانواده خود را نشان دهند.

خودکفایی مالی را می توان با واریز حداقل €500000 (یورو) به حساب بانکی محلی به نام متقاضی نشان داد یا اینکه نشان می دهد متقاضی در یک شرکت این کشور استخدام شده است یا اینکه یک شرکت جدید در این کشور تشکیل می دهد. حداقل 10 شغل جدید ایجاد نماید. این مسیر خود دارای شرایط بسیار مهم می باشد که نباید ریسکی در آن وجود داشته باشد. در این زمینه و مهاجرت به اروپا در اقصی نقاط، کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت شما عزیزان هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *