مهاجرت به کشور سنت لوسیا

اقامت در سنت لوسیا

اقامت در سنت لوسیا

متقاضیان زیادی سراسر دنیا به دنبال اقامت در سنت لوسیا هستند و دلیل آن وجود جزایر و طبیعت و کوه های مسحور کننده در این جزیره است. بهترین طرق اخذ اقامت سنت لوسیا، سرمایه گذاری است.  تحصیل در سنت لوسیا نیز یکی از راه های اخذ اقامت است. شاید می توان گفت به دلیل وجود مناظر جذاب و فوق العاده ای که در این جزیره وجود دارد رویای افراد بسیاری برای اقامت است. این جزیره در دریای کارائیب شرقی واقع شده است و شاید بتوان گفت زیبایی های خیره کننده آن تنها در فیلم های هالیوودی دیده شده است اما اینکه فردی به این کشور سفر کند و قصد اقامت را داشته باشد مبحثی است که با توجه به شرایط فرد متقاضی می توان نظر گرفت.

بی شک اطلاعات جامع در مورد کشور مقصدی مانند سنت لوسیا می تواند تا حد زیادی به افراد متقاضی اقامت سنت لوسیا کمک کند تا در تصمیم گیری راه مهاجرتی به این کشور اقدامت لازم را انجام داده و با خطر پایین بودن شانس ویزا و رد درخواست ویزا مواجه نشوند که از مهمترین شرایط هر راه مهاجرتی می تواند در ادامه به شرایط هر یک بصورت مجزا پرداخته می شود. آنچه در ادامه این مقاله آمده است شامل راه های مهاجرت به سنت لوسیا و چگونگی واجد الشرایط شدن افراد متقاضی علی الخصوص ایرانیان متقاضی مهاجرت به سنت لوسیا است که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آوری شده است.

اینفوگرافیک اقامت در سنت لوسیا

طرق اخذ اقامت سنت لوسیا

بطور کلی راه های اقامتی برای رسیدن به هر کشوری در دنیا استانداردهای یکسانی دارد اما اینکه یک کشور بر اساس شرایط فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی خود کدام یک از راه های اقامت را سخت تر یا آسان تر در نظر بگیرد و در بررسی های سفارت سخت گیری های کم یا زیادی انجام دهد بستگی به نیازهای آن کشور و تصمیمات سیاسی دولت مردان و یا دولت های تاثیر گذار در سیاست گذاری های داخلی و خارجی آن کشور داشته باشد. تحصیل رشته دندان پزشکی در سنت لوسیا یکی از راه های اخذ اقامت است زیرا تحصیل این رشته 5 سال به طول می انجامد.

سنت لوسیا نیز از قاعده ذکر شده مستثنی نیست و به تبع نیازهای اقتصادی و کمبود فرصت شغلی که در این کشور وجود دارد برنامه ریزی ها و شرایط در نظر گرفته شده توسط دولت و سیاست گذاران سنت لوسیا بر پایه های همین نیازها است.برای درک بهتر این مسئله می توان این طور بیان نمود که مثلا اگر در کشوری وضعیت اقتصادی مناسبی برای ایجاد فرصت شغلی وجود نداشته باشد دولت آن کشور تصمیم میگیرد فیلترهای زیادی برای ورود به اقلیم خود در نظر بگیرد.

این فیلتر از این بابت است که اقامت کاری به آن کشور به مشارکت های کاری بسیار حیاتی و مورد نیاز کارفرما محدود شود و از طرفی روند اخذ ویزا از راه سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق ثبت شرکت و ایجاد شغل برای شهروندان و یا سرمایه گذاری از طریق خرید ملک و یا سرمایه گذاری بلاعوض در مصوبه های دولت و یا حتی مشارکت در ساخت هتل و پروژه های عمرانی مورد تاییدآن کشور را آسان تر می گیرد.

کار در سنت لوسیا

نیروی کار بین المللی احتمالاً متشکل از افراد مستعد در کشور توسعه یافته شما خواهد بود. ویزای یکبار ورود به دارندگان این امکان را می دهد تا یک بار در عرض 3 ماه وارد کشور شوند. افراد غیر ملی که مایل به کار در این کشور هستند باید فهرستی از مواد لازم برای دریافت ویزای ورود و اخذ مجوز کار سنت لوسیا را داشته باشند. وزیر کار درخواست را بررسی می کند و مجوز کار را تایید یا رد می کند. وزارت امور حقوقی، امور داخلی و کار توصیه می‌ کند دو ماه قبل از شروع کار برای جلوگیری از عدم رعایت این مجوز اقدام کنید.

دارندگان مجوز در هنگام ورود به کشور مهر بر روی پاسپورت خود دریافت خواهند کرد. این مهر به افراد اجازه می دهد تا اقامت قانونی خود را در طول مدت مجوز کار خود حفظ کنند. یک کارمند می تواند پس از 5 سال زندگی در کشور برای اقامت دائم درخواست دهد، اما این وضعیت همچنان نیاز به درخواست مجوز کار سالانه دارد. اگر یک دارنده مجوز قصد دارد برای مدت طولانی در سنت لوسیا کار کند، ممکن است درخواست شهروندی را در نظر بگیرد.

برای ویزای ورود، افراد باید موارد زیر را ارائه دهند:

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • بلیط رفت و برگشت به کشور مبدا
  • یک کپی از برنامه سفر آنها
  • مدرک اقامت
  • دعوت نامه در صورت لزوم

مواد مورد نیاز برای درخواست مجوز کار عبارتند از:

  • گواهی تایید صلاحیت
  • سوابق پلیس از آخرین محل سکونت متقاضی
  • کپی آگهی استخدام
  • یک عدد عکس به اندازه پاسپورت
  • اثبات اینکه مالیات بر درآمد پرداخت شده است
  • مجوز تجارت در صورت وجود

اقامت تحصیلی سنت لوسیا

اساسا باید دانست رسیدن به اقامت و شهروندی یک کشور مستلزم این است که فرد چند سال در آن کشور باشد و اقامت داشته باشد و پس از فراگیری دوره های زبان و یا گذراندن دوران تحصیل در دانشگاه می تواند برای قرارداد کاری برای ایجاد یک فرصت شغلی به دنبال کار گشته و پس از یافتن کارفرما و وعقد قرارداد کاری ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و پس از چند سالی که دولت آن کشور معین می کند به اقامت دائم و شهروندی آن کشور برسد و پاسپورت آن کشور را دریافت نماید.

سنت لوسیا نیز شرایط را برای متقاضیان تحصیل بین المللی در دانشگاه های بین المللی خود را فراهم کرده است و متقاضیان می توانند به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور تحصیل کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های سنت لوسیا به طور کلی با توجه به دانشگاه مورد نظر در بازه 4000$ الی 10000$ (دلار آمریکا) است. 3

دانشگاه برتر و معتبر سنت لوسیا در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهرتبه
american international medical university1
atlantic university school of medicine2
international american university college of medicine3

مهاجرت به سنت لوسیا از طریق اقامت تحصیلی

اخذ اقامت در سنت لوسیا برای دانشجویان

یکی از متداول ترین روش های اخذ اقامت در سنت لوسیا، دریافت مجوز اقامت برای دانشجویان بین المللی می باشد. بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی روند اخذ اقامت در سنت لوسیا، به ویژه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بسیار ساده است. البته لازم به ذکر است که دانشجویان برای اخذ اقامت در سنت لوسیا ابتدا باید برای دریافت ویزای تحصیل خود اقدام نمایند. به طور کلی اگر قصد دارید برای مدرک دانشگاهی، کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل کنید یا در یک پروژه تحقیقاتی در سنت لوسیا شرکت کنید به مجوز اقامت این کشور نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که متقاضیان اخذ اقامت در سنت لوسیا باید در یک موسسه یا مرکز رسمی و تحت نظارت در این کشور تحصیل کنند. در نمودار زیر می توانید روند درخواست اقامت در سنت لوسیا برای دانشجویان بین المللی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اقامت در سنت لوسیا برای دانشجویان بین المللیالبته لازم به ذکر است که بدانید، اعتبار مجوز اقامت در سنت لوسیا به مدت زمان تحصیل شما در این کشور بستگی دارد. همچنین پس از پایان تحصیلات آکادمیک باید کشور را ترک کنید، اما اگر قصد ادامه تحصیل در سنت لوسیا را دارید می توانید مجوز اقامت خود را تمدید کنید.

اقامت سنت لوسیا از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه های آسان اخذ اقامت و البته با هزینه بسیار بالاتر نسبت به راه های مهاجرتی دیگر روش سرمایه گذاری است که دولت یک کشور این امکان را به متقاضیان می دهد تا افراد با دارایی بالا بتوانند در ازای اخذ شهروندی یک کشور برای سرمایه گذاری و تاثیر در چرخه اقتصادی آن کشور اقدام کند و روند گرفتن ویزا از سفارت را نیز برای این افراد از سخت گیری کمتری استفاده کرده است. این مورد برای سنت لوسیا نیز امکان پذیر است.

طبق مصوبه دولت و صندوق اقتصاد ملی سنت لوسیا در سال 2015 افراد متقاضی می توانند در املاک و پروژه های سازمانی مورد تایید و یا سرمایه گذاری غیر قابل استرداد و یا سرمایه گذاری در پروژه های اشتراکی اقدام به اخذ شهروندی این کشور کند.به موجب این اقامت و این تایپ ویزا می توان برای اقامت همسر و وفرزندان و حتی وابستگان خود نیز اقدام نمود که به مراتب برای متقاضیانی که درخواست مهاجرت و اقامت به همراه خانواده و بستگان را دارند راه بسیار مناسبی است.

در جدول زیر می توان به انواع روش مهاجرتی به سنت لوسیا از راه سرمایه گذاری اشاره نمود:

حداقل سرمایه مورد نیاز هر نفر به دلار آمریکاروش سرمایه گذاری
300000$توسعه املاک و مستغلات
3500000$پروژه سازمانی و ایجاد حداقل 2 فرصت شغلی
6000000$سرمایه گذاری مشارکتی در یک پروژه سازمانی (6 نفر)
100000$پرداخت وجه غیر قابل استرداد به دولت

اقامت سنت لوسیا از طریق برنامه شهروندی

اقامت سنت لوسیا از طریق برنامه شهروندی

یکی از محبوب ترین برنامه های شهروندی، اقامت سنت لوسیا از طریق برنامه شهروندی سرمایه گذاری است. اقامت سنت لوسیا از طریق برنامه شهروندی یک برنامه ساده و سر راست است. برنامه شهروندی سنت لوسیا از طریق سرمایه گذاری گذرنامه و گواهی شهروندی را برای کسانی که مایل به سرمایه گذاری در مشارکت دولتی، سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی یا خرید املاک و مستغلات هستند، ارائه می دهد.

سه روش سرمایه گذاری تحت برنامه شهروندی سنت لوسیا توسط سرمایه گذاری وجود دارد:

  • صندوق تنوع اقتصادی: با شروع از $100000 (دلار)، متقاضی از طریق کمک مالی می تواند تابعیت و پاسپورت سنت لوسیا را دریافت کند. این مقدار با افزودن اعضای خانواده به برنامه افزایش می یابد.
  • سرمایه گذاری املاک و مستغلات: گزینه سرمایه گذاری دیگری در یک پروژه املاک و مستغلات مورد تایید دولت به ارزش $200000 (دلار) با هزینه های دولتی اضافی بسته به اعضای خانواده که در برنامه گنجانده شده است.
  • سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی: دو گزینه برای سرمایه گذاری در اوراق قرضه وجود دارد حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز از $300000 تا $500000 (دلار) شروع می شود.

اخذ اقامت سنت لوسیا از طریق کار

مهاجرت از طریق کار به تمام کشورها فقط با ارائه قرارداد کاری به سفارت امکان پذیر است که می توان این طور به آن اشاره نمود که در ابتدا فرد متقاضی به واسطه سوابق تحصیلی و سوابق کاری که دارد و به پشتوانه تسلط به زبان انگلیسی و مکاتبه با کارفرما اقدام به عقد قرارداد کاری نموده و به واسطه ارائه آن به سفارت می توانند برای اخذ ویزای کاری سنت لوسیا از سفارت اقدام نمایند. جهت اطلاع از موضوع هزینه زندگی در سنت لوسیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

برای درک بهتر مهاجرت کاری می توانید به مقاله ی مهاجرت کاری به انگلستان مراجعه نمایید و برای کسب اطلاعاتی که به موجب آن درک بهتری از شرایط مهاجرت به سنت لوسیا برسید و برای این هدف اقدام نمایید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید

سوالات پر تکرار در باب اقامت سنت لوسیا

سوالات متداول در خصوص اقامت سنت لوسیا عبارت اند از:

  • چگونه می توانم واجد شرایط اقامت سنت لوسیا شوم؟ شما باید در سنت لوسیا به دنیا آمده باشید، یا با یک شهروند شهروند سنت لوسیا ازدواج کنید. همچنین در صورت درخواست پس از یک دوره 7 ساله می توانید برای اقامت سنت لوسیا اقدام نمایید.
  • آیا می توانم با سرمایه گذاری در سنت لوسیا اقامت این کشور را دریافت کنم؟ بله شما می توانید با سرمایه گذاری مبلغ $950000 (دلار آمریکا) به راحتی مجوز اقامت سنت لوسیا را در زمانی اندک دریافت نمایید.
  • چرا باید برای اقامت سنت لوسیا درخواست دهیم؟ سنت لوسیا بهشتی در شرق کارائیب در آنتیل های پایین است. شما با اخذ اقامت سنت لوسیا می توانید از امکانات بی شمار این کشور از جمله هزینه پایین زندگی، آب و هوای عالی و برخی گزینه های اقامت بسیار جذاب بهره مند شوید.
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت در سنت لوسیا

  1. عرفان گفت:

    با توجه به مقاله ای که خوندم مهاجرت کاری خیلی پیشنهاد نمیشه باید مهاجرت تحصیلی رو انتخاب کرد. فقط اینکه اگر بعد از تحصیل یا وسطای تحصیل کار کنیم میشه ویزا رو کاری کرد؟ بعد اصلا برای دانشجوهای خارجی فرصت کاری هست؟ با تشکر از مقاله اتوت خسته نباشید.

    1. صادقی گفت:

      در خصوص کار در سنت لوسیا باید از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. فرصت های کاری برای دانتشجویانی که در سنت لوسیا اقامت دارند فراهم تر است. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *