مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته فلسفه در ایتالیا

رشته فلسفه در ایتالیا

رشته فلسفه در ایتالیا در بسیاری از دانشگاه های معتبر ارائه میشود. علاقه مندان میتوانند دوره های مختلفی این رشته را در مقاطع مختلف طی کنند. برنامه های فلسفه در دانشگاه های ایتالیا به 2 زبان ایتالیایی و همچنین انگلیسی ارائه می شود. البته دوره های زبان انگلیسی در این کشور در تعداد کمی ارائه می شود. ایتالیا یکی از گزینه های ارزان برای تحصیل در اروپاست. همچنین این کشور بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان ایرانی و آسیایی ارائه می کند. برای اطلاع از این موضوع می توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

تحصیل رشته فلسفه در ایتالیا

هنگام مطالعه فلسفه، هرگز از شما خواسته نمی شود که ایده ها، ارزش ها و خواسته های خود را کنار بگذارید. برعکس، از شما خواسته می شود که آنها را به شیوه ای عمیق تر و دقیق تر توسعه دهید. مطالعه فلسفه بهترین راه برای درک ریشه های فرهنگ غربی ما و در نتیجه مواجه شدن با مشکلات تفسیر، ارتباط و مواجهه بین تمدن ها است. دوره های تحصیلی در فلسفه مجموعه ای از فرصت های شغلی متنوع را حتی در زمان بحران اقتصادی گسترده ارائه می دهد. اگر از قبل دارای مدرک دانشگاهی هستید، فلسفه مهارت های شخصی و فرهنگی را تقویت می کند که در هر شغلی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد:

  • خلاقیت
  • تفکر انتقادی
  • توانایی درک دیگران
  • و ذهن باز

یک روش مشخص ایتالیایی برای آموزش فلسفه وجود دارد. تأکید قوی بر تاریخ آن و متون کلاسیک آن، از دوران باستان تا نویسندگان معاصر. به دانش آموزان ایتالیایی همیشه آموزش داده می شود که پیچیدگی های تاریخ ایده ها را درک کنند و بدانند که نقطه شروع پاسخ های جدید کجاست. در بسیاری از برنامه های دبیرستان های ایتالیا، فلسفه در 3 سال یک درس اجباری است. بنابراین، حتی با شروع از صفر، مطالعه آکادمیک فلسفه به سرعت به سطح بالایی از تخصص می رسد. در سال های اول در دانشگاه، یافتن عمق علمی معمولی برای برنامه های دکترا در جاهای دیگر غیر معمول نیست.

در جدول زیر جهت تحصیل در دانشگاه های ایتالیا در رشته فلسفه برخی از این دانشگاه ها معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1University of Rome Tor Vergata
2University of Padua
3Academy of Fine Arts Ravenna
4University of Macerata
5Pontifical Salesian University
6University of Pavia
7University of Turin

درباره تحصیل رشته فلسفه در ایتالیا

درباره تحصیل رشته فلسفه در ایتالیا

دوره های تحصیلی فلسفه (لیسانس و کارشناسی ارشد) در سیستم دانشگاهی ایتالیا تنها رشته هایی هستند که اجازه می دهند رشته های دیگری را به برنامه تحصیلی خود اضافه کنید:

  • هنرهای لیبرال (تاریخ، ادبیات، هنر)
  • مطالعات اجتماعی (روانشناسی، اقتصاد، حقوق، جامعه شناسی)
  • علوم دقیق و طبیعی (منطق، ریاضیات، زیست شناسی، فیزیک …).

به طور خاص، در دانشکده علوم انسانی و فلسفه شما تمام رشته هایی را خواهید دید که ایتالیا بیشتر برای آنها شناخته شده است. ایتالیا به دلیل گنجینه های هنری، سنت های فرهنگی و غنای معنوی یکی از جذاب ترین کشورهای جهان است. سپس غذای ایتالیایی و آب و هوای ایتالیا وجود دارد. ایتالیایی یک زبان زیبا و با ارزش است. به همین دلیل این چهارمین زبان مورد مطالعه در جهان است. تلفظ و املا آن را در میان ساده ترین زبان ها برای یادگیری قرار می دهد. اگر می توانید به یک زبان دیگر (اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی) صحبت کنید، یادگیری ایتالیایی سریع و آسان است.

کار مشاغل رشته فلسفه در ایتالیا

هزاران سال است که مردم سوالات اساسی در مورد جهان، جایگاه آنها در جهان و ارتباط آنها با یکدیگر می پرسند. این سوالات و تلاش برای پاسخ به آنها، موضوع فلسفه را مشخص می کند. با مطالعه و داشتن تخصص در رشته فلسفه می توانید:

  • خود را به چالش بکشید و قدرت استدلال خود را تقویت کنید.
  • توانایی خود را برای تجزیه و تحلیل ایده های پیچیده، درک خود از افراد و ظرفیت تفکر اصلی خود افزایش دهید.
  • مسائل تاریخی و معاصر موضوع را کشف کنید و بین ایده ها و استدلال هایی که بحث های فلسفی را آگاه می کند ارتباط برقرار کنید.

طبق آمارهای گرفته شده میزان حقوق ماهیانه کار در ایتالیا برای یک فیلسوف متخصص در ایتالیا به صورت متوسط به میزان 5860€ (یورو) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 70300€ (یورو) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته میزان درآمد ماهیانه کار یک فیلسوف متخصص در کشور ایتالیا حداقل 2870€ (یورو) و حداکثر 9130€ (یورو) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در برخی از شهرهای ایتالیا در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق مشاغل فلسفه در شهرهای ایتالیا

تحصیل فلسفه در دانشگاه تور ورگاتا رم ایتالیا

دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا یکی از دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه در این کشور است. برنامه های ارائه شده در این دانشگاه شامل:

برنامه یا مدرکشرح
مدرک لیسانس (3 ساله Laurea)برای ثبت نام باید دیپلم دبیرستان یا سایر مدارک دبیرستان مناسب را داشته باشید. دروس به زبان ایتالیایی است، اما ممکن است به شما اجازه داده شود که در امتحانات به زبان دیگری شرکت کنید.
مدرک کارشناسی ارشد (Laurea magistrale)یک دوره 2 ساله است. برای ثبت نام باید مدرک کارشناسی (یا مدرک تحصیلی معادل 3 سال) داشته باشید و از دانش و شایستگی لازم برای مطالعه پیشرفته فلسفه برخوردار باشید. دروس به زبان ایتالیایی است، اما ممکن است به شما اجازه داده شود که در امتحانات به زبان دیگری شرکت کنید.
دو دوره تحصیلات تکمیلی (Corso di perfezionamento)این دوره های نیم ساله (از ژانویه تا ژوئن) است. برای ثبت نام باید مدرک کارشناسی ارشد (یا مدرک دانشگاهی معادل) داشته باشید و از دانش و شایستگی لازم برای مطالعه پیشرفته فلسفه برخوردار باشید.
مدرک دکترا (Dottorato di ricerca)یک دوره 3 ساله است. برای ثبت نام باید مدرک کارشناسی ارشد (یا مدرک دانشگاهی معادل) داشته باشید و بر اساس رزومه، برنامه تحقیقاتی، چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد و مصاحبه شفاهی (بصورت حضوری) توسط هیئت امتحان پذیرفته شوید.

علاقه مندان به تحصیل در ایتالیا و نحوه اقدام به مهاجرت به این کشور می توانند اطلاعات لازم را از زبان مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بشنوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *