مهاجرت به کشور اسپانیا

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

راه اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج دیگر به راحتی گذشته به سادگی با موفقیت همراه نمی باشد. در این مقاله به شرح کامل پرداخته می شود. یکی از مزایای که شهروندان اروپایی این است که بدون مجوز می توانند به کشور های اروپایی سفر کنند. شخص این امکان را دارد که با یک فرد در کشور دیگر اروپایی ازدواج کند و رفت و آمد به اون کشور را از طریق همسر خود داشته باشد. به این نوع اقامت، اقامت اسپانیا از طریق ازدواج می گویند.

لازم به ذکر است که که این پروسه زمان می خواهد و به سرعت صورت نمی گیرد. یعنی این که شخصی که با یک شهروند اسپانیایی ازدواج کند می توانند اقامت این کشور را داشته باشد و حدودا این پروسه 3 ماه وقت لازم دارد. به صورت کلی شخصی که با یک شهروند اسپانیایی ازدواج می کند بعد از 3 ماه امکان ورود به این کشور را دارد و باید برای اقامت اسپانیا و دریافت کارت اقدامات لازم را انجام دهد.

اخذ اقامت در این کشور از طریق ازدواج را در مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال نمایید. مراحل قانونی اقدام ازدواج و دریافت اقامت این کشور، اخذ اقامت از طریق ازدواج به راحتی گذشته و آسانی روال قدیم نمی باشد. برای رسیدن به این موفقیت باید مراحل قانونی صورت بگیرد که برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق ازدواج 2 مرحله باید طی شود.

اخذ تابعیت اسپانیا از طریق ازدواج

روند درخواست شهروندی این کشور از طریق ازدواج بسیار ساده است. می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنید یا پرونده خود را شخصا در اداره ثبت احوال در این کشور ارسال کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  • برای شروع مراحل درخواست خود باید 100€ (یورو) بپردازید. دولت اسپانیا برای رسیدگی به درخواست شهروندی شما هزینه ای غیر قابل استرداد می گیرد که معمولا 60€ تا 100€ (یورو) است. حتی اگر درخواست شما رد شود، پول شما قابل بازگشت نیست.
  • سپس فرم را پر کنید و مدارک خاصی را ارسال کنید. مطمئن شوید که هزینه های ثبت نام خود را پیوست کرده اید ممکن است برای صدور گواهینامه ها و مدارک مورد نیاز برای درخواست شما نیز اعمال شود. همچنین باید در آزمون اجباری (DELE A2 و CCSE) شرکت کنید. پس از انجام این کار، درخواست شما پردازش خواهد شد.
  • پردازش درخواست ممکن است 2 تا 3 سال طول بکشد، اما پس از تکمیل به شما اطلاع داده خواهد شد. اگر موفق شدید و درخواست شما پذیرفته شد، باید به وفاداری خود سوگند یاد کنید و با پادشاه بیعت کنید. شما همچنین باید قول دهید که به قانون اساسی و قوانین اسپانیا پایبند باشید.

پس از آن، باید یک سند مکتوب ارسال کنید که وضعیت جدید شما را تایید کند. سند را برای تایید به هر ایستگاه پلیس ببرید. سپس می توانید پاسپورت و DNI خود را دریافت کنید. اگر می خواهید درخواست شما سریع تر بررسی شود، باید مطمئن شوید که آدرس شما و همسرتان یکسان است، از نظر مالی با ثبات هستید، هیچ گونه سابقه کیفری ندارید و باید فرهنگ اسپانیایی را داشته باشید. اگر در خارج از کشور ازدواج کرده اید، باید گواهی ازدواج خود را ارائه دهید و همچنین مطمئن شوید که ازدواج شما در این کشور ثبت شده است.

بررسی اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

در این مرحله باید ازدواج خود را در این کشور به ثبت برسانید. برای ثبت ازدواج این امکان را ندارید که به سفارت خانه کشور اسپانیا بروید باید درخواست خود را به شهرستان مورد نظر بدهید. برای این کار باید درخواست بدید به علاوه گواهی همسر، گواهی آپوستیل تولد و به همراه کپی پاسپورت لازم است. پس از آن باید ملده شوید که به امور شهروندی معروف است. وضعیت خود و همسر خود را در شهرداری این کشور به ثبت برسانید. مدارک لازم برای مراجعه به دفتر اتباع خارجی جهت ثبت ازدواج در این کشور عبارتست از:

  • اصل کارت شناسایی همسر داشته باشید.
  • اصل پاسپورت متقاضی اصلی و همسر فرد را داشته باشید.
  • ارائه قراردادکاری
  • فرم تکمیل شده EX16
  • 2 عدد کپی سند ازدواج از این کشور
  • 1 عدد کپی از ثبت نام شما در شهرداری
  • 3 عکس رنگی پاسپورت

در این مرحله باید حتما از طرف دفتر پلیس شهر یک نامه اخذ کنید که در زمان مشخص باید حتما به دفتر مراجعه کند. ارسال این نامه تا چند ماه طول می کشد.

مراحل اقدام به اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

هنگامی که مرحله اول جهت مهاجرت به اسپانیا طی شد باید به دفتر پلیس مراجعه کنید. نامه دفتر اتباع خارجی و 3 عکس پاسپورتی و ثبت وضعیت خود را به شهرداری بدهند. بعد به شما یک فرم می دهند که بر اساس این فرم شما باید به بانک بروید. بدین ترتیب باید تقریبا 10€ (یورو) به حساب پلیس این کشور واریز بفرمایید. حدود 1 ماه بعد یک نامه دیگر که شامل کارت اقامت در اسپانیا می باشد را به شخص تحویل می دهند. لازم به ذکر است که به مدت 5 سال کارت اقامت این کشور اعتبار دارد. نکته بسیار مهم و حیاتی اینکه فردی که اقامت کشور اسپانیا از طریق ویزای ازدواج کسب می کند بعد از 1 سال اقامت این امکان را می باشد که شما برای اخذ و دریافت تابعیت اقدام کنید. این درخواست باید از طریق اداره ثبت احوال باید محل سکونت خود را به وزارت دادگستری بدهند.

الزامات جهت ازدواج در کشور اسپانیا

شهروندان اسپانیایی و اتباع خارجی این حق را دارند که مستقل از وضعیت حقوقی شهروند خارجی در اسپانیا ازدواج کنند. به همین دلیل است که هر ساله تعداد بیشتری از افراد خارجی تصمیم به ازدواج با یک شهروند اسپانیایی می گیرند. از آنجایی که ازدواج در اسپانیا برگزار می شود، اولین قدم باید رزرو قرار ملاقات در اداره ثبت احوال استان محلی باشد. در اینجا زن و شوهر باید مدارکی را ارائه دهند که بسته به شرایط خاص آنها متفاوت است. برای جشن عروسی با یک خارجی، معمولاً ترجمه گواهی شده اسناد مورد نیاز است. علاوه بر این، برای خارجی ها، ارائه ترجمه رسمی تایید شده از کلیه مدارکی که به زبان اسپانیایی نوشته نشده اند، ضروری است.

ترجمه باید توسط یک مترجم معتبر و معتبر از طریق وزارت امور خارجه، اتحادیه اروپا و همکاری انجام شود. ترجمه های خود ترجمه، خارجی یا تایید نشده پذیرفته نمی شوند. برخی از مدارک مانند گواهی اقامت و شناسنامه تاریخ انقضا دارند، به همین دلیل توصیه می کنیم نزدیک به تاریخ عروسی آنها را تهیه کنید برای ارائه مدارک لازم است دو نفر شاهد همراه زوجین باشند و شناسنامه یا پاسپورت معتبر ارائه دهند. این شاهدان می توانند خانواده و دوستان باشند و هدف آنها شهادت نسبت موجود و محل سکونت زوجین است.

در این بخش از مطلب برخی از مدارک لازم جهت ازدواج در اسپانیا را مشاهده می کنید:

الزامات جهت ازدواج در کشور اسپانیا

 

مدارک لازم برای ثبت درخواست تابعیت اسپانیا

برای درخواست تابعیت این کشور مدارک زیر را باید تهیه کنید:

  • گواهی تولد
  • گواهی عدم سوء پیشینه از مقامات کشور محل تولد صادر می گردد.
  • گواهی سوء پیشینه از مقامات کشور اسپانیا صادر می گردد.
  • گواهی اقامت از شهرداری محل اقامت صادر می گردد.
  • گواهی اقامت شما در این کشور به صورت قانونی
  • گواهی ازدواج صادر شده از طرق ثبت احوال کشور اسپانیا
  • گواهی تولد همسر اسپانیانی

جهت تکمیل اطلاعات خود در این خصوص می توانید مقاله هزینه زندگی در اسپانیا را مطالعه بفرمائید.

مقررات فعلی اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

مقررات فعلی اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

نکته بسیار مهم در مورد اخذ اقامت از طریق ویزاهای ازدواج برای همه کشورها اینکه در گذشته با ازدواج های سوری و غیر واقعی امکان اخذ اقامت بود. اما قوانین در حال حاضر به نحوی سخت و پیچیده شده اند که فرد به سادگی نمی تواند سفارت را برای صدور روادید مجاب کند. اصطلاحا یک ازدواج باید واقعی باشد تا این موفقیت رقم بخورد. جزئیات اقامت اسپانیا و هزینه زندگی و تحصیلی در اسپانیا جزء مواردی است که متقاضیان باید در مورد آن مطلع شوند.

لازم به ذکر است مدت زمان این پروسه 3 تا 5 ماه است. نتیجه درخواست برای شما فرستاده می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج این امکان را دارید که با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. با کارشناسان ارشد ما به صورت تلفنی و حضوری مشاوره شوید. کارشناسان ارشد ما شرایط شما را بررسی می کنند. بهترین راه مهاجرت را به شما عزیزان پیشنهاد می کنند.

سوالات متداول در مورد اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

در این قسمت از مقاله به سوالات شما در خصوص اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج پاسخ داده ایم:

  • مراحل ثبت ازدواج در اسپانیا چیست؟ باید ازدواج خود را در این کشور به ثبت برسانید. برای ثبت ازدواج این امکان را ندارید که به سفارت خانه کشور اسپانیا بروید باید درخواست خود را به شهرستان مورد نظر بدهید. برای این کار باید درخواست بدید به علاوه گواهی همسر، گواهی آپوستیل تولد و به همراه کپی پاسپورت لازم است.
  • مدت مجوز اقامت از طریق ازدواج در اسپانیا چند سال است؟ حدود 1 ماه بعد یک نامه دیگر که شامل کارت اقامت در اسپانیا می باشد را به شخص تحویل می دهند. لازم به ذکر است که به مدت 5 سال کارت اقامت این کشور اعتبار دارد. نکته بسیار مهم و حیاتی اینکه فردی که اقامت کشور اسپانیا از طریق ویزای ازدواج کسب می کند بعد از 1 سال اقامت این امکان را می باشد که شما برای اخذ و دریافت تابعیت اقدام کنید. این درخواست باید از طریق اداره ثبت احوال باید محل سکونت خود را به وزارت دادگستری بدهند.
5/5 - (20 امتیاز)

7 دیدگاه برای “اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

  1. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام و تشکر بابت اطلاعات خوبتون در این مقاله

  2. کارن گفت:

    میشه یه کیس ازدواج معرفی کنید

  3. ترنم گفت:

    تشکر از اطلاعات خوبتون شما عالی هستید

  4. علی قاسمی گفت:

    چه مدارکی برای ازدواج مورد نیاز است؟

  5. اکبر گفت:

    ایا شما کیس ازدواج هم دارید؟

  6. خسروی گفت:

    ممنون از مقاله‌ی خوبتون

  7. hiva گفت:

    ممنونم ازت ، ایا امکان عزیمت دانشجوی متاهل به همراه همسرش در این کشور وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *