مهاجرت تحصیلی مجارستان

کار ضمن تحصیل در مجارستان

کار ضمن تحصیل در مجارستان

کار ضمن تحصیل در مجارستان به صورت محدود برای دانشجویان خارجی میسر است. دانشجویان در طول تحصیل در مجارستان 20 ساعت در هفته کار کنند. دانشجویان بین المللی با کار در مجارستان می توانند درآمد کسب کنند و هزینه های تحصیل و اجاره خانه را پرداخت کنند. همچنین کار در یک کشور بین المللی موجب می شود تا دانشجویان تجارب خوبی در زمینه کار در یک فضای خارجی را کسب کنند. این فرصت خوبی است تا رزومه خود را پربارتر کنید و آینده شغلی و مسیر شغل خود را دنبال کنید. در مجارستان می توانید در حالی که در رشته مورد علاقه خود در مقطع کارشناسی و یا ارشد و دکترا تحصیل می کنید شغلی مناسب با شرایط خود پیدا خواهید کرد.

اگر قصد کرده باشید در مقطع کارشناسی و یا ارشد به زبان انگلیسی در مجارستان تحصیل کنید ممکن است گمان کنید که نیاز نیست زبان مجارستانی بدانید. اما این موضوع فقط برای حوزه دانشگاه حاکم است اگر بخواهید کار کنید باید تسلط نسبی بر زبان مجارستانی داشته باشید. هر مهارت زبانی که ایجاد کنید ارزشمند خواهد بود، بنابراین آن را رد نکنید، به خصوص که دانشگاه های مجارستان اغلب دوره های مجارستانی را با هزینه کم یا بدون هزینه ارائه می دهند. همچنین با تسلط نسبی و کاربردی بر این زبان می توانید راحت تر کار پیدا کنید و طیف فرصت های شغلی شما وسیع می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه اخذ پذیرش تحصیلی در مجارستان شما را راهنمایی می کند.

اینفوگرافیک کار ضمن تحصیل در مجارستان

زندگی در مجارستان

در تقاطع بین اروپای مرکزی و شرقی، کشور مجارستان بسیاری از جاذبه های هر دو منطقه را با هم ترکیب کرده است، اگرچه مجارستان از همسایگان خود بسیار متمایز است. فرهنگ اصیل کشور مجارستان در حوزه از مد و طراحی و موسیقی کلاسیک، شعر، ادبیات گسترش یافته است. مجارستان که کشوری نسبتاً کوچک است، از لذت های معماری و فرهنگی پایتخت آن بوداپست، گرفته از تپه های نوردی و قلعه های تاریخی چیزهای زیادی برای بازدیدکنندگان دارد. طبق استانداردهای اروپا، هزینه زندگی در مجارستان پایین است و همین امر آن را به مکانی مقرون به صرفه برای تحصیلات تکمیلی تبدیل می کند. اگرچه از نظر مطالعات بین المللی به اندازه سایر کشورهای اروپایی شناخته شده نیست، اما در مجارستان می توانید بسیاری از مدارک کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت عالی را بخوانید.

نرخ بیکاری در کشور مجارستان نرخ مناسبی می باشد. در نمودار زیر شاهده نرخ بیکاری در سال 2022 می باشید:

نرخ بیکاری در سال 2022

مزایا کار ضمن تحصیل در مجارستان

مجارستان از نظر تعادل بین کار و زندگی بالاتر از میانگین قرار دارد. موفقیت اقتصادی مجارستان به این معنی است که این کشور می تواند استانداردهای شغلی بالایی از جمله مزایای خوب، حقوق تعطیلات، حقوق زایمان و مرخصی استعلاجی با حقوق را ارائه دهد. مجارستان یکی از بهترین کشورهای توسعه یافته در بخش مالی محسوب می شود و در حال حاضر به عنوان یکی از اقتصادهای منطقه ای اولیه در اتحادیه اروپا رتبه بندی می شود. بخش فناوری مجارستان به سرعت در حال پیشرفت است و مشاغل مختلفی در زمینه مهندسی ایجاد می کند و بوداپست یکی از 100 شهر برتر جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. از زمان پیوستن به اتحادیه اروپا در سال 2004، تعداد زیادی از شرکت های بین المللی در دفاتر شعبه در مجارستان سرمایه گذاری کرده اند.

سرمایه توسط نیروی کار ماهر و نسبتا ارزان، مشوق های مالیاتی، زیرساخت های مدرن و یک سیستم مخابراتی خوب جذب می شود. موقعیت استراتژیک مجارستان در اروپا و کمبود نسبی آن از منابع طبیعی نیز تکیه سنتی بر تجارت خارجی را دیکته کرده است. شهرهای بزرگتر مانند بوداپست، میسکولک و دبرسن فرصت های شغلی با کیفیتی را ارائه می دهند. از آنجایی که نرخ بیکاری در حال حاضر 3.5٪ است، اشتغال به بالاترین حد خود رسیده است و فرصت های شغلی فراوانی را به یکی از دلایل زیادی برای کار در مجارستان تبدیل می کند. خارجی هایی که به دنبال شغل در مجارستان هستند، اقتصاد پررونق و افزایش دستمزدها را خواهند یافت.

بررسی کار ضمن تحصیل در مجارستان

انتخاب شما برای تحصیل در مقصد خارج از کشور ممکن است برای دوستان و خانواده ماجراجویانه به نظر برسد، اما شما باید در اداره امور زندگی تحصیلی و شغلی خود ماهر شوید. اما کار در مجارستان بسیار مهم است. چندین دانشگاه از مجارستان مورد هستند و آنها همیشه در رتبه بندی پیشرو دانشگاه های جهان حضور دارند. در چندین سال اخیر در مجارستان میزان دانشجویان بین المللی افزایش یافته است. زیرا می توانند از مزایا و فرصت های خوبی برای تحصیل و کار در این کشور به دست بیاورند. همچنین شرایط رفاهی و تفریحی نیز در این کشور برای دانشجویان میسر است. به همین برای زندگی راحت تر باید در این کشور در حال تحصیل کار کنید.

برای کار ضمن تحصیل در کشور مجارستان باید از قبل در خصوص برخی موارد کاربردی مطلع باشید. برخی از این نکات مهم عبارت است از:

  • هر دانشجویی که بیش از 16 سال سن داشته باشد می تواند به عنوان کارگر دانشجویی با همان حداقل دستمزد و قوانین حداقل دستمزد مطمئن کار کند.
  • مدت کار غیر رسمی در قانون ذکر شده است و مربوط به سال تقویم یا ماه یا روز است.
  • مجموع روزهای کاری نباید در مدت 1 سال بیش از 90 روز و در مدت 1 ماه 15 روز باشد..
  • قبل از جستجوی کار می توانید دوره کارآموزی یا دوره تحصیل در مجارستان را در نظر بگیرید.
  • کارفرمایان در مجارستان سابقه تحصیلی خوب و مهارت های رایانه ای را به عنوان جنبه های مهم یک شغل در نظر می گیرند.
  • مصاحبه محوری ترین جنبه در روند انتخاب است.
  • بسیاری از مصاحبه ها با نامزدهای بین المللی به زبان انگلیسی انجام می شود.

جستجوی کار ضمن تحصیل در مجارستان

جستجوی کار ضمن تحصیل در مجارستان

دانشجویانی که برای تحصیل به خارج از کشور سفر می کنند، به دنبال کشورهایی می روند که بتوانند در آنجا کار کنند و تجربه کسب کنند و حتی بودجه لازم را برای تأمین هزینه زندگی خود در هنگام تحصیل فراهم کنند. این عامل به خودی خود باعث جذابیت بیشتر کشور برای جامعه جهانی می شود. جالب اینجاست که در مجارستان دانشجویان می توانند در کنار تحصیل خود به مدت 20 ساعت در هفته به صورت نیمه وقت کار کنند و حتی مبلغ قابل توجهی پول برای حمایت از اقامت خود به دست آورند. بیشتر دانشجویان خارجی با رستوران ها، فروشگاه ها، شرکت های جهانگردی، هتل ها و بسیاری از مشاغل خدماتی کار می کنند. دانش آموزان می توانند از طریق مشاغل نیمه وقت، یک رزومه مناسب و با دانش اولیه از زبان مجارستانی، هزینه های زندگی خود را تا حدی تأمین کنند.

در واقع 2 محور مهم برای پیدا کردن کار در مجارستان حائز اهمیت می باشد. این 2 محور عبارت است از:

  • اکثر شرکت ها در مجارستان و شرکت های چند ملیتی آزمایش های روانشناسی انجام می دهند و همچنین برخی مراکز ارزیابی وجود دارد.
  • بسیاری از مشاغل در مجارستان صرف نظر از اینکه محیط کار حرفه ای یا شغل دانشجویی باشد، به زبان مادری مجارستانی نیاز دارند.

درآمد دانشجویی در مجارستان

دامنه مشاغل موجود در مجارستان از مکانی به مکان دیگر متفاوت است، اما دانشجویان معمولاً مشاغل نیمه وقت را در ارائه خدمات، تدریس خصوصی، هنرها و صنایع دستی، تجارت بین المللی و شرکت های نوپا پیدا می کنند. دانشجویان خارجی بسته به محل تحصیل حدود 500€ تا800€ (یورو) در ماه یا حتی بیشتر درآمد دارند. مجارستان بخشی از منطقه یورو نیست و فورینت مجارستان (HUF /Ft) واحد پول رسمی است. دانشجویانی که برای تحصیل در مجارستان نیاز به ویزا دارند باید نشان دهند که ماهیانه حدود 700€ (یورو) برای حمایت از آنها در دسترس هستند. اگر بودجه کافی دارید، به یاد داشته باشید که به عنوان یک دانشجو، می توانید در رستوران ها و سفره خانه های دانشگاه، وسایل حمل و نقل عمومی، سینما و غیره تخفیف بگیرید.

چند مرحله برای یافتن مشاغل نیمه وقت در مجارستان به صورت زیر می باشد:

  • نمایه LinkedIn خود را ایجاد و به روز کنید. این در مجارستان بسیار مهم است زیرا کارفرمایان از این ابزار برای جستجوی CV، سابقه و تجربه کارمندان استفاده می کنند
  •  دانشجویان بین المللی معمولاً به عنوان کارآموز یا کارمند نیمه وقت شروع می کنند، بنابراین در بیشتر موارد سابقه کار عامل تعیین کننده ای برای مشاغل در مجارستان نیست.
  • به دنبال مشاغل متناسب با مهارت و برنامه مطالعه خود باشید.
  • زبان مجارستانی و انگلیسی را تقویت کنید.
  • به دنبال شرکت ها و موسسات بین المللی باشید زیرا آنها می خواهند تعداد زیادی دانشجوی خارجی استخدام کنند، از این طریق دلیلی برای داشتن دانش زبان مجارستانی وجود ندارد زیرا انگلیسی کافی است.

درآمد کار دانشجویی در مجارستان

میزان درآمد کار دانشجویی در مجارستان بسته به نوع شغل متغیر است. اما به صورت کلی می توان گفت میزان درآمد کار دانشجویی در مجارستان در هر ساعت 3€ تا 5€ (یورو) می باشد. با توجه به اینکه میزان ساعات کار دانشجویی مجاز تا سقف 20 ساعت در هفته هست می توان گفت دانشجویان هر هفته 60€ تا 100€ (یورو) می توانند درآمد داشته باشند. به همین ترتیب درآمد کار دانشجویی در مجارستان 240€ تا 400€ (یورو) در ماه خواهد بود. توجه داشته باشید به هیچ وجه دانشجویان روی این درآمد حساب باز نکنند و برای تحصیل در این کشور میزان مشخصی بودجه کنار بگذراند.

مشاغل محبوب دانشجویی در مجارستان

بیشترین مشاغلی که دانشجویان برای کار دانشجویی در مجارستان انتخاب می کنند شامل:

  • خدمات پذیرایی و غذا: کار در رستوران ها، بارها یا تحویل غذا یک گزینه بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی است. جای تعجب نیست: این مشاغل معمولاً منعطف هستند و درآمد بسیار خوبی دارند.
  • مشاغل مرتبط با زبان: این برای دانشجویانی که انگلیسی و حداقل به زبان دیگری مانند روسی، چینی، اسپانیایی یا سایر زبان‌های مورد علاقه صحبت می‌کنند، عالی است. مشاغل شامل ترجمه، کمک فروش و خدمات مشتری است.
  • مشاغل مرتبط با گردشگری: مجارستان و به ویژه بوداپست یک مقصد توریستی محبوب است، بنابراین دانشجویان همیشه می توانند در زمینه گردشگری مشاغلی مانند راهنمای تور، دستیاران هتل و غیره پیدا کنند.
  • مشاغل مرتبط با فناوری: اگر در رشته مهندسی یا فناوری اطلاعات تحصیل می کنید، پیدا کردن مشاغل مرتبط با برنامه دانشگاهی خود آسان تر است.
  • تدریس خصوصی: یکی دیگر از مشاغلی که دانشجویان باهوش استفاده می کنند.

مشاغل نیمه وقت در مجارستان

در برنامه ریزی مالی خود، بهترین کار این است که درآمد شغلی نیمه وقت پیش بینی شده را حذف کنید زیرا اگر به زبان مجارستانی صحبت نکنید سخت می توانید کار کنید. در کشور مجارستان امکان اشتغال به کارهای نیمه وقت برای دانشجویان بین المللی فراهم است. در حالی که اتباع اتحادیه اروپا و EEA مانند هر شهروند دیگر مجارستان به کار دسترسی دارند، اتباع غیر اتحادیه اروپا به مجوز کار نیاز دارند. مشاغل نیمه وقت ابزاری عالی برای کسب دانش بیشتر در مورد کشور و همچنین به اشتراک گذاشتن تجربیات جدید است. دانشجویان در یافتن شغل مناسب خود با مشكلات خاصی روبرو می شوند اما باید صبور باشید و مهارت های خود را افزایش دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو یه مجارستان و ویزای تحصیلی مجارستان به شما مشاوره می دهد.

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در مجارستان

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در مجارستان مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • شرایط کار دانشجویی در مجارستان چگونه است؟ به صورت پاره وقت، 20 ساعت در هفته در زمان تحصیل و 40 ساعت در هفته در ایام تعطیلات
  • کار دانشجویی در مجارستان چه مزایایی دارد؟ کسب تجربه کار در بازار کار مجارستان، کسب درآمد، یادگیری زبان مجاری و ارتباط با مردم مجارستان
  • مشاغل دانشجویی محبوب در مجارستان کدامند؟ بیشتر دانشجویان خارجی در مجارستان در رستوران ها، فروشگاه ها، شرکت های جهانگردی، هتل ها و بسیاری از مشاغل خدماتی کار می کنند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار ضمن تحصیل در مجارستان

  1. حسام گفت:

    نمیدونم اوایل مقاله برای پیدا کردن کار ضمن تحصیل در مجارستان امیدوارانه است خوش بینانه. ولی اینکه برای کار تو مجارستان باید به زبون خودشون صحبت کرد کاملا درسته چون نمیشه از عامه مردم مجارستان توقع داشت انگلیسی بلد باشن. و اینکه دانشگاه های مجارستان دوره های زبان ارائه میدن واقعا عالیه و میشه از خود دانشگاه این مساله رو هم حل کرد. اگر بشه از طریق دانشگاه های مجارستان کارم پیدا کرد که دیگه واقعا فوق العاده است. نرخ بیکاری هم به نظر خوبه و اگه واقعا اینجوری باشه میشه برای کار خیلی امیدوار بود. البته نرخ بیکاری نیاز به آپدیت داره تا بشه دید امسال چطور بوده. حداقل سن برای کار تو مجارستان هم خوبه که 16 ساله یعنی میشه محصل سال دوم و سوم بتونه برای دانشگاه خودش کار کنه و پس انداز کنه. 15 روز کار تو یک ماه هم به خیلی ایده آله واسه یک دانشجوی کارشناسی. طیف شغلی هم به نسب کشورهای دیگه خوبه و بالاخره میشه تو یکی از این موقعیت ها یه شغل پاره وقت دانشجویی پیدا کرد که دستمزدش هم مناسب باشه. مراحلی که برای پیدا کردن کار مجارستان هم خیلی مفید و موثره و همه نکات هم به نظر درست و منطقیه. اما سواللی که دارم اینه که تو مجارستان که یورو واحد پول نیست چقدر ممکنه برای یه دانشجو تبدیل ارز یورو برای تحصیل سود و زیان داشته باشه؟ و سوال دیگه اینکه دانشگاه های مجارستان بورسیه های زیادی هم دارند که بشه روش حساب کرد یا نه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. شرایط پیدا کردن کار دانشجویی در کشور مجارستان برای دانشجویان در سطح خوبی است. امکان کار در دانشگاه ها یا کار در محیط های توریستی رو دارید. در خصوص مشاوره تحصیل در مجارستان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *