مهاجرت به کشور روسیه

تایعبت از طریق ازدواج با دختران روسی

ازدواج با دختران روسی

مقاله پیش رو در ارتباط با ازدواج با دختران روسی برای متقاضیان نگارش شده است. جهت کسب اقامت در روسیه به ارائه مطالبی پرداخته ایم. امیدواریم نکات گفته شده در این مقاله اطلاعات کاربردی و مفیدی را در اختیار خوانندگان قرار دهد. همچنین شما می توانید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه و کسب مشاوره دقیق در حوزه ازدواج با دختران روسی جهت کسب اقامت در این کشور از تجارب مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

سوالات متدوال در باب مهاجرت از طریق ازدواج در روسیه

  • بهترین طرق مهاجرت به روسیه برای ایرانیان چیست؟ تحصیل در روسیه برای دانشجویان ایرانی، سرمایه گذاری در روسیه، اشتغال از طریق کار در روسیه
  • اخذ تابعیت از طریق ازدواج با دختران روسی چقدر زمان می برد؟ اخذ اقامت روسیه پس از اقامت موقت این کشور به مدت 1 سال طول می انجامد.

افرادی که از طریق ازدواج به این کشور مهاجرت می کنند می توانند با شهروندان روسی ازدواج کنند. از امتیازات آنان برخوردار شوند. این کشور با درخواست اقامت و صدور مجوز کار برای این افراد موافقت می نماید. از این رو آنها می توانند شروع به کاریابی در شرکت های روسی کنند و یا حتی اقدام به ثبت شرکت برای خود نمایند.

تابعیت روسیه از طریق ازدواج

تابعیت روسیه از طریق ازدواج سریع ترین و مطمئن ترین روش برای اخذ تابعیت روسیه است در صورتی که شهروند خارجی هیچ دلیل دیگری برای دریافت آن نداشته باشد. این امکان وجود دارد که اقامت خود را در روسیه از طریق ازدواج با شهروند روسیه قانونی کنید. این یک روش قانونی رایج برای شهروندان خارجی است که مایل به شروع زندگی خود در روسیه هستند. برخلاف سایر روش های ساده شده برای اخذ تابعیت روسیه، اخذ تابعیت روسیه از طریق ازدواج شامل 3 مرحله است. پس از ازدواج، یک شهروند خارجی مدارکی را برای دریافت  مجوز اقامت موقت  RVP ارائه می دهد. این اولین مرحله از اخذ تابعیت روسیه است که RVP از طریق ازدواج نامیده می شود.

در نمودار زیر شاهد راه های مهاجرت به روسیه هستید:

 

مرحله سوم نهایی اخذ تابعیت روسیه خواهد بود. مدارک را برای شهروندی روسیه از طریق ازدواج ارسال کنید، می توانید بلافاصله پس از دریافت مجوز اقامت، پس از 3 سال ازدواج. سند اصلی برای اخذ تابعیت روسیه از طریق ازدواج، گواهی ازدواج با یک شهروند روسیه است. فرقی نمی کند از چه دولتی صادر شود. از همه مهمتر اینکه سند رسمی توسط سازمان مجاز صادر شده باشد. بسته به کشور صادر کننده، سند ازدواج باید توسط یک دفتر اسناد رسمی ترجمه و تأیید شود، یا همچنین به تأیید برسد. درخواست شهروندی از طریق ازدواج در سال 2022 در دفاتر منطقه ای وزارت امور داخلی روسیه ضروری است.

در جدول زیر شاهد افزایش مهاجرت از طریق ازدواج به روسیه می باشید:

سالمیزان افزایش مهاجرت
202012%
202115%
202215%

بررسی ازدواج با دختران روسی

جالب است بدانید ازدواج در فرهنگ عامه مردمان این کشور ناپسند نبوده و ممنوعیت قانونی هم در پی نخواهد داشت. بسیاری از افراد خارجی پس از ازدواج با دختران روسی در این کشور زندگی کرده است. از امکانات و اختیارات قانونی که در این کشور برای آنان فراهم کرده استفاده می نمایند. در واقع این افراد از مزیت هایی برخوردار خواهند بود که دیگر خارجیان مقیم روسیه از آن بی بهره اند.

در نظر داشته باشید که اخذ اقامت این کشور به 2 صورت ممکن خواهد بود:

انواع اقامت پس از تحصیل در روسیه

اخذ اقامت از طریق ازدواج در روسیه

اقامتی که بواسطه ازدواج کسب می شود از نوع موقت یا Temporary Residence می باشد. در ادامه مطالب به آن می پردازیم. در این کشور تعیین سهمیه بندی سالانه برای صدور تعداد مجوزهای اقامت موقت توسط فدراسیون صورت می گیرد. اما با وجود سهمیه های سالانه و از قبل تعیین شده مزیتی در اختیار افرادی که به ازدواج با دختران روسیه  در آمده اند، قرار می گیرد. این افراد می توانند خارج از سهمیه بندی درخواست اخذ اقامت موقت را نمایند. حتی در زمانیکه لیست سهمیه بندی سالانه تکمیل شده باشد.

تبدیل شدن به یک شهروند روسیه مستلزم زمان و تلاش زیادی است. برای بسیاری، این یک هدف دست نیافتنی باقی می ماند. با این حال، یک فرصت عملی برای کسانی که عشق را در روسیه یافته اند به وجود می آید. در اینجا مراحلی وجود دارد که برای گذراندن این فرآیند پیچیده در صورت ازدواج با یک روسی به آن نیاز دارید.

درخواست اقامت روسی از طریق ازدواج با دختران روسی

ارائه گواهی ازدواج و ویزای همسر به منظور استفاده هر چه بیشتر از مزیت های ازدواج با دختران این کشور لازم می باشد. اگر زوجی در کشوری غیر از روسیه ازدواج کرده باشند می باید گواهی معتبر ازدواج صادر شده از آن کشور را به زبان روسی ترجمه کرده و همراه با مدارک مورد نیاز دیگر تحویل دهند.

پیشنهاد ما به افرادی که متقاضی دریافت مجوزهای لازم جهت ازدواج با دختران روسی هستند. رجوع به ادارات محلی در منطقه مورد نظر و دریافت لیست مدارک مورد نیاز از آنها می باشد. در ذیل مدارک و اسنادی که عمدتا محتوی پاکت درخواست را تشکیل می دهند ارائه خواهد شد :

  • اصل پاسپورت
  • عکس های متعدد متناسب با پاسپورت
  • ترجمه های تایید شده از پاسپورت فرد متقاضی
  •  فرم های تکمیل شده به زبان روسی
  • گواهی ازدواج
  •  اسناد و مدارک از وضعیت قانونی و مالی آپارتمان یا خانه که فرد متقاضی ثبت خواهد کرد.
  • نتایج تست پزشکی درمورد طیفی از بیماری ها و امراض تصریح شده در قانون (که توسط کیلینیک دولتی روسی صادر می شود.)

جهت اطلاع از شرایط قانونی مهاجرت به روسیه می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

فرایند رسیدگی به درخواست اقامت از طریق ازدواج

ادارات محلی مربوط به امور مهاجرتی وزارت داخله این کشور در مناطق گسترده و مختلفی اقدام به ارائه خدمات می نمایند. همچنین فرد می تواند امور مربوط به اقامت خود را از طریق اداره ای موسوم به اداره کنسولی یا ماموریت دیپلماتیک روسیه در کشور خود انجام و پیگیری نماید.

ادارات ذیربط باتوجه به مدارک ارائه شده توسط شخص متقاضی از مراکزی دیگر هم چون موسسات روسی و سازمان های دولتی شامل: دفتر ثبت ازدواج، FSB، ادارات مالیاتی، موسسات تامین اجتماعی، ادارات بهداشت، وزارت داخله و سایر نهادها استعلام می نمایند. سپس برای جمع آوری اطلاعات مدت زمان 2 ماه فرصت می گذارند. اگر اطلاعات به دست آمده مانع از صدور مجوز اقامت موقت برای فرد مذکور شدند اقدامات لازم را انجام دهند.

درخواست اقامت روسی از طریق ازدواج با دختران روسی

اقامت موقتی روسیه از طریق ازدواج با دختران روسیه

افرادی که خواهان اقامت موقت در این کشور می باشند در صورت ازدواج یا عدم ازدواج. همچنین می توانند مشمول سهمیه های کاری شوند. بدین منظور باید مجوز کاری Permit Work را جهت کار در روسیه بدست آورند. لازم به ذکر است که مدت زمان اعتبار این اقامت 3 سال می باشد.

  • ورود و خروج افراد دارنده اقامت دائمی در این کشور آزادانه انجام می گیرد.
  • در حالیکه سایر افرادی که دارنده اقامت موقت در این کشور هستند. به منظور ورود و خروج در این کشور نیازمند ویزای ورود و خروج هستند.
  • دیگر مزیتی که این کشور برای افراد دارنده اقامت دائم هستند قائل می شود، انجام کار بدون مجوز می باشد.
  • همچنین مدت زمان اعتبار این نوع اقامت 5 سال است.

 تبدیل اقامت موقتی به دائم روسی از طریق ازدواج

دارندگان اقامت موقت می توانند پس از 1 سال اقدام به اخذ اقامت دائم Permanent Residence نمایند. هزینه انجام این کار معادل 3500RUB (روبل روسیه) است. هم چنین حفظ اقامت دائمی به مدت 5 سال برای افراد خارجی که می خواهند با دختران روسی ازدواج نمایند قبل از گرفتن تابعیت روسی لازم است. افرادی که دارای اقامت موقت بوده و با دختران روسی ازدواج کرده اند نیز می توانند درخواست تابعیت روسی دهند. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که داشتن تابعیت روسی یکی از راه حل های اقامت دائمی در این کشور می باشد. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در روسیه را بررسی بفرمائید.

مزایای اقامت روسی از طریق ازدواج با دختران روسیه

اخذ اقامت روسیه از مزایایی برخوردار می باشد که عبارتست از:

  1.  برخورداری از خدمات دولتی و عمومی
  2.  کاریابی راحت و دستمزد متناسب
  3.  هزینه زندگی پایین تر نسبت به سایر کشورهای اروپایی
  4.  توانایی خرید آسان مسکن و خودرو در روسیه
  5.  سبک زندگی آرامتر و با تنش روحی کمتر

با توجه به وجود روش های متعدد برای کسب اقامت در این کشور لازم است هر فرد برای داشتن بهترین انتخاب خود، آنها را به دقت بررسی نماید. متقاضی می باید برای انجام هر چه بهتر امور مربوط به اقامت خویش اولویت بندی نموده و با دقت و برنامه ریزی مراحل انجام کار را پشت سر بگذارد.

برای هرچه بهتر و دقیق تر انجام شدن کارها بهتر است از مشاوران خبره در همان زمینه کمک گرفته تا نتایج دلخواه را بدست آوریم. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از تجربه و مشاوره برترین کارآزمودگان این حوزه می توانید با وکلا و کارشناسان حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

4.7/5 - (13 امتیاز)

14 دیدگاه برای “تایعبت از طریق ازدواج با دختران روسی

  1. علی گفت:

    سلام چطور با دختران روسی باید اشنا شیم

    1. صادقی گفت:

      با سلام در این خصوص موسسه ما خدماتی ندارد. ولی در باب ویزای تحصیلی روسیه می تونیم شما را راهنمای کنیم. در خصوص مشاوره با موسسه با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. سحر گفت:

    سلام
    درسته که میگن با خرید ملک در روسیه می توانیم برای همه خانواده اقامت دریافت کنیم؟

    از سایت خوبتون تشکر میکنم

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص خرید ملک در روسیه توصیه می کنم لینک مذکور را مطالعه کنید. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. Nahid گفت:

    امکان اخذ ویزا برای برگزاری مراسم در روسیه وجود دارد؟
    مدت ویزا چقدر می باشد؟ قابل تمدید می باشد؟
    تشکر فراوان.

    1. صادقی گفت:

      موسسه سفیران سروش سعادت در باب ویزای ازدواج خدماتی ندارد . توصیه می شود برای مهاجرت به روسیه لینک مذکور را مطالعه کنید.

  4. امیر عباس گفت:

    ادر مورد مطلب خوب و جذابتون در رابطه با موضوع ازدواج با دختران روسی تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد اخذ تابعیت روسیه از طریق تولد فرزند هم مطلب بذارید.

    1. صادقی گفت:

      با سلام می توانید با مقاله اخذ تابعیت روسیه از طریف تولد در سایت مراجعه کنید.

  5. sohrab گفت:

    بچه ای که متولد شده تو این کشور بهش پاسپورت روسی می دن؟ اگر هنوز ما اقامت نگرفته باشیم ؟

  6. قراری گفت:

    مقاله رسا و جالبی بود. ممنونم

    1. صادقی گفت:

      ممنون از شما

  7. امیرحسین گفت:

    با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

  8. leila گفت:

    روسیه هم چه قانونایی داره هاااا

  9. احسان شفیعی گفت:

    ازدواج با دختر روسی باعث میشه اقامت روسیه رو دریافت کنیم یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *