مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته فلسفه در اوکراین

رشته فلسفه در اوکراین

رشته فلسفه در اوکراین هم به زبان اوکراینی و هم به زبان انگلیسی ارائه می شود. البته اکثر دوره های ارائه شده در اوکراین به زبان اوکراینی هستند. لذا داشتن تسلط به زبان این کشور برای تحصیل این رشته مورد نیاز است. علاقه مندان به تحصیل رشته فلسفه می توانند دوره های مختلف را در دانشگاه های معتبر اوکراین در سطوح مختلف پیدا کنند. با برقراری شرایط تحصیل در اوکراین می توانید جهت پذیرش از دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه اقدام کنید و ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. کارشناسان ارشد و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در خصوص اخذ انواع ویزا و اقامت کشورهای اروپایی شما را راهنمایی کنند.

تحصیل رشته فلسفه در اوکراین

تحصیل فلسفه در اوکراین بهترین تصمیم برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند بهترین آن را مطالعه کنند. این دانشجویان خارجی به دوره های فلسفه در اوکراین در دانشگاه های ملی که زیر نظر وزارت آموزش اوکراین کار می کنند پیوستند. این دانشگاه های ملی در شهرهای بزرگ اوکراین واقع شده اند و در دانشکده های فلسفه دانشجویان خارجی همیشه حضور پررنگی دارند. رشته فلسفه در دانشگاه های ملی شهرهای مختلف اوکراین تدریس می شود و فلسفه برای هر 2 مقطع تحصیلی در اوکراین، کارشناسی فلسفه و کارشناسی ارشد در فلسفه تدریس می شود. کادر آموزشی در دانشکده های فلسفه در اوکراین بسیار حرفه ای هستند و با دانشجویان خود در تماس بسیار نزدیک کار می کنند که باعث می شود این دانشجویان خارجی بهترین آموزش فلسفه خود را بفهمند.

دانشجویان بین المللی که برای تحصیل فلسفه از کشورهای مختلف به اوکراین می آیند در خوابگاه های دانشگاه که توسط کارکنان دانشگاه اداره می شود، زندگی می کنند. دانشجویان خارجی در تمام مدت اقامت علمی خود در اوکراین در این خوابگاه های دانشگاهی از تمام امکانات مناسب زندگی برخوردار می شوند.

برنامه های فلسفه برای مقاطع تحصیلی زیر در اوکراین ارائه می شود.

مقطع تحصیلیشرح
لیسانس در فلسفهمدرک کارشناسی در اوکراین برای فلسفه به مدت 4 سال و 10 ماه برای دانشجویان خارجی تدریس می شود. دانشجویان بین المللی در اوکراین همیشه در دانشکده های کارشناسی فلسفه حضور خوبی دارند.
کارشناسی ارشد در فلسفهبرنامه کارشناسی ارشد در اوکراین برای فلسفه به مدت 2 سال در دانشگاه های ملی ارائه می شود. بسیاری از دانشجویان خارجی هر ساله در دوره های کارشناسی ارشد در این دانشکده های فلسفه شرکت می کنند.

تحصیل رشته فلسفه در دانشگاه های اوکراین

جهت تحصیل در اوکراین می توانید در یکی از دانشگاه های زیر پذیرش بیگیرید و در دوره های ارائه شده در رشته فلسفه تحصیل کنید:

  • دانشگاه ملی تاراس شفچنکو اوکراین
  • دانشگاه ملی آکادمی OSTROH
  • دانشگاه ملی آموزشی اوکراین جنوبی
  • موسسه پلی تکنیک خارکیف

تحصیل رشته فلسفه در دانشگاه های اوکراین

شرایط تحصیل فلسفه در اوکراین

برای تحصیل در دانشکده فلسفه در مقطع کارشناسی، دانشجویان خارجی ملزم به داشتن مدرک متوسطه هستند، در حالی که برای کارشناسی ارشد فلسفه همه دانشجویان خارجی باید مدرک کارشناسی را با خود داشته باشند. برای برخی از کشورهای آسیایی این شرایط پذیرش کارشناسی متفاوت است. برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشکده فلسفه، دانشجویان باید دارای گواهینامه آموزشی 12 ساله باشند.

دانش آموزان نیجریه ای که می خواهند در مقطع کارشناسی فلسفه در اوکراین تحصیل کنند ، کپی گواهینامه دبیرستان خود را ارسال می کنند. دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در رشته های فلسفه در اوکراین ملزم به اسکن مدارک تحصیلی خود با کپی گذرنامه مسافرتی هستند. مدارک آنها ظرف 2 روز ارزیابی می شود و همه متقاضیان واجد شرایط خارجی از نتایج پذیرش خود مطلع می شوند متقاضیان واجد شرایط بین المللی هزینه پذیرش خود را ارسال می کنند و 2 هفته منتظر دریافت دعوتنامه تحصیلی رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش اوکراین می مانند. پس از دریافت دعوتنامه تحصیلی اصلی، متقاضیان بین المللی ویزای تحصیلی اوکراین خود را دریافت می کنند.

حقوق مشاغل فلسفه در اوکراین

میزان حقوق کار در کشور اوکراین نسبت به کشورهای اروپایی نسبتا پایین است. میزان حقوق ماهیانه کار در اوکراین برای یک فیلسوف متخصص در این کشور به صورت متوسط به میزان 34500UAH (گریونا) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 414000UAH (گریونا) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک فیلسوف در کشور اوکراین در حدود 16600UAH (گریونا) و حداکثر 54200UAH (گریونا) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در مقایسه با سایر مشاغل در اوکراین در نمودار زیر قابل مشاهده است:

مقایسه حقوق ماهیانه مشاغل در اوکراین

تحصیل رشته فلسفه در دانشگاه ملی تاراس شفچنکو اوکراین

دانشگاه ملی تاراس شوچنکو کیف امروز یکی از دانشگاه های برجسته کلاسیک و معاصر اوکراین است. دانشکده فلسفه این دانشگاه در پاییز 1834 تاسیس شد و اولین دانشکده ای که در دانشگاه سنت ولودیمیر شروع به کار کرد دانشکده فلسفه بود. گروه ها شامل:

  • تاریخ فلسفه، اخلاق، زیبایی شناسی و مطالعات فرهنگی
  • منطق، مطالعات دینی، فلسفه و فرهنگ اوکراینی
  • فلسفه، فلسفه علوم انسانی، فلسفه و روش شناسی علم
  • سیاست شناسی، علوم سیاسی، مدیریت دولتی.

در جدول زیر گرایشات و تخصص های ارائه شده در این دانشکده معرفی شده اند:

آیتمشرح
گرایشاتفلسفه (و مطالعات دینی)، علوم سیاسی، مطالعات فرهنگی، مدیریت دولتی
تخصص هافلسفه، مطالعات دینی، علوم سیاس ، مطالعات فرهنگی، خدمات دولتی

دانشجویان کارشناسی ارشد این فرصت را دارند که موضوعات خاصی را منحصراً به زبان خارجی مطالعه کنند.

تحصیل فلسفه در دانشگاه ملی OSTROH اوکراین

گروه مطالعات فرهنگی و فلسفه دانشگاه ملی Ostroh موضوعات فرهنگی و فلسفی را در دانشگاه ارائه می دهد. این گروه در دسامبر 1996 تأسیس شد. زمینه اصلی فعالیت آن دانشکده علوم انسانی است، با این وجود، دوره های فرهنگی و فلسفی در تمام دانشکده های دانشگاه ملی دانشگاه آستروه تدریس می شود، به ویژه در مورد رشته های علوم انسانی هنجاری. برنامه درسی گروه شامل مطالعه وضعیت فرهنگی اجتماعی در دوره های مختلف و فرایندهای فرهنگی در جهان مدرن است، توجه زیادی به مشکلات مهم فلسفی پرداخته می شود. هدف اصلی این گروه ارائه لیسانس، فوق لیسانس و تخصص در زمینه های مختلف آموزش عالی است. در حین انجام فعالیت های خود، بخش اصلی وظایف توسعه آموزش بشردوستانه را مطابق با قانون “آموزش و پرورش” اوکراین، برنامه “آموزش قرن 21” در نظر می گیرد.

دوره هایی که توسط معلمان در گروه مطالعات فرهنگی تدریس می شود، از دو واحد عمومی و حرفه ای (دوره های پایه) تشکیل شده است. واحد عمومی آموزشی شامل رشته های اجتماعی، اقتصادی، حقوقی، بشردوستانه و برخی از علوم طبیعی است. واحد حرفه ای شامل رشته های اصلی حرفه ای آموزش پایه “مطالعات فرهنگی” است. به نوبه خود، رشته های عمومی حرفه ای به رشته های اساسی و حرفه ای و همچنین انتخابی تقسیم می شوند. برخی از قسمت های برنامه درسی آموزش حرفه ای به دوره ها و سمینارهای ویژه اختصاص داده شده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره مهاجرت تحصیلی به اوکراین مطالب لازم را در قالب مقاله لینک شده ارائه کرده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *