مهاجرت سرمایه گذاری در صربستان

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در صربستان

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در صربستان

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در صربستان از جمله راه هایی است که افراد می­ توانند برای دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور اقدام بنمایند. صربستان کشوری چند ملیتی است که افراد با ملیت های گوناگون در کنار یکدیگر مشغول به زندگی هستند. جمعیت کشور صربستان تقریبا برابر با 6 میلیون نفر است. اکثریت این جمعیت را صربی ها، مجارها، بوسنیایی ها و یوگوسلای ها تشکیل می ­دهد. همانطور که بیان نمودیم این کشور از ملیت های مختلفی تشکیل شده است. هرکدام به زبان های مختلفی صحبت می­ کنند.

افرادی که علاقمند مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در صربستان هستند می ­توانند جهت آگاهی بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. افراد از راه های مختلفی برای مهاجرت به صربستان استفاده می نمایند. مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق ثبت شرکت، مهاجرت از طریق کار و غیره از جمله راه های مهاجرتی می ­باشد. نرخ بیکاری در این کشور تقریبا بالاست. اما دولت صربستان از افرادی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانیده اند، حمایت می نماید.

بررسی اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در صربستان

همانطور که پیشتر بیان نمودیم اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در صربستان از جمله راه هایی است که افراد می­ توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور برگزینند. سرمایه گذران زیادی از طریق ثبت شرکت در صربستان تصمیم به سرمایه گذاری می ­نمایند. افرادی که قصد سرمایه گذاری در صربستان از طریق ثبت شرکت را دارند، بایستی ابتدا از طریق اخذ ویزای نوع C کشور صربستان به این کشور سفر نمایند. سرمایه گذران از این طریق ابتدا اقامت موقت صربستان را اخذ و در صورتیکه فرد در فعالیت های تجاری خود موفق عمل نمایند، می ­تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نماید.

سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت را دارند بایستی تمامی مدارک زیر را به اداره مربوطه جهت دریافت اقامت موقت ارائه نمایند:

  • اخذ ویزای نوع C
  • ارائه تمامی مدارک و ترجمه آنها به زبان انگلیسی و صربی
  • ارائه قبوض شهری مبنی بر آدرس دقیق سرمایه گذار
  • ارائه برنامه کسب و کار سرمایه گذار
  • اخذ اقامت موقت به مدت 5 روز کاری طول خواهد کشید.

مدارک جهت اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در صربستان

سرمایه گذران قبل از اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت بایستی با ارائه مدارک زیر شرکت خود را در این کشور به ثبت برسانند:

  1. نام شرکت
  2. تایید شرکت
  3. ثبت در آژانس تجاری صربستان
  4. ارائه نمودن آدرس و محل سکونت شخصی سرمایه گذار
  5. ثبت نام نمودن جهت اخذ اقامت موقت صربستان و دریافت کارت سفید این کشور
  6. کسب مجوز اقامت
  7. پروانه کار
  8. گواهی مالیات اقامت و تاییدات به همراه ترجمه آنها

مدارک جهت اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در صربستان

انواع اقامت در صربستان

تمامی اتباع خارجی که قصد اقامت صربستان را دارند، بایستی دارای یکی از انواع اقامت این کشور که عبارتند از اقامت 90 روزه، اقامت موقت، اقامت دائم را اخذ نمایند. سرمایه گذارانی که قصد ثبت شرکت در صربستان را دارند ملزم به دریافت یکی از اقامت های فوق می­ باشند. سرمایه گذاران با ارائه مدارک شرکت خود می ­توانند اقامت این کشور را اخذ نمایند. ناگفته نماند سرمایه گذران بایستی شرکت خود را در یکی از دفاتر رسمی در صربستان به ثبت برسانند.

اتباع اکثر کشورها می ­توانند بدون اخذ ویزای کشور صربستان به این کشور سفر نموده و به مدت 90 روز در این کشور اقامت گزینند. برای اقامت 90 روزه در این کشور هیچگونه مجوز خاصی نیاز نیست. تنها افراد پس از ورود به این کشور بایستی به اولین ایستگاه پلیس در صربستان مراجعه نمایند. این دسته از افراد پس از اسکان خود بایستی به صورت اینترنتی و یا مراجعه دوباره به اداره پلیس آدرس دقیق محل سکونت خود را به این اداره اعلام بنمایند. در برخی موارد کارکنان هتل ها پلیس این کشور را از حضور اتباع خارجی مطلع می­ سازند.

اقامت موقت در صربستان

افرادی که قصد اقامت بیش از 90 روز در صربستان را دارند، بایستی نسبت به دریافت ویزای کشور صربستان اقدام نمایند. افراد برای اخذ بایستی بیان نمایند که هدف آنها نسبت به اخذ ویزا چیست؟ زیرا دولت صربستان با درخواست اخذ ویزای افرادی که بدون هیچ دلیلی قصد سفر به این کشور را دارند موافقت نخواهد نمود. اکثر افراد به دلایلی همچون تحصیل، کار، تشکیل خانواده و یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت می­ نمایند. با توجه به شرایط خرید ملک در صربستان، اکثر افراد از این طریق سعی در سرمایه گذاری در این کشور می­ نمایند. این افراد بایستی مدارک زیر را برای اخذ اقامت موقت ارائه نمایند:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه یک دعوتنامه خصوصی توسط مقامات این کشور
  • در صورت انجام کار در صربستان فرد می­باید دارای دعوتنامه کاری باشد.
  • یک قطعه عکس 3*4
  • بلیط بازگشت یا برنامه سفر
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی فرد را در مدت حضور وی در صربستان اثبات نماید.
  • بیمه سلامت
  • پرداخت هزینه ویزا

اقامت دائم صربستان

افراد از راه های مختلفی می ­توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در صربستان از جمله این راه ها می ­باشد. سرمایه گذاری در اتریش نیز از جمله راه هایی است که منجر به اخذ اقامت فرد در این کشور می­ گردد. ما در این بخش دیگر راه های دریافت اقامت دائم را بیان می ­نماییم. دولت صربستان به تمامی افرادی که دارای شرایط زیر می ­باشند اقامت دائم این کشور را اعطاء خواهد نمود:

  • اتباع خارجی که به مدت بیش از 5 سال در کشور صربستان حضور مستمر و مداوم داشته اند.
  • اتباع خارجی که به مدت 3 سال با یکی از شهروندان صربستانی و یا فردی که دارای اقامت دائم صربستان است، ازدواج نموده باشد.
  • افراد نابالغی که یکی از والدین وی از شهروندان صربستان ویا دارای اقامت دائم صربستان باشد.
  • افرادی که دارای ریشه صربستانی هستند.
  • افرادی که دارای اقامت موقت صربستان هستند و دولت صربستان خود علاقمند به اعطاء اقامت دائم به آنها باشد.

علاقمندان به اخذ اقامت موقت و دائم کشور صربستان می­ توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از مشاوره ها و راهنمایی های مفید آنان بهره ­مند گردند.

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *